تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۲۲۷۲۴۱

متهمان ردیف اول ساخت و سازها در یاسوج چه کسانی هستند؟ / طعنه جاوید به شبکه دنا؛ استان را زیر سئوال بردید / ۶۰۰ ساختمان شبیه پلاسکو بدون پروانه ساخت در یاسوج داریم

۵
۰
کبنا ؛شهردار یاسوج گفت: ۶۰۰ ساختمان که ایمنی لازم را ندارد در شهر یاسوج داریم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمدعلی جاوید صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد، با تبریک دهه فجر به عملکرد شهرداری یاسوج در دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: برون‌سپاری خدمات شهرداری یاسوج یکی از پروژه‌های مهم این شهرداری است که بعد از ۵۹ هزار نفر ساعت کار روی این پروژه کلیه خدمات شهرداری یاسوج برون‌سپاری می‌شود.
جاوید در ادامه از کلنگ‌زنی پروژه احداث بازارچه بزرگ صنایع دستی و گردشگری یاسوج خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود که در واقع محلی برای فروش صنایع دستی و بازدید گردشگران خواهد بود.
شهردار یاسوج از افتتاح و بهره‌برداری ۱۰۰ طرح در این شهر خبر داد و افزود: حداث جاده  ۷ کیلومتر است از پروژه های تاثیرگذار در بحث ترافیک و گردشگری است و ۷۰ هکتار زمین به سرانه فضای سبز استان اضافه خواهد شد.
جاوید در ادامه به برخی از اقدامات شهرداری یاسوج در دهه فجر اشاره کرد و گفت: جشن انقلاب روز سه شنبه ۱۹ بهمن‌ماه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در سالن شهید ایزدپناه یاسوج برگزار می‌شود و همچنین «شب شعری» با عنوان انقلاب اسلامی روز یکشنبه در سالن حکیم جرجانی یاسوج نیز برگزار خواهد شد.
وی در ادامه گفت: به منظور تاکید بر برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، معاونت اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را در شهرداری یاسوج مصوب کردیم که علاوه بر راه‌اندازی پارک‌های محله‌ای نیز ورزش صبحگاهی و پیاده‌روی در دستور کار قرار گرفت و گام‌های خوبی در این راستا برداشته شد.
جاوید در ادامه به اعتبارات اختصاص یافته به شهرداری یاسوج اشاره کرد و افزود: در چهار سال گذشته، سازمان شهرداری‌ها، حداقل کمک‌ها را به شهرداری‌ها کرده‌اند و از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ یک «تک» ریال در سال‌های ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ به شهرداری یاسوج تعلق نگرفته‌ است و تنها از محل تملک‌های دارایی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری‌ یاسوج اختصاص داده شد.
 
شهردار یاسوج با بیان اینکه ماهانه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌کنیم، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از دستگاه‌های دولتی طلب داریم و این مطالبات هنوز تعیین تکلیف نشده و همینجوری مانده است.
جاوید در ادامه به موضوع کارگران شهرداری یاسوج اشاره کرد و گفت: با هیچ کارگر تظنیف کار ما قرارداد نداریم، بلکه شهرداری یاسوج با پیمانکار بعد از طی روند قانونی قرارداد می‌بندد و اگر کارگری حق و حقوقش پرداخت نمی‌شود باید به مراجع ذی‌صلاح مراجعه کند و شهرداری یاسوج تاکنون ماه به ماه مطالبات شرکت‌های پیمانکاری را داده و ریالی از ما طلب ندارند.
وی تاکید کرد: شهرداری یاسوج به طور مستقیم نمی‌تواند با کارگران قرار داد ببندد و اگر این کار صورت بگیرد، خلاف قانون است.
شهردار یاسوج در ادامه اظهارات خود به پروژه پل سوم بشار یاسوج اشاره کرد و گفت: عمر مفید این پل کاهش پیدا کرده است و بیش از ۱۰ سال از عمر این پروژه می‌گذرد و اگر با این روند پروژه پل سوم بشار ادامه پیدا کند، ساخت آن سال‌ها طول می‌کشد و باید هر کسی که کاری از دستش بر می‌آید اعتباراتی برای این پروژه در نظر بگیرد.
جاوید گفت: پل چهارم بشار یاسوج مربوط به شهرداری است و منابع خوبی هم برای آن گذاشتیم این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۳ میلیارد تومان قرار داد این پروژه است.
وی اضافه کرد: یک میلیارد از محل منابع داخلی و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از منابع دولتی به این پروژه تاکنون کمک کرده‌ایم.
 
شهردار یاسوج مهمترین اقدام خود در شهرداری را قانون‌مند کردن عوارضات عنوان کرد و گفت: در راستای عدالت اجتماعی پرداخت عوارض را قانون‌مند کردیم و اعتمادی را بین شهرداری یاسوج و شهروندان به این لحاظ بوجود آوردیم و از رفتارهای تبعیض آمیز در بحث عوارض جلوگیری کردیم.
 
وی گفت: در بحث گردشگری شهر یاسوج نیز چهار پارک را با ۴۰ هکتار مساحت با منابع داخلی را در حال احداث و بهره‌برداری داریم و در بحث روشنایی، بهسازی معابر و جداول نیز کارهای خوبی صورت گرفت. برای آبشار یاسوج نیز تدابیر ویژه‌ای انجام گرفته است.
جاوید راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ را یک پدیده مبارک در شهرداری یاسوج خواند و گفت: با راه‌اندازی این سامانه و کاهش تردد مردم در شهرداری‌های یاسوج و پیگیری مشکلات تنها با یک تماس تلفنی سطح رضایت‌مندی مردم را بالا برده است.
این مسئول در دامه به موضوع ساخت و سازهای غیرایمن در شهر یاسوج گریزی زد و گفت: ۶۰۰ ساختمان در فضاهای عمومی و تجاری شناسایی شدند که ایمنی ندارد و پرونده آنها نیز به کمیسیون ۱۰۰ ارجاع داده شده است.
وی نیز با گلایه از صدا و سیمای به خاطر پخش گزارشی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر یاسوج که اخیراً از خبر سراسری پخش گردید، اظهار کرد: بعد از حادثه پلاسکو تنها شهری که به این موضوع با این گزارش واکنش نشان داد شهر یاسوج بود که همه چیز را از جمله گردشگری و سرمایه‌گذاری و مدیریت‌های استانی را زیر سئوال می‌برد.
جاوید با بیان اینکه در شهر یاسوج بافت فرسوده‌ای نداریم، اظهار داشت: کسانی در این گزارش صحبت کردند که خودشان متهمان ردیف اول ساخت و سازهای غیراصولی هستند، شهرداری یاسوج یکی از دستگاه‌های است که در کنار سایر دستگاه‌ها از جمله راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و شورای شهر یاسوج نیز در این مسئله دخیل است.
وی گفت: به صدا و سیما پیشنهاد می‌دهم که میزگردی را برای شفاف‌سازی در این خصوص تدارک ببیند و هر کس مستنداتش را بیاورد تا مشخص شود که چه کسانی در این رابطه کوتاهی کرده‌اند.
 
جاوید بیان کرد: برای ساماندهی ساختمان‌های غیرایمن و بالابردن استحکام و ایمنی آنها به یک عزم جدی از سوی همه لازم است.
وی تاکید کرد: ۶۰۰ ساختمان در یاسوج داریم که از ایمنی لازم برخوردار نیستند و هیچ کدام از آنها هم پروانه ساخت ندارند و ۷۰ درصد آنها در دوره گذشته و شورای شهر قبلی مجوز گرفته‌اند و در زمان بنده هیچ مجوزی در این رابطه صادر نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
به یکی گفتن اثار باستانی یاسوج کجاست گفت نداره ولی دارن براش می سازن حالا اقای مهندس بافت فرسوده نداریم عجبا عجبا عجبا
شهرساز
Iran, Islamic Republic of
در بحث ساخت و سازهای خلاف و ناامن که بازی بادجان شهروندان میباشد چرا ما شاهد افزایش سازه های موقت هستیم چرا در کمسیونهای ماده صد رسیدگی نمیشوند اگر شرایط لازم را دارند چرا پروانه ساختمانی برای انها صادر نمیشود و اگر فاقد ضوابط لازم و فنی هستند چرا شهرداری از انها عوارض میگیرد چرا انها را پلمپ نمیکند قبل از اینکه حوادث ناخوشایندی پیش اید.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خدا حافظ جاوید با اون ۶نفر ..
ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
به علت .. شدیددرشهرداری درامورساخت وساز وپروانه واوضاع نامناسب درسازمان نظام مهندسی دراین استان تابع هیچ قواعدوقانونی نیستیم وهمه ساخت وسازها غیراصولی و.هستند بنده خودم دراکبرآبادساختمانی ساختم که فقط بانظرخودم همه مسایل ایمنی رارعایت نمودم وناظرین وشهرداری هیچگونه نظارت علمی وکارشناسی درکارم نداشتند .به عنوان مثال دونفرهمزمان به شهرداری مراجعه نمودیم به خاطربالکن اضافی هردوتامان رادر۴۵۰۰ هزارتوان جریمه نمودند اون رفیقم به علت داشتن . یک پنج ریالی به شهرداری نداد واینجانب التماس نموم که درجلسه رای مرااحضارنماییدتادفاع نمایم که حتی حاضربه این کارنشدند وپول راهم به طورکامل پرداخت نمودم قانون فقط برای افرادخاص است
رسولی
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون شهرسازی مسئول ساخت سازهای غیره قانون در هر شهر شخص شهردار می باشد
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1