تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۲۲۹۹۹۳

بیننده: نابسامانی در مناظر شهری یاسوج بیداد می‌کند

۹
۰
کبنا ؛کارشناس مسائل اجتماعی و شهری گفت: نابسامانی در مناظر شهری یاسوج بیداد می‌کند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سرخاب بیننده صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و به دلیل دارا بودن موقعیت مناسب طبیعی، جغرافیایی، گردشگری و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی هر روز در حال توسعه و رشد است.
این کارشناس تصریح کرد: یاسوج به سرعت در حال تبدیل شدن به یک شهر بزرگ است که اگر برنامه‌ای برای آینده این شهر طراحی و مدون نشود، شهر به شکل ناهمگونی رشد می‌کند و بعداً مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را دچار مشکلات مضاعفی خواهد کرد.
بیننده با بیان اینکه آشفتگی در چهره شهر یاسوج بیداد می‌کند، گفت: مبلمان شهری، فضاهای سبز، فرهنگی و آموزشی، ساختمان‌ها، میادین و خیابان‌های شهر از مناظر شهری هستند که در واقع بیانگر هویت شهر است.
وی افزود: شهروندان با مناظره شهری ارتباط برقرار می‌کند و از آنان نیز تاثیر می‌پذیرد و اگر در شهر بی‌نظمی و بهم‎ریختگی دیده شود به منزله این است که برنامه‌ریزی صحیح شهری وجود نداشته و شهروندان نیز از این بی‌نظمی رنجش خاطر خواهند شد و اما اگر مناظر شهری بر اساس اسلوب و اصول خاصی طراحی و ساخت شوند، رابطه بین شهر و شهروند مناسب و زیبا خواهد شد.
این کارشناس مسائل شهری و اجتماعی در ادامه تصریح کرد: چهره شهر یاسوج به دلیل ساختمان‌ها بلند و جور واجور، خیابان‌های نامناسب، تقاطع‌های غیرهمسطح، میادینی با طراحی‌های نامناسب دچار آشفتگی زیادی شده است به طوری که شهروندان با آن رابطه خوبی ندارند.
بیننده افزود: یاسوج بدون در نظر گرفتن هویت و فرهنگ بومی، منطقه‌ای و اسلامی در حال توسعه است و متأسفانه هر اقدام غیرکارشناسی شده و نادرست تاثیر عمیقی بر جای می‌گذارد و گاهاً قابل جبران هم نیستند.
وی بیان کرد: بکار بردن مصالح دلخواه و هزار رنگ، بی‌نظمی در تابلوهای تبلیغاتی صنوف مختلف، دیوارنویسی‌های زشت، ساختمان‌های بدون نما، تبلیغات گوناگون با سلیقه مختلف بدون رعایت اسلوب خاصی، نورپردازی نامناسب و دیگر مسائل سبب نابسامانی و هرج و مرج در شهر می‎شود.
این کارشناس گفت: شهرداری و شورای شهر یاسوج مقصر این نابسامانی و بی‌نظمی در ساختار و رفتار شهری هستند، چرا که برنامه‌ای در این رابطه هیچ گاه ارائه نداده‌اند و شاید هم توان آن را نداشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دلاور خسته
Iran, Islamic Republic of
درود بر بیننده
موافقیممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
اوفی و ای گپ
علي
Iran, Islamic Republic of
انشالا اقای بیننده پیروز انتخابات هستند
ارمان شهري
Iran, Islamic Republic of
اقای بیننده واقعا فرد با جرّأت و لایقی هست انشالا ایشون پیروز انتخابات هستند
عدل
Iran, Islamic Republic of
درود بر سرخاب بیننده مرد عمل و خدمتگذار مردم
انشالا پیروز انتخاب اقای بیننده هست
رسول
Iran, Islamic Republic of
اخه تقاطع غیر همسطح کجای یاسوجه، اگه باشه که مشکل ترافیک حل بشه که خیلی خوبه، چرا همین طوری از خودتون یه چیزی میگید، خواهشاً اول معنی تقاطع غیر همسطح را یاد بگیرید و بعد در مساعل شهر و برنامه ریزی شهری اظهار و نظر کنید. همین امثال ایشان توی شهرداری هستند که شهر نوپای یاسوج به این ریخت و قواره دراومده.
اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
تقاطع‌های غیرهمسطح تقاطع‌های غیرهمسطح تقاطع‌های غیرهمسطح
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام.محمودمحمودی، مسعود خوبانی، ناصر معصومی، عطاالله دانشی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر آقای بیننده،امیدواریم سایر اشکالات و نواقص شهر یاسوج را هم عنوان میکردی،در مجموع به مشکلات اصلی اشاره کردین،تشکر
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1