تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۲۲۷۱۵۴

اختتامیه جشنواره استعدادیابی ورزشی کهگیلویه و بویراحمد

۵
۰
کبنا ؛اختتامیه نخستین جشنواره استعدادیابی ورزشی کهگیلویه و بویراحمد با حضور عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، غلام‌رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت، زهرا زمانی عضو شورای شهر یاسوج، رحیمی رئیس اداره ورزش شهرستان بویراحمد و دنا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، احمد حکمتی‌اصل معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره از شناسایی ۶۰۰ استعداد ورزشی در نخستین جشنواره استعدادیابی همگانی ورزشی استان خبر داد.
حکمتی‌اصل اظهار داشت: پایگاه مقاومت استان ما در ماه‌های اخیر افتتاح و برای نخستین بار این جشنواره را برگزار کردیم.
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد استعدادیابی همگانی ورزشی را یکی از حلقه‌های مفقوده در کشور عنوان کرد و بیان داشت: این موضوع باعث شد تا وزارت ورزش شرایطی را برای برگزاری استعدادیابی همگانی ورزشی در استان‌ها تدارک ببیند.
وی با بیان اینکه شش رشته هاکی، دو میدانی، سه‌گانه، جودو، کشتی و شنا در این جشنواره شرکت کردند، گفت: این جشنواره با حضور ۲۵۰۰ دانش‌آموز در مرکز استان برگزار شد.
حکمتی‌اصل ادامه داد: پس از برگزاری و انجام تست‌های استعدادیابی، ۶۰۰ استعداد و توانمندی از میان دانش‌آموزان شرکت‌کننده شناسایی و معرفی شد.
وی ورزش و سلامتی را موارد مرتبط با هم عنوان کرد و بیان داشت: اگر ۱۰ درصد برای ورزش هزینه شود، ۶۰ درصد در هزینه درمان صرفه‌جویی خواهد شد.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: اگر هر شخص روزی ۳۰ دقیقه ورزش کند، حدود ۴۰ درصد دیابت کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش همگانی میان مردم، یادآور شد: ضریب حضور و شرکت مردم در ورزش‌های همگانی نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است.
این مسئول با بیان اینکه شرکت مردم ما در ورزش‌های همگانی ۲۰ درصد است، خاطرنشان کرد: این درحالیست که نرخ میانگین جهانی ۴۰ درصد است و ما از میانگین جهانی بسیار پایین‌تر هستیم.
حکمتی‌اصل با بیان اینکه طبق تحقیقات انجام شده هر ایرانی یک چهارم درآمد خود را برای خوراک هزینه می‌کند، افزود: اما در جهان یک چهارم درآمد خانواده‌ها در ورزش هزینه می‌شود.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در جهان و کشور ایران بر اثر انواع بیماری‌ها از جمله قلبی و عروقی، عامل مهم و اثرگذار در این بیماری‌ها را بی‌تحرکی دانست و اضافه کرد: سالانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان و حدود ۶۰ درصد در ایران بر اثر کم‌تحرکی می‌میرند.
وی با اشاره به نقش موثر ورزش در سلامت و طول عمر افراد، بر توجه مردم به این موضوع و اختصاص بخشی از درآمد خود برای ورزش تاکید کرد.
حکمتی‌اصل در پایان ضمن تقدیر از همه کسانی که در برگزاری این جشنواره حضور و همکاری داشتند، گفت: رئیس هیات همگانی استان، رئیس هیات پزشکی استان، معاونت تربیت بدنی آموزش و پروش استان و آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و روسای هیات‌های ورزشی طی یک ماه اخیر همکاری چشمگیری برای برگزاری مطلوب این جشنواره داشتند.
پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با توسعه ورزش همگانی
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان کهگیلویه و بویراحمد، توسعه ورزش‌های همگانی را عاملی موثر در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
محمدعلی رهامی اظهار کرد: این جشنواره یکی از ضروریات مهم و مورد نیاز در استان بود.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰ دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند، افزود: این جشنواره از ۱۳ بهمن در مرکز استان آغاز و تا امروز، ۱۵ بهمن ادامه داشت.
وی از حضور نمایندگان شش فدراسیون هاکی، سه‌گانه، دو و میدانی، جودو، کشتی و شنا در این مدت در یاسوج خبر داد و گفت: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این جشنواره با حضور این نمایندگان تست‌های استعدادیابی را انجام دادند.
این مسوول اشاره به اینکه این جشنواره ویژه رده‌های سنی ۸ تا ۱۲ سال بود، گفت: توجه و توسعه ورزش از سنین پایین موثرتر بوده و نتیجه بهتری خواهد داشت.
رهامی، شناسایی، تقویت و استفاده از نخبگان ورزشی را از اهداف مهم این جشنواره عنوان کرد و بیان داشت: توسعه ورزش می‌تواند در توسعه سلامتی موثر باشد.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نخستین و بزرگترین پایگاه بزرگ قهرمانی جنوب کشور در یاسوج راه‌اندازی شده است، گفت: باید از این ظرفیت استفاده کرده و جشنواره‌های بیشتری برگزار کینم.
رهامی برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی همگانی ورزشی در استان را فرصتی مطلوب برای نمایش استعدادهای ورزشی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند در ترغیب و جذب دیگر افراد به ورزش موثر باشد.
وی با اشاره به وجود استعداد و پتانسیل بالای ورزشکاران در استان، گفت: لازم است نخبگان و ظرفیت‌های ورزشی را شناسایی و آنها را جهت رساندن ورزش استان به جایگاه واقعیش در کشور تقویت کنیم.
این مسوول، توجه و تلاش برای توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی را امری ضروری و مورد نیاز برای مردم عنوان کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز تاکید زیادی بر توسعه و فراگیر شدن ورزش همگانی میان مردم دارند.
رهامی با اشاره به وجود انواع آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، توسعه ورزش‌های همگانی را عاملی موثر در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
 
اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به حوزه ورزش بویراحمد و دنا/ سرانه ورزش کهگیلویه و بویراحمد از تهران بالاتر است

 

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار از محل وزارت نفت به ورزش این شهرستان‌ها طی ۴ سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر سرانه ورزش استان به تناسب جمعیت از تهران بالاتر است.
 غلام‌محمد زارعی امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استعدادیابی همگانی ورزشی، اظهار کرد: ورزش یکی از موضوعات بسیار مهم و مورد توجه است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، ورزش را جزء لاینفک زندگی هر شخصی بیان کرد و افزود: ورزش می‌تواند در ایجاد شادابی، نشاط و تقویت روحیه انسان نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه موضوع ورزش در جامعه و خانواده‌های ما جایگاه کمرنگی دارد، گفت: ورزش همگانی و قهرمانی امری ضروری و لازم برای جامعه است.

زارعی، نرخ بهره هوشی ایران را نسبت به متوسط نرخ بهره هوشی جهان بالاتر بیان کرد و یادآور شد: نرخ بهره هوشی در کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بالاتر است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی منطقه‌ای دارای چنین بهره هوشی باشد به طور قطع می‌تواند در همه زمینه‌ها موفق بوده و قهرمان شود.

وی با اشاره به خدمات انجام گرفته طی چهار سال گذشته در حوزه ورزش شهرستان بویراحمد و دنا، گفت: جایگاه ورزش تا قبل از این چهار سال بسیار پایین بود که طی این سال‌ها با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم تا حدودی آنرا ارتقا دهیم.

زارعی، با اشاره به اقدامی نو جهت جذب اعتبار و کمک به حوزه ورزش، گفت: علاوه بر اعتبارات جاری، استانی و ملی سعی کردیم با کمک و جذب اعتبار از محل درآمدهای خاص وزارت نفت ۱۴ میلیارد تومان برای ایجاد فضاهای ورزشی جدید اختصاص دهیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این میزان اعتبار تعداد زیادی پروژه ورزشی در این دو شهرستان افتتاح کردیم، گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در توسعه ورزش استان بسیار موثر است.

وی با عنوان اینکه در تلاش هستیم تا سرانه ورزشی را از سرانه ملی بالاتر ببریم، یادآور شد: در حال حاضر سرانه ورزشی کهگیلویه و بویراحمد به تناسب جمعیت از شهر تهران بالاتر است.

زارعی برگزاری برنامه‌هایی نظیر جشنواره استعدادیابی همگانی ورزشی را فرصتی برای شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های ناشناخته عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم با شناسایی و استفاده از این استعدادها بتوانیم گامی موثر در راستای توسعه ورزش استان برداریم

نام شما

آدرس ايميل شما

گرگلی
Iran, Islamic Republic of
معاونت ورزشی که خود در هیچ زمینه استعداد ندارد چه جوری میخواد استعداد یابی کنه یکی بیار که ایشون در یک زمینه ورزشی مقامی یا چیزی داشته باشد بعد بیاد استعداد یابی بکنه بولی امده نمیدونه چکارش بکنه اومده استعداد یابی بکنه جمع بکن ریس ورزش جوانان بویراحمد
گرگلی
Iran, Islamic Republic of
معاونت ورزشی که خود در هیچ زمینه استعداد ندارد چه جوری میخواد استعداد یابی کنه یکی بیار که ایشون در یک زمینه ورزشی مقامی یا چیزی داشته باشد بعد بیاد استعداد یابی بکنه بولی امده نمیدونه چکارش بکنه اومده استعداد یابی بکنه جمع بکن با ریس ورزش جوانان بویراحمد..
بویراحمدی وگرمسیری
Iran, Islamic Republic of
نماینده مجلسی که فیلم . میگیری ودر ایستاگرام میزاری میگی چرا موسقی محلی در گچساران نمیزارند ولی در یاسوج میزارنداولا فقر فکری را بزار کنار که شما در فلان شهرستان انتخاب شدی دیگه نماینده کهگیلویه و بویر احمدی نه شهرستان خواس شما که بزرگ شهرستانیت اینجور.ه فیلم میگیری چه امیدی به. شهرستانت هست که صدا ضبط نکنه کسی بهاش صحبت میکنه ضمنا شما خودتون رگ به بویراحمدی ها دارید وسلام ۰۰۰مسول سایت خواهشن این کامنت تایید کنید
شقایق
Iran, Islamic Republic of
برای استان ونمایندگان استان همیشه محرومم که در بی پناهی وبی کسی به سر میبرند نگران ومتاسفم ..ر تاجگردون ۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این چه وضعی تو ورزش استان تاجگردون داری چه کار می کنی ..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1