تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۲۸۵۸۹

رونمایی از کتاب «آیت‌الله‌ملک‌حسینی(ره)» و هشت کتاب پایداری

۱
۰
کبنا ؛مراسم رونمایی از کتاب زندگی مرحوم آیت الله ملک حسینی(ره) و هشت کتاب ادبیات پایداری در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه فتح، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولین استانی در سالن کنگره شهدای استان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان در این آیین با بیان اینکه در بحث کتاب باید به چند عنصر توجه شود، اظهار کرد: این عناصر شامل عنصر کتاب، عنصر کاتب، عنصر مکتوب و عنصر کتاب خوان است که باید در ادامه به جهانی که کتاب در آن نگارش شده است چه از حیثیت تاریخی و چه از حیثیت جغرافیایی توجه شود.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی کتاب را رمز بین کاتب و کتاب خوان دانست و اظهار داشت: مکتوب ها متفاوتند برخی ها متعلق به حیطه تجربی هستند و برخی از آنها در حوزه عقلی قرار می گیرند ولی گاهی مکتوباتی هستند که پیرامون انسان نوشته شده اند. انسان هایی که حامل دانش اند و اساسا خود یک کتاب هستند.
وی درجه کتاب ها را نیز متفاوت خواند و بیان داشت: گاه این مکتوبات اوج پیدا می کنند و سخن ها و کتاب هایی وجود دارد که انبیاء را شرح می دهند کتاب هایی که انسان پاک را شرح می دهند و انسان پیراسته از هر گناهی را به تصویر می کشند.

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: گاهی مواقع ربط بین چنین انسان هایی با ما سخت است و آنها آن قدر بزرگ هستند که ساده سازی آنها ساده نیست.
نماینده ولی فقیه در استان از نویسندگان خواست انسان هایی را شرح دهند که کوره راه هایی هستند که می توانند ما را به آن نقطه های روشن راهنمایی کنند.
وی نگارش کتاب در توصیف علما، شهدا و مجاهدان را یک رسالت خواند و تاکید کرد: اگر این انسان های بزرگ را به خودمان معرفی کنیم می شود قرآن را از مسیر اینها تنها اندکی فهمید چرا که این بزرگان مسیری هستند به سمت آن نوری که باید به سمت آن حرکت کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تکریم از کسانی که در عرصه کتاب فعالیت می کنند، گفت: رنج های زیادی در شکل گیری یک کتاب اتفاق می افتد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به نقش و وضعیت عنصر کتاب خوان در جامعه پرداخت و گفت: بدون شک امروز ما در جامعه کم می نویسیم، کم کتاب می خریم و کم می خوانیم و این گله ای است که بر همه ما وارد است.
آیت الله ملک حسینی جامعه فرهنگی را جامعه ای عنوان کرد که در آن کتاب به عنوان یک حقیقت مقدس حضور دارد و وقتی مردم در آن جامعه با کتاب روبرو می شوند در آن محو می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: جایگاه و قدر قرآن و سنت در جای خود محفوظ است و باید قدر هر نوشته ای را که در انسان را شرح می دهد دانست.
به گزارش خبرنگار مهر، در این آیین کتاب دردانه در خصوص زندگی مرحوم آیت الله ملک حسینی (ره) که توسط سید علی موسوی سوق گردآوری شده، رونمایی شد.
همچنین از کتابهایی تولیدی کنگره شهدا و حوزه هنری استان با عنوانهای سردار مهربانی، سردار بی بدیل، از چرام تا شلمچه، تا زنده ام رزمنده بسیجی ام، چریک نجات بخش و... رونمایی و از نویسندگان آنان تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعن ادم لذت میبره از سخنرانی این سید بزرگوار با سواد متین ولی بعضی از این اخونده خصوصا بعضی از ا..د و قدرت بیان باورکنید زیر صفر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1