تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۲۳۰۱۲۹

آیین تکریم و معارفه دو معاون دانشگاه علوم پزشکی استان +تصاویر

۲۱
۰
کبنا ؛آیین تکریم و معارفه معاونین توسعه مدیریت و منابع انسانی و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونین این دانشگاه در سالن دکتر کنعانی دانشکده پزشکی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد  در این آیین با تسلیت دهه فاطمیه و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، افزود: امیدواریم شفاعت بانوی دو عالم در قیامت نصیب همه ما شیعیان شود.
اورنگ ایلامی با بیان اینکه زندگی دائم در حال تغییر و تحول است، تصریح کرد: در بحث نظام‌های مردم سالاری نیز موضوعی که سبب رونق و شکوفایی می‌شود بحث گردش نخبگان بوده و تغییر معاونان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیشتر نوعی جابجایی برای ایجاد یک تحول جدید در دانشگاه است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نگاه ما به معاونان دانشگاه علوم پزشکی این است که هر کدام از آنها سرمایه‌ای برای این دانشگاه بوده که عمر خود را در این منطقه محروم صرف خدمت به مردم کردند و تجاربی بدست آورند که باید از آنها بهره ببریم.
ضرورت افزایش بهره‌وری منابع فیزیکی دانشگاه
وی به انتظارات دانشگاه از حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی اشاره داشت و تصریح کرد: اولین انتظار ما از این حوزه افزایش بهره‌وری منابع فیزیکی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرانه تسهیلات درمانی و فضاهای آموزشی ما از نظر زیرساختی ضعیف است، گفت: به عنوان مثال نسبت تخت به جمعیت در حوزه خاورمیانه و در کشورهایی مانند اردن و ترکیه به ازای هر یک هزار نفر چهار تخت است در حالیکه این شاخص در ایران ۱٫۷ تخت به ازای هر یک هزار نفر جمعیت هدفگذاری شده که این شاخص در استان ما بسیار پایین است.
بهره‌برداری از ۳ بیمارستان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد
ایلامی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید احداث و تکمیل مراکز مختلف در قالب بیمارستان‌ها، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و غیره در دستورکار دولت قرار گرفت، اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از سه بیمارستان شامل بیمارستان ۹۶ تختخوابی گچساران، بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت و بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی یاسوج خواهیم بود که با بهره‌برداری از این بیمارستان‌ها نیاز ما تا حدودی مرتفع می‌شود.
وی با بیان اینکه از نظر سرانه فضاهای آموزشی هم بسیار فقیر هستیم، گفت: در این حوزه سلف سرویس و کتابخانه مرکزی دانشگاه از اولویت‌‌های ما محسوب می‌شود که امیدواریم با تلاش همکاران تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.
افزایش بهره‌وری منابع انسانی
وی با بیان اینکه امروزه همه حوزه‌ها بر اساس شاخص‌ها بررسی می‌شود، گفت: در اجلاس روسای دانشگاه ها که سه روز گذشته در شهر بندرعباس برگزار شده بود، دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حوزه های مختلف پایش شدند که یکی از شاخص های مهم در افزایش بهره وری منابع انسانی کاهش پروندهای ارجاعی به هیئت های تخلفات اداری بود که نشان دهنده سلامت کادر اداری و کاهش فساد اداری است.
ایلامی گفت: محوریت این اجلاس برنامه جامع عملیاتی بود که دانشگاه ها را در یک سال اخیر بررسی کردند و ما در هیچکدام از شاخص ها حائز مقام نشدیم؛ البته به این معنا نیست که همکاران ما در دانشگاه تلاش نکردند ولی ضرورت برنامه ریزی منسجم تری را انتظار داریم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حوزه آموزش نیز رنکینگی (رتبه بندی)که انجام داده بودند در دانشگاه های قطب پنج؛ دانشگاه هایی بعد از ما قرار گرفته بودند که تنها یک دانشکده پزشکی با چهار یا پنج رشته داشته و قابل قیاس با دانشگاه ما نیستند.
ایلامی تاکید نمود: افتخار و برکات دستیابی به شاخص های مطلوب برای همه استان بوده و امیدواریم تلاش شود تا به نتایج مطلوب برسیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نوآوری در آموزش را از دیگر شاخص های در نظر گرفته شده عنوان و ابراز کرد: ایده های خوبی در دانشگاه علوم پزشکی استان وجود دارد که باید نتیجه آن سرآمدی دانشگاه علوم پزشکی استان در شاخص نوآوری در آموزش باشد.
ایلامی خاطر نشان کرد: گاهی نیز همه اقدامات لازم صورت می گیرد اما انعکاس وزارتی ندارد بنابراین دقت بر روی این مساله مهم است و همکاران باید تلاش کنند این سازماندهی ها و ارتباطات را بهبود دهند.
وی تصریح کرد: همه معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان باید با معاونین و مدیران مرتبط با حوزه کاری خود در وزارت خانه ارتباط داشته باشند و هر زمان این رابطه قوت گرفت، نشان دهنده کارآمدی است.
ایلامی همچنین خواهان افزایش سهم خدمات رفاهی و ورزشی در هزینه‌های پرسنلی دانشگاه شد و ادامه داد: افزایش نرخ ماندگاری منابع انسانی به ویژه نیروهای تخصصی از دیگر مواردی است که باید در دستورکار حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.
وی افزایش سهم خدمات و آموزش از هزینه‌های پرسنلی را از دیگر شاخص‌های مهم در این حوزه عنوان کرد و گفت: ما بر اساس نیازها و اولویت‌های دانشگاه نظرخواهی و بر آن مبنا حرکت می‌کنیم.
کاهش نسبت هزینه‌های جاری نسبت به عمرانی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: کاهش هزینه‌های جاری نسبت به عمرانی نقطه قوت یک دانشگاه است بنابراین باید افزایش بهره‌وری در منابع مالی مورد توجه جدی قرار گیرد.
ایلامی همچنین خواستار بهبود فرآیندها با مهندسی مجدد آنها، شد و عنوان کرد: ثبت آمار و اطلاعات واگذاری‌ها و اجرای عملیات در سامانه‌های واگذاری از دیگر شاخص‌های مهمی است که مدنظر ما قرار دارد.
انتظارات دانشگاه علوم پزشکی از حوزه غذا و دارو
وی در ادامه به انتظارات دانشگاه از حوزه غذا و دارو اشاره داشت و گفت: کاهش سهم اسیدهای چرب ترانس در روغن‌های سرخ‌کردنی، کاهش سهم روغن جامد در صنایع غذایی، کاهش میزان استفاده از نمک و کاهش درصد قندهای ساده در فرمولاسیون مواد غذایی باید در دستور کار قرار گیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مصرف قند و نمک در کشور ما از میانگین جهانی بالاتر است و این شاخص باید تحت کنترل و مدیریت قرار گیرد.
ایلامی بیان کرد: افزایش دسترسی مردم به فرآروده‌های ایمن و سالم از دیگر شاخص‌های مهم در حوزه غذا و دارو است که در این راستا باید برچسب گذاری مواد غذایی یکی از اولویت‌ها مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کاهش قاچاق کالا به ویژه کاهش قاچاق دارو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی از مهم‌ترین سیاست‌های نظام است، گفت: با توجه به اینکه کالای قاچاق سلامت مردم را به طور جدی به خطر می‌اندزاد، نظارت بر این موارد مهم تلقی می‌شود.
افزایش توانمندی آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواستار تمرکز ویژه بر افزایش توانمندی آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی شد و اظهار کرد: در این راستا امکانات آزمایشگاه تکمیل و کیفیت کار افزایش یابد.
ایلامی با اشاره به اینکه شاخص تجویز منطقی دارو در استان ما مطلوب نیست، ابراز کرد: تجویز اقلام بیش از چهار مورد، مصرف کورتون‌ها و آنتی‎بیوتیک‌ها در سطح استان بالا است که باید مدیریت شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دکتر رحیم استوار تجربه‌های خوبی دارد که می‌توان در حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه از آنها بهره گرفت، گفت: با توانی که در دکتر استوار سراغ داریم امیدواریم که بتواند منشا تحول در معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه شود.
بنا بر این گزارش، در پایان این آیین از خدمات دکتر امام‌بخش قائدی تقدیر و دکتر رحیم استوار به عنوان معاون جدید مدیریت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
همچنین از خدمات دکتر جعفر نیکبخت تقدیر و دکتر امام‌بخش قائدی به عنوان معاون جدید غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر
Iran, Islamic Republic of
نتیجه دو بر صفر به نفع دکتر تاجگردون. در دور بعدی ببینیم آیا تیم جاج عدل و حاج زارع میتوانند نتیجه را به تساوی بکشند. در دور قبلی نتیجه دو بر صفر به نفع نورآباد بود.
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه هرگز به اوج قدرت خود درگذشته نخواهدرسید
Iran, Islamic Republic of
یک عده دنبال قایدی بودند خب چه شد ؟
کارمند
Iran, Islamic Republic of
فقط یک جابجایی شده است و نیکبخت از سرپرست دانشگاه هم در مدیریت توانمندتر است.
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
سه نفر از نیروهای تاجگردون هستند
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر معاون درمان علوم پزشکی فقط بر اساس رابطه قومی داره عمل میکنه در مجوزها
Iran, Islamic Republic of
منتظر وداع آقای غفاری هستیم !!
معترض
Iran, Islamic Republic of
یکی که از همه ضعیف تر بود فقط جابجا شد.
یکی هم هدیه تاجگردون به قوم ترک بود
اون یکی هم هدیه به باشت و بامشیخی بود
حالا که نیروهای خوب متخصص مثل دکتر جعفر نیک بخت عوض می شن و جاشون یه داروساز عمومی میزارن معلوم هست که از کجا خط می گیرن. فاتحه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
واقعا کبنا نیوز شما که دنبال مچ گیری از خط بازا و پارتی بازا هستین خوب بود که یه تحلیل می کردید که این دوتا انتصاب کاملا سفارشی بوده نه براساس شایستگی.
داروساز
Iran, Islamic Republic of
از ایلامی بپرسید که آیا جایگزینی قایدی داروساز عمومی به جای نیکبخت که پی اچ دی فارماکولوژی دارد در جهت کمک به توسعه دانشگاه بوده !!!
واقعا برای حال و روز علوم پزشکی متاسفم.
Iran, Islamic Republic of
دوباره برگشتیم به هفت هشت سال قبل
Iran, Islamic Republic of
اینهمه بگیرببندو دنبال پست بودن همین شد؟ فقط قصد عقب ماندن دانشگاه را داشتند؟
محمودی
Iran, Islamic Republic of
اینهمه تلاش کردندکه مدیران خودشان را غالب کنند امانتوانستند یعنی نتیحه اینهمه شب نشینی ها این شده , عجب انتخابهایی , البته انتخاب که نمیشود گفت , این جابجایی نیروها
Iran, Islamic Republic of
همه علیه قایدی بودند خواستند اوراعوض کنند حالا اورا بردند در یک معاونت دیگر. حیف وقت آنهایی که هدردادند تا در دانشگاه تغییرات رابنفع خودشان تغیر دهند امانتوانستند , ما ماندیم و یک دانشگاه که مدیران خوبش را از دست داد , مدیران نامدیر هم جابجامیشوند
Iran, Islamic Republic of
آقای استوار کجا کار میکرد ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
بنظر استوار سابقه مدیریت ندارد , شاید خارج از دانشگاه آمده و بعنوان معاون انتخاب شده
همکار
Iran, Islamic Republic of
پاک مایوس شدیم از علوم پزشکی. مایوس از سرپرست جدید. مایوس از انتصاباتش.
اهل رسانه
Germany
در عجبم از کبنا که زمان ایلامی کامنت ها را منتشر نمی کنه؟!؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
تبریک فراوان خدمت جناب آقای دکتر قائدی،انسانی موفق، کاربلد و متواضع
کارشناس استان
Iran, Islamic Republic of
دکتر ایلامی اگر معاون بهداشتی استان راعوض نکردی مثل اینکه هیچ کاری انجام ندادی منتظر چه هستی هرچه سریعتر تمامش کن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1