تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۲۲۸۰۸۶

جشنواره فیلم فجر در یاسوج؛ از استقبال مردم تا حضور خانوادگی آقای مدیرکل و نظر بازیگر معروف سینما

۰
کبنا ؛جشنواره فیلم فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد چگونه می‌گذرد؟
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج،  روز اول جشنواره فیلم فجر در استان با فیلم های انزوا و تابستان داغ در سینما هنر یاسوج آغاز شد.
روز پنج شنبه ۱۴ بهمن ۹۵ از ساعت حدود ۱۴ ظهر بلیت فروشی بصورت گیشه ای آغاز شد. مخاطبان و هنرمندان هم استانی با توجه به شدت سردی هوا و بارش برف با حضورشون در همان ساعات اولیه تنور جشنواره را داغ کردند.
همانطور که انتظار می رفت فیلم «انزوا» با استقبال خوبی همراه بود و مخاطبان در پایان فیلم با تشویق های پیاپی رضایت خود را از این اثر نشان دادند. بین دو سانس استراحت کوتاهی بود به جرات می توان گفت امروز سردترین روز تاریخ یاسوج بود ولی با وجود چای غلیظ و آش کارده محمود خرم آزادی همه به استقبال «تابستان داغ» رفتند.
از همان ابتدای شروع فیلم،با سکوتی که فضای سالن را فرا گرفته بود به سختی میشد جمعیت سانس دوم را حدس زد فقط در پایان با صدای گوش خراش تشویق های مخاطبان که علاوه بر نشان دادن رضایتشان از فیلم «تابستان داغ»، براحتی میشد انبوه جمعیت را چشمان بسته، دید و یک جمله را بخاطر آورد:
یاسوج شهری که سینما دارد.
مردم از جشنواره فیلم فجر در یاسوج استقبال کردند
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران در یاسوج نیز برگزار می‌شود.
این جشنواره که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در سینما هنر استان برگزار می شود دومین روز خود را با نمایش دو فیلم پشت سر گذاشت.
جشنواره فیلم فجر از روز پنجشنبه ۱۴ بهمن در یاسوج با اکران دو فیلم «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی عباس بیگی و «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاده آغاز شد که علیرغم سرمای هوا که تا ۶ درجه زیر صفر نیز گزارش شده، با استقبال مردم مواجه شد.
در روز جمعه ۱۶ بهمن و دومین روز از اکران فیلمهای این جشنواره در یاسوج، و سانس اول (ساعت ۱۷) فیلم «یک روز به خصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان به روی پرده رفت و در سانس دوم (ساعت ۱۹) فیلم «سوفی و دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم پور به نمایش در آمد.
فیلمهای «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی و «ترومای سرخ تقصیر من نیست» به کارگردانی اسماعیل میهن دوست در روز شنبه ۱۶ بهمن و سومین روز این جشنواره به روی پرده می رود.
این جشنواره با استقبال خوب مردم مواجه شده است. شاید تنها نکته منفی این جشنواره را بتوان قیمت بالای بلیط آن دانست که برای یک استان محروم ۸۰۰۰ تومان برای کسانی که بخواهند همه فیلم ها را ببینند عدد زیادی باشد.

جشنواره فیلم فجر که همزمان با تهران در یاسوج نیز برگزار می‌شود وارد پنجمین روز خود شد.
در پنجمین روز از اکران فیلمهای جشنواره فجر در یاسوج، دو فیلم «کمدی انسانی» و «شنل» به روی پرده رفت.
این دو فیلم که از هر لحاظ بسیار ضعیف بودند نتوانستند مخاطبان حرفه ای سینما در یاسوج را راضی کنند.
روز سه شنبه و در ششمین روز این جشنواره در یاسوج، فیلمهای «سد معبر» و «ویلایی‌ها» اکران می‌شود.
به گفته روابط عمومی ارشاد استان تا پایان روز پنجم بیش از ۲۵۰۰ بلیط فروخته شده است که نشان دهنده استقبال مردم از این جشنواره است.
جشنواره فیلم فجر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همزمان با تهران در سینما هنر یاسوج نیز برگزار می شود و تا ۲۱ بهمن ادامه دارد.

نظر بازیگر مطرح سینما درباره اکران فیلم‌های جشنواره فجر در استان
بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در خصوص اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر در استان ها به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد نظر جالبی دارد.
بهنوش بختیاری بازیگر فیلم «انزوا» که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با استقبال مردم مواجه شده است می گوید:
«خیلی خوبه که امسال این امکان برای استان ها فراهم شد تا بتوانند فیلم های جشنواره را همزمان با تهران ببینند و خوشحالم که این اتفاق بزرگ در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد افتاد و ای کاش رسانه ها بیشتر به این قضیه بپردازند که مورد توجه قرار بگیره. امیدوارم مردم با شور و نشاط به تماشای فیلم ها بنشینند و میزبانی جشنواره فیلم فجر برای هنرمندان و هنردوستان کهگیلویه و بویراحمد مفید باشد و از این شرایط نهایت استفاده رو ببرند.
برای همه مردم خوش قلب استان کهگیلویه و بویراحمد آرزوی بهترین‌ها را دارم به امید اینکه این مهم همیشه پابرجا باشد»
به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اکران همزمان جشنواره فیلم فجر در یاسوج از ۱۴ بهمن آغاز و تا ۲۱ بهمن ادامه دارد.
هر روز در دو سانس ۱۷ و ۱۹ فیلمهای این جشنواره در سینما هنر یاسوج به نمایش در می آید.
اکران همزمان فیلم ها در استان با استقبال مردم مواجه شده است.
 
 یادداشت کارگردان مستند "برای گونگادین بهشت نیست" برای جشنواره فیلم فجر استان

یادداشت غلامرضا نعمت پور، برنده سیمرغ بلورین جشنواره سی و دوم فیلم فجر برای مستند «برای گونگادین بهشت نیست»: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:غلامرضا نعمت پور، برنده سیمرغ بلورین جشنواره سی و دوم فیلم فجر برای مستند «برای گونگادین بهشت نیست» گفت:
جشنواره سراسری فیلم فجر بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور است که هر ساله علاقه‌مندان به سینما را به مدت ده روز به وجد می‌آورد. امسال اکثر استان ها میزبان ۱۶ فیلم منتخب جشنواره هستند که ۱۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ و ۴ فیلم در بخش چشم‌انداز سینمای ایران قرار دارد، اتفاقی که لااقل برای استانها بی‌سابقه بوده است.
جشنواره فیلم فجر جشنواره‌ای است که می‌تواند محفل صمیمی برای هنردوستان یاسوجی باشد. بنده به نوبه خود از این واقعه بسیار خرسندم پس همه شما عزیزان یاسوجی علاقمند به سینما را  به حضور گرم و صمیمی در جشنواره دعوت می‌کنم.
       
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1