تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۲۲۷۲۳۵

ایلامی راه رفته «چمن» را نرود

۴۷
۰
کبنا ؛کمال صالحیان‌فر
عزل چمن از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اگر چه خیلی دیر ولی در هر صورت اندکی امیدواری و رضایت را در میان حامیان دولت در پی داشت. منتقدین چمن معتقد بودند او اگر چه با پرچم اصلاح طلبی به این جایگاه رسیده است اما در طول سه سال صدارت خود همسویی و همراهی با نیروهای سیاسی دولت را نداشته است و بیشتر با نمایندگان مجلس هماهنگ بوده است. البته وقتی نیروی جایگزین چمن معرفی شد خیلی ها با شک و تردید به استقبال این انتصاب رفتند چرا که بر این باور بودند کسی که در دولت قبل مسئولیت داشته است بعید است بتواند کامل با این دولت همراه باشد دقیقا شبیه آقای دکتر چمن.
صحبت‌های موسی خادمی در مراسم تودیع چمن و معارفه ایلامی نیز نشان داد که او احتمالا نگران همین موضوع است.
حالا نیز درج برخی زمزمه‌های از درون این سازمان عریض و طویل به خوبی نشان می‌دهد که نگرانی خادمی و دیگر نیروهای طرفدار دولت بی ربط هم نبوده است.
ایلامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با لابی و فشار زیاد آمده است تا به کلاف سردرگم علوم پزشکی سر و سامان دهد و از نیروهایی که در این یازده سال کوچکترین وقعی به آنها داده نشده است توجه کند اما گویا نقطه هدف مدیر جدید و همه مشورت و جهت گیری در این مجموعه به هماهنگی و تعیین تکلیف از سوی نمایندگان خلاصه شده است.
معمولاً در نوع تعامل مدیران با نمایندگان همیشه دو پیش فرض توصیه می شود: ۱- احترام به اصل تفکیک قوا و ۲- مشورت و احترام به نمایندگان جهت تسریع در انجام امور.
پس با در نظر گکرفتن این دو اصل باید گفت: آقای دکتر ایلامی  و یا هر مدیری دیگر در این دولت و دولت های دیگر باید تنها در مقابل مردم و سیاست های و شعارهای دولت متبوع خود پاسخگو باشند.
از سوی دیگر اگر قرار هم بر هماهنگی با نمایندگان محترم است این هماهنگی باید با نماینده ای باشد که از دولت دفاع می کند و با دولت هماهنگ است و یا حداقل علیه دولت نیست.
به طور مثال اخیرا آقای زارع نماینده محترم مردم شریف شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس دهم شورای اسلامی از جبهه مردمی انقلاب اسلامی  که یک جبهه کاملاً اصولگرا وصرفا برای جبهه گیری و معرفی کاندید عیله روحانی تشکیل شده است حمایت کرده است پس عملا ایشان  و نیرویی که ایشان معرفی می کنند نمی توانند نیروی همسو با دولت باشند .
مورد آقای عدل هاشمی‌پور حتی از این مورد نیز جای تامل بیشتری دارد چون ایشان همیشه یک نیرو در منتهی علیه جریان اصولگرایی بوده است و اگر چه مورد لطف و تفقد بسیاری از اصلاح طلبان شهرستان قرار گرفت اما این اتفاق چیزی از موضع و گذشته اقای هاشمی پور کم نمی کند.
با این اوصاف در طول کمتر از یک سال گذشته که آقای «هاشمی‌پور» به مجلس راه پیدا کرده است مدیران محترم استان حتی بالاتر از هماهنگی با نمانیدگان دنبال اجرای منویات کامل نمانیدگان در عزل و نصب ها و سایر امورات هستند. ولی حداقل درجایی به اسم دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود که نوع برخورد آقای ایلامی علمی و منطقی باشد و ضمن احترام به نمایندگان محترم شایسته سالاری و همراهی با دولت را در انتصابات خرد و کلان اصل قرار دهد.
به هر حال یکی از دلایل جابجایی چمن با ایلامی عدم توجه و عدم استفاده ازنیروهای شایسته توسط چمن بوده است که حالا انتظار می رود اقای دکتر ایلامی به این مهم توجه کنند و ضمن خواستن عذر معاونان و مسئولینی که باید خیلی پیش از این عذرشان خواسته میشد عذرشان خواسته شود ولی در این جابجایی  این نکته در صدر اهمیت باشد که نیروهای جدید حتما شرایط  و ویژگی های لازم را داشته باشند و نه اینکه تنها به یک مولفه نزدیکی به نمایندگان اصولکرای بویراحمد و کهگیلویه بها داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهیدی
اتفاقا دکتر ایلامی دقیقا منویات زارع وتیم ایشون رواجرا می کنه نمونه روشنش محمد حسینی
محسن
رفتارش که نشون ایده داره نیروهای زارع رو می چینه
کارشناس بهداشت
Iran, Islamic Republic of
تعجب می کنم از نویسنده که احتمالا در استان نبوده و یا اینکه اصلا خبر ندارد دلیل رفتن دکتر چمن از دانشگاه تسلیم نشدن دربرابر درخواستهای نمایندگان بود چیزی که حتی مردم عوام هم می دانند و دکتر چمن در یک هفته اول شش تا معاون همرا و هماهنگ با دولت انتخاب نمود و در بهداشت و درمان استان تحولات انقلابی انجام داد
Iran, Islamic Republic of
یزدانپناه رو عوض کن
احمدیان
Iran, Islamic Republic of
نویسنده کاملا از فضای دانشگاه واستان بدوربوده است ، مدیریت قدرتمند و حساب شده دکتر چمن و پیشرفت کارهای دانشگاه قابل تحسین است
دکتر م
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن از حسن روحانی هم صد مرتبه اصلاح طلب تر بود
دکتر چمن افکار روشنفکری بالاتر از حتی امثال دکتر شریعتی دارد.
اصلا نه دکتر ایلامی و نه هیچ همکار پزشک دیگری از نظر اندیشه با دکتر چمن قابل مقایسه نیستند.
اما در مورد نیروها او با اقتدار شش تا معاون به سلیقه خودش انتخاب کرد حالا آیا دکتر ایلامی این توان را دارد که هر هفت معاون را به سلیقه خودش انتخاب کند.
Iran, Islamic Republic of
نی تنه راه دکتر چمن بروه ، یقین بدونید وش بر نیا
همکلاسی قدیم
Iran, Islamic Republic of
برداشتن رییس دانشگاه قبلی صرفا تسویه حساب افرادی بوده است که خواسته های نابحقشان برآورده نشد ، یقینا هرکسی نمیتواند مانند دکتر چمن فقط به احقاق حق و رفع مشکلات مردم فکرکند ، او در علم و اخلاق نمونه بودد
Iran, Islamic Republic of
رفتن دکتر چمن فقط وفقط یک نتیجه داشت و آنهم عقب افتادن مجدددانشگاه از پیشرفت و توسعه است ، دوباره برگشتیم به همان دوران ۷ یا ۸ سال پیش ،خداخودش به همه رحم کند
علی
Iran, Islamic Republic of
سال ۹۲ در عرض یک یا دو هفته همه معاونتها تغییر کردند ،الان یکماه گذشت فقط یک مسوول خدمات ابلاغ خورده دکترچمن هوشمندانه و مستقل عمل میکرد
چون نظر نمایندگان تمامااصولگرای استان را لحاظ نکرد از ریاست برداشته شد
Iran, Islamic Republic of
جناب همشهری که کامنت گذاشتی یادمان باشد برخی نمایندگان محترم در استان اصلاح طلب و در تهران اصولگرا هستند
دکتر چمن یقینا به هیچ نماینده ای باج نمیدهد
محمدپور
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نویسنده
یکی از بزرگترین ظلم هایی که به مردم این استان در تاریخ این استان کمتر شده بود همین رفتن دکتر چمن از استان بود.
در اینکه برخی معاونین بالاخص معاون بهداشت و پشتیبانی و دانشجویی خیلی ضعیف بودند و اصلا در حد معاونت دکتر چمن نبودند که شکی نیست ولی شاید خیرموجودین ایشون بودند اما در مورد اندیشه اصلاح طلبی دکتر چمن من بیش از ۲۵ سال است که دکتر چمن را می شناسم اتفاقا اصول اصلاح طلبی را هیچ کس به اندازه دکتر چمن در فکر و عمل بهشون پایبند نیست
عدالت و استقلال فکری و اصلا صاحب اندیشه بودن را باید از دکتر چمن آموخت.
بالاخره دوست عزیز مگر یادتون رفته که گزینه های اصلاح طلبان همان دو نفری بودند که دکتر چمن اونها را معاون کرد!؟
الان این گوی و این هم میدون اگر راست می گید هفت تا نیروهای مستقل را بزارن معاون همه مدیران شبکه و روسای بیمارستانها را هم عوض کنند..
ببینیم آیا مردش هستند.
یا اینکه برخی صاحب نفوذان نیروهاشون را یا حفظ می کنند یا جابجا!!!!
حسینی
Iran, Islamic Republic of
مسیول خدمات در دانشگاه که از قبل هم همین پست را داشت
تاالان که هیچ تغییری ایجاد نشده جز عقب ماندن از برنامه‌های جاری کشور
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
عزیزان آنچه مهم است توانمندی و خدمت صادقانه است و گرنه مولفه های اصولگرایی و اصلاح طلبی صرفا کلاه سر مردم گذاشتن است و بیرون زدن انسانهای توانمندی است که اعتقادی به سیاستزدگی ندارد.
کمال
Iran, Islamic Republic of
همینقد دونم که رییس جدیده دارن کلو ایکنن، همه کت شلوار دوختن سی این روزا ، همه منتظر سهمشون هستنه
احمدی
United Arab Emirates
اتفاقا چون دکتر چمن با نمایندگان استان که همه اصولگرا بودند هماهنگ نبود و در مدیریت قانونی و علمی همتا ندارد
همکار بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
حالا آیا این دو معاون ضعیف پشتیبانی و بهداشت این هفته خداحافظی می کنند.
یا ایلامی تابع . قدرت است.
آیا قدرت تغییر معاونین درمان و دارو غذا را دارد؟!!
اگر از این معاونین فعلی غیر از پژوهش هیچ استفاده ای نکرد و یک معاون پشتیبانی غیرگچسا انی گذاشت اون وقت یه کم جای امیدواری هست هر چند دوست و دشمن قبول دارند که اونهمه دستاورد درخشان دوره دکتر چمن دیگه تکرار شدنی نیست
سینا
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب محمدپور عالی گفتی. حق مطلب را به درستی ادا نمودی، دکتر چمن یک مدیر نمونه باسواد و پرتلاش بود ، حالاازاین به بعدرابایددید
Iran, Islamic Republic of
حالا معاونت بهداشتی کی عوض میشود
حبیب
Iran, Islamic Republic of
دوست نویسنده کاش دکتر ایلامی می توانست یک دهم راه رفته دکتر چمن را برود. کاش دکتر ایلامی بتواند فقط کارهایی نیمه تمام دکتر چمن را تمام کند.
در مورد تغییرات هم که همه می دانیم که نمی تونه مستقل کاری بکند.
در مورد فکر هم که نیروی شناخته شده جریان هدایت خواه بوده حالا هم که نیروی نماینده هاس هر طور که اونا بخوان عمل می کنه.
Iran, Islamic Republic of
دوست نویسنده کاش دکتر ایلامی می توانست یک دهم راه رفته دکتر چمن را برود. کاش دکتر ایلامی بتواند فقط کارهایی نیمه تمام دکتر چمن را تمام کند.
در مورد تغییرات هم که همه می دانیم که نمی تونه مستقل کاری بکند.
در مورد فکر هم که نیروی شناخته شده جریان هدایت خواه بوده حالا هم که نیروی نماینده هاس هر طور که اونا بخوان عمل می کنه.
همکار درمان
Romania
کاش نویسنده اسم واقعی خودش را می نوشت.
تا ببینیم دنبال چیه.
این سرپرست جدید دانشگاه . نمی رسه که معاون درمان یا پشتیبانی یا بهداشت و یا دارو و غذا را عوض کنه.
حالا خواهید دید
کارمند بهداشت
Iran, Islamic Republic of
عملکرد معاون بهداشتی ومعاون فنی او ، سالها بهداشت رو در استان عقب انداخته بخصوص آوردن بعضی از نیروها مانند کارشناس بهداشت روان از سی سخت به معاون .. که نتجه اش درگیری های بسیار .. وی با کارمندان بوده است !!!
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده عزیز فکر کنم از دانشگاه وحتی استان خیلی دوری واز همه چیز بیخبر .. دکتر چمن هیچ وقت به هیچ کس باج نداد و تنها دلیل عزلش هم همین مردانگیش بود ضمن احترام وخداقوت به دکتر ایلامی مدیری توانمند تر از چمن نخواهد امد.
کارمند بهداشت
Iran, Islamic Republic of
باید جناب دکتر ایلامی هرچه زود تر نسبت به تعویض مدیران شهرستانها بخصوص گچساران اقدام کنه چون اگه مدیرشبکه بهداشت گچساران از مدیریت اطلاعاتی داشت ، هیچ وقت باسابقه ترین کارشناس بهداشت روان رو با نیروی طرحی جابجا نمی کرد !!!!
اگه مدیریت داشت کارشناس بهداشت مدارس رو با کاردان مامایی جابجا نمی کرد !!!!
اگه مدیریت داشت ، کسی که دارای. اداری داشته ، رو بعنوان معاون خود و رئیس امور اداری ، انتخاب نمی کرد !!!

-نظرتان درباره این دیدگاه چیست؟
سهامدار
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علوم پزشکی شده شرکت سهامی که ۴ سهمش مال تاجگردون هست و حاج زارع ۲ سهم عدل صفر سهم.
Iran, Islamic Republic of
ایلامی.. به غفاری نرسید که عوضش کنه. هیچ امیدی وش نیس
سخنگو
Iran, Islamic Republic of
روز معارفه هم نماینده وزارتخانه تاکید کرد که رییس جدید دانشگاه کارهای دردست اقدام دکتر چمن را ادامه دهد و تکمیل کند کافی است
ضمنا تغییرات مدیریتی بعیداست انجام شود ، ظاهرا .. نیست و تبعات زیادی دارد
Iran, Islamic Republic of
حالا که یکماه گذشته وهنوز معاون و مدیریتی تغییر نکرده
هرروز پشت درهای بسته جلسه و پچ پچ و نتیجه نهایی آن ابلاغ برای مسوول قبلی خدمات که پس از کش و قوس و بگیر وببند نهایتا در همان پست ابقا شد
هموطن
Iran, Islamic Republic of
چمن مرد بزرگ استان
افتخار ملی
مدیر نمونه
مدیر عادل و علاقمندبه پیشرفت استان
راه اندازی ام آر آی در سه شهرستان ، جراحی قلب در استان. جراحی مغز دهدشت ، آی سی یو نوزادان و ساخت۷۰واحدبهداشتی دریکماه
وسایر پروژههای ارزشمند دیگر و اورژانس هوایی که درغیابش افتتاح شد
دکترچمن برای همیشه برای همیشه دریادهاخواهدبود
دانشجوی پرشکی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
این راهی را که نویسنده گفته دکتر چمن نرفت و گر نه تا پایان کار این مجلس می ماند و افکار عمومی هم متوجه شدند که دکتر چمن قربانی اجرای عدالت در سلامت شد ولی با همه این اوصاف بنازم همت و مردانگی دکتر چمن را که باج به هیچ کس نداد.
در ماموریت آموزشی
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم
عالم و آدم می دونن که تنها جرم دکتر چمن بها ندادن به درخواست های نمایندگان بود. و مقاومت در برابر سفارشات نمایندگان.
انشاالله که شما تشریف ببرید و به سرپرست جدید توصیه کنید که این هفته هر هفت معاونش را مستقل و از بین اصلاح طلبان انتخاب کنه.
البته این اصل یادتون باشه که هیچ کدوم از سه نماینده کنونی استان اصلاح طلب نیستن و هر نیرویی که مورد حمایت اینها باشه اصلاح طلب نیست.
یحیایی
Iran, Islamic Republic of
قهرمان عرصه سلامت دکتر چمن بود ،

امیدکه بقیه بتوانند راه ایشان را ادامه دهند، اویک مدیرارزشمند برای استان بود
طاهری
Iran, Islamic Republic of
چمن دربرابرباورهای اصلاح طلبانه اش ادای دین کردبه نمایندگان باج نداد وبه قهرمانان اصلاح طلبی اضافه گردید...
صدر
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی تغییر دراین معاونتها دید الان یکماه گذشته هیچ نشده . ظاهرا مشکل دانشگاه فقط این بود که در مسیر پیشرفت قرار داشت و بعضی تحمل دیدن پیشرفت نداشتند . خدایا امید داریم که به انها سعه صدر و دلسوزی برای مردم و دست برداشتن از پیمانکاریهای هرروزه عطا کند
Iran, Islamic Republic of
معاونت ...معاونت هاست اینقدر دکتر چمن را هم بزرگ نکنید انکه میداند میفهمد که چمن را ا..
امید
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که در مورد معاونین قضاوت شخصی میکنید ۱۶۵ پروزه که بعد از چند سال بلا تکلیفی توسط پیگیریهای معاون پشتیبانی انجام گرفت حد اقل یکمی انصاف داشته باش
دانشگاه علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
دوستان کمی دقت کنند.مبحث عملکرد علوم پزشکی پیجیده تر از اونی هست که آدمای غیرتخصصی درموردش نظر بدن.عملکرد دکترچمن به عنوان یک فرد علمی در حوزه ی تخصصی خودشون خوب بود.اما در مدیریت کلان دانشگاه به خیلی از دلایل که یکیش عدم تعامل با کارکنان و مدیران و سیاسیون بود خوب عمل نکردن.مدیریت فقط اجرای بخشنامه ها نیست.مدیریت تو علوم پزشکی یعنی مدیریت بحران.
البته خیلی از تغییرات تو دانشگاه هم مدیون اعتبارات و برنامه های طرح تحول سلامت بود.نه عملکرد ایشون.
کمی دقیق باشیم.....
علی
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن فقط دنبال امتیاز برای خودش بود ودانشگاه را رها کرده بود وعده ای..ن میکردند روز قیامت چمن پاسخگو خواهد بود
علی
Iran, Islamic Republic of
چمن را روابط عمومی دانشگاه وتعدادی از سایتها خیلی بزرگش کرده بودند وتبلیغات زیادی برایش میکردند ولی واقعیت چیز دیگری بود
rr
با سلام
با عرض پوزش تحلیل شما در نقطه مقابل واقعیت قرار دارد
میرزایی
Iran, Islamic Republic of
عزیز ناشناس شماره ۳۴ خداوگیلی دکتر چمن بزرگ بزرگ هاست و نیاز به بزرگ کردن نداره.
دکتر چمن شخصیت بزرگ خود ساخته ای هست که هر جای ایران بلکه هر جای دنیا که باشه بخاطر علم و اندیشه اش برای همه همکاران و اطرافیانش قابل احترام است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام مدت ۲۰ سال است که دکترچمن رامی شناسم ازن..نیست تابع جریان..رکت کندبه همان سمت می .. فاصله زیادی دارد
اصلاح طلب قدیم
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن از بنیانگذاران دفتر تحکیم وحدت و جنبش اصیل دانشجویی بوده و از یاران حاج بهرام تاجگردون و از حامیان مهندس موسوی و آقای خاتمی و از مدافعان اندیشه دکتر شریعتی بوده تفاوتش با دیگر سیاسیون این است که اولا مذهبی اصیل و ارزشی هست و به همین خاطر همه جریانات البته افراد با سواد و با وجدانشون همه و همه دکتر چمن را قبول دارند. نکته دوم این است که دکتر چمن فکرش و دینش را با سباسی کاری مخلوط نمی کند.
من کاری به مدیریت ها ندارم چون بنظرم دکتر چمن در پذیرش ریاست علوم پزشکی استان اشتباه کرد ولی در مورد تفکر دکتر چمن باید حقیقت را گفت.
رحمتی
Iran, Islamic Republic of
رفتن دکتر چمن یک ضربه بزرگ برای دانشگاه و استان بوده که کوته اندیشان و کج اندیشان هرگزنخواهندفهمید
ازرسانه استانی برای روشنگری ممنون ولی باید حرمتهاراحفظکرد که نشانه بزرگی وپاکی رسانه است
حمدالله
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون معضل بزرگ استان و عامل عقب ماندگی استان است.
هرچه نیروی ضعیف از اقوام خود در باشت داره آورده تو استان و پست مدیریت داده.
ایا تو گچساران نیروی مدیر وجود نداره؟
الان دیگه باشت داره یک قطب بزرگ استان میشه .
Iran, Islamic Republic of
هیچ استانی به سیاست زدگی استان ما نیست .خسته نشدید از تکرار اصول گرا واصلاح طلب؟
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1