تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۲۲۸۵۱۰

راه‌اندازی بازارچه کارآفرینی و دست سازه‌های دانش آموزی در شهرستان گچساران+تصاویر

۰
کبنا ؛مدیر آموزش و پرورش گچساران در آیین افتتاح نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی فروغ دانش ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و با اشاره به شعار سال "اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل" ، اظهار داشت: این بازراچه در راستای تحقق بخشیدن به اهداف درس کار و فناوری و با توجه به محورهای جشنواره خوارزمی و مسابقات بازارچه کار و فناوری با محوریت کارافرینی برپا شده است.
سید ظهیرالدین پورالحسینی عنوان کرد : در این نمایشگاه دست ساخته‌های دانش‌آموزان شامل ؛ انواع گلهای زینتی ، بخصوص آلوئه ورا ، انواع (لباس ، جامدادی، کلاه و شال گردن و دستش) ، انواع زیورآلات مصنوعی (دستبند ، گردنبند، گیره )، انواع سفره‌های دست ساز،انواع شیرینی جات خانگی ، انواع خشکبار و انواع صنایع دستی(تابلوهای مسی)، آش و غذاهای محلی و ماکت سازی که ارتباط با رشته تحصیلی آنان دارد، در معرض دید عموم قرار گرفت.
وی مبنای کار آموزش و پرورش را تربیت دانش‌آموزان در تمام ابعاد وجودی آنها دانست و تصریح کرد: یکی از ابعاد آموزش و پرورش تاکید بر پرورش استعداد ها و خلاقیت‌های دانش آموزان است و برگزاری این بازارچه نیز در همین راستا خواهد بود.
پورالحسینی افزود: این نوع بازارچه‌ها نه تنها سبب کشف استعداد و ایجاد حس استقلال در دانش‌آموزان می‌شود بلکه آنها را با فرآیند از تولید به مصرف، فروش و بازاریابی آشنا می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش گچساران چند مهارتی بودن در زندگی فعلی را ضروری خواند و اظهار داشت: شرایط لازم برای عرضه دست ساخته‌های دانش آموزان باید فراهم شود زیرا با فروش این کالاها انگیزه دانش‌آموزان برای کار و تلاش بیشتر می‌شود.
پورالحسینی گفت: استقلال و خودکفایی زمانی در کشور اتفاق می‌افتد که کارآفرینان و نوآوران در نظام آموزشی امکان رشد و پرورش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه باید این باور را برای دانش‌آموزان تبیین کنیم که یک جامعه توسعه یافته نیازمند نیروی انسانی خلاق است و نیروی تحصیل کرده جویای کار، نماد توسعه یافتگی نیست، افزود: مهارت‌های حرفه‌ای یک ضرورت برای مشارکت فعال زنان در جامعه است.
پورالحسینی خاطر نشان کرد: یکی از معیارهای توسعه یافتگی کشور‌ها، میزان مشارکت زنان است و اکنون نگاه جهان، بیشتر به سوی زنان معطوف شده است زیرا زن به عنوان نیروی فعال و سازنده، تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمّی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت.
 

 
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1