تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۲۳۰۰۳۶

طنز و تناقض در اظهارات سهم خواهانه‌ی «قادر لاهوتی»

۳۱
۰
کبنا ؛متن ارسالی
یک:برای اولین بار است که سخن و صدایی فراتر از کهگیلویه از آقای «لاهوتی» به عنوان یکی از فعالین اجتماعی و سیاسی شهرستان کهگیلویه شنیده می‌شود که آنرا به فال نیک می‌گیریم.
دو: مانند همیشه آقای «لاهوتی» با ترسیم جایگاهی خیالی برای خود جوری حرف زده اند  که ما را به یاد حرف های اقای روحانی در مناظره ها می اندازد که خطاب به محسن رضایی گفت: آقای رضایی جوری صحبت میکند انگار نظرات دقیقی داشتند و آن اجرا نشد».
سه:  مانند همیشه تخریب و سهم خواهی پایه و اساس اظهارات لاهوتی است . در شرایط پیچیده فعلی که از صدر تا ذیل اصلاحات بر حمایت از اقای روحانی تاکید دارند و مخالفین روحانی به هر روشی دنبال تخریب او هستند و صحبت از رد صلاحیتش می کنند  آقای لاهوتی در یک محفل شبانه و بی خبر از همه جا و واقعیات جامعه و معادلات داخلی و بین المللی  برای کل اصلاحات کشور نسخه  تجویز می کنند و آن هم صرفا بخاطر مشکل و غرض شخصی ایشان با سید موسی خادمی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد است.
چهار: وکیل مدافع « سید موسی خادمی» و یا هر کس دیگر  نیستم ولی از «انصاف» به دور است بخاطر اغراض شخصی نیروهای هم جریانی را تخریب بکنیم و از «اخلاق» به دور است هر تهمت ناروایی را به دیگران بزنیم تا اولا افراد را تخریب کینم  و ثانیا  دنبال مشروعیتی برای خود به هر قیمتی باشیم.  با این وجود ایراد ندارد اقای لاهوتی صریح و مستند و مستدل  بگویند و ثابت کنند  در کدام ستاد و چه کسانی فعالیت می‌کردند و خودشان در سال ۹۲  کجا بودند و برای جریان چه کردند؟
آقای لاهوتی پا را از این هم فراتر می گذارد و روحانی را «تحمیلی» می خواند و مدعی می شود که خاتمی و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حمایت از روحانی دچار اشتباه شدند  ولی او از اول همه چیز را می دانسته است. کاش جناب لاهوتی و امثالهم که سالهاست  در برج عاج عافیت نشسته اند اندازه رئیس جمهور (که به قول استاد اصلاح طلب نیستند) شهامت و شجاعت دفاع از آرمان‌های اصلاح طلبی مردم را داشتند. اینک مظلومیت روحانی بیشتر آشکار می شود وقتی در هیاهو و تخریب بی امان مخالفان دولت این بار نیروهای به ظن خود  اصلاح‌طلب بی‌رحمانه و  از سر سهم خواهی به جان جریان و دولت و رئیس جمهور می افتند.
آقای لاهوتی نشان داده است تنها کتاب های رشته ادبیات را می‌خواند و اهل گفت و گو به عنوان یکی از اصول اصلی ادبیات نیست. او یکبار هم تن به دیالوگ نداده است  و یکبار هم از اصلاحات دفاع نکرده است و در دولت قبل و در سال هایی که جوانان و نیروهای جریان برای دفاع از اصلاحات هزینه می دادند  اقای لاهوتی به راحتی اب خوردن هیئت علمی دانشگاه آزاد گچساران که در زیر سیطره اصولگرایان بود شدند و هم اینک در آستانه انتخابات هم دنبال سهم خواهی و فشار هستند . این روحیه را سال ها پیش بهرام تاجگردون خوب به تصویر کشید وقتی خاطره‌ای را در زمان فرمانداری لاهوتی در گچساران تعریف کرد که لاهوتی برای ناشناخته ماندن و دیده نشدن خودرویش را کوچه ها پایین تر از خانه نماینده پارک کرده بود.
اقای «لاهوتی» با همان فرض خود بزرگ پنداری می‌گویند: آقای روحانی یا به قول خودشان «اژدها» از همان ابتدای کار  صحنه را ترک کردند که البته با توجه به اینکه این ادعا و گوینده آن  از حدود خود خارج شده‌اند ضرورتی برای پاسخ دادن و روشن کردن موضوع وجود ندارد.
اقای لاهوتی بهتر است به جای فرافکنی و صحبت کردن در مورد مسائل کلان کشور کمی در مورد خودشان روشنگری کنند توضیح دهند کجای ستاد اقای روحانی بودند که الان این گونه دم از صحنه و پشت صحنه می‌زنند. اقای «رضا توفیقی» و دوستانشان که در ستاد بودند امروز برخلاف اقای لاهوتی هیچ سهمی نبردند و نخواستند ولی کماکان حامی دولت هستند  و در روزی که نزدیکان اقای لاهوتی یعنی آقای کامرانی، صدوقی، حجت هاشمی و کمتر از ده نفر دیگر دنبال اخلال در سخنرانی رئیس جمهور در یاسوج بودند آنها به تنهایی برای خلق آن استقبال تاریخی سنگ تمام گذاشتند و امروز هم بی هیچ طلبی و یا پیغام و پسغام برای رئیس جمهور و استاندار دغدغه جریان را دارند.
آقای لاهوتی در این سخنرانی خیلی زود تکلیف خود را با دولت مشخص  می کند اما بعد سراغ رحمانی فضلی می رود و علیه وزیر کشور حرف می زند.  این کار ما را یاد همان ضرب المثل معروف می اندازد که  آورده اند: کودکی بر مادر بر آشفت و هنگام غذا خوردن به قهر خفته بود . هر چند او را به خوردن خواندند ، امتناع کرد . مادر غذا را در ظرفی می کشید تا مگر کودک، صبح آنرا بخورد. کودک از زیر چشم می دید ، سر بر داشت و گفت : من که نمی خورم ، اما برای هر کس کشیده اید کم است .
اقای «لاهوتی» این تناقض اولشان نیست و اخرشان هم نخواهد بود. او در سال ۸۴ خود پیش قراول ائتلاف و حمایت از مرحوم هاشمی رفسنجانی شد اما در فوت آیت الله حتی یک پیام تسلیت ساده نفرستاد و یکی از نزدیکانش تندترین ادبیات و کلمات را در مورد ایت الله به کار برد و حالا هم یادشان امده که باید یاد ایت الله را گرامی داشت.
آقای «لاهوتی» پر از تناقضند آنجا که از قوم‌گرایی می‌نالند و استاندار را متهم به قوم‌گرایی می‌کنند اما پیشینه خودشان جز تعصب بر قوم گرایی و منطقه چیزی را نشان نمی دهد و درد و مشکل وی امروز نیز مبتنی بر نگاه قومی است.
آقای «لاهوتی» متناقضند آنجا که قوم گرایی را آفت می دانند اما خیلی راحت در مورد انتخابات شورا نه تنها حرفی عیله قوم گرایی نمی زنند که به آن هم اولویت می دهند در دور قبل انتخابات شورای شهر دهدشت اقای لاهوتی  یک قدم برای نزدیکترین دوستان جریانی شان همچون «گردیان جعفری»، «حمداد پرواز» و «فرزاد آذریان» برنداشتند ولی در عوض به همه زنگ میزدند و سفارش «هادی پرهیزگاری» را می کردند که از اقوام و بستگان نزدیکش بود.
آقای لاهوتی مدعی هستند با عملکرد قوم گرایانه ی مدیریت فعلی در استان تا ده استاندار دیگر هم بیاید استان با مشکل قوم گرایی مواجه است، اتفاقا در اصلاح صحبت ایشان باید گفت: با وجود تعصباتی  چون نوع نگاه اقای لاهوتی اگر صد استاندار دیگر هم بیاید این بساطی که آقای لاهوتی و دوستانشان در کهگیلویه  پهن کرده اند جمع نخواهد شد.
آقای «لاهوتی» علی رغم اینهمه ادعای سیاسی بودن کل تقسیم بندی شان در شهرستان کهگیلویه بر مدار یک دوگانه بویراحمد و ثلاث است و بویراحمدی ها همان «دیگری» هستند که وی هیچ حقی برایشان قائل نیست که اگر این گونه نبود یک نفر از بچه های این منطقه کنار ایشان بودند در حالی که بیشتر ثلاثی ها در گذشته نشان دادند که حاضرند با هر کسی باشند اما از لاهوتی حمایت نکنند.
ـقای «لاهوتی» می‌داند امروز مطابق تمایز گذاری خودشان اگر مدیران ثلاثی کهگیلویه در میان مدیران استانی بیشتر از بویراحمدی ها نباشند کمتر هم نیستند؛ آیا معاون اقتصادی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آب منطقه‌ای، تعاون روستایی، شهرک های صنعتی، غله، مدیرکل اداری و مالی استانداری،مشاور امور ایثارگران استاندار، مدیرکل روابط عمومی استانداری، مدیرکل امور شهری استانداری، مشاور امور روحانیت استاندار، مشاور حقوقی استاندار، مدیرکل امور بانوان  و ... ثلاثی نیستند؟
اقای« لاهوتی» معلوم نیست از چه می نالند کاش به جای هیاهو اسم دو نفر شایسته را می بردند که به ایشان  نزدیکند و سهمی عایدشان نشده است . امروز نزدیکان «لاهوتی» بویژه اقای لاهوتی(راست بالا) برادر وی به عنوان مدیرکل دام و طیور جهادکشاورزی  و هم چنین آقایان محنایی، بنام، داربام،مرادی ، کریمی نژاد و ...  همه در سمت های خوبی حضور دارند و اگر بیشتر از دیگران سهم نبرده اند کمتر هم نبرده اند. گرچه ممکن است برخی ها به دلیل همین لج بازی ها و قهر همیشگی آقای لاهوتی دفع شده باشند که «دفع» بهترین صفتی است که برای او می توان بکار برد . براستی مگر هدف سیاستمدار جذب نیروها نیست پس با این رویه برای اصلاحات چه می ماند؟
آقای «لاهوتی» بهتر است به جای اینهمه فلسفه بافی، شجاعانه در یک کلمه بگویند از «خادمی» خوشش نمی آید . وی  نشان داده است نه اهل مصالحه است و نه می داند «آشتی» چیست ؟ و کاش در سفر ادعایی خود به تهران به جای اینهمه تسویه حساب شخصی کمی از مدارا و دغدغه آشتی محمد خاتمی را با خود به منطقه سوغات می آوردند.
آقای لاهوتی تهدید می کند که در این دور از انتخابات ریاست جمهوری فلان خواهد کرد و بهمان و ممکن است نباشد، خوب نباشد؟ مگر دور گذشته بودند؟ اصلا «لاهوتی» کی کنار اصلاحات و نیرو های هزینه داده اصلاح طلب بود که اینک منت می گذارد و ناز می کند؟
بد نیست «لاهوتی» و مشوقانش  در این راه بدانند این راهی که می روند به ترکستان است و تکرار همان فاجعه ای است که  در سال ۸۶ او صحنه گردانش بود و اجازه داد «بزرگواری» ظهور کند و حتی به ادعای نزدیکان خود وی در انتخابات گذشته مجلس هم انقدر که لاهوتی دغدغه پیروزی هاشمی پور را داشتند دغدغه ی کامرانی را نداشتند.
آقای «لاهوتی» در بخش دیگری از صحبت های خود به گونه ای از ارتباطاتش با تهران می گوید که ظاهرا دیگران تهران را اصلا بلد نیستند. لازم است ایشان بدانند همین هفته قبل و احتمالا همزمان با سفر او به تهران  خیلی از بچه های دیگر شهرستان نیز  به دیدار «عارف» رفتند و ضرورتی هم برای گفتن آن نداشتند  و طلبکارانه برای مردم شرط گذاری نکردند. کل ارتباط اقای لاهوتی در تهران با شخص آقای «صوفی» استاندار سال های خیلی پیش استان است که لاهوتی هم فرماندارش بوده است و به هر مناسبتی فقط ایشان را به دهدشت دعوت می کند. ناگفته نماند استاد یک ضیافت و دوستی  دیگر نیز در پرونده خود دارد و آنهم ضیافت با «فلاحیان» وزیر اطلاعات معروف در شهر چرام  بود. هم نشینی ای که هرگز نه تکذیب شد و نه توضیح داده شد چه در آن گذشت .
در مرام آقای لاهوتی اصلاح طلبی تا زمانی است که منفعت و سود نصیب فرد شود و اگر نشد هم باید در خانه نشست و دنیا را آب ببرد فلانی را خواب می برد .  اقای لاهوتی اصلاحات را «مصلح گری» می‌داند ولی اصلاح مدنظر او سهم خواهی است و اگر سهم خوبی  نصیب نشد اصلاحات بی اصلاحات.
منطقیان در سال ۷۸ در سخنرانی انتخاباتی خود با  ذکر این  ضرب المثل «قربون بند کیفتم- تا پول داری رفیقتم»  و مصداق قرار دادن آقای لاهوتی نشان داد خوب این یار قدیمی و این روحیه اش را می‌شناسد.
در همین سخنرانی اخیر آقای «لاهوتی» عزیز در مذمت  قدرت طلبی و افزون خواهی نیز به سان عارفان سده سوم هجری قمری اندرزگویی می کند  ولی  از کسی که در سابقه کاری خود منحصر به فردترین جلوس بر صندلی ریاست را دارد طنز اخلاق است. زمانی که آقای لاهوتی رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت  بود،  بخاطر انتخابات استعفا دادند و سراغ انتخابات رفتند و بعد که رای نیاوردند دوباره رایزنی کردند و دوست و نیروی معرفی شده از سوی خود یعنی  داراکریمی نژاد را کنار گذاشتند و دوباره به صندلی ریاست برگشتند. (کسی که با یک پیام نور و پیشتر نیروهایش در آموزش پرورش شهرستان کهگیلویه این گونه و  افزون طلبانه و حذفی  عمل می‌کردند اگر استاندار می شدند چه می‌کردند).
یک تاسف بزرگ نیز  نه برای اقای لاهوتی که برای همه ما که معلم ادبیات شهرمان که بسیاری از فرزندانمان پیش او ظاهرا تلمذ کرده اند با عدم رعایت اصول ساده ادبیات و اخلاق  دیگران را به «چریدند» خطاب می کند و همین یک کلمه کافی است تا متوجه شویم که اصلاحات و جوانان دهدشت به چه مصیبتی مبتلا هستند. هم چنین اصلاح طلبان شهرستان مبتلای به بگم بگم و تخریب  نیروهای هم جریانی  توسط اقای لاهوتی و برخی دوستانشان هستند. رویه ای که امان نیروهای  اصلاح طلب را بریده است و گویی که جز لاهوتی اصلاح طلب دیگری در شهر نیست.
هیچ کس منکر ایراد و اشکال روحانی، رحمانی فضلی و خادمی نیست اما آن مصلحی که باید ایرادات این ها را گوشزد بکند لاهوتی و امثالهم نیست بلکه لاهوتی به جای سوال کردن باید مورد سوال قرار گیرد و سوالات را جواب دهد.
جوابیه نوشتن برای حرف هایی که از سر تعصب و غرض بر زبان آورده می شوند صحیح نیست  و حتی اگر صدها ادله آورده شود باز اثر نمی‌کند. این مطلب تنها به رشته تحریر در آمد تا مبادا دوستان دچار توهم شوند و برای خود رهبری جریان را متصور شوند چرا که آنها در بهترین حالت «نفر سوم» هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خود آقای خادمی استاندار محترم کجای اصلاحات بودند؟؟
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا و شفاف واقعیتهارو گفتی!! این حس قوم گرایی را نماینده هم ولایتی ایشون هم داشتن! بیش از ۱۰نفر از دهستان رااک و از طایفه خودشان در اداره تامین اجتماعی استخدام کردن
علی حسین از روستای شرابگروه
Iran, Islamic Republic of
سپاس عالی بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نویسنده محترم.
آگاه
Iran, Islamic Republic of
فقط میتونم بگم که متن شنا سرشار از .. و تعصب قومی قبیله ای هست.
به عنوان یه طاس احمدی باید بگم که اصلاحات یعنی لاهوتی.
همین بس.
قلندر
Iran, Islamic Republic of
احسنت برا این قلم
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا آقای لاهوتی حرف دل اصلاح طلبان را زده کجای استاندار اصلاح طلبه بیشتر مدیران دولت اصلاح طلب نیستند مدیران کل در استان منفعت طلبند نه اصلاح طلب درود بر اقای لاهوتی
قباد
Iran, Islamic Republic of
لاهوتی اگه سهم میخواست از اول میخواست دقیقا مثل تیم .. که اول مخالفت کردند و..اداند و بعد شدند شریک خادمی
لاهوتی بعد ۴ سال انتقاد کرد و انتقادش هم بحق و اخلاقی و غیره سهم خواهانه بود
Iran, Islamic Republic of
شما هم لطف کردید فقط تخریب کردید !!! خیلی از مطالبتون بهتان است.فکر آخرت خودت هم باش برادر همه چیزدان. لاهوتی، منطقیان، خادمی و غیره فرق نداره تخریب نکنید
Iran, Islamic Republic of
بسیار خوب و عالی نوشتید اما این نکته را هم اضافه کنید برای هییت علمی شدن در دانشگاه گچساران ایشان دست به دامان حاج یدالله مرادی شدند می توانید بپرسید و در ضمن ایشان روابط خوبی هم ......
علی
Iran, Islamic Republic of
لاهوتی نقطه ضعف جریان است قبول. اما نفر اول و دوم را مشخص کن برادر.
علی
Iran, Islamic Republic of
حداقل۹۵ درصد مدیران استان اصلاح طلب هستن... اون ۵ درصد هم.بخاطر این هست از مرکز.مخالف تغییراشان هستن.. در هیچ.استانی به این اندازه تغییرات نداشتیم و.در هیچ.استانی به این اندازه اصلاح طلب به کار گرفته نشده
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با فلاحیان هم مرتبط بوده !!!؟؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
.. میگویی مثل .اسمت رو میگفی طیف اقای لاهوتی مثل مرد اگر بیانیه می زند اسمشون رو اون هم واقعی میاورند
وسلام
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
از هر چه بگذریم بگو .. و این متن را نوشتی . وضع استاندار هم خوبه .
من
United States
ای کاش به حمایت تلویحی ایشان از جناب هاشمی پور که هیییییچ سنخیتی با تفکر اصلاح طلبی نداشت و بلکه در نقطه مقابل قرار داشت نیز میگفتی.... قومیت گرایی تو این استان ریشه دوونده و نیش قلم نوشته ی شما هم از همین جنس بوده.....
Iran, Islamic Republic of
اولا اقای لاهوتی در جلسه گذشته فرمودند شورا باید در درجه اول سیاسی باشد اما ازما نمی گوییم کسی از اقوام خود حمایت نکند ثانیا خاتمی در زاهدان در جمع دانشجویان فرمودند کهگیلویه رابه نام لاهوتی می شناسم در ضمن جنابعالی وکیل مدافع جعفری و پرواز و دیگران نیستی تو خودت از جای دیگری غصه داری
چنین استنباط می شود لاهوتی اختلاف شدیدی بین ایلات بویراحمد و طیبی دنبال کرده که باید این دو ایل در حوزه گرمسیر مواظب باشند
لنده
Iran, Islamic Republic of
واقعیات را گفتید اگر به دوران مدیریتی ایشان یا زمانی که افراد با نظر ایشان انتخاب می شدند برگردیم بیشتر ازهمه صحت این مطالب روشن خواهد شد
چاروسا
Iran, Islamic Republic of
انصافا آقای لاهوتی حرف دل اصلاح طلبان را گفتند . بیشتر مدیران فعلی اصلا اصلاح طلب نیستند و حتی اصلاح طلبان را مسخره می کنن . چه خاطره ای از استاندار داری که اصلاح طلب باشد.
Netherlands
رجز گویی که بر علیه لاهوتی مطلب نوشتی جایگاه خودت کجاست،مگه تقصیر لاهوتی موحد قبول نشد؟
Netherlands
جریان فکری خودت چیست؟ پول میگیری و مطلب مینویسی
Netherlands
جریان فکری خودت چیست؟ پول میگیری و مطلب مینویسی
جواب 17
Iran, Islamic Republic of
شما ۱۷ تو هم وکیل لاهوتی نیستی! زنگ بزنم اتش نشانی
بچه بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
لآهوتی مثل یک مرد حرفش را شفاف و روشن زد تو هم اگر مردی روشن و شفاف وبه اسم ورسم حرفت را بزن و حد اقل اول یا آخر نوشته ات اسمت را بنویس تا مخاطبین بدانند با چه کسی طرف اند
نجات نیا
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم

یکی از مهمترین اصول کارهای جمعی و تشکیلاتی حفظ حرمتهاست.
سید قادر لاهوتی مثل همه سیاسیون خالی از اشکال نیست، اما بنظر میرسد بیش از اینکه اشکال به بزرگان اصلاحات در استان برگردد به اطرافیانشان بر میگردد.
الا ای حال هر راست نشاید گفت هر راست نباید گفت.
سوقی
Iran, Islamic Republic of
خاتتمی در جواب سوال یکی از دانشجویان راک که پرسید در کهگیلویه لاهوتی را میشناسی گفت بله شاید خواست کم نیاره ؟؟؟؟؟
سوقی اصل
Iran, Islamic Republic of
احسن به این قلم
Iran, Islamic Republic of
کبنا غرض دار چرا همه ی نظرات را نتشر نمیکنید تا کی میخواهید جیره خوار باشید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ستارآرمند
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنت ها را به اشتراک نگذاشتی مگه می ترسی بهت انتقاد کنند وبگویند ........لطف کن به اشتراک بگذار.....غلط کنه سایت اصلاح طلبان مثل سایت شنا باشه.ایمیلم را گذاشتم منتظر پاسخ شما هستم...
طرفدار اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب واقعی یعنی لاهوتی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1