تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۲۲۸۳۷۲

بحث داغ «اکبری» و «کهزادی» پیرامون «جمعه بازار» و بازار سنتی یاسوج؛ حرف و حدیث‌ برای یک پروژه

۲۴
۰
کبنا ؛مراسم کلنگ‌زنی پروژه بزرگترین بازار «سنتی، محلی و گردشگری» کشور در یاسوج که با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان استانی و شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج برگزار، با حاشیه‌های نیز همراه شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، «هدایت اکبری» رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در حاشیه این آئین با بیان اینکه جمعه بازار فعلی یاسوج بدون طرح کارشناسی و بر اساس یک کار نسنجیده در ورودی شهر مستقر گردیده است، اظهار کرد: پروژه بازار «سنتی، محلی و گردشگری» بهترین نقطه شهر یاسوج است.
اکبری در ادامه افزود: در جمعه بازار فعلی شهر یاسوج ۹۰۰ نفر کار می‌کنند و نمی‌توان مغازه‌داران واقع در این بازار را جمع کرد و این در حالی است که اگر آتشی در جمعه بازار روشن شود، فاجعه به بار می‌آید و از طرفی مردم، شورا و شهرداری را مقصر می‌بینند.
وی گفت: در بازار «سنتی، محلی و گردشگری» یاسوج ۷۰۰ واحد تجاری احداث خواهد شد.
به گزارش کبنا، بعد از اظهارات «هدایت اکبری» رئیس شورای شهر یاسوج، کهزادی عضو نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به سخنان «اکبری»، اظهار کرد: جمعه بازار و بازار سنتی، محلی و گردشگری سنخیتی با واحدهای مسکونی ندارد و این سئوالی است که باید مسئولان شهر به آن پاسخ دهند.
«اکبری» در پاسخ به اظهارات این عضو نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اون موقعی که جمعه بازار فعلی یاسوج در حال احداث بود باید فکری برای سنخیت آن با واحدهای مسکونی می‌شد و شما باید پاسخ دهید که آن‌ وقت‌ها جمعه بازار فعلی چه سنخیتی با واحد مسکونی داشته است؟.
اکبری اضافه کرد: دیگر چاره‌ای نیست باید جمعه بازار یاسوج به دلیل وضعیت نامناسبی که دارد ساماندهی شود و به همین دلیل برای موقعیت بهتری با مالک زمینی رایزنی کردیم، اما فروشندگان جمعه بازار راضی نبودند و وقتی یک معضل در سطح شهر وجود دارد باید با بهترین و کوتاه‌ترین راه برطرف شود.
به گزارش کبنا، در ادامه کهزادی در پاسخ به «اکبری» با بیان اینکه من هم جایگاه جمعه بازار فعلی یاسوج را تایید نمی‌کنم، اظهار داشت: باید کاربری‌ها با علم شهرسازی سازگاری داشته باشند و جمعه بازار فعلی یاسوج نباید عجولانه و مطالعه نشده ساماندهی شود.
این مدرس دانشگاه از رئیس شورای شهر یاسوج سئوال کرد؛ آیا این پروژه را به کمیسیون ماده ۵ برده‌اید؟ که اکبری گفت: این پروژه را به کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵ بردیم و به تصویب رسید، مشروط بر اینکه جمعه بازار فعلی یاسوج به آن پروژه منتقل می‌شود.
کهزادی در ادامه گفت: دست‌تان درد نکنند که آن را به کمیسیون ماده ۵ نبرده‌اید، آیا می‌دانید پروژه سنتی، محلی و گردشگری یاسوج هیچ جایگاهی در ترکیب ماده ۵ ندارد. تغییرات کاربری این پروژه، اساسی در شورای عالی و شهرسازی ایران جایگاهی ندارد. این پروژه را که در کمیسیون ماده ۵ تصویب کردید، دو ریال ارزش قانونی و جایگاهی در کمیسیون ماده ۵ ندارد.

وی افزود: من به عنوان شهرساز، قانون مشارکت در شهرسازی را بلدم، اما کسی در شورای شهر یاسوج از ما در خصوص این پروژه نظر خواهی نکرد و در جلسات مربوطه نیز دعوت نشده‌ایم.
عضو نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به این سخن «اکبری» رئیس شورای شهر یاسوج که نظام مهندسی شهر نماینده‌ای برای اظهار نظر در شورای شهر یاسوج دارد و نیاز به مشاور شهرسازی نیست، افزود: در سال ۹۳ شورای عالی استان‌های کشور بخشنامه کرده که در شورای شهرها و شهرداری‌ها مشاور شهرسازی لازم است، که اکبری در این باره گفت: کسی نمی‌تواند برای شورای شهر بخشنامه مصوب کند.
کهزادی جواب داد: با جستجو توسط موتورهای جستجوگر متوجه خواهید شد که شورای عالی استان‌ها می‌تواند بخشنامه مصوب کند.
به گزارش کبنا، معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال‌های خبرنگار کبنا نیوز مبنی بر اینکه «آیا بازارچه سنتی شهر یاسوج با علم شهرسازی سازگاری دارد؟» و «آیا در آینده معضلات ترافیکی ایجاد نخواهد کرد؟»، اظهار کرد: این سئوالات را باید کارشناسان نظر بدهند، من نمی‌دانم.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگار کبنا نیوز، گفت: چون از ناحیه مسئولین مربوطه استان این کلنگ‌زنی اعلام شده و آن گردش‌کار را  من دیدم و توضیحات استاندار هم مبنی بر این بود که  این کار با نظر کارشناسان انجام گرفته و کسانی هم که در جمعه بازار فعلی غرفه دارند و بر اساس قولی که مسئولین استان داده‌اند، نباید نگران آینده شغلی‌شان باشند و حق و حقوق آنان رعایت خواهد شد و بازار جدید حق اولویت برای کسانی است که در جمعه بازار فعلی یاسوج مشغول هستند و نباید کسبه‌ها هیچگونه نگرانی داشته باشند، حتماً حقوقشان رعایت و در آینده به آنان غرفه داده می‌شود.
 
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مکان بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج نیز با حرف و حدیث‌های دیگر نیز همراه شد تا اینکه یکی از از شهروندان معترض به پروژه کلنگ‌زنی بازارچه سنتی محلی شهر یاسوج گفت: وقتی کمیسیون ماده پنج این پروژه را تأئید نکرده، چرا مجموعه استانداری مخالفت نکرد، چرا یک نفر نباید از جوانان و ورزش حمایت کند؟


این فرد در ادامه می‌گوید؛ من یکی از جوانان این محله هستم، فضای ورزشی نداریم. من تعجب می‌کنم که چرا معاون رئیس جمهور برای کلنگ‌زنی این پروژه آمده است، آیا ایشان نمی‌داند که کاربری زمین قبلاً چه بوده است؟ این طرح در کمیسیون ماده ۵ تایید نشده است، و زمینی برای فضای ورزشی این منطقه در نظر گرفته نشده است و قرار بود که زمین فعلی بازار سنتی، محلی و گردشگری به فضای ورزشی تبدیل شود.

وی اظهار داشت: آقایان می‌گویند، بغل دست رودخانه بشار قرار است فضای ورزشی راه‌اندازی کنیم، کنار رودخانه فضای ورزشی به درد جوانان نمی‌خورد. مسئولان ارشد استان نباید اجازه دهند که خیلی راحت حق ما جوانان برای تفریح سالم پایمال شود و آنها هم می‌دانند که این کار غیراصولی است.



نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفتون
الهی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفتون
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام
از آقای کهزادی بسیار ممنونیم بابت پیگیری های لازمه
هدایت پور
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر کهزادی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جمع کنین بساطتونو شما از کارشناسی و شهرسازی چی میدونین اخه . کهزادی رو همه میشناسن دیگه با اون سمند مشکی
رسولی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کهزادی
دکتر
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگه ..ی که اظهار فضل میکنی...
حسيني
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب کهزادی،،،کسی تو شورا این حرفهارو نمیفهمه آقای اکبری هم عملا صفر تا ضد در اختیار اقای جاویده........شوارای شر
مکران
Iran, Islamic Republic of
آقای کمر زادی خودشو مطرح کرد تا الان کسی نمی شناختش
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کهزادی هیچ بلد نیست در ثانی ایشان مقیم خوزستان می باشد و ورود آن به نظام مهندسی طبق قانون خلاف است.
کارشناس شهرسازی
Romania
حاکم شهری که مرغابی بود ...... شورای شهر ناتوان و سیاست زده و فاقد هرگونه ایده و نظر کارشناسی است. شهرداری هم همینطور.
علی
Iran, Islamic Republic of
عمرا اگه یک مغازه تو این زمین راه اندازی بشه نگذاریدکسبه بدبخت جمعه بازار پولشون را هدر بدهند . کدوم سرمایه گذار
زمین مال کیه
مطمعن باشید استارت یک پرونده قطور در دادگستری زده شده است
اگر انصاف دارید مسئولین زیربط جلوگیری کنید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
زمین کنار همین بازار را که در طرح تفضیلی فضای سبز طراحی کرده بودند متاسفانه سه سال پیش شهرداری تحویل چند تا سود جو داد مقداری را هم دادند برای مسجد اون هم برای گمراهی افکار عمومی مسئولی هم نبود سوال کنه چرا
Iran, Islamic Republic of
زمین کنار همین بازار را که در طرح تفضیلی فضای سبز طراحی کرده بودند متاسفانه سه سال پیش شهرداری تحویل چند تا سود جو داد مقداری را هم دادند برای مسجد اون هم برای گمراهی افکار عمومی مسئولی هم نبود سوال کنه چرا
Iran, Islamic Republic of
انصافا من آقای کهزادی رو اصلا نمیشناسم ولی حرفاش کاملا منطقی و درسته
درود بر ایشان .
درضمن آقای شهروند که ادب رو ف فراموش کرده ای یکم به حرفای ایشون گوش بده و از روی حسادت به ایشان توهین نکن. معلومه که از فامیلهای ایشان هستی و تحمل خوب بودن آقای کهزادی رو نداری .
میثم صیدالی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر کهزادی عزیز و داشتنی و با استعداد
امیر
Iran, Islamic Republic of
وقتی شورای شهر ما بدون مشورت شهرسازها این کار میکند وای به حال شهر ما
بیکار
Iran, Islamic Republic of
درودبر مهندس اکبری رییس مقتدر شورای شهر یاسوج
دکتر ایرجی جهان آبادی
Iran, Islamic Republic of
سلام
کهزادی سودای شورا رفتن و شهردارشدن درسر دارد هیا هو راه انداخته
دکترای مکاتبه ای ازمالزی همینه دیگه
دکترای شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
این روزها همه دکتر وشهر ساز هستند .. هم فکرمی کند چیزی بلده فقط حرف می زند
Iran, Islamic Republic of
سلام
در واگذاری این طرح مبلغ ۳۵ میلیارد تومان پول مردم به دست ۲ نفر میرسد. و با امضای این ۲نفر میشو.. توسط این ۲نفر صورت گیرد.
ایا نهادهای اطلاعاتی نظرتی بر این پول هنگفت دارند.
لطف کنید حساب دوستان صاحب پروژه را در بانکهای ... نظارت و کنترل کنید ما با هزار بدبختی ۲قطعه خرید کردیم . هرشب درهراسیم که سود نخواستیم ولی پولمان به تاراج نرو .
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای ک.. رو جمع کنید
خون مردم رو کردین ...
تنها کسی که به درد..سازمان نظام مهندسیه
لطفا جمع کنید ..
محمدرضا هرمزد
Iran, Islamic Republic of
ترافیک مرکز شهر رو حل کردن حالا پرداختن به اطراف شهر .ترافیک خیابان سینما و فردوسی و شریعتی را حل کنید مردم نمیدن ماشیناشونو کجا پارک کنند
سید رضا فرجی
Iran, Islamic Republic of
این گزارش به نوعی از چند جنبه جالب و قابل تامل بود .
- رئیس شورای شهر با حمایت اکثریت اعضای شورا و پیگیری مسئولین شهری و استانی پیگیر رفع مشکلی عظیم به اسم جمعه بازار ( پلاسکو ) یاسوج هستند در حالیکه جناب کهزادی به عنوان عضو سازمان نظام مهندسی با دلایل خاص ، مخالفت خود را با اجرای این طرح اعلام کردند .
- جناب مهندس اکبری با اشاره به حفظ امنیت شغلی ساکنین جمعه بازار و جلوگیری از به خطر افتادن شغل این افراد بر ایمن سازی فضای جمعه بازار در بازار سنتی پافشاری می کند . ولی عضو سازمان نظام مهندسی با دلایل خاص ، مخالفت خود را با این طرح اعلام می کند .
- و ...

حال چند سوال از آقای کهزادی :
اگر سازمانی که شما در آن عضو هستید و نام نظام مهندسی بر آن نهاده شده است نیز منفعتی در این پروژه داشت آیا باز هم با دلایل خاص خودتان بر آن ایراد وارد می کردید و اجرای آن را منطقی نمی خواندید ؟
اگر فاصله میدان هفت تیر تا فلکه ساعت یاسوج را از خودروی خود پیاده شوید و دستفروشانی که بدلیل نداشتن مکان و فضای مناسب برای داشتن یک کسب و کار مناسب غرور خود را زیر پا گذاشته و در وسط پیاده رو بساط کرده اند و گاها با مامورین سد معبر درگیر شده اند به مشکلات اشتغال جوانان یاسوج پی می بردید . شما که خطاب به آقای اکبری دم از موتورهای جستجو می زنید . آیا در همین موتورهای جستجویی که در آنها سیر می کنید تا کنون آمار بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد را جستجو کرده اید ؟
تا کی باید فرصتهای اشتغالزایی استان ما در لابلای کاغذ بازی قربانی قوانین خود ساخته ای شوند که از اختلافات نهادها و سازمانهای مختلف سرچشمه گرفته اند ؟
به نظر شما اگر این پروژه کلنگ خورده به فاز افتتاح نرسد چه مدت طول خواهد کشید که همچین پروژه ای در استان ما مجدد کلنگ بخورد ؟
آیا چون ترافیک در مرکز شهر یاسوج که ناشی از مدیریت های ضعیف سابق است بیداد می کند باید تمام پروژه ها را تعطیل کرد و صرفا به این موضوع پرداخته شود ؟
آیا چون سرانه ورزشی و فضای سبز موجود برای شهروندان کافی نیست باید سایر پروژه ها را تعطیل کرد ؟
اگر تنها یک جرقه و شعله در جمعه بازار یاسوج در یک روز شلوغ و پر تردد فوران کند چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟ آیا به شکل گرفتن یک فاجعه ایمان دارید ؟ آیا زمان آن نرسیده که مدیریت اشتباه سالیان گذشته در اجرای پروژه کنونی جمعه بازار به گونه ای اصلاح شود ؟
بنده به شما پیشنهاد می کنم با سلایق شخصی و دلایل خاص خودتان چوب لای چرخ پیشرفت استان نگذارید . فرصت های اشتغال پیش آمده را با دلایل خاص خودتان و با ماجراجویی های سازمانی نسوزانید و بگذارید جوانان تحصیل کرده این دیار نیز لقمه نانی بر سر سفره خانواده هایشان ببرند و شب آسوده خاطر سر بر بالین بگذارند و عرق شرم بر چهره هیچ پدری ندرخشد .
و از همه عزیزان خواستارم با کامنت های مدیریت شده و جانب گرایانه در فضای مجازی بلوا نکنید و بگذارید آرامش بر فضای رسانه ای و کسب و کار و پیشرفت استان حاکم باشد .

و در آخر از زحمات و حسن نظر مهندس سید هدایت اکبری و سایر اعضای شورای شهر یاسوج و همه مسئولین استانی جهت پیگیری این پروژه و سایر پروژه های رفاهی و همچنین از دوستان و بزرگوارانی چون جناب کهزادی که در سازمان نظام مهندسی می توانند با حسن نیت ، تجربه و تخصص خود گامهای مفیدی در مسیر پیشرفت این دیار بردارند کمال تشکر و قدردانی را دارم .
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1