تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۲۲۷۶۳۱

وکیلی؛ مهمترین تنبیه ترامپ، بازگرداندن سرمایه‌های ایرانی از آمریکا

۳
۰
کبنا ؛عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در الامه گفت: اگر بتوانیم امکان بازگشت ایرانی‌ها را فراهم آوریم، در این صورت مهمترین تنبیه تاریخی را هم بر آمریکا و هم بر ترامپ وارد کرده ایم.
محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خانه  ملت، در خصوص تلاش برای بازگشت سرمایه های انسانی ایران که در آمریکا حضور دارند، اظهار داشت: رفتار نژاد پرستانه و فاشیستی ترامپ به اندازه کافی منفوریت جهانی را به همراه داشته و در قبال اینگونه رفتارها نمی‌توان مقابله به مثل کرد زیرا به حدی این اقدامات غیر انسانی و ضد قوانین بین المللی است که خشم دستگاه های قضائی و افکار عمومی درون آمریکا را بر نیز انگیخته است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل رفتارهای ترامپ موج تنفر از حاکمیت آمریکا را بیش از گذشته در عرصه جهانی شاهد هستیم، بیان کرد: نقطه مقابل این رفتار می‌تواند خنثی کننده باشد تا عمق تنفر جهان را علیه ترامپ برانگیزد، به همین جهت مناسب نیست که ایران در قبال آمریکا مقابله به مثلی را انجام دهیم.
فرهنگ ایران اجازه اقدام متقابل علیه رفتار ترامپ را نمی‌دهد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمدن ایرانی و آموزه‌های ما اجازه نمی‌دهد که ایران نیز همچون دولت ترامپ رفتار کند، ادامه داد: به همان مقدار که او رفتاری غیرانسانی دارد ما باید انسانی‌تر و در چهارچوب مناسبات بین‌المللی اقدام کنیم زیرا سبب انزوای آمریکا در عرصه جهانی می‌شود، همچنین فرصتی به دست آمده تا در مقابل سرمایه‌های انسانی به خصوص دانشمندان ایرانی که در آمریکا هستند، فرش قرمز پهن کنیم.
مهمترین تنبیه برای ترامپ، بازگرداندن سرمایه های انسانی و علمی ایرانی از آمریکا است
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساس توسعه آمریکای کنونی سرمایه‌های انسانی است که از کشورهای دیگر از جمله ایران به این کشور رفته‌اند و این سرمایه در آمریکا شکل گرفته است، متذکر شد: اگر بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و امکان بازگشت ایرانی‌ها را فراهم آوریم، در این صورت مهمترین تنبیه تاریخی را هم بر آمریکا و هم بر ترامپ وارد کرده‌ایم.
وکیلی با بیان اینکه واکنش مناسب در مقابل اقدامات ترامپ، مقابله به مثل نیست بلکه ایجاد امنیت برای بازگشت ایرانی‌ها و دیگر دانشمندان ایرانی است، گفت: بازگشت سرمایه‌های علمی، فکری و اقتصادی به کشور باعث افزایش عزت ایران می‌شود، عزت امروز آمریکا در عرصه جهانی محصولی آمریکایی نیست، بلکه محصول انباشت سرمایه‌های انسانی کشورهای دیگر از جمله ایران است.
آمریکا صلاحیت میزبانی از این سرمایه های انسانی و علمی را ندارد
وی افزود: این اقدامات ترامپ نشان داد که آمریکا صلاحیت میزبانی از این سرمایه های گران سنگ را ندارد، کشوری که دستبند به دست کودک ۴ ساله می‌زند، به هیچ وجه لیاقت میزبانی از سرمایه‌های انسانی را ندارد و به همین دلیل غرور ایرانی‌ها در آمریکا شکسته شده است و باید کاری کنیم تا این عزیزان احساس سر بلندی کنند و با عزت به کشور بازگردند.
وکیلی با اشاره به اینکه با هوچی‌گری و رفتارهای احساسی نباید این فرصت را از کشور بگیریم، اظهار داشت: این فرصت تاریخی است تا سرمایه‌های انسانی به دامن کشور بازگردند تا برای عزت کشور خود تلاش کنند، سرمایه‌های انسانی ایرانی به آمریکا رفته‌اند و سبب افزایش قدرت این کشور شده‌اند ولی ترامپ رفتاری را علیه این میهمانان به کار می‌برد که ناسپاسی است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حیف است که این منابع انسانی، فکری و اقتصادی صرف جماعتی شود که تا این حد قدرناشناس است، بیان کرد: این گونه رفتارها همانند وحوش آمازون است که در جنگل رفتار می‌کنند، به همین دلیل عاجزانه از همه مسئولان و مقامات تقاضا دارم، در مسیر رفع سوءتفاهمات ملی گام بردارند و برای بازگشت دانشمندان ایرانی فرش قرمز پهن کنند.
ایران برای حضور کشتی‌گیران آمریکایی در ایران از اقدام متقابل استفاده نکند
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص تیم ملی کشتی آمریکا نیاز به اقدام متقابل وجود ندارد، گفت: تقاضا دارم که اجازه حضور کشتی گیران آمریکا در ایران صادر شود تا رفتار ملت ایران را ببیند و متوجه شوند که گرفتار چه قهر الهی شده‌اند که سرنوشت‌شان به دست شخصی غیر انسانی به نام ترامپ افتاده است، آن ها باید بیایند و مهر ایرانی را ببینند تا عمق قبح خشم آمریکایی را متوجه شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

طاهری
Iran, Islamic Republic of
تردیدم دراصلاح طلبی وکیلی برطرف شد.وکیلی نماینده باهوشی است.امیدوارم آشتی ملی صورت بپذیردتانخبگان ما سازنده دیارخودباشند نه آمریکا....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای وکیلی توجیه نکن برادر. چطور فرهنگ ایرانی اجازه میده به منتقدان بگید بی سواد و بی شناسنامه و برید به جهنم اما اجازه نمیده جواب ترامپ رو بدید؟ شما جرات ندارید جواب ترامپ رو بدید چون برجام رو زهرمار میکنه براتون. تا شما باشید دیگه ادعاتون نشه. اطلاح طلب های بی بخار.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
..ترامپ حداقل ..نمیگه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1