تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۲۸۵۹۱

نقد بر رفتارهای سیاسی تاجگردون؛ وقتی سران اصلاح‌طلبان را لاقبا پوشانی خواند

۳۰
۰
کبنا ؛سیامک دارابی
غلام رضا تاجگردون را باید لوک خوش شانس عرصه سیاست ایران نامید؛ زیرا او همواره به تعبیر بزرگان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد، بر سر سفره آماده ای نشسته است که هیچ زحمتی برای آن نکشیده و گواه حرف آنان طی کردن نردبان ترقی خواهی غلام از روی شانه‌های بهرام تاجگردونی است که جوانیش در راه سیاست سوخت تا بعدها غلامرضا از این خاکستر ققنوسی بسازد و در آخر خود دست به انزوای ابدی بهرام تاجگردون ببرد!
مدافعان تاجگردون همواره مدعی بر آنند، روزی که تاجگردون در تهران، سید باقر موسوی،سید ضیاالدین رضاتوفیقی، دکتر علی مندی پور، لاهوتی و منطقیان اصلاح طلبان اصیل را یک لاقبا پوشانی خواند که برای استانداری استان کت شلوارِ اجاره ای دوخته اند، آن روز خود را به عنوان پدر نواصلاح طلبی استان کهگیلویه و بویراحمد در برابر پدرخوانده های سنتی این جریان به افکار عمومی معرفی کرد تا از آن روز به بعد، این غلام رضای باوی باشد که به سید باقر و علی مندی پور بویراحمدی تا محمود و قادر کهگیلویه ای و ضیاالدینِ تاریخ دادن، درس سیاست ورزی دهد و آنان را به کتابخانه های که جز گرد و خاک هیچ همنشین تاریخی دیگری ندارند، بسپارد تا این سریال یک طرفه تاریخی، سند اصلاح طلبی تاجگردون در عرصه اصلاح طلبی استان شود!
در این بین اما خردورزان سیاسی  استان که به گواه تاریخ هیچگاه تن به ذلت و خواری نداده اند به جای تعارض و ستز با تاجگردونِ بی ثبات در عرصه سیاسی، به آگاهی بخشی به جامعه پرداخته اند و دست به تجزیه و تحلیل وقایع سیاسی اش برده اند!
این روزها که مجددا کارزار انتخابات ریاست جمهوری در کشور در حال جریان است این بار باید با حساسیت بیشتری به تبیین رفتار های سیاسی غلام تاجگردون پرداخت تا ماهیت سیاس بودن او بار دیگری برای جامعه و خصوصا جوانان نیک سرشتی که گمام می برند تاجگردون وفادار بر اندیشه های اصلاح طلبیست اما در حقیقت خلاف گفتمان اصلاح طلبی عمل نمی کند، مشخص گردد که آیا «سید باقر موسوی» که به عنوان رهبر اصلاحات استان شناخته می شود برای پست و منزلت کت و شلوار اجاره ای دوخته است یا «غلام رضای تاجگردون» که اندیشه دیگری در سر می پروراند  و بر کرسی های جبهه پایداری تکیه می زند؟
اینکه تاجگردون که خود را رهبر اصلاحات استان می داند و در دنیای آرزوهای خود پرواز می کند؛ آیا بهتر نیست به افکار عمومی و جوانان این منطقه پاسخ دهد، که اگر او مرام و اندیشه اصلاح طلبی دارد چگونه می شود در مجلس نهم که از صدر تا ذیل آن  را نمایندگان اصولگرای جبهه پایداری قرق کرده اند، او به راحتی هرچه تمام تر برای ریاست کمیسیون بودجه مجلس بدون هیچ آزاری به کرسی این کمیسیون تکیه می میزند به گونه ای که رقبای چون مصباحی مقدم چشم از این کرسی می پوشند و برای غلامِ جبهه پایداری فرش قرمز پهن می کنند؟
مگر می توان اصلاح طلب بود و در مجلس اصولگرا، بر حساس ترین کرسی کمیسیونی که با اقتصاد و پول و سرمایه یک ساله نظام سرو کار دارد؛ به آسانی تکیه زد؟ بی شک راز این  انتصاب، نه انتخاب!!! به واقعیت‌های پشت پرده سیاسیست که قبل تر غلام رضا تاجگردون با محمد رضا باهنر رهبر در سایه جبهه پایداری مجلس بر کرسی نایب رئیسی مجلس با هم توافق کرده بودند!
تاجگردون گویی از یاد برده است که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ابتدا در بازار بزرگ تهران برای محسن رضایی که این روزها مخالف سرسخت برجام و دولت اصلاح طلب روحانیست، سخنرانی کرد وخود را مشاور اقتصادی او مطرح نمود و بعدها در سایه سیاست نشست و تا روزهای آخر اعلام موضع نکرد تا روزی که وارد گچساران شد و به تمام ستادهای کاندید های ریاست جمهوری قدم گذاشت تا به نوعی هم با آنان باشد و هم نباشد و از قضا در ۲۵ خرداد۹۲ که نام حسن روحانی از صندوق رای خارج شد خود را به ستاد روحانی در گچساران رساند و با عکس های سلفی به یکباره تاجگردون رنگارنگ، بنفش شد! تا سیر مداد رنگی های سیاسی تاجگردون که دائم تغییر رنگ می دادند این بار با رنگ بنفش تکمیل شود تا غلامِ اثبات کند که او نه سیاستمدار که ... است!
تاجگردون خود را در رسانه‌ها و مجالس حامی اصلاحات و دولت روحانی می داند؛ اما کیست که از او بپرسد این چگونه لیدریست که به جای حمایت از دولت دست به باجیگری از دولت برده است و دولتی که میراث دار زمین سوخته همفکران باطنی تاجگردونست، چون نفتی بر  آتش زیر خاکستر می ماند تا روحانی را تحت فشار  قرار دهد و با باجگیری های بی پایانش به اهداف ضد اصلاحاتی خود دست یابد؟
سلسله رفتارهای تاجگردون در دولت حسن روحانی به خوبی نشان می دهد که نگاه تاجگردون به اصلاحات یک نگاه باجگیرانه است. وقتی او به محمد فرهادی وزیر علوم دولت روحانی می تازد تا کام جبهه پایداری را در روزهای منتهی به انتخابات حساس ریاست جمهوری۹۶ شیرین کند و فضای دانشگاه ها را ملتهب و جوانان و دانشجویان را که نیروی فعال اجتماعی-سیاسی اصلاحات در جامعه هستند را منفعل کند؛ بی شک نشانگر موقعیت سنجی تاجگردون برای نزدیک کردن خود به حلقه های پر قدرت اصولگرایی برای به چالش کشاندن بدنه پرقدرت و با نشاط روحانیست تا با این اقدام تیزهوشانه خود، دولت روحانی را خلع سلاح کند!
تاجگردون از یک سوی ادعای همزیستی با اصلاح طلبان را دارد و به خاطر برجام، به شکل صوری  دلواپسان را را مورد شماتت قرار می دهد اما او در پشت پرده وزیر موفق نفت(مهندس زنگنه) را که به واسطه درایتش بعد از ۸ سال برجام نفتی در اوپک را به سرانجام رساند و عربستان را به زانو درآورد و صادارت فروش نفت را افزایش و به طبع آن درآمد های دولت را در سال منتهی به انتخابات دو برابر کرده است؛ در یک حرکت زیرکانه و با همراهی اتاق های خاص مراکز اصولگرایی به وزیر نفت دولت روحانی حمله می کند و او را به استیضاح تهدید می کند تا با ابزار استیضاح شریان اقتصادی دولت را نشانه رود و دولت را در زمانی که درهای دنیا را بر روی خود باز شده می بیند، در عرصه ملی با چالش استیضاح وزیر نفت، این پالس را به کشورهای خارجی ارسال کند که وزیر نفت دولت از نظر مجلس و ساختار حاکمیتی مورد تایید نظام و دولت نیستد و هر گفتار و قرارداد بزرگ نفتی-اقتصادی که با زنگنه بسته شود فاقد  مشروعیت بوده و سرمایه گزاران خارجی را از کشور دور و دولت روحانی را در بحران اقتصادی  غرق کند تا با این روش زیرپوستی وعده های اقتصادی دولت را نقش بر آب و بین ملت و روحانی در فصل انتخابات ریاست جمهوری، فاصله جدایی بیندازد!
سلسله رفتار های تاجگردون  ملبس به شعار اصلاح طلبی با باطن اصولگرایی به وزیران راه و شهرسازی، رفاه و  اقتصادی دولت به خوبی نشان می دهد که او در ایامی که به انتخابات ریاست جمهوری ختم می شود بار دیگر به عنوان نفوذی جبهه پایداری در جریان اصیل اصلاح طلبی دست به نقش آفرینی ویژه ای برده است تا با اعمال خود شرایط سخت و غیرقابل پیش بینی را برای تیم سیاسی-اقتصادی روحانی ایجاد و آنان را با بحران مواجهه کنند تا شاید تاجگردونی  که در مجلس گذشته و کنونی به ریاست کمیسیون بودجه تکیه داد و کسی راز این همنشینی را ندانست  بتوان همزیستی مسالمت آمیزی بین انتصاب!!! به ریاست این کمیسیون و این بذل و بخشش های تاج گزارانه ارتباطی پیدا کرد که چگونه تاجگردون در تنظیم سند بودجه برای حاج آقایی که به اسم یک دفتر یا یک نهاد که وجود خارجی هم ندارد بودجه ۱۰ تا ۳۰ میلیاردی جذب می کند!
و حال این پرسش مطرح می شود حملات پی در پی تاجگردون به بدنه اجتماعی-سیاسی و اقتصادی دولت روحانی این بار بر اساس کدام رفتار سیاسی در پشت کمیسیون بودجه تهیه و تنظیم شده است که او کمر به شکست اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری بسته است؟
نام شما

آدرس ايميل شما

ذوالفقار
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز این ذات سیاست هست که از شرایط موجود بهترین بهره را برای خود و منطقه و استان خود بکنی اگر دکتر تاجگردون در مجلس اصولگرایان موفق بود در این مجلس امید واعتدالم کم موفق نبوده به نظرم بهتره به جای تخریب نگاه انتقادی داشته باشی ....تاجگردون اگر کارنامه خوبی نداشت با رای بالا مجددا انتخاب نمیشد انصاف وعقل و... حکم میکنه نیروهای ملی استان رو تخریب نکنیم
تاجگردون نماینده خیل عظیمی از مردم اصلاح طلب واصول گرای باشت وگچساران هست.
احمدیا
Iran, Islamic Republic of
کاملا مغرضانه و...مطلب نوشته ای
مطالب کلیشه ای و اتهام ها...رده ای برادر
برو دنبال نان ت جایی دیگه بگرد که خربزه ای که .. بهت دادن آب است...‌
عشایر
Iran, Islamic Republic of
شما هر کاری تبلیغی کنید تاجگردون را نمی تونید کوچک کنید تاجگردون بزرگ بود بزرگ خواهد ماند
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون مایع افتخار کشور و استانه بروید از استان های دیگر یا از مرکز بپرسید وقتی اگاهی کافی ندارید در باره ایشون
حمید قربانی
Iran, Islamic Republic of
هرچه میخواهی از دل تنگت بگو تاجگردون مایه افتخار استان
Iran, Islamic Republic of
خدایی قبل درج مطلب اول خودتون یه بار تا ته بخونید. این چه مهملاتیه. نویسنده کوچکترین تلاشی نکرده که بتونه نیت اصلیشو از نوشتن این مطلب مخفی نگه داره. هر ادم زیرکی به راحتی می تونه تشخیص بده که دلیل نوشتن این متن چیه.
Iran, Islamic Republic of
باز هم یه تحلیل . که فقط به درد .. دادن بچه ها می خوره. چپ و راست بهونه است درد شما طایفه گراییه. فهمیدین مردم گچساران به تفکرات رای میدن حالا از این در وارد شدین که نظر مردم رو ازش برگردونید.
Iran, Islamic Republic of
از قیاسش خنده آمد خلق را کو چو خود پنداشت صاحب دلق را
جوان
Iran, Islamic Republic of
واقعا که گل گفتی احسنت همین جا هم اصلاح طلبان وهم اصولگراها را قاطی و در حالت کما گذاشته
باشت
Iran, Islamic Republic of
واقعا که گل گفتی این تو گچساران هم با این شگردش اصلاح طلیان و حتی اصولگراها را به کما برده و اکثر اصولگراها سردرگم شدند نه راه پیش دارند نه راه پس همینطور علاف هستند
پیچویی
Iran, Islamic Republic of
افرین به این تحلیل همه مردم بدبخت کرد
جبار
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای تاجگردون لطف نمایید اگه به ما بگید که حیدر کارش چه می باشد بقول خودش نماینده تام اختیار شما میباشد وحتی می گوید اگر با دکتر کار دارید اول به من بگویید تا انوقت اجازه مواقت با شما را بدهد . دوست دارم نظرتون را بدهید
محمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر که خودش گل ولی این حیدر عدالتی دارد خیلی..ه میکند
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
حرف... تاحگردون هرکی هست، از هر کجا هست، هر جناحی هست ما میخواهیمش و با تمام انتقاداتی که ممکنه بهش وارد باشه بهترین نماینده برای گچساران و باشت بوده و هست و شاید خواهد بود.
بابا جان این قصه های اصلاح و اصول رو جمع کنید که در این استان هیچ کاربرد و منفعتی نداره. هنوز نفهمیدی که در یک استان محروم مثل کهگیلویه نماینده ساسی صرف یه درد نمیخوره و به نماینده اقتصادی پرنفوذ و منفعت طلی نیاز داریم تا عقی افتادگیهامونو جبران کنیم و یکم از حقمونو بکنیم از سایر استانها
حتی کسانی هم که عقده و کینه شخصی به چنین نماینده ای دارند بخاطر منفعت عمومی دندون رو جیگر بزارن تا یه ذزه این حلبی آباد پیشرفت کنه
حق گو
Iran, Islamic Republic of
کاش آقای تاجگردون یه سری به بیمارستان شهید رجائی گچساران بزنند و ببینند م.. چکار میکنند، امروز یه خانمی میگفت این بیمارستان..) ندارد و در این شهر هر اعتراضی داری فقط بخدا بگو این مدیران که نمیدانند مدیریت و مسئولیت چی هست ! از همشهریان گچسارانیم میخوام فقط دعا کنند که مریض نشوند و یا حداقل مجبور نباشند که برای درمان باینجا مراجعه کنند چون نه دکتری هست و نه کسی هست که شما را درمان کند و یا جوابت را بدهد ،فقط پزشک اورژانس اگر سرما خورده باشی چند قرص و آمپول بت میدهد والا بخش های تخصصی هرگز و ممکن است برای عمل شکستگی دست یا پا دو روز معطل بشی ،و کاش جناب نماینده مدیران کارآمد و شایسته تری را در چنین پست های حساسی بذارد
شهروند گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
هیچ توی این حرف ها نیست چون هرچی لر ایگو ودرد دل ایگو
Iran, Islamic Republic of
تحلیلی کاملا واقع بینانه و منطبق بر رفتار شناسی منفعت طلبانه غلامرضا تاجگردون،ایشان هیچ گاه یک اصلاح طلب واقعی نبوده و نیست و بیشتر به موج سواری شبیه است که‌ در ..د در نوسان است.
Iran, Islamic Republic of
نگرش و منش اصلاح طلبی غلامرضا تاج گردون با نزدیکی به حلقه های ق.. تبدیل..ه شده
علی
Iran, Islamic Republic of
کاش سایت کبنا ، نویسنده هر مطلب را در یک پاراگراف معرقی میکرد تا لااقل بدانیم نویسنده کیست و میزان سوادش چقدر است و اهل کجاست و به چه طیفی منتسب است و سن و سالش چقدر است . بنده آقای دارابی نویسنده محترم این متن را نمی شناسم ولی به گمان من ایشون نه در جهت دلسوزی برای طیف اصلاحطلب یا دولت روحانی ، این مطلب را نوشته بلکه آنطور که من از نوشته خودشان برداشت میکنم ، ایشون از شخص تاجگردون کینه به دل دارد . آقای دارابی عزیز ، اگر تاجگردون به زنگنه که بقول شما یکی از وزرای موفق دولت روحانی است ، حمله میکند ، این حمله در جهت منافع موکلانش است نه در جهت خواست .. . آقای تاجگردون امروز از آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تمام توان دفاع کرد . جناب دارابی گرامی انتقاد کار بسیار حوب و نیکویی است اما خداوکیلی طوری انتقاد کنید که کینه های شخصی در آن هویدا نباشه . در آخر فکر نمیکنم رشد تاجگردون از نردبان سایر عزیزان اصلاحطلب نامبرده در بالا بوده باشه . رشد در جوهره ی وجودی ایشون بوده و الا خیلیها اومدن پست گرفتن ولی رشد لازم را نداشتند . بعید است غلام تاجگردون زیر بد بهرام تاجگردون بزرگترین انقلابی استان ما رفته باشد یا برود . منصفانه قلم بزنیم . اصلاحطلب کسی نیست که تعریف و تمجید اصلاحطلبان را بکند و گرنه اصلاحطلب نیست . سید باقر موسوی را رهبر اصلاحات استان معرفی کرده اید ولی آیا بیاد دارید که در یاسوج همین سید باقر موسوی چه انتقادهایی به مهمان خود سید محمد خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاخات کرد ؟ آیا رفتار سید باقر موسوی در راستای جبهه ی بی..ی وقت بود ؟
سا.لار.لار
Iran, Islamic Republic of
... انجام داد.مثل معروف میگه...نون نسعنه ایخره پرس برفتو ایکنه
خخ
Iran, Islamic Republic of
بابا کجای کارید تاجگردون همه رو ..تا منافع شخصی خودشو درس کنه.این ماها هستیم که فک میکنیم اون به فکر شهرستانه
مردم دیل
Iran, Islamic Republic of
.. دو روح میباشد دست او روح شده است
امیر کبیر
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون تا همیشه سناتور مجلس خواهد شد با عملکرد مثبتی ک از خود دارد ...نویسنده محترم زیاد حرص نخور برات خوب نیست
مصطفی علیپورنژاد
Iran, Islamic Republic of
ما زیاران چشم یاری داشتیم ... خود غلط بود آنچه میپنداشتیم ...
درود بر جناب دارابی.
ساسان
Iran, Islamic Republic of
اگربه سخنان دکترتاجگردون در زمان احمدی نژادگوش داده باشید خود را یک اصولگرا می نامید وحالا که چرخ زمانه به نام آقای روحانی افتاد خود را یک اصلاح طلب دو آتیشه می نامد یعنی اینکه ایشان فقط بر اساس منافع شخصی تغییر سیاست میدهد بهمعنای واقعی کلمه حزب باد.
روزبه تمن
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون اصلاحات رادر کهگیلویه نابود کرد تفرقه بنداز وحکومت کن
روزبه تمن
Iran, Islamic Republic of
واقعا به اصلاحات . کرد به نام بهرام شناخته شد حالا هم باارتباطات.. از شورای نگهبان تاییدیه میگیره وبه نام اصلاحات وبه کام پایداری داره کارمیکنه .وبعضی از افراد راکه مشی اصلاحطلبی ندارند وفقط ادعا ی اصلاحطلبی دارند ودنبال متامع شخصی هستند درکهگیلویه حمایت میکنه وبذر .. را بین اصلاحطلبان میپاشه که نکنه یه وقت اینها متحد شوند واصلاحات در کهگیلویه جان تازه ای بگیرد که بامنافع شخصی ...د
اصلاح طلب واقعی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان استان بوسیله همین افراد.. برای همیشه نابود شدند در استان اصلاح طلب هستند و در تهران اصولگرا و همه نیروهای شاخص اصلاح طلب را از استان فراری دادند
رهگذر
دقیقا مطلبی نوشتی به این خاطر هست ومعلومه از کجا اب می خوره ُ
ادم بزرگی مثل تاجگردون با این ..تخریب نمی شه
نقل از متنت:
وقتی او به محمد فرهادی وزیر علوم دولت روحانی می تازد تا کام جبهه پای
داری را در روزهای منتهی به انتخابات حساس ریاست جمهوری۹۶ شیرین کند و فضای دانشگاه ها را ملتهب و جوانان و دانشجویان را که نیروی فعال اجتماعی-سیاسی اصلاحات در جامعه هستند را منفعل کند؛
فرشاد حسنی فعال سیاسی اجتماعی قوم لر
Iran, Islamic Republic of
بله میتوان اصلاح طلب بود و در کنار اصولگرایان برای کشور خدمت کرد... تاجگردون یک اندیشه انقلابی دارد که آن در اصلاحات انقلابی برای آینده روشن ایران بزرگ خلاصه میشود.در حکومت جمهوری اسلامی با توجه به بیانات رهبری اساس اصلاحات در انقلابی بودن است نه در موازای انقلاب برای اصلاحات فتوا دادن.این گونه که کبنانیوز انتشار داده تمامی دشمنان درون و برون حزبی تاجگردون بر ضد تاجگردون خیز برداشته اند نمایانگر بی مسئولیتی و بی اهمیتی بر وضعیت نابسامان کشور است که توسط اصلاح طلبان و اصولگرایان درون و برون حذبی منفعت طلب صورت گرفته و کبنانیوز جنگ و جدال حذبی را برای فرار از واقعیتها به نمایش عام میگذارد که این نه به صلاح ملت است نه حکومت هرچند دشمنان تاجگردون به خواسته خودشون رسیدن و اعتبارنامه مرد بزرگ و انقلابی و یک اصلاح طلب واقعی و با اصالت رو رد کردن.
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1