تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : ۲۲۷۲۴۳

افتتاح مرکز رادیوگرافی پیشرفته گچساران / همایش «روزی به یاد دیروز» در آموزش و پرورش کهگیلویه /

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
۳۰ هزار بافنده صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت حدود ۳۰ هزار بافنده صنایع دستی در سطح این استان خبر داد.
محمود باقری  در نشست دولت و بخش خصوصی هدف از برگزاری این نشست را توسعه و رونق اشتغال‎زایی در حوزه صنایع دستی عنوان کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی بازوی توانمند دولت برای پیشرفت و توسعه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، افزود: محقق شدن اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی می‌‎تواند اتفاق بیفتد.
باقری خواستار همفکری و همکاری بخش خصوصی و تشکل‎های مردم نهاد با دولت شد و عنوان کرد: حدود ۳۰ هزار بافنده صنایع دستی در سطح استان وجود دارد که زیر پوشش ادارات فنی و حرفه‎ای، بهزیستی، کمیته امداد و میراث فرهنگی هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تقدیر از شرکت شهرک‎های صنعتی و اتاق بازرگانی یاسوج به خاطر حمایت از هنرمندان صنایع دستی، گفت: اتاق بازرگانی زمینه حضور هنرمندان صنایع دستی استان را در نمایشگاه‎های خارج از کشور فراهم سازد.
باقری بیان کرد: هنرمندان صنایع دستی ما به آن حد از توانایی نرسیده‎اند که به تنهایی در نمایشگاه‌های خارجی حضور یابند و تقاضا داریم اتاق بازرگانی در راستای حمایت از این هنرمندان همکاری کند.
وی عنوان کرد: ما در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزیره‎ای فکر نمی‎کنیم و به دنبال هم‎افزایی و خرد جمعی برای دستیابی به اهداف و سیاست‎های کلان دولت هستیم.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به برنامه‏های حوزه صنایع دستی گفت: احیای هنرهای منسوخ شده و رونق تولید در روستاها از مهم‎ترین برنامه های معاونت صنایع دستی است.
پریسا راد افزود: اهدای تسهیلات ارزان قیمت، راه‎اندازی کارگاه‏های تولیدی صنایع دستی و اعطای گواهینامه معتبر صنایع دستی به هنرمندان از دیگر برنامه‌ها برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی است.
افتتاح مرکز رادیوگرافی پیشرفته در درمانگاه کارکنان دولت گچساران
به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی مرکز رادیوگرافی پیشرفته در درمانگاه کارکنان دولت گچساران افتتاح شد.
با حضور دکتر اکبری، فرماندار گچساران و رئیس شبکه بهداشت و درمان و همچنین مسوولان شهرستان گچساران مرکز رادیوگرافی در درمانگاه کارکنان دولت گچساران افتتاح شد.
در این آیین پیام اکبری اظهار کرد: دستگاه رادیولوژی دیجیتال با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان خریداری، نصب و راه‌اندازی شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ویژگی این دستگاه افزود: ویژگی این دستگاه مصرف کم میزان برق، میزان اشعه دریافتی بسیار کم بیمار، کیفیت تصویر فوق‌العاده بالا و همچنین هزینه کم در صرف هزینه‌های جانبی مانند فیلم و غیره است.
اکبری ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این دستگاه به جای اینکه عکس را به دست بیمار بدهد با وجود این دستگاه دیجیتال به صورت سی دی تحویل بیمار داده می‌شود.
وی با اشاره به این دستگاه دیجیتال گفت: در آینده نزدیک این دستگاه به سیستم فکس مجهز خواهد شد که از این طریق عکس از داخل مرکز و یا خارج از مرکز به پزشک تحویل داده می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان خاطر نشان کرد: از دیگر ویژگی‌های این دستگاه قابلیت حفظ و نگهداری تصویر بیمار برای سال‌ها در این سیستم است.
اکبری اذعان کرد: به این منظور اگر بیمار سی دی را به دلایلی از دست بدهد با مراجعه مجدد به این مرکز می‌تواند سی دی دیگری را تحویل بگیرد.
وی افزود: این دستگاه قابلیت نگهداری و حافظه بلند مدت گرافیک بیمار را تا ده سال دارد.
مدیر تأمین اجتماعی استان به دستگاه دیگر خریداری شده برای این پلی کلینیک درمانی کارکنان دولت اشاره و اذعان کرد: دستگاه دیگر خریداری شده، دستگاه اتوانالیزور بیوشیمی آزمایشگاه است که اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان خریداری شده است.
تقویم انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد تدوین شده است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تقویم انتخابات مربوط به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان تدوین شده است.
فتاح محمدی، با بیان این مطلب در اولین نشست ستاد انتخابات استان، افزود: همه امور مربوط به انتخابات مطابق با این تقویم پیش می‌رود و تا کنون نیز ستاد انتخابات استان مطابق با این برنامه زمان‌بندی عمل کرده است
وی، با بیان اینکه این دو انتخابات به دلیل نگاه جهانی به انتخابات ریاست جمهوری و گستردگی کار از اهمیت ویژه ای برخورداند، بیان کرد: تأمین زیرساخت ها و زیر بنای برگزاری انتخابات لازم و ضروری است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت انتخابات یکی از شعارهای انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
محمدی تصریح کرد: با ایجاد امنیت، حفظ سلامت زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود و در این میان صیانت از آرای مردم مانند همیشه واجب است.
وی، بر ضرورت حفظ انسجام ستاد انتخابات استان تأکید و اضافه کرد: در این راستا تمامی اخبار انتخاباتی از سوی رئیس و دبیر ستاد انتخابات و در پورتال انتخابات استانداری ارائه می‌شود و مسئولان کمیته‌ها از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کنند
لزوم توجه و توسعه فرهنگ دینی موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بر توجه و توسعه فرهنگ دینی موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.
غلام‌محمد زارعی  در همایش تجلیل از بانوان نخبه و فعال فرهنگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی، استفاده و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت بانوان باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، بر حضور و جلب مشارکت زنان برای استفاده از نظرات و راهکارهای آنان در مسائل مختلف جامعه تاکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و خودکشی در جامعه، گفت: این آسیب‌ها در استان ما نیز دیده می‌شود.
این مسؤول وجود و بروز آسیب‌های اجتماعی را ناشی از بی‌توجهی به مسائل فرهنگی دانست و گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت فرهنگی است.
زارعی بر ضرورت پیوست‌های فرهنگی در برنامه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی نمونه بارزی از یک رویداد فرهنگی جهانی است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برا تخریب جوانان و جامعه ما، یادآور شد: البته دشمنان تاکنون به هدف خود نرسیده و در تحقق اهدافشان ناکام مانده‌اند.
وی با بیان اینکه در مجلس پیگیر مصوباتی که به تقویت بنیه فرهنگی منجر شود، هستیم، توجه و توسعه بنیه فرهنگی می‌تواند در توسعه استان موثر باشد.
این مسؤول با اشاره به تلاش دشمن در جبهه‌های مختلف از جمله جبهه فرهنگی، گفت: دشمنان امروز سعی دارند از طریق تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و شبکه‌های مجازی وارد عرصه شده و نقشه‌های شوم خود را محقق کنند.
زارعی با عنوان اینکه ملت ما همواره آگاه و هوشیار بوده و با اطاعت از فرامین هوشمندانه مقام رهبری و حفظ وحدت و انسجام خود، فریب دشمن را نخورده‌اند، تقویت فرهنگ دینی و اعتقادی را راهکاری موثر برای مقابله با دشمن دانست و بر توجه و توسعه فرهنگ دینی موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.
وی نقش زنان در خانواده به عنوان راس اصلی، ستون خانواده و موثر در تربیت نسل نو را بسیار اثرگذار عنوان کرد و بیان داشت: دقت و تلاش در تربیت صحیح و دینی فرزندان می‌تواند به اصلاح جامعه‌ای بدون آسیب‌های اجتماعی در آینده کمک کند.
 ۴۴ طرح در شهرستان دنا افتتاح و کلنگ زنی شد
۴۴ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال امروز /شنبه/ و در پنجمین روز از دهه فجر با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان اجرایی استان در شهرستان دنا افتتاح و یا کلنگ زنی شد.
این تعداد شامل ۲۰ طرح عمرانی و ۱۱ طرح اقتصادی افتتاحی و همچنین کلنگ زنی ۱۳ طرح عمرانی است.
اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی افتتاحی شهرستان دنا هزینه شده است.
۱۱ طرح اقتصادی شهرستان دنا با اعتباری افزون بر ۷۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۶۳ نفر افتتاح شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح و کلنگ زنی ۱۵ طرح دنا به نمایندگی از دیگر طرح های شهرستان گفت که این طرح ها در بخش های کشاورزی، برق رسانی، فرهنگی، ورزشی، مسکن، طرح هادی و گازرسانی است.
سید موسی خادمی در آیین کلنگ زنی کانال آبرسانی و آبیاری قطره ای باغ های قلعه مرکزی شهر سی سخت اظهار داشت: این طرح در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار و با اعتباری افزون بر هشت میلیارد ریال به نمایندگی از ۶ طرح کشاورزی شهرستان دنا کلنگ زنی شده است.
وی افزود که عملیات اجرایی ۶ طرح کشاورزی شهرستان دنا با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آغاز شد.
خادمی با اشاره به شرایط آب و هوایی و زمین حاصلخیز شهرستان دنا بیان کرد: این منطقه از استعداد خدادادی برای توسعه باغ ها برخوردار است.
وی عنوان کرد که اجرای طرح های رفاهی و تفریحی را با توجه به توریسم پذیر بودن شهرستان دنا از راهکارهای توسعه آن است.
خادمی ابراز داشت: سعی شود طرح های تفریحی و رفاهی با چشم اندازهای دلنواز در شهرستان دنا اجرا و راه اندازی شود که علاوه بر ماندگاری مورد تحسین همگان نیز قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که معماری های محلی و طبیعی پیوست این طرح ها باشد تا بتوان از این طریق کهگیلویه و بویراحمد را بیش از پیش معرفی کرد.
خادمی اظهار داشت: متولیان امر نسبت به تامین آب کشاورزی و توسعه باغ ها در شهرستان دنا تلاش و همت بیشتری کنند.
وی خواستار همکاری مردم شهرستان دنا با سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای قطره ای کردن باغ ها و عبور از روش های سنتی آبیاری شد.
وی افزود که باید سعی شود با فرهنگ سازی لازم آبیاری نوین کشاورزی را در کهگیلویه و بویراحمد گسترش داد.
وی بیان کرد: فاصله بین کلنگ زنی و افتتاح طرح های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد به حداقل ممکن برسد.
تکمیل طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت تا پایان سال ۹۶
بخشدار مرکزی کهگیلویه گفت: طرح آبرسانی از سد کوثر در صورت تأمین اعتبار تا نیمه دوم سال ۹۶ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
سید شرمت الله حسینی‌پرور از طرح توسعه شبکه آب دهدشت غربی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون شش کیلومتر از توسعه شبکه آب حومه غربی از محل اعتبارات دهیاری‌ها انجام شده است.
بخشدار مرکزی کهگیلویه با اشاره به طرح آبرسانی به حومه غربی دهدشت از سد کوثر تصریح کرد: مرحله نخست این طرح شامل ۱۴ کیلومتر خط انتقال، بازسازی و مهندسی مجدد چهار کیلومتر شبکه توزیع و احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی است.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آبرسانی از سد کوثر را ۵۰ میلیارد ریال دانست و گفت: در صورت تأمین نیمه دوم سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسؤول با بیان اینکه هم‌اکنون آب ۲۴ روستای بخش مرکزی از محل تصفیه‌خانه سد کوثر تأمین می‌شود، گفت: با تکمیل این طرح تعداد روستاهای برخوردار از آب تصفیه شده سد کوثر به ۴۰ روستا افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در حوزه راه‌های روستایی اقدامات خوبی انجام شده است،گفت: از سال ۹۴ تا نیمه دوم سال جاری جاده ارتباطی ۲۴ روستای بخش مرکزی بیس‌ریزی و آماده آسفالت شده است.
حسینی پرور افزود: ۱۵۳ هزار متر مربع جاده در ۱۲ روستای بخش از محل قیر رایگان و با همکاری بنیاد مسکن و ۱۵ کیلومتر از جاده ۱۰ روستا به همت راه و شهرسازی به طور کامل آسفالت شد.
این مسؤول گازرسانی به ۲۲ روستا، طرح توسعه شبکه آب ۱۳ روستا، اصلاح و توسعه شبکه برق به طول یک کیلومتر و بازگشایی و زیرسازی راه ۹ روستا را از دیگر اقدامات انجام شده در روستاهای بخش مرکزی عنوان کرد.
گازرسانی به ۳۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد ریال
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد از گازرسانی به ۳۴ روستای استان با اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد.
رحمان خادم با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به برنامه‌ها و پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی شرکت گاز در این ایام اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال ۳۴ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تعداد خانوارهای بهره‌مند شده از نعمت گاز در دهه فجر امسال را هزار و ۲۳۱ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۸۹۹ نفر عنوان کرد و گفت: مجموع شبکه‌گذاری صورت گرفته در ۳۴ روستای استان ۱۱۲ هزار و ۴۳۲ متر با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال است.
خادم در ادامه از آغاز به کار و کلنگ‌زنی طرح‌های گازرسانی به ۳۱ روستای کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار ۶۷ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه‌ها هزار و ۶۳ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۳۵۰ نفر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
وی در ادامه تعداد روستاهای شهرستان بویراحمد که در دهه فجر امسال از نعمت گاز برخوردار شدند را ۱۴ روستا عنوان کرد و گفت: روستاهای بویراحمد که در دهه فجر از نعمت گاز بهره‌مند شدند شامل چشمه چنار، هفت چشمه، چشمه جیوری منتنگون، بنستان جلیل، تل دراز، آباده، چنداران تل دراز، حیدرآباد سفلی، گردکان، نصرالله جهانبین، اسلام‌آباد، حیدرآباد علیاء، میرزا رحیم و میرعباسعلی است.
این مسؤول میزان شبکه‌گذاری در ۱۴ روستای بویراحمد را ۴۷ هزار متر با اعتباری قریب به ۲۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از ۱۴ روستای گازرسانی شده شهرستان بویراحمد دو هزار و ۷۴۸ نفر در قالب ۶۸۳ خانوار است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد از گازرسانی به ۱۴ روستای شهرستان باشت در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این روستاها شامل اسلام‌آباد غورک، غورک سفلی، غورک علیاء، غورک وسطی، جهان‌آباد غورک، دره علیاء، دشت مورد غورک، ساختمان درویش غورک، ملا سرتیپ، درک پشتکوه خان احمد، برآفتاب پشتکوه، بیدستان، چمخون و حاج قلندر است.
خادم میزان شبکه‌گذاری در ۱۴ روستای شهرستان باشت را ۳۵ هزار و ۷۸۲ متر با اعتبار ۲۲ میلیارد ریالی عنوان کرد و گفت: جمعیتی بالغ بر هزار و ۱۹۴ نفر در قالب ۲۹۷ خانوار باشتی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
وی از گازرسانی به سه روستای شهرستان گچساران شامل آب ریگون، گناوه و خربل در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: میزان شبکه‌گذاری در این سه روستا ۲۵ هزار و ۳۳۰ متر با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد جمعیت بهره‌مند شده سه روستای گچساران از نعمت گاز را ۶۵۷ نفر در قالب ۱۶۷ خانوار عنوان کرد.
خادم در بخش پایانی سخنان خود از گازرسانی به سه روستای شهرستان چرام در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: روستاهای علی‌آباد تلخاب، فاضل‌آباد تلخاب و شرابگروه با جمعیتی قریب به ۲۸۰ نفر در قالب ۷۵ خانوار دهه فجر امسال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
این مسؤول میزان شبکه‌گذاری در سه روستای شهرستان چرام را ۴ هزار و ۳۲۰ متر با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد ریال عنوان کرد.
بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این استان در بودجه ۹۶ پیش بینی شده است.
غلام رضا تاجگردون اظهار داشت: سال گذشته گفتم اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد باید در دو سال آینده به یک هزار میلیارد تومان برسد که برخی این موضوع را یک صحبت تبلغاتی و انتخاباتی می‌دانستند.
وی عنوان کرد: در حالی که هنوز از آن وعده کمتر از یک سال می‌گذرد در بودجه سال آینده بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی اعم از ملی و استانی برای این استان پیش‌بینی شده که به طور حتم مورد تایید مجلس قرار می‌گیرد.
تاجگردون با تاکید بر اینکه دولت و مجلس به استان کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه دارند، ادامه داد: جذب اعتبارات عمرانی استان همت و تلاش بی‌شائبه مسئولان و متولیان امر را می‌طلبد و امیدواریم در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نشود.
نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس افزود: به طور حتم مردم حوزه انتخابیه‌ام در زمینه‌های مختلف انتظاراتی دارند که در حد توانم برای پاسخ به مطالبات عمومی مردم تلاش می‌کنم که تسریع در روند پروژه‌های ملی در این دو شهرستان بیانگر این موضوع است.
تاجگردون با تاکید بر اینکه حضورم به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به نفع تمام استان کهگیلویه و بویراحمد است گفت: تا قبل از سال ۹۱ اعتبارات ملی استان کمتر از ۱۵ میلیارد تومان بود ولی هم اکنون به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده به گونه‌ای که شهرستان‌های گچساران و باشت ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارند.
وی با تشریح برخی از فعالیت‌های خود در زمینه عمران و آبادی دو شهرستان گچساران و باشت اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های انجام شده در بخش‌های مختلف بویژه تامین آب شرب و کشاورزی تا ۲۰ سال آینده پاسخگوی نیاز مردم است.
استخدام‌های فله‌ای برخی ادارات کهگیلویه و بویراحمد قابل دفاع نیست
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نسبت به استخدام‌های فله‌ای برخی دستگاه‌های اجرایی این استان واکنش نشان داد و گفت: از این استخدام‌ها دفاع نمی‌کنم.
سید موسی خادمی اظهار داشت: ۱۸۰ نیروی شرکتی در برخی ادارات این استان مشغول فعالیت شده هر چند منع قانونی ندارد ولی دلیلی برای این کار وجود نداشت.
وی عنوان کرد: برای جلوگیری از چنین رویه‌ای به دنبال صدور یک بخشنامه‌ای هستیم که هرگونه به‌کارگیری طی فراخوان و اطلاع رسانی باشد و تا جای ممکن معیارها رعایت شود.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سیمان مارگون بویراحمد به عنوان یک بخش خصوصی برای استخدام‌های مورد نیاز آن کمیته‌ای را تعیین کرده‌ایم پس دلیلی ندارد با عنوان نیروی شرکتی مدیران برخی افراد را در ادارات به‌کار بگیرند.
خادمی با بیان اینکه ۲۸ هزار بیکار در این استان وجود دارد ابراز کرد: مشکل اشتغال در این منطقه جدی بوده و انتظار داریم دولت چاره اندیشی کند و نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشد.
 
همایش " روزی به یاد دیروز" در آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه برگزار شد
آیین نکوداشت اساتید،دانش آموختگان و پیشکسوتان مدرسه خضرا دهدشت با عنوان "روزی به یاد دیروز " با حضور شمار زیادی از دانش آموزان و اساتید ۱۰ سال گذشته این مدرسه برگزار شد.
لطف الله فروزان در این آیین اظهار داشت: این دانش آموزان در سال۸۵ فارغ التحصیل شدند و پس از ۱۰سال با هماهنگی و برنامه ریزی به یاد روزهای مدرسه دور هم جمع شدند.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه بیان کرد: این دانش آموزان با تجدید خاطره در جمعی صمیمی از ۲۸معلم آن دوران خود نیز تجلیل کردند.
وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم فاخری از معلمان این مدرسه از بخش‌های ویژه این برنامه بود، عنوان کرد: تناسب زمانی این برنامه با سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) پرستار کربلا و پیام آور عاشورا و دهه مبارک فجر به آن جلوه زیبایی بخشید.
فروزان گفت: این روز به نام انقلاب اسلامی-قرآن-حاکمیت ارزش‌ها وحکومت جهانی حضرت مهدی (عج) نامگذاری شده و محوریت برنامه‌های جشنواره مصباح الهدی دانش آموزی در موضوع امام مهدی در مدارس در حال اجراست.
وی با بیان اینکه بازنشستگان فرهنگی که در این جمع صمیمی حضور دارند خالصانه به عرصه تعلیم وتربیت خدمت کردند و ثمره خدمتشان جمع دانش آموزانی است که بعد از ۱۰ سال گردهم آمده اند، تصریح کرد: بازنشستگان ذخایر ارزشمندی برای عرصه گسترده تعلیم وتربیت هستند.
دبیر برگزاری این همایش نیز اظهار داشت: ۶۲ دانش آموز ۱۰ سال پیش این مدرسه دوره هم جمع شدیم تا خاطرات گذشته را مرور واز معلمان خود تجلیل کنیم.
زینب هادی اصل که خود از دانش آموزان آن دوران است، گفت :با هماهنگی انجام شده  و پیدا کردن افراد در مناطق مختلف استان و حتی خارج از استان ۶۲ نفر در این همایش حضور پیدا کردند.
وی افزود: در این آئین از ۲۸ معلم شاغل و بازنشسته مدرسه خضرا دهدشت تجلیل شد.
سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیاردی برای محرومیت‌ز‌دایی از بویراحمد و دنا
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه عمرانی در این دو شهرستان خبر داد.
غلام محمد زارعی امشب در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه یکی از اهداف توسعه ایجاد اشتغال و کارآفرینی است، اظهار داشت: به طور قطع مجمع نمایندگان استان به صورت مرتب و مداوم پیگیر راه‌های ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در استان هستند.
نماینده مردم بویراحد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این استان حتی یک متر آزاد راه هم ندارد، تصریح کرد: برای اتصال یاسوج به شبکه آزاد راه اصفهان به شیراز پیگیر هستیم و قطعا تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل که یکی از موانع توسعه است به کار می‌گیریم.
زارعی به سفر رئیس موسسه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به استان اشاره کرد و گفت: با انعقاد تفاهمنامه‌هایی در این سفر فصل نویی پیش روی توسعه استان باز شده است.
وی بیان کرد: در این سفر توافق شد که حدود ۳۰ میلیارد تومان کار عمرانی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شهرستان‌های بویراحمد و دنا در راستای رفع محرومیت انجام شود.
زارعی تصریح کرد: یکی از مصوبات اصلی این سفر انتخاب کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان پایلوت کشوری در حوزه اشتغال بود که در یک برنامه زمان‌بندی ۳ ساله ۵ درصد از نرخ بیکاری را در این استان کاهش می‌دهند.
وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم این استان به ویژه دو شهرستان‌های بویراحمد و دنا حوزه گردشگری است که پیگیر اجرا و راه‌اندازی طرح‌ها و پروژه‌های متفاوتی در این حوزه هستیم.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئله بیکاری یک معضل فراگیر در کل کشور است و تنها مربوط به این استان نیست و به علت عدم وجود زیرساخت‌های اشتغال در این استان میزان بیکاری نسبت به جمعیت استان بیشتر است.
وی با بیان اینکه دولت در برنامه ششم توسعه در زمینه‌های متفاوت از گذشته برای حل مشکل بیکاری اقدام می‌کند، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی از حداقل فرصت‌های کاری که در ادارات به وجود می‌آید با همدیگر همکاری کنند و این مسئله دستخوش بداخلاقی‌ها نشود و از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده شود.
زارعی تصریح کرد: از هر فرصتی برای کاهش بیکاری استفاده می‌کنیم و ایجاد یک فرصت اشتغال و رفع دغدغه مردم آرزوی قلبی ماست.
لزوم حضور حداکثری مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن تاکید کرد و گفت: باید با حضور پرشور در این روز مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب بزنیم.
عصر امروز غلام‌محمد زارعی در آیین جشن انقلاب که در سی‌سخت برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با عنایات الهی، رهبری فرزانه امام خمینی(ره) و حضور و مشارکت پرشور مردم در سال ۵۷ به پیروزی رسید.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران در آن سال بزرگترین رویداد سیاسی و فرهنگی دنیا را به نام خود رقم زدند، گفت: توجه و گرامیداشت چنین رویدادی در دهه فجر از ضروریات مهم است.
وی با اشاره به نفوذ، تاثیر و اقتدار کشور ایران در منطقه و دنیا، یادآور شد: دهه فجر و انقلاب اسلامی ملت ایران را به حق واقعی خود در دنیا رساند.
این مسوول پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون خون هزاران شهیدی که جان خود برای آن از دست دادند، دانست و بر تبیین اهداف و دستاوردهای این انقلاب و نظام برای مردم به خصوص نسل جوان تاکید کرد.
زارعی، با اشاره به برکات مختلف نظام برای مناطق مختلف کشور، خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در مدت این ۳۸ سال شاهد رشد، توسعه و پیشرفت‌های زیادی بوده که همه این موارد به برکت نظام جمهوری اسلامی و مسوولان دلسوز این نظام به دست آمده است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های افتتاحی به مناسبت دهه فجر در دو شهرستان بویراحمد و دنا اشاره کرد و یادآور شد: امروز، همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر حدود ۴۴ طرح عمرانی و اقتصادی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان دنا افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.
وی با بیان اینکه افتتاح این طرح‌ها فرصتی مناسب برای اشتغال‌زایی افراد این شهرستان به خصوص جوانان ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان به خصوص شهرستان دنا باشیم.
زارعی، خدمت‌رسانی به مردم را از وظایف مسوولان نظام دانست و گفت: طی چهار سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه شده است.
وی در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره راهپیمایی ۲۲ بهمن، یادآور شد: روز ۲۲ بهمن فرصتی مناسب برای برای تجدید بیعت ملت ایران با آرمان‌ها و اهداف امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن تاکید کرد و گفت: باید امسال نیز مانند سال‌های گذشته و بلکه پرشورتر از گذشته با حضور حداکثری در این روز مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب بزنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

فقدان پارلمان

فقدان پارلمان

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
1