تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۲۲۸۹۶۵

دهه‌ی تعارف یاران «خادمی»

۴
۰
کبنا ؛شهریار پارسا
دهه‌ی فجر در همه‌ی سال‌های بعد از انقلاب، در کنار مراسمات خاص به خود، زمانی است برای کلنگ زنی ها و قیچی کردن روبان ها تا عملکرد نظام اسلامی بیشتر به چشم آید.
دولت تدبیر و امید در آغاز با انباشتی از مصایب و مشکلات آغاز به کار کرد و به باور بسیاری از تحلیل گران بیشتر تمرکز دولت بر سیاست خارجی و حل بحران هسته ای معطوف گشت. هنوز برجام به فرجام نرسیده، شوک شدید کاهش قیمت نفت به قول دکتر نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور، چاله‌ی بزرگی بود که خیلی از اقتصاد های هم نوع ما همچون ونزوئلا را زمین گیر کرد.
سه سال هم معقولانه حساب شود زمان کمی است برای رفع این حجم از مشکلات. مشکلاتی که بیشتر خود را در عرصه‌های اقتصاد نمایان کرده و همین وضعیت نامناسب اقتصاد و کسب و کار عامل ریزش آرا روحانی تحلیل می‌شود.
دولتمردان تدبیر هم با علم به این موضوع، حول رفع موانع و ایجاد امید در جامعه تاکید کرده و کمتر به بزرگ نمایی و آمار سازی های غیر واقع میپردازند.
اما بیانات و گفتارهای یاران استاندار در استان ما نشان از جهت گیری های سفارش شده ای است که انطباق خاصی با واقعیات ندارد و ماحصل آن به سخره گرفتن افکار عمومی است.
چند هفته پیش بود که؛ «یادداشت نویسان اجاره‌ای» در مطالبی که در سایت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و با نام مستعار انتشار یافت، از مظلومیت خادمی نوشتند و اینکه مدیران دولت در دفاع از دولت استاندار را تنها گذاشته‌اند. درخواستی که در جلسه ی استاندار با خبرنگاران از زبان خادمی مطرح شد و رسما درخواست کرد که مدیران بدون باج خواستن از دولت دفاع کنند.
همین اشاره‌ی مستقیم کافی بود تا سیل تعارفات و گزارشات غیر واقع، بدون ارائه‌ی سندی مشخص از طرف برخی مسولان استانی ارائه گردد.
فرماندار بویراحمد که از اتفاق خود را کارگزارانی نامیده است، توسعه عمرانی روستاها را در این سه سال به اندازه‌ی سی سال اخیر میداند و گوهرگانی مدیر کل جهاد کشاورزی در سفر پرحاشیه به لنده، پا را فراتر گذاشته و خدمات این دولت در استان را بیشتر از خدمات دولت در سی و هشت سال اخیر می‌داند!
«در روستاهای شهرستان لنده در سه سال اخیر به اندازه ی چند دهه کار شده است».
این هم قسمتی از بیانات کریمی نژاد فرماندار لنده که اگر ادامه ی سخنرانی ایشان را بدون قید اسم می آوردند باور آنکه از مدیران غیر احمدی نژادی بود سخت به نظر می‌آمد.
حال آنکه جناب خادمی و مدیران ایشان به خوبی می دانند نماینده‌ی دولتی هستند که عهد بسته است به مردم دروغ نگوید. بر اساس همین عهد انتظار می‌رفت در ادامه‌ی رفتارهای صحیح راس دولت، در این دهه مردم را با مشکلات و موانع به وجود آمده در راه فعالیت دولت آگاه می‌کردند و از تحریم و کاهش قیمت نفت می‌گفتند و برای احترام به افکار عمومی هم که شده از این که نتوانستند در شان مردم خدمت رسانی کنند، به عذرخواهی ساده‌ای بسنده می‌کردند و امید به بهتر شدن شرایط را با فرض ادامه‌ی کار دولت، زنده نگه می‌داشتند.
و مطمن باشند چنین رفتارها و گفتارهایی و ارایه ی آمارها و گزارشات فاقد سند و اعتبار  نتیجه ای جز بدبین کردن مردم به دولت ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید علی صفدر فروزنده
Iran, Islamic Republic of
منظور تون چیه؟ خوب معلومه به اندازه سی سال کار شده.
کافیه برید وتو روستاها را بگردی متوجه میشی .
برق/آب/گاز/ مخابرات/طرح هادی روستاها از جمله کارهای بزرگی هست که تو همه ی دولتها وبخصوص دولت تدبیر وامید که با همه ی اون فشارهای خارجی وداخلی به روستاها خدمات رسانی شده.
امثال تو که نمی فهمند(درک صحیحی ندارند) چه به خورد مردم میدن ویاس ونا امیدی را در جامعه رواج میدین ومثلآ سیاسی میخواین فکر کنید،حضرت عباسی وضعیت دولتها و روستاها را مقایسه کنید وبعد اراجیفتون را مکتوب وانتشار بدین.
شماهایید که توقعات مردم را بالا میبرید والا اون ادم روستایی که تمام توقعش از دولتها فقط کانال آب کشاورزیش هست وبس ، برا همین چه میدونه چی به چیه؟
هوشیاری
Iran, Islamic Republic of
با سلام تحلیل اقتصادی
در دوران احمدی نژاد سود های بانکی تا ۳۵ درصد هم رفت با ارایه سند مکتوب
ولی در دوران روحانی سود بانکی تا ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد بنده نوعی به عنوان کارشناس سرمایه گذاری این رو بر خودم واجب میدانم تورمی که طی هشت سال جناب دکتر احمدی نژاد ریس جمهور پیشین در کشور بوجود آورد طی چهار سال دولت تدبیر امید چقدر از گیر ودارهای بوجود آمده را چطور میتواند همه مشکلات را رفع نماید
بنده نوعی بر خودم واجب میدانم روشن نمایم که تخریب نکنید لطفا در دوران احمدی نژاد بنده نوعی باید شغل داشتم ولی آقای احمدی نژاد چیکار کردند
حالا هم که کشور تو این رکود اقتصادی هست همت میخواد وهمت همه مردم شریف را میطلبدپس بجای این حرفهای...به فکر چاره باشید
Iran, Islamic Republic of
.. مسوالین خیلی زیاد شده سودی برای انقلاب جزء بدبینی ندارد
رضا
Iran, Islamic Republic of
انگار لباس... رابطه ی مستقیمی با صندلی قدرت دارد و هر کس در این صندلی مینشیند به این درد مبتلا میشود
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
1