تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۳۰۰۳۱

کارخانه‌ای که بعد از ۶ سال تعطیلی در گچساران به چرخه تولید بازگشت (+تصاویر)

۱۶
۳
کبنا ؛









کارآفرین بسیجی گچسارانی در راستای اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی های خود و با سرمایه گذاری در این بخش توانسته است تا کارخانه صنایع غذایی بی همتای گچساران(محصولات تجاری مهراوه) را در شهرک صنعتی امامزاده جعفرگچساران(ع) راه اندازی کنند.




 به گزارش کبنا نیوز، اقتصاد مقاومتی یک از رویکردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد. در چند سال اخیر با شدت یافتن تحریم‌های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه نظام اسلامی و با هدف متوقف کردن برنامه های صلح‌ آمیز هسته ای ، واژه‌ی جدید اقتصاد مقاومتی به ادبیات اقتصادی کشورمان اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفت.

کم نیستند در این میان عده‌ای که به ایفای نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده شان به اقتصاد کشور نیز کمک می کنند و واژه ما می توانیم را در عمل ثابت کرده است.



آرش عبدالخانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و یکی از بسیجیان کارآفرین گچسارانی است که با پشتکار و ممارست موفق به راه اندازی یک کار تولیدی و اشتغال آفرین در این شهرستان شده است، وی ۴۴ ساله است و تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی در زمینه صنایع غذایی و مقطع کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت تجاری (MBA) به پایان رسانیده است.



عبدالخانی سابقه ۲۰ ساله ای در صنایع غذایی کشور دارد و مدیریت یکی از کارخانجات صنایع غذایی معروف جنوب کشور را نیز در کارنامه پر بارش یدک می کشد و ۷سال در دانشگاه علمی کاربردی (صنایع غذایی) این شهرستان مشغول تدریس بوده است.

 آرش  با تکیه بر توانایی های خود و با سرمایه گذاری در این بخش توانسته است تا  کارخانه صنایع غذایی بی همتای گچساران(محصولات تجاری مهراوه) را در شهرک صنعتی امامزاده جعفرگچساران(ع) راه اندازی کنند.



فعالیت این کارآفرین که با تکیه بر توان خود و با عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام شده، باعث شد تا به سراغش بیاییم و از روند تولیدات کارخانه اش گفت وگویی خواندنی با وی داشته باشیم.

مدیر شرکت صنایع غذایی بی همتای گچساران با اشاره به راه اندازی مجدد این کارخانه راکدگفت: این کارخانه در سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده بود که به علت مشکلات مالی ناشی از عدم تخصص و توان مدیریتی لازم و بدهی ۱۰میلیارد و۲۰۰میلیون ریالی به بانک ها، فعالیت آن درسال ۸۹ متوقف شد و جمعی از کارگرانش از کار هم بیکار شدند.

وی افزود: در سال ۹۲این کارخانه را از مالک قبلی اش خریداری کرده و با صرف هزینه ای بالغ بر ۶میلیارد ریال کل بنای ساختمان را تغییر و تجهیزات جدید و پیشرفته روز  را در این کارخانه کار گذاشتیم.



عبدالخانی در ادامه با اشاره به تولیدات کارخانه اش گفت:فعالیت مجدد کارخانه از حدود سه ماه پیش با ظرفیت تولید انواع خیارشور،ترشیجات،انواع شربت،مرباجات و آبلیمو آغاز شدکه در حال حاضر تنها با توجه به مشکلات مالی و نقدینگی خط تولید آبلیمو و ترشیجات راه اندازی شده است.

وی اظهارکرد: این کارخانه با با بهره مندی از تسهیلات بانکی در حدود ۳۲۰ میلیون تومان و همچنین با استفاده از سرمایه شخصی  ، فعالیت این کارخانه بعد از ۶سال بار دیگر آغاز شده است.

 
وی ظرفیت تولید سالانه آبلیمو در این کارخانه را بیش از ۱۰ هزار تن و میزان تولید انواع ترشیجات را بیش از ۱۵ هزار تن برشمرد و افزود:محصولات تولیدی این کارخانه هم در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و هم خارج از استان صادر می شود که از لحاظ کیفیت توانایی رقابت با محصولات مشابه و نیز صادراتی را دارا هستیم چرا که مواد اولیه منطقه از کیفیت بالایی نسبت به دیگر نقاط کشور برخوردار است.

عبدالخانی درخصوص وضعیت کنونی کارخانه تولیدی اش گفت:در حال حاضر ۱۵نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که با توجه به بالارفتن ظرفیت تولید هر روز نیزبر تعداد کارگران افزوده خواهد شد که اگر دیگر خطوط تولیدی این کارخانه راه اندازی شود بیش از ۴۰کارگر در این کارخانه به کار گیری خواهند شد.

این کارآفرین گچسارانی درادامه با انتقاد از کم توجهی مسئولین به مشکلات این کارخانه افزود: عدم اعتبار مالی و نقدینگی، سود بالای وام های بانکی و بدهی های بانکی بجا مانده از مالک قبلی،این کارخانه همچنان با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می کند و شاید با ادامه این رود در آینده ای نه چندان دور دوباره به تعطیلی کارخانه منجر شود.

وی اظهارکرد: متاسفانه دولت، مسئولین و یا نهادهای حمایت کننده آنگونه که شایسته و بایسته است از طرح های اقتصاد مقاومتی حمایت نکرده اند و تنها نهادی که صادقانه پی گیر و دنبال رو اقتصاد مقاومتی است بسیج و سپاه پاسداران است که به حق طلایه دار طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

عبدالخانی افزود: امسال در جلساتی که توسط بسیج مهندسین ناحیه گچساران در بحث عارضه یابی صنایع راکد و با حضور جمعی از مسئولین ،مدیران بانک ها و کارآفرینان این شهرستان برگزار شده بود حضور داشته که مشاوره،همفکری،راه گشایی در رفع مشکلات از خروجی ها مهم این جلسات تاثیرگذار در خصوص راه اندازی مجدد کارخانه ام بود.

این کارآفرینی گچسارانی در پایان در خصوص برنامه ریزی برای توسعه کارخانه اش تصریح کرد: زمین این کارخانه ۶هزار متر مربع وسعت دارد که درحال حاضر معادل ۲هزار متر به عنوان زیربنا قرار گرفته شده که امیدواریم در آینده با جدیت و پشتکار و حمایت مسئولین این کارخانه را توسعه دهیم چرا که معتقدم کارخانه ای که توانایی توسعه نداشته باشد باعث  مرگ تولید خواهد شد.

   

/ آفتاب جنوب




نام شما

آدرس ايميل شما

شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
مصرف آبلیمو صنعتی مضر است
گچساران
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه مسئولین استانی و نماینده محترم دو شهرستان گچساران وباشت که دائما"مبحث بیکاری را یکی از معضلات دو شهرستان باشت وگچساران عنوان می نمایند ولی عملا"هیچ اقدامی در راستای معضل بیکاری انجام نداده ونمی دهند...حالا خوبه که این بنده خدا با هزینه شخصی اقدام به راه اندازی این کارخانه نموده اند...که البته ظاهرا"به گفته خودشان با ادامه روند کنونی تعطیلی مجدد آن دور ازانتظار نیست...
تا جایی که اطلاع دارم ایشان از بستگان آقای دکتر تاجگردون هستند..ولی شاید این عدم اعتناء ومساعدت نماینده و مسئولین استانی به دلیل حمایت ایشان از سید قدرت حسینی در ادوار گذشته می باشد!!!باز هم دم بچه های سپاه وبسیج گرم..باید بهشون دست مریزاد گفت...
Iran, Islamic Republic of
اقای ...بدهی هایت رابه مردم بده
Iran, Islamic Republic of
خلاقیت و نوع اوری در محصول و بسته بندی مشتری پسند برای مشتری،های خارج از استان خیلی،مهمه
Iran, Islamic Republic of
آبلیمو باید طبیعی باشه الان کیفیت مهمه نه کمیت
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای عبد الخانی عزیز با توجه به تولید انار انگور وانواع مرکبات در منطقه گچساران کارخانه را در جهت تولید آب میوه توسعه دهید خیلی به پیشرفت منطقه کمک می کند
Iran, Islamic Republic of
درجواب کانت۲گچساران نسبتش چه ربطی به تاجگردون داری ایشون راهمه می شناسندبگوبقول یکی ازاقایان بدهی خودراصاف کندگذشتیم بخواهدبه کمک مردم بیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
کارافرینایی مثل جناب مهندس عبدالخانی رو باید قدر دونست و دستشون رو بوسید،مخصوصا تو استان ک بیکاری حرف اول رو میزنه،واااااقعا دست مریزاد
کاش مسئولین ب جای حرف کمی هم عمل کنند و همکاری کنند با همچین کارافرینایی.
حمید کمائی
Iran, Islamic Republic of
تبریک به جناب عبدالخانی امیدوارم همواره موفق وسربلند باشید
Iran, Islamic Republic of
ایشان وتمام خانواده وتمام فامیل پدری ومادری طرفدار اقای تاجگردون هستن.ااقای حسینی محترم ولی طرفداری از ایشان بخاطر این بود که اقای تاجگردون گفت من نمییام وخیلی ها قول به سید قدرت دادن از جمله ایشان وبعضی از فامیل.رای ما باشتیها تا وقتی تاجگردون در صحنه است مال ایشان وبراش سینه چاک میکنیم ودر صورت عدم حضور حاج غلام در خدمت هر بچه باوی هستیم.ضمنا قرار نیست هر کاری را تاجگردون انجام بده...دست به دست هم دهیم به مهر میهن خویش کنیم اباد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب ناشناس(کامنت۳)..کامنت شما دال بر تایید حرفهای این بنده خداست..صحت وسقم این مسئله که ایشان بدهکار باشند یا نه یا اصلا"به چه میزان موضوع حرف ما نیست...موضوع این است که حرف شما مثال آفتاب آمد دلیل آفتاب را تداعی میکند....قابل توجه مدیران،مسئولین ونماینده محترم شهرستان گچساران...
Iran, Islamic Republic of
تا سررسید وامهایش اب نلیمو ترش تولید میکند بعدش هم شایدوقتی دیگر..اوضاع مملکت واشتغال وکار با این حرفها درست نمیشود
Europe
متن نظر شماسلام اقای عبدالخانی.تن خدا کارگر نیخیتون مو هم بیام ووچو سرکار
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
افرین
عالیه
خدا قوت
این محصولات را به مغازه های یاسوج هم عرضه دارید تا صرفا از این تولیدات بخریم نه از مارک های دیگر
حالو
Iran, Islamic Republic of
کارافرین بسیجی/////
زارع پور
Iran, Islamic Republic of
اگرتنوع درایجادمحصولات جدید به وجود بیارید عالی میشه.کارت بیسته آرش خان.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1