تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۲۲۷۵۷۹

حاشیه‌های داغ سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به لنده؛ واکنش تند «گوهرگانی» به انتقادهای تند «محمدخانی»

۵
۰
کبنا ؛سفر یک روزه استاندارکهگیلویه و بویراحمد به شهرستان لنده برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه های دهه فجر این شهرستان درحالی برگزارشد که حاشیه های جالبی داشت.
به گزارش کبنا نیوز، به مناسبت دهه فجر، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد به همراه ۱۹ مدیرکل این استان برای افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۱ پروژه به شهرستان لنده سفری یک روزه داشتند که حاشیه‌های جالبی به همراه داشت.

در ابتدای این جلسه یکی از شهروندان لنده ای با حمل یک پلاکارد با مضامین: تبعیض!  بی مهری! بی توجهی! محرومیت!
ما ایرانی هستیم وکارت ملی داریم. را جلوی استاندار و هیئت همراه نشان می داد و بین میردم می چرخید.
*آقای استاندار! فرزند خود را دریابید / در مقابل مردم شرمنده‌ایم
بعد از افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه شهرستان برابر هماهنگی های صورت گرفته دیدار مردمی استاندار در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر برنامه ریزی شده بود که در ابتدای این مراسم دارا کریمی نژاد سرپرست فرمانداری شهرستان لنده با گلایه مندی از وضعیت راه های شهرستان به خصوص راه ارتباطی لنده به دهدشت گفت: ما شرمنده مردم برای راهی هستیم که تنها نیازمند پنج سانتی متر آسفالت و کمتر از ۱۰کیلومتر است.
وی افزود: انتظار داریم در این سفر روسیاهی آسفالت لنده به دهدشت برای روسفیدی مسئولان نزد مردم به تصویب برسد تا بیشتر از این شرمنده مردم نباشیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان لنده تصریح کرد:آقای استاندار! فرزند خود را دریابید، باورکنید گاهی وقت ها که از مسیر لنده به دهدشت عبور می کنیم به مسئولان نفرین می کنم ولی بعدش خود را هرگز به واسطه مسئولیتی که دارم نمی بخشم.
وی تاکید کرد: انتظار داریم  عصای موسیایی شما رفع کننده مشکلات و محرومیت های تاریخی این شهرستان باشد و از نخبگان و چهره های شاخص علمی این شهرستان در مناصب مختلف استفاده شود.
کریمی نژاد اظهارکرد: در طول این سه سال اندازه چند دهه در روستاهای شهرستان لنده کار شده است که مردم به عینه آن را احساس می کنند.
هیچ امیدی به برآورده شدن مطالبات مردم از سوی شما نداریم
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده در ادامه با بیان مشکلات مردم خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در ابتدای کلام لازم است خوب بدانیم که هیچ امیدی به برآورده شدن مطالبات مردم از سوی شما نداریم ولی امیدواریم پاسخگوی مطالبات به حق مردم این شهرستان باشید چرا که مهمترین عمل رضایت مردم است.
وی افزود: بیش از دو سال است که پروژه پل تراب به طور کامل راکد شده است و این در حالی است که قراربود ظرف مدت ۱۸ماه این پروژه به بهره برداری برسد و این درحالی است که میلگردهای آن در حال پوسیده شدن هستند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد:جاده لنده به تراب نیز هنوز پیشرفت چندانی ندارد و این در حالی است که جاده لنده به دهدشت عاملی شده است برای عزادار کردن خانواده های لنده ای .
وی تاکیدکرد: آقای استاندار باورکنید مردم این دیار گناهی نکرده اند که باید هر ماه جلو بندی خودروها و یا راهی تعمیرگاه های شهرستان های همجوار به دلیل عدم روکش آسفالت جاده لنده به سوق شوند.
محمد خانی اظهارکرد: هیچ گونه توسعه گردشگری برای این شهرستان در نظر گرفته نشده است و تنها طرح گردشگری شهرستان لنده نیز به طور کامل به صورت نصف و نیمه نیز تعطیل شده است.
عضو شورای اسلامی شهرلنده گفت: شهرستان لنده از جمله شهرستان های در استان است که کمترین سهم را از اعتبارات استانی دارد و هیچ مدیرکل و یا فرمانداری در سطح این استان ندارد و این در حالی است که نیروهای این شهرستان در سطوح ملی دارای بهترین مسئولیت ها هستند.
محمدخانی اظهارکرد: جالب است که ابلاغ مشاوره کسی را که بیشتر خدمات و استقلال ادارات شهرستان لنده مرهون تلاش های امانعلی کریمی زاده است را لغو می کنند واین در حالی است که این شخص بیشترین نقش و سهم را در پیگیری امورات شهرستان لنده دارد.(در این لحظه صدای دست و صلوات های بلند مردم مبنی بر تائید گفته های رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده به صدا درآمد).
*وعده های برجای مانده از سوی مسئولان باعث بی اعتمادی مردم به آنان شده است
در ادامه نیز سید عطا شفایی از معتمدین و فرهنگیان بازنشسته شهرستان لنده با حضور در پشت تریبون ضمن تبریک دهه مبارک فجر و آغاز سی وهشتمین بهار انقلاب اظهارکرد: سال های می گذرد و بودجه در خورشأن همانند سایر شهرستان های این استان برای لنده در نظر گرفته نشده است.
وی افزود: وعده های برجای مانده از سوی مسئولان باعث بی اعتمادی مردم به آنان شده است که باید مسئولان در خود بنگرند و بگویند چه شد نه چی می شود.
این معتمد و فرهنگی بازنشسته لنده ای تصریح کرد: کلنگ زنی ها در حالی صورت می گیرد که سال های سال از گذر کلنگ مشکلی حل نمی شود و یاس و ناامیدی برفضای جامعه حکم فرما می شود.
وی تاکیدکرد: ۳۵کیلومتر جاده لنده به دهدشت اگر در ۳۸سال گذشته فقط ۹۰۰متر آن روکش و یا آسفالت می شد امروز این جاده یک اتوبان کامل بود.
*مردم لنده در جاده خون به خون خود می غلطیتند
شفایی خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جای جای این ۳۵کیلومتر جاده آغشته به خون انسان های بیگناهی است که در جاده خون به خون خود غلطیتدند.
این معتمد و فرهنگی بازنشسته لنده ای اظهارکرد: هیچ گونه اقدام موثر اشتغالزایی در این شهرستان نشده است و جوانان این دیار علی رغم داشتن زمین و آب مناسب همچنان بیکارند.
وی در ادامه گفت:علی رغم راه اندازی پروژه دشت آبلش و قدردانی از زحمات جهادکشاورزی ولی هنوز بخش آبیاری تحت فشار آن راه اندازی نشده است.
شفایی با اظهارگلایه مندی مردم از وضعیت جاده ها و گردشگری این شهرستان گفت: متاسفانه وقتی جاده مناسب دسترسی وجود نداشته باشد صنعت گردشگری نیز به واسطه نبود جاده مناسب بیشتر ضربه را خواهد خورد.
وی تاکید کرد: خروج شهرستان لنده از بن بست، مشکل آب شرب مردم و وضعیت بهبود آب در شهرک‌های لنده، پوسیده شدن لوله‌های آب در سطح شهر، عدم اجرای پروژه فرهنگسرای شهرستان لنده و هزاران مشکل دیگر باعث شده است تا مطالبات به حق مردم این دیار مغفول بماند.
پدیده محکوم به شکست سردسیری و گرمسیری
این معتمد لنده‌ای گفت: پدیده محکوم به شکست سردسیری و گرمسیری عامل اصلی نگرانی مردم در باب عدم ارائه خدمات متناسب به آنان است.
وی گفت: مردم این شهرستان چشم به راه حمایت های شما از فرزند هشتم خود هستند و به تبع فرزند آخری را باید نوازشی پدرانه کرد.
هیچ گونه سهم خواهی و غرض ورزی در تخصیص اعتبارات وجود ندارد

در ادامه نیز حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با حضور در پشت تریبون به ارائه آمارها و اعتبارات شهرستان لنده پرداخت و گفت: بیش ازدوازده میلیاردو ۸۰۰میلیون تومان اعتبارات سال ۹۵شهرستان لنده است که پروژه ساختمان فرمانداری با ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در حال کار است.
وی افزود: بیش از سه میلیارد تومان برای اتصال جاده لنده به تراب و پل لنده به تراب امسال اختصاص یافت که از مهمترین پروژه های شهرستان لنده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بیش از یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان برای پارک امید شهرلنده و هشت صد میلیون تومان برای بهسازی معابر لنده تاکنون تخصیص اختصاص یافت.

وی در خصوص شورای برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات شهرستان ها گفت: بیش از ۲۸مدیرکل به همراه استاندار و معاونین استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر روند تخصیص اعتبارات شهرستان ها نظارت کافی دارند و اعتبارات نیز بر اساس سرفصل های ابلاغی تقسیم می شود.
نوروزی گفت: هیچ گونه سهم خواهی و غرض ورزی در تخصیص اعتبارات برای شهرستان ها وجود ندارد و تا کنون سعی شده است اعتبارات براساس شاخص های اعتباری تقسیم شود.

اختصاص پنج میلیارد تومان به حوزه آبفای روستایی لنده
در ادامه نیز فیض اله پاسره مدیرکل آب وفاضلاب روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این مراسم گفت: بیش از ۸۰ روستای شهرستان لنده از طریق اداره آبفای روستایی خدمات رسانی می شوند که بیش از ۱۷روستای آن زیر ۲۰خانوار هستند.
وی گفت: احساس مسئولیت در قبال تامین آب شرب سالم باعث شده است که لحظه ای در خدمت رسانی به مردم کوتاهی صورت نگرفته است.
مدیرکل آب وفاضلاب روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: مجموع اعتبارات ملی هزینه شده در مجتمع های آبرسانی لنده بیش از پنج میلیارد تومان بوده است که طی سال های ۹۲تا ۹۵تخصیص یافته است.
وی تاکیدکرد: با احداث دو حلقه چاه جدید در مجتمع آبرسانی موگرمون آماده انتقال آب چشمه موگرمون به شهر لنده هستیم و در آینده نزدیک نیز اب شرب شهر لنده از محل سد کوثر تامین خواهدشد.
در ادامه نیز علی لدنی نژاد مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در دو سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان در حوزه اصلاح، بهبود و تعویض خطوط آب شرب شهرلنده و کف شکنی چاه های آب در منطقه آبرزگه هزینه شده است.
وی گفت: بیش از شش کلیومتر خط لوله شهری با اعتباری بالغ بر هفتصد میلیون تومان تعویض و اصلاح شبکه صورت گرفته است.
مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تلاش مسئولان برای رفع مشکلات مردم از مهمترین وظایف ما است که امیدواریم بتوانیم با بهبود خدمات آن را جبران کنیم.
واکنش مدیرکل جهادکشاورزی به رئیس شورای شهرستان و مردم لنده
در ادامه با دعوت مجری برنامه جعفر گوهرگانی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد با قرارگرفتن در پشت تریبون اظهارکرد:بیش از چهارو نیم کیلومتر لوله کشی آب کشاورزی در دلی مهرجان و خیارکال صورت گرفت است که مشکل حوزه کشاورزی در این دو منطقه مهم به طور ۱۰۰درصد حل شده است.
وی گفت: در طول ۳سال گذشته بیش از سه و نیم کلیومتر کانال آبرسانی در روستاهای شهرستان لنده احداث گردید که سهم مهمی در جلوگیری از هدررفت آب داشته است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد با حمایت از اقدامات دولت تدبیر و امید و استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ استانداری به اندازه خادمی در این استان خدمات رسانی نداشته است و اقدامات دولت در این استان به اندازه ۳۸سال انقلاب بوده است.
وی خطاب به رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده گفت: شما امروز برای رأی جمع کردن آمدید و مطمئن باشید که هیچ کس به شما رای نخواهد داد.
گوهرگانی اظهار کرد: باید حرمت مهمان‌نوازی و ادب و متانت از سوی مردم در برخورد با مسئولان رعایت شود.
در همین حال بود که مردم با اعتراض به اظهارات گوهرگانی، این اظهارات را توهین به مردم نجیب مردم دانستند که بعد از آن نظم جلسه که با حضور استاندار و ۱۹مدیرکل بود به هم خورد و استاندار کهگیلویه وبویراحمد  مسجد را ترک کرد.
مردم نیز با حلقه زدن در کنار «فتاح محمدی» مدیرکل سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار برخورد جدی با مدیرکل جهاد کشاورزی شدند که وی نیز مردم را به آرامش دعوت و از مردم عذرخواهی کرد.
              
----------------------------
گزارش: اسماعیل میری
----------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقای گوهرگانی براساس چه منطق وآماری بیان میکنید که در طی سه سال گذشته به اندلزه سی وهشت سال کار انجام گرفته به قول معروف اگر بیضا دور است نه خر حاضر است ثابت کنید
لنده
Iran, Islamic Republic of
مردم میگن کار کنید ،مدیرکل ...د میگه برا رای اومدید ،!خدایش حیف..که..هست
نیاز به عذر خواهی نبود، این همه خدمات و ناسپاسی
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمت کر باغیرت باوی
محمدی
Iran, Islamic Republic of
مردم لنده شعور خودشان را نشان دادند. اگر جر کچکیه خب بگید تا یطور دیگه باهاتون برخورد بشه
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1