تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۲۳۰۱۷۹

سید قادر با آشتی بیگانه است!

۱۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ارسلان عمادیان مطلق
این روزها حرف از آشتی ملی هست درگذشت ایت الله هاشمی نماد اعتدال، میانه روی و پیروزی دونالد ترامپ چهره ی جنجالی بعنوان ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا که سیاست خصمانه ای بر علیه ایران دارند باعث شدن بار دیگر رئیس دولت اصلاحات در استانه  سالروز سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی طرح اشتی ملی را مطرح کنند، طرحی که سابقه ان به بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال هشتاد وهشت بر می گردد، بعد از حوادث آن سال و بروز برخی اختلافات و دلخوری ها در سالهای اخیر، وجود افراطیونی که در هر دو طیف هستند و نسبت به منافع ملی توجهی ندارند و همچین روی کار امدن ترامپ و شرایط پیچیده بین المللی و منطقه ای بیش از پیش باعث طرح شدن چنین موضوع مهمی شده است. در اوج انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ﻭﻓﺎﻕ ﺍﺻﻼﺡﻃﻠﺒﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﯿﺎﻧﻪﺭﻭﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﯼ ﮐﺎﺭ ﺁﻣﺪﻥ ﺩﻭﻟﺖ ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﮔﺎﻡ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ و اساسی ﻫﻤﯿﻦ ﺗﻔﮑﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺩﻫﺎﯼ ﻭﺣﺪﺕ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ‌ ﻫﺎﺷﻤﯽﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﺩﯾﺎﺭ ﻓﺎﻧﯽ ﺭﺧﺖ ﺑﺮﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺳﯿﺎﺳﺘﻤﺪﺍﺭﺍﻥ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻟﺰﻭﻡ ﭘﯿﮕﯿﺮﯼﻫﺎﯼ ﭼﻨﯿﻦ ﻃﺮﺣﯽ ﺭﺍ ﺣﺲ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ! فارغ از اینکه نتیجه ی چنینی طرحی چه خواهد بود و ایا اصلاح طلبان موفق خواهد شد یا نه ما در استانه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو قرار داریم و انتخاباتی که در آن باید اصلاح طلبان و اعتدالیون به مانند سال نود دو با هماهنگی و اتحاد کامل به صحنه بیایند و چه اینکه قرار باشد بر سر یک طرح ملی با تندروهایی به گفتگو بنشیند که هیچ حق و فرصتی را برای اصلاح طلبان قائل نیستند!
در چنین شرایطی که تمامی جریان اصلاحات و چهره های شاخص آن تمام همت و تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن چنین امر مهمی بکار گرفته اند اما ظاهرا کهگیلویه همچنان در خواب خرگوشی ۳۰ ساله خود بسر می برد و همچنان جزیره وار بر طبل اختلافات و تخریب می کوبند!
ﻧﺸﺴﺖ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﺎﻥ ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﻇﺎﻫﺮﺍ ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﺎﻥ ﻭﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪ.
در این نشست جناب اقای لاهوتی که تنها عملکرد اصلاحطلبانه اش ظاهر شدن در پایان چهار سالهای انتخاباتی و دمیدن بر اختلافات است سخنانی ایراد کردند که در ان کوچکترین نشانه ای از موقعیت شناسی و کفایت تدبیر و حتی امید به تغییری وجود نداشت.
ادعا کردن که اصلاح طلبان از ترس عقرب به "اژدها" پناه بردند ، مشخص نیست جناب لاهوتی بر چه اساس و با کدوم ادله از چنین صفتی برای رئیس جمهور استفاده کردند، رئیس جمهوری که با حمایت کامل طیف اصلاحات بر سر کار امد و با حمایت اصلاح طلبان برجام را به امضا رساندند و و در ادامه تا به امروز مورد حمایت اصلاحطلبان بوده و هست، تا به امروز هم بر هیچ کسی پوشیده نیست که حداقل تا لحظه ی ایراد سخنان اقای لاهوتی یگانه نامزد اصلاحطلبان  جناب اقای روحانی رئیس جمهور فعلی بود و هست!
مدعی شدند وزارت کشور نمودار رویکرد و عملکرد دولت هست! بله جناب لاهوتی شما که با تهران ظاهرا ارتباط خوبی دارید چطور نگفتند که دولت برای گرفتن رای اعتماد از مجلس یکدست اصولگرا با مشکلات سفت و سختی روبرو می شد و چطور با بهانه و برچسب فتنه دست رد بر سینه ی نامزدهای معرفی شده برا وزارت خانه ها می زدنند چنانکه دولت فقط برای وزارت علوم چهار نامزد معرفی کرد و همه می دانیم نامزد واقعی پست وزارت کشور چه کسی بود!
کاش یک بار هم بعنوان یک اصلاحطلب از مشکلات و مصائب حرف می زدید، نمودار عملکرد شما چیست، براستی عملکرد و کنشگری شما و جناب منطقیان در عرصه اصلاحات و سیاست چیست؟ کاش ای کای کاش یکبار فارغ از سمت و سوی فکری در قامت و هیبت عدل هاشمی پور ظاهر می شدید!  از کمبودها و محرومیت جامعه و منطقه می گفتید، از بن بستی که در ان سهیم هستید از راه از نبود اشتغال و بیکاری از اعتیاد و افسردگی ، خودکشی جوانانی می گفتید که با اختلاف و تفرقه سهم فراوانی در تباه شدن زندگی انها داشتید!
این چه رسم و منش اصلاحطلبی هست که شماها دارید چهار سالی یکبار پیدایتان می شود و از عالم و ادم می نالید و گله می کنید که متر و ریسمان دست ما نیست، همه چیز و همه کس در دست نیست، دادگاهی تشکیل می دهید و با متر معیاری نامشخص همه را حکم قصاص می دهید و فریاد و فغان که ما اصلاحطلب راستین هستیم و لاغیر!
مدعی هستید که استاندار جناب اقای خادمی نه تنها اصلاحطلب نیستند بلکه قوم گرا هستند، امدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ بر فرض درست بودن چنین ادعایی ولی چرا حالا و در پایان کار استاندار چنین سخنانی مطرح می شوند! اگر چنین بودند چرا طی سه سال گذشته هیچ گونه انتقاد و یا حتی توصیه ای نداشتید؟ پس وظیفه و مسولیت مدنی شما چه شد! کما اینکه اصلاحطلبانی را می شناسیم و می شناسید که بر خلاف منش و روش محافظه کارانه شما از اول مخالف خادمی بودند و حتی جلوی وزارت کشور علنا مخالفت خود را با خادمی نشان دادند و حالا هم بخوبی دارند با خادمی کار می کنند و چهرهای شاخصی از طیف اصلاحات هستند که با خادمی تعامل دارند و کار می کنند .
مشکل از رویکرد انحصارطلبانه و نوع نگاه شما به مسائل هست موضوعی که در انتخابات مجلس و پافشاری بر کاندیداتوری جناب کامرانی و تمام گذشت های دور بخوبی از خود نشان داده اید خادمی با تایید جناب روحانی استاندار شدند ولی ظاهرا نیاز به تایید شما هم بود! با اینکه بزرگان اصلاحات
تاکیدات زیادی کردند که اصلاح طلبان به دنبال سهم خواهی نیستتد و دنبال ان نروند! با این همه از اطرافیان حضرتعالی کسانی زیادی بکار گرفته شدند که نیازی به اسم بردن نیست و اگر کسی بی نصیب ماند فقط خودش را قربانی سیاست بی تدبیری و لجبازی شما کرد و خیلی ها هستند که در محافل خصوصی چنین مسائلی را مطرح می کنند! خادمی در مجموع عملکردی خوبی داشتند ضعفها و مشکلاتی همیشه بوده و هست، قومیت گرایی در استان ما یک مشکل ساختاری هست و از شماها و اطرافیانتان که احزاب را با گرایش قومیتی می بندید و از استاندار انتظار حزبی دارید چنین انگی دور از انتظار نبوده و نیست، کما اینکه مشخص شد که حرف و حدیث ها راجع به برهم زدن سخنرانی رئیس جمهور در استان از طرف عوامل جنابعالی بوده هست! و اگر هوشیاری عوامل اجرایی و اصلاح طلبان دلسوز نبود بعید نبود چه فاجعه و لکه ننگی در کارنامه اصلاحات استان ثبت خواهد شد!
معتقد هستید ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﺼﻠﺢ ﺑﺎﺷﺪ ﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﻨﺼﻮﺭﺕ ﺧﻔﺘﻪ ﺭﺍ ﺧﻔﺘﻪ ﮐﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﯿﺪﺍﺭ!  امیدواریم که بعد از سالها ناکامی و تشتت در کهگیلویه این بار مصلحی پیدا شود و خواب خفتگان همیشگی را بر هم زند، به این اختلافات و چند پارگی ها چند ساله  و مهمتر از همه این ها به بی مسئولیتی ها پایان دهد
چه زیبا می شود که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری لزوم آشتی و همبستگی بدور از فرافکنی و طرح کردن اختلافات یکی از این مصلحان جنابعالی باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

رحمانی
Iran, Islamic Republic of
شهری که حاکمش مرغابی بود ...شهردار دهدشت افتضاح بابا دهپلشت
بیکار
Iran, Islamic Republic of
برای اصلاحطلبان هیچ فرقی نکرد روحانی اژدها بود شک نکن مگر اینکه ساداتی باشی
Iran, Islamic Republic of
تورا به خدا این سید زیاد بزرگ نکنید بذاریدتدریسش ادامه بده
سوقی اصل
Iran, Islamic Republic of
فرتوت باید باز نشسته بشه بره تو یه باغ هرس کاری کنه
آرمند
Iran, Islamic Republic of
هر چه از این استاندار دیدیم به جز اصلاح طلب بودن....
سعید
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا....
Iran, Islamic Republic of
لاهوتی اقده مجلس داره سید بزرگوار
ستارآرمند
Iran, Islamic Republic of
سایت نژاد پرست کبنا .حیف شما را گفت اصلاح طلب...با این نقادی های مغرضانه.به خودبیاید وانصاف داشته باشد...جناب آقای لاهوتی واقعیت ها را گفته .چرا به شما فشار میاد دوستانی که شما مدافع آنها هستید عملکرد آنها را بیان کنید..فقط جناب آقای تاجگردون که در حوزه تحت مدیریتش فعال هست...بقیه به جز قوم گرایی چه اقدامی کردند.ضمنا لطف کن کامنت های قبلی واینها را به اشتراک بگذار.به نظرم علت به اشتراگ نگذاشتن کامنت ها رسوایی تیمی هست که مدافع آنها هستید واز آنها ارتزاق می کنید.
شهروند
South Africa
مطلب جالبی بود. واقعا خاصیت اقای منطفیان و لاهوتی در عرصه سیاست چیست؟ همانطور که اشاره کردید در هیبت و قامت عدل هاشمی هم نبودند و نیستند که از مشکلات عادی مردم حرف بزنند چه برسد به اینکه از موضع اصلاحات حرف بزنند
ایرج
Europe
عالی بود
رضا
Europe
واقعا در حد هاشمی پور هم نیستند که راجع به مشکلات حرف بزنند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1