تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : ۲۲۷۰۰۳

توجیه‌گیری؛ استخدام‌های فله‌ای که نشان فساد اداری است

۱
۰
کبنا ؛ 
احمد بزرگ‌زاده
بزرگ‌ترین فسادها این است که در اجرا و اعمال قانون در جامعه تبعیض باشد و به شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها و قابلیت‌های افراد توجه نشود» (مقام معظم رهبری, ۱۳۸۶)فساد اداری در قالب دو دسته کلی طبقه بندی می‌شود، فساد اداری در درون دولت و فساد اداری در روابط دولت با شهروندان. شکل‌های مختلف هر یک از این دو نوع در جدول آمده است (قلی پور، ۱۳۸۳). فساد استخدامی یکی از اقسام روابط دولت با شهروندان است.
استاندار کهگیلویه و و بویراحمد در نشست خبری خود به مناسبت دهه فجر بیان کردند که اینکه عدد استخدام‌های مطرح شده در رسانه‌ها خیلی بالا نیست، اظهار داشت: باید خدا را شکر کرد عده‌ای رفته‌اند سر کار و باید کاری شود که بقیه هم بروند سر کار. و همچنین معاون استاندار در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرده اند که «نوروزی» در خصوص استخدام افراد خاص در سازمان مدیریت؛ خودم از آنها مصاحبه گرفتم / نخبگان را جذب کردم.
پاسخ های استاندار و معاون استاندار به خبرنگاران خود جای بسی سوال در ذهن ها گذاشته که این رویکرد زمینه ساز برخی نارضایتی عمومی است، اینکه گفته شود باید خداروشکر که عده ای سرکار رفته اند تنها دیدن نیمه پر لیوان است و نیمه خالی آن خود بیان کننده بخش هایی گوناگونی است که صدمات جبران ناپذیری بر پیکره سیستم اداری استان، سرمایه اجتماعی حاکمیت و نارضایتی عمومی از تبعض در دولت ندبیر و امید خواهد شد. البته و صد البته سوالات در ذهن مردم را دوچندان کرده است که آیا هرکس دارای رابطه سببی و نسبی با مدیران نباشد نباید اشتغال در بخش دولتی داشته باشد؟
استخدام‌های نور چشمی‌های در بحران بیکاری که استان درکشور بین رتبه های اول تا سوم در رفت آمد است جز نشان از تبعیض است؟
آنچه دفاع تمام قد استاندارو معاون از استخدام های فله ای که نوعی فساد اداری محسوب می شود تنها به زیان دولت تدبیر و امید است که در تمامی شاخص ها افول داشته و در استان محروم و مستضعف کهگیلویه و بویراحمد در ذهن مردم به دلیل استخدام‌های فله ای هر روز جایگاه بدتری پیدا کرده است.
امید است استاندار محترم شفاف سازی بیشتری نسبت به این موضوع انجام دهد که به طور مثال چگونه ممکن است که ۹۰ نفر از یک طائفه خاص در دانشگاه یاسوج بدون هیچ دلیلی استخدام شوند ؟؟
 

پی نوشته ها
۱- قلی پور, ر. (۱۳۸۳). تحلیل رابطه الگوی حکمرانی خوب و فساد اداری. فرهنگ مدیریت, ۱۰۳-۱۲۷٫
۲- خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران, ع. (۱۳۸۵). مبارزه با فساد از دیدگاه رهبر ی. تهران: مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش ها.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا باید اینهمه سنگ اندازی کرد در مسیر دانشگاه بذارید چند نفر بدبخت هم از این طریق نان بخورن شما که هر دقیقه این مطالب بی اصل و اساس را میزنید برید فشار بیارید که مسولان چندتا کارخونه بزنن
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1