تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۲۲۸۵۴۰

۱۴۰ هکتار از اراضی ملی از سودجویان پس گرفته شد / قاضی «عزیزی» نعمتی برای کهگیلویه و بویراحمد / تشکیل دبیرخانه پرونده‌های مهم / پاسخ به شائبه‌ای در رابطه با یک اعدام

۱۱
۰
کبنا ؛رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی از دست سودجویان پس گرفته شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با تبریک دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: قبل از انقلاب همه امتیازات متعلق به خاندان پهلوی و وابستگان آنها بود، اما امروز از فرزندان مناطق محروم کشور و بویژه همین استان کهگیلویه و بویراحمد در مسندهای مختلف کشور هستند.
مزارعی با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیف دستگاه قضا برقراری امنیت است، اظهار کرد: امروز امنیت محوری‌ترین موضوع هر جامعه‌ای است، بطوریکه که اگر امنیت باشد همه کارها و امورها از قبیل سرمایه‌گذاری، آموزش و کارهای عمرانی و زیرساخت‌ها را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.
وی در ادامه به عملکرد ۱۰ ماهه دستگاه قضا در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۵، ۱۲۱ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد شده و ۱۲۲ هزار پرونده نیز مختومه شده است، بطوریکه مازاد بر بررسی ۱۲۱ هزار پرونده وارده در سال ۹۵، هزار و ۲۹۸ پرونده مسن که از سال‌های قبل مانده بود نیز بررسی و حکم متقضی را ارائه کرده‌اند.
رئیس دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در رسیدگی به پرونده‌های مسن رتبه‌های پنجم و ششم را کسب و همچنین در حوزه رسیدگی به پرونده‌های جاری و قدیمی رتبه یک و سوم را به خود کسب کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در استفاده از دادرسی الکترونیکی رتبه دوم کشوری را کسب کردیم، افزود: در حوزه فناوری و معاونت اطلاعات و IT، تیم قوی در دستگاه قضایی استان داریم که در حوزه‌های سخت افزاری همه کارهای این حوزه را بچه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است.
حجت‌الاسلام مزارعی ادامه داد: با راه‌اندازی ساختمان‌های جدید دادگاه و دادسرا در استفاده از فناوری روز، از فیبرنوری با سرعت بسیار بالایی استفاده کردیم و امروز این ساختمان به مجهزترین سیستم و با پرسرعت‌ترین خط اینترنت برخوردار است و اکنون کار دادرسی در کمترین وقت انجام می‌گیرد.
رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی سامانه سناد خبر داد و افزود: هر فردی با حضور در دستگاه قضا با ثبت نام در این سامانه سناد کلیه اوراق قضایی برای او الکترونیکی ارسال می‌شود.
مزارعی در ادامه به تشکیل دبیرخانه پرونده مهم در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: از زمان بدو ورود من به دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بر مقوله امنیت تاکید کردیم و به همین خاطر دبیرخانه پرونده‌های مهم را در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تشکیل دادیم که با ورود هر پرونده مهم به این دبیرخانه رئیس‌کل دادگستری در جریان این پرونده قرار می‌گیرد، بطوریکه پرونده قتل در ظرف ۱۰ روز در دادسرا و کیفرخواست بررسی و حکم صادر می‌شود و در واقع سرعت عمل در پرونده‌های بالا رفت.
وی تاکید کرد: سرعت عمل در پرونده‌های مهم ضرورت داشت و به همین منظور ضمن تشکیل دبیرخانه پیگیری‌های لازم نیز توسط مدیرکل دستگاه قضا صورت می‌گیرد، بطوریکه در پرونده تجاوز عنف فردی که متعرض به جوانان و نوجوانان می‌شد در کمتر از یک ماه حکم برای او صادر شده است.
مزارعی به این شائبه که آیا این فرد در اماکن ورزشی اعدام می‌شود هم پاسخ داد و گفت: مکان اعدام این فرد مشخص نیست و ما هم معتقد هستیم نباید در مکان ورزشی که روحیه ورزشکاران را خدشه‌دار می‌کند، اعدام شود. البته آن طرفی‌ها از هر حرف ما اشکال می‌گیرد چرا که دنبال اهداف خاص خود هستند.
مزارعی گفت: دکتر عزیزی نعمتی است برای استان کهگیلویه و بویراحمد که در کمترین زمان برای پرونده‌های مهم همانند قتل، تجاوز به عنف و سرقت حکم بعد از بررسی‌های دقیق حکم صادر می‌کند.
مزارعی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد دستگاه قضا در حفظ بیت‌المال اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۵، ۲۷۰ مورد پرونده تجاوز به محیط زیست و منابع طبیعی داشتیم که ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی مورد تعرض قرار گرفته‌ بودند و ۱۵۰ نفر خلع‌ید شدند، بطوریکه ۱۴۰ هکتار به اراضی ملی برگشت داده شدند.
وی در ادامه افزود: در خوزه آب منطقه‌ای ۴۹ هزار مترمربع حریم رودخانه که مورد تعرض قرار گرفتند، رفع تصرف شدند، ۲۰ مورد چاه‌های غیرمجاز مسدود و پلمپ شدند.
خبر تکمیل می‌شود /
نام شما

آدرس ايميل شما

روستایی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
وخسته نباشی خدمت مدیرکل محترم باستحضار میرساند بحث زمین خواری و ساخت وساز غیر مجاز در روستاهای گچساران خیلی زیاده که متوسفانه مسولین شهرستان بر اساس باند بازی و فامیل گرایی هیچ گونه اقدامی نمیکنند! لطف کنید رسیدگی نمایید
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
دکتر عزیزی قاضی بی طرف و مجری عدالت و شخص قاطع و با جسارتی است انصافا ایشان باید در جایگاه بالاتری قرار میگرفت در حد وزارت دادگستری
مکران
Iran, Islamic Republic of
دم خروس یا قسم حضرت عباس
تل سیاه
Iran, Islamic Republic of
تو شهرستان دنا یه تپه وجود داشت ،چنان پوشیده از جنگل بود بهش میگفتن تل سیاه اما حالا به لطف و کرم جهاد ومرم شده >تل سیب.
هادی گچساران
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل محترم دادگستری وریاست محترم دستگاه قضات استان باید به عرض شما برادر ارجمند برسانم بعضی از قضات شما ررشهرستان گچساران متاسفانه بد قضاوت مینمایند .اینان در برابر کلام الله مجید سوگند یاد کرده اند که بحق قضاوت کنند چه طرف حساب آنها دولت باشد ویا یه فرد فقیر وبی سوادویا یک آدم پول دار وثروتمند .ملاک باید قضاوت بحق باشد وحق رابه حقدارش بدهند .که متاسفانه اینچنین نیست .بعضی از اراضی که شما ازآن یاد میکنید .مربوط به کشاورزان فقیر وبی بضاعتی است در منطقه لیشتر که صاحبان آنها علیرغم داشتن سند معتبر مربوط به زمان اصلاحات اراضی می باشد واز آن زمان تاکنون درآن کشت وزرع میشود.اما حالا منابع طبیعی آن رامنابع ملی اعلام کرده .این کشاورز علیرغم مشکلات مالی فراوان وکه تنها روزنه تامین معاش خود وخانوادشان کار وکشت وزرع دراین زمین تامین میشده .باپرداخت هزینه های بالای کارشناسی ونقشه برداری وتطبیق نقشه زمین باعکس های هوای سال ۱۳۴۸واعلام نظریه هیئت کارشناسان مبنی بر کشاورزی بودن زمین باعنایت به بافت خاک ونشان دادن عکسهای هوایی جهت صحت موضوع واستعلام از معتمدین محلی.امامتاسفانه قضات پرونده با چشم پوشی ازاین موضوع مجددا رای به صدور منابع طبیعی بودن اراضی نموده اند.آیا واقعا این به عدالت قضاوت کردنه آیا این نحوه قضاوت قضات واقعا مغایر باقانون قضایی و موازین قانونی وشرعی نظام مقدس جمهوری اسلامی وکتاب مقدس قرآن کریم نیست.من که از این نحوه قضاوت بعضی ازاین قضات محترم به درگاه خداوند سبحان پناه میبرم.خداوند سبحان آخر وعاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند.آمین.مدیر کل محترم لطفا دستورات مقتضی دراین خصوص را صادر بفرمایید
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
.. ۱۵۷ هکتاری که در دشت گز گچساران شهرستان گچساران هست را پس بگیرید حتی حکم تخریب منازل قطعی شده اما .......
حسن
Iran, Islamic Republic of
ریاست محترم این طوری که می فر مایید چطور هنوز احکامی که خودتان صادر کرده اید وقطعی شده بعد از دوسال اجرا نمی کنید در شهر ما منطقفه نفت خیز گچساران لیشتر ودشتگز
کیان
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم در همه جا ایم موضوع اقدام شده باشد شاید دریاسوج و سی سخت اما در شهر گچساران شهر نفت شهر بیکاران مظلوم بعید است چون اطلاع دقیق داریم که ویلا سازی در گچساران منطقه دشت گز مدتی است از اجرای حکم قطعی می گذرد .. پس کجاست عدالت کبنا همک جرات زدن مطلب را ندارد
میثم صیدالی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر قاضی شجاع و پاک دکتر عزیزی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مزارعی با سلام وتقدیر تشکر از زحمات شما دراین خصوص .اما موضوعی که برای نامفهوم وعلت ان را نمی دانیم می خواهم از شما سوال کنم . درسال ۱۳۹۳تعداد ۱۵ویلای ساخته شده در دشتگز گچساران به همت دادگشتری محترم ومنابع ملی حکم تخریب انها صادر وبعد از تجدید نظر نیز تایید شده می خواهیم بدانیم چرا بعداز دوسال اندی احکام مذکور اجرای نمی شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اکبر
Iran, Islamic Republic of
باسلام جناب حجه الاسلام اقای مزارعی انسانی بزرگ ومتدین هستندواقای دکترعزیزی قاضی قانونمندوعادل وبادانش است.امیدوارم همواره عملکردشان موردرضایت خداوندودجهت رساندن حق به حقدارباشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1