تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۲۲۶۴۶۸

افتتاح پروژه روشنایی مسیر «امامزاده امیرولی» چرام / کلنگ‌زنی پایگاه سلامت «کره شهبازی» چرام / بهره برداری از ۱۷۰ کیلومتر راه / اجرای ۶۰ برنامه گرامیداشت دهه فجر در مدارس کهگیلویه /

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
پروژه روشنایی مسیر «امامزاده امیرولی» چرام افتتاح شد
با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، پروژه روشنایی مسیر «امامزاده امیرولی» چرام افتتاح شد.
با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، معاون شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، پروژه روشنایی مسیر امامزاده امیرولی افتتاح شد.
در این افتتاحیه نادر جانی‌پور با بیان اینکه پروژه روشنایی مسیر امامزاده امیرولی به نمایندگی از ۱۱ پروژه شهرستان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: از این ۱۱ پروژه، پنج پروژه تامین برق هست که از این پنج پروژه دو پروژه پنل خورشیدی و پنج پروژه سیم به کابل است.
معاون شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: پروژه‌های پنل خورشیدی جز انرژی‌های نو و تبدیل پذیر است که دنیای امروزی به آن سمت می‌رود.
وی با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی ما در مناطق صعب‌العبور انجام شد، خاطرنشان کرد: در پروژه سیم به کابل هم برای اینکه دسترسی به سرقت برق، برق گرفتگی و افت ولتاژ کمتر شود، از این نوع برق رسانی استفاده می‌شود.
جانی پور، ادامه داد:پروژه روشنایی مسیر امامزاده امیرولی حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه برده و از هزینه‌های داخلی خود شرکت توزیع برق بوده است.
در ادامه پژمان نیک اقبالی نیز با بیان اینکه طی سالهای اخیر پایداری برق در استان استان نسبت به سالهای گذشته، تحول چشمگیری داشته است، اظهار کرد: ما در نقاطی چون بهمئی، قلعه رئیسی، دیشموک و ..ناپایداری برق زیاد داشتیم که با کارهایی که صورت گرفت به تحول خوبی رسیدیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در زمینه برق‌رسانی روستاها و روشنایی معابر روستایی اقدامات بسیار وبی صورت گرفته که قابل تقدیر است.
حقوق شهروندی دستخوش اظهارنظرهای سیاسی و جناحی شده است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه حقوق شهروندی دستخوش اظهارنظرهای سیاسی و جناحی شده است، گفت: طرح این حقوق در جهت منافع سیاسی مطرح می‌شود.
علی پوزش در نشست ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی با اشاره به اعلام منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور در آذر ماه امسال اظهار داشت: این منشور به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه فصل‌هایی از قانون اساسی به حقوق شهروندی اختصاص دارد، افزود: فصل سوم این قانون چراغ راهنما برای اجرای حقوق شهروندی است.
پوزش تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین ابزارها برای انجام تکالیف حقوق شهروندی و جامه عمل پوشاندن به این قانون هستند.
وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد با مشارکت و کمک به دولت و رعایت حقوق شهروندی مبتنی بر نظام و امنیت همکاری داشته باشند.
همچنین حجت‌الاسلام سید محمد حسینی طلب با اشاره به منشور حقوق شهروندی، گفت: توقع مردم برای صداقت در گفتار و امانتداری دولتمردان حقوق شهروندی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه بیان کرد: مردم انتظار دارند زمینه رشد و تعالی همه جانبه فرزندان آن‌ها فراهم شود اینها بخشی از حقوق شهروندی است که باید مورد توجه قرار گیرند.
حسینی‌طلب افزود: البته حاکمیت هم حقوقی دارد که لازم است در محافل و مجامع ملی و عمومی تبیین شود.
وی با بیان اینکه متأسفانه حقوق شهروندی دستخوش اظهارنظرهای سیاسی و جناحی شده است تصریح کرد: هر کسی منافع سیاسی خود را در هر بخشی می‌بیند حقوق شهروندی را مبتنی بر آن مطرح می‌کند.
کلنگ‌زنی پایگاه سلامت «کره شهبازی» چرام
در دومین روز از دهه مبارک فجر پایگاه سلامت «کره شهبازی» چرام کلنگ‌زنی شد.
با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ‌زنی پایگاه سلامت «کره شهبازی» چرام انجام گرفت.
در حاشیه این کلنگ‌زنی سیدرشید غفاری، اظهار کرد: طی ۴ ماه قبل، قریب به ۵۵ پروژه را در حوزه بهداشت از محل طرح تحول سلامت با همکاری وزارت بهداشت و درمان و با مشارکت ۷۰ درصدی استانداری، ۲۰ درصدی شبکه بهداشت و درمان و ۱۰ درصدی دانشگاه علوم پزشکی، پروژه‌ای را تعریف کردیم و به اینجا رساندیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه با مبلغ ۲۷ میلیارد تومان در وزارت بهداشت و درمان به تصویب رسید، عنوان کرد: از این پروژه بزرگ، چهار پروژه در شهرستان چرام تعریف شده و مرکز کره شهبازی، مرکز بهداشتی درمانی سرفاریاب، پایگاه سلامت چرام و خانه بهداشت تمبی از جمله این پروژه‌هاست.
وی در ادامه افزود: این پروژه‌ها با اعتباری معادل ۲ میلیارد تومان مصوب و اجرایی شده که امروز همه آنها در شهرستان چرام عملیاتی می‌شوند.
این مسئول به پروژه کره‌شهبازی اشاره داشت و با بیان اینکه این پروژه دارای متراژی حدود ۴۲۰ متر مربع است، خاطرنشان کرد: جهت هزینه‌های جانبی که ممکن است این طرح ایجاد کند، ۱۰۰ میلیون در نظر گرفته شده است.
غفاری، تصریح کرد: طول و دوره‌ای که برای پروژه تعریف شده و باید به سرانجام برسد حدود ۶ ماهه است.
در ادامه پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه از طرح تحول سلامت، نفع خوبی نصیب استان کهگیلویه و بویراحمد شد، تجهیز و ساخت بیمارستان‌ها و خدمات بهداشتی را از جمله آنها نام برد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: خوشبختانه امروز کسی به واسطه اینکه هزینه دارو و درمانش را نداشته باشد دغدغه مراجعه به بیمارستان و آسیب بیشتر را ندارد.
وی افزود: امروز در کشور، سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بیماردار فقط باید درد بیمار را داشته باشد» به واضح دیده می‌شود و تنها حدود ۶ درصد مردم هزینه می‌کنند و مابقی را دولت پرداخت می‌کند.
این مسئول اظهار امیدواری کرد که اعتبار بیمارستان ۳۳ تختی چرام که مصوب از گذشته است و اعتبار آن از محل اعتبارات ماده ۱۸۰، پیش‌بینی شده، اختصاص پیدا کند تا بتوانیم عملیات آن را شروع کنیم.
تمسک و عمل به آیات قرآن راه مقابله با انحراف در جامعه است
فرماندار گچساران گفت: تمسک و عمل به آیات قرآن راه مقابله با انحراف در جامعه است.
عبدالرحیم رحیمی در همایش تجلیل از فعالان و نفرات برتر قرآنی که با حضور مسؤولان شهرستان در حسینیه شهدا گچساران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ملت ایران با وحدت کلمه و رهبری حکیمانه معمار کبیر انقلاب(ره) و همچنین تمسک به  کتاب قرآن توانستند با سرکوب نمودن رژیم ستم شاهی، انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص)را بر جامعه ایران حاکم کنند.
وی ادامه داد: هرجا که ما به آیات قرآن عمل کنیم در زندگی و جامعه دچار مشکل نمی‌شویم.
رحیمی افزود: اگر ما در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی تمسک به قرآن داشته باشیم هیچ انحرافی پیش نمی‌آید.
وی با اشاره به رهنمودهای قرآن عنوان کرد: اگر  از قرآن و رهنمودهای آن اطاعت کنیم در زندگی و ابعاد کاری دچار تزلزل نخواهیم شد.
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: اگر ما به این منشور که دستور خداوند است قطعا به آن عمل کنیم مشکلی در کار و رفتار ما به وجود نخواهد آمد.
فرماندار گچساران تصریح کرد :امروزه جامعه در اثر کم‌توجهی به مبانی اخلاقی و اخلاق مداری، شاهد آسیب و رنج فراوان در جوامع بشری است که بر اساس آموزه‌های دینی ما مسلمانان توجه به مفاهیم قرآنی می‌تواند موجب تعالی انسان و حرکت در مسیر الهی گردد.
وی با تاکید بر ارزش و اهمیت دوستی با قرآن و  وصل شدن به خداوند با هدایت این کتاب آسمانی از قاریان و حافظان خواست با عمل به مبانی نظری و عملی قرآن در خدمت به جامعه و نیازهای دینی آنها تلاش نمایند.
رحیمی با اشاره به مربیان قرآنی گفت: مربیان قرآنی با روحیه قرآنی که دارند، می توانند فرزندانی با روحیه قرآنی برای آینده مملکت ایران تربیت کنند.
رحیمی عنوان کرد : اگر امروز ما بتوانیم فرزندان خود را با قران مانوس کنیم می‌توانیم جامعه‌ای بر اساس قرآن و دین و معنویت داشته که از ناهنجاریها و آسیب‌های اجتماعی به دور باشد.
نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان این مطلب که فجر عامل وحدت در جامعه بود خاطر نشان کرد: همه مسؤولان با هم و با تعامل و خدمت به مردم و راضی نگهداشتن آنها در ایجاد وحدت در جامعه مسوول بوده و باید در این راه تلاش مضاعفی داشته باشند.
فرماندار گچساران ضمن تشکر از دست اندرکاران تعلیم و ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان اظهار امیدواری کرد:با هماهنگی دست اندرکاران دستگاه های متولی و اجرایی در جهت ارتقای کیفی برنامه های قرآنی انشاء الله این فرهنگ در شهرستان ما بیش از بیش رواج و گسترش پیدا کند.
همایش تجلیل از فعالان، حافظان و بانیان خانه‌های قرآنی در گچساران برگزار شد
به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی تجلیل از ۵۴ نفر از فعالان، حافظان و بانیان خانه‌های قرآنی در شهرستان گچساران برگزار شد.
همایش تجلیل از فعالان، نفرات برتر قرآن با حضور مسوولان شهرستان در حسینیه شهدا گچساران تجلیل شدند.
در این همایش حجت‌الاسلام عبدالرحیم ملکوتی ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: امروز توفیق آن است که به مناسبت سالروز ورود امام راحل به میهن در این مکان مقدس از حاملان و بانیان و مربیان قرآن تقدیر و تشکر به عمل آوریم.
رئیس تبلغات اسلامی گچساران ادامه داد: در این مکان ادارات و سازمان‌های فرهنگی از حافظان و مربیان و همچنین بانیان خانه‌های قرآنی تجلیل به عمل می‌آوریم.
وی به سالروز ورود امام به کشور اشاره کرد و گفت: با ورود امام راحل به کشور هیمنه ۲۵۰۰ ساله رژیم شاهنشاهی و حضور دولت جهان خوار آمریکا و چپاول‌گر به کشورهای مستضعف برچیده شد.
ملکوتی افزود: با ورود امام به کشور تمام معادلات سیاسی مستکبران در ادامه سلطه‌گری‌ها و تقسیم استعمارگران در جهان را به هم زد و ایشان یک تحول سیاسی بزرگ را به وجود آوردند.
رئیس تبلیغات اسلامی گچساران با اشاره به قرآن تصریح کرد: قرآن تجلی رحمت بیکران خداوند عزیز و عظیم است که بر قلب پیامبر(ص) نازل شده و پس از آن از لبان مطهر و پاک ایشان در بین مردم بیان شد.
وی اذعان کرد: تدبر و تفکر در آیات قرآن موجب  می‌شود که انسانها بیشتر به قدرت و عظمت خداوند فکر کنند.
ملکوتی با اشاره به کتاب قرآن اذعان کرد: این کتاب عظیم که خالق کل انسان در ابعاد فردی، اجتماعی و سیاسی و برای هدایت انسان‌ها نازل شده است.
رئیس اداراه تبلغات اسلامی گچساران خاطرنشان کرد: قرآن سفره گسترده‌ای است که بر پیامبر(ص) نازل شده و تمام بشر هر کس به اندازه و مقدار استعداد خود از این سفره عظیم استفاده می‌کند و امروز قرآن در راس تمام کتاب‌ها قرار گرفته است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری ابراز کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید، باید امروز نظام آموزشی در ترویج آیات قرآن و مفاهیم آیات درست عمل کند تا شاهد گسترش روزافزون و به وجود آمدن شبکه عظیم قرآنی در کشور باشیم.
ملکوتی ادامه داد: در کشور کافی نیست که فقط قاری قرآن وجود داشته باشد باید طوری عمل کنیم که قرائت صحیح و مفاهیم قرآن درست بیان شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در ادامه این مراسم با تجلیل از فعالان، نفرات برتر و بانیان خانه‌های قرآنی تجلیل به عمل آورد.
به گزارش فارس در این مراسم از ۵۴ نفر فعالان و حافظان و همچنین بانیان خانه‌های قرآنی در این شهرستان تجلیل به عمل آوردند.
گفتنی است در این مراسم اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تعداد ۲۰ نفر از فعالان قرآن، شهرداری دوگنبدان تعداد ۱۴ نفرحافظان سوره محمد(ص) و تبلیغات اسلامی تعداد ۲۰ نفر از فعالان، مربیان و بانیان خانه های قرآنی تجلیل به عمل آوردند.
اجرای ۶۰ برنامه گرامیداشت دهه فجر در مدارس کهگیلویه
مدیر آموزش و پرورش و پرورش کهگیلویه گفت: به مناسبت دهه فجر ۶۰ برنامه در مدارس این شهرستان برگزار می‌شود.
سید لطف الله فروزان در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای ۶۰ برنامه ویژه بزرگداشت دهه فجر در این شهرستان خبر داد.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه با اشاره به آغاز برنامه های دهه فجر با نواختن گلبانگ انقلاب در مدارس تصریح کرد: محیط مدارس متناسب با این ایام آذین بندی و فضاسازی  شده است.
وی افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همرا با سرودهای حماسی و انقلابی تا پایان دهه فجر در مدارس اجرا خواهد شد.
فروزان با بیان اینکه برگزاری مسابقات علمی،فرهنگی،ورزشی و هنری از برنامه‌های دهه فجر است، گفت:مسابقه روزنامه دیواری با موضوع «انقلاب برای ما چه کرد، ما برای انقلاب چه کردیم» در مدارس متوسطه برگزار و به ۲۲ نفر از صاحبان آثار برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.
این مسؤول تصریح کرد: دانش آموزان و فرهنگیان همگام با سایر اقشار مردم با حضور منسجم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند.
فروزان افزود: به مناسبت دهه فجر از خانواده‌های معظم شهدای دانش آموز و فرهنگی سرکشی خواهد شد.
وی از برگزاری همایش پیشتازان در دهه فجر خبر داد و گفت: این همایش با شرکت دانش آموزان هفت مدرسه روز هفدهم بهمن در مدرسه فرهنگیان دهدشت برگزار می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه تصریح کرد: دو پروژه عمرانی شامل ساختمان سرایداری آموزشگاه شهید رجایی و بخش اداری که از محل درآمدهای آموزش و پرورش ساخته شده است در یکی از روزهای دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
بهسازی روستاهای بویراحمد در ۳ سال اخیر
فرماندار بویراحمد گفت: در سال گذشته کار آسفالت ۲۶ روستای بویراحمد صورت گرفت و تا پایان سال جاری ۲۵ روستای دیگر تکمیل می‌شود که با این کار تحول عظیمی در بهسازی روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر می‌شود.
سید محمدکاظم نظری  در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به برنامه‌های این ایام در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: در اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی متناسب با کشور به مناسبت ورود امام راحل به میهن برنامه‌هایی از جمله ادای احترام اعضای شورای اداری استان و شهرستان و عطرافشانی گلزار شهدا، افتتاحیه فیلم، زنگ انقلاب و رژه موتوری را داشتیم.
نظری گفت: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌هایی است که در طول ۳۸ سال عمر انقلاب اسلامی رشد خوبی داشته و خدمات شایانی به آن‌ ارائه شده است.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: در دهه فجر امسال ۱۰۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
این مسؤول با بیان اینکه از سیاست‌های دولت تدبیر و امید این بوده که پروژه جدید تعریف نشود و پروژه‌های نیمه تمام به بهره‌برداری برسند، بیان کرد: ولی در حوزه‌هایی از جمله آب شرب و کشاورزی که در چند سال گذشته با چالش‌هایی مواجه شدیم پروژه‌هایی تعریف می‌شود.
نظری با بیان اینکه ۶۶ طرح در حوزه عمرانی داریم که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: در حوزه راهداری و حمل و نقل چهار پروژه افتتاحی، در حوزه برق‌رسانی ۲۱ پروژه، جهاد کشاورزی هشت پروژه، علوم پزشکی یک خانه بهداشت، بنیاد مسکن هشت پروژه با پنج افتتاحی و سه کلنگ‌زنی، شهرداری هشت پروژه با یک افتتاحیه، شهرداری مادوان یک پروژه افتتاحی، شهرک‌های صنعتی پنج پروژه افتتاحیه و صنعت و معدن ۱۰ طرح افتتاحی، در حوزه امور عشایر شش پروژه و افتتاح سه پروژه در حوزه نوسازی داریم.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب روستایی آبرسانی به شش روستای شهرستان بویراحمد را داریم، گفت: در حوزه آبفای شهری شش پروژه داریم که سه افتتاحی و بقیه کلنگ‌زنی می‌شوند که در این حوزه بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.
این مسؤول بیان کرد: در حوزه ورزش و جوانان چهار زمین ورزشی افتتاح می‌شود که نشان از توجه به قشر جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
نظری اشتغالزایی مستقیم ۱۰۱ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان بویراحمد را ۱۸۴ نفر و غیر مستقیم این تعداد پروژه را بیش از ۳هزار و ۸۰ نفر عنوان کرد.
فرماندار بویراحمد به شاخص‌ترین خدمت دولت تدبیر و امید در حوزه عمران و آبادانی روستاها اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ در این حوزه با یقین و قاطعیت می‌گویم که به اندازه ۳۶ سال کار شد از این جهت که با ابتکار و توزیع رایگان قیر که دولت داشت در سال گذشته ۲۶ روستای بزرگ شهرستان از جمله سرآبتاوه، تلخسرو، مادوان و مهریان کار آسفالت آن‌ها صورت گرفت و تا پایان سال جاری ۲۵ روستای دیگر تکمیل می‌شود که با این کار تحول عظیمی در بهسازی روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر می‌شود.
این مسؤول اذعان کرد: در دولت تدبیر و امید ۱۰۵ روستای شهرستان بویراحمد طرح هادی آن‌ها به اتمام رسیده و یا در دست اقدام است که روستای بالای ۲۰ خانوار نداریم که طرح هادی آن‌ها اجرا نشده باشد.
بهره برداری از۱۷۰کیلومتر راه درکهگیلویه وبویراحمد
به مناسبت دهه مبارک فجر بیش از ۱۷۰ کیلومتر راه اصلی،فرعی و روستایی در کهگیلویه وبویراحمد به بهره برداری می رسد.
مدیر کل راه و شهرسازی گفت: یکی از این بهره برداری بیش از ۱۷۰کیلومتر راه در کهگیلویه وبویراحمدطرحها، راه سیلاب کلوار است که با بهره برداری از آن،آرزوی دیرینه بیش از ۱۳ هزار خانوار در ۱۲ روستای منطقه سیلاب کلوار برآورده شد.
علیمردانی ساخت بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده را از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد وافزود : دراین استان،پیش از پیروزی انقلاب حدود ۲۰۰  کیلومتر جاده آسفالت  بود که با شروع جهاد راهسازی در ۳ دهه اخیر،بیش از ۵ هزارکیلومتر راه اصلی،فرعی و روستایی ساخته شد.
وی با اشاره به اینکه عمده فعالیتهای راهسازی در روستاها صورت گرفته است گفت:قبل از انقلاب اسلامی،بیش از ۸۰ درصد روستاها راه دسترسی مناسب نداشتند.
علیمردانی افزود:به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۴ هزار کیلومتر راه روستایی در استان ساخته شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد گفت: هم اکنون  بیش از ۳۰۰ طرح راهسازی شامل ساخت بزرگراه،جاده اصلی و روستایی،مرمت و بهسازی روکش جاده های اصلی و فرعی در کهگیلویه وبویراحمد  در حال اجراست.
۲۶ کارگاه تولیدی صنایع دستی در شهرستان بویراحمد راه‌اندازی می‌شود
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد از افتتاح و راه‌اندازی ۲۶ کارگاه تولیدی صنایع دستی در دهه فجر در این شهرستان خبر داد.
محمد حسین‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کارگاه‌ها با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید صنایع دستی در سطح شهرستان بویراحمد راه‌اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: این ۲۶ کارگاه تولیدی صنایع دستی برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کنند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد عنوان کرد: این کارگاه‌های تولیدی در رشته‌های معرق، گلیم بافی، لباس‌های محلی، زیورآلات سنتی، چرم و گوهرتراشی فعالیت می‌کنند.
حسین‌زاده بیان کرد: احیای رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد است.
وی ابراز کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان انجام شده و در همین راستا مشکلات تولیدکنندگان این حوزه پیگیری می‌شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۳ هزار صنعت‌گر دراین حوزه به صورت انفرادی، گروهی یا کارگاهی مشغول به فعالیت هستند، افزود: برای بهبود کسب و کار در بویراحمد به دنبال ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی بیشتری هستیم.
۵۴۷ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۴۷ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت.
سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران از تخصیص بخشی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۹۶۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و بیشتر از این در حوزه اقتصادی و تسهیلات بانکی به استان اختصاص داده شد که مبلغ ۵۴۷ میلیارد تومان در سال ۹۵ به صورت ۱۰۰ درصدی به استان تخصیص داده شده و دستگاه‌ها پیگیری دریافت نقدینگی این اعتبار باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای بخشودگی سود تسهیلات بانکی برای سال ۹۵ و ۷۰ میلیارد دیگر برای سال ۹۶ به استان پرداخت شده است، همچنین در حوزه تسهیلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری ۶۴۶ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۹۵۵ میلیون یورو تسهیلات ارزی برای استان در نظر گرفته شده که دستگاه‌ها باید به دنبال جذب این اعتبارات باشند.
وی در ادامه با اشاره به طرح اقتصاد مقاومتی گفت: بخش عمده‌ای از طرح‌های اقتصاد مقاومتی که تحت عنوان پروژه ۲۰+۱۰ در استان طراحی شده به نتیجه رسیده و یا اعتبار آن برای به نتیجه رسیدن تأمین شده که چهار باند کردن جاده‌ها، پمپاژهای کشاورزی، ورزشگاه‌ها، بیمارستان، گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک،آبرسانی به چهارشهر گرمسیری، تصفیه خانه یاسوج و ارتقا فرودگاه یاسوج از جمله این طرح‌ها است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۲ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده که از مجموع یک هزار و ۸۳۲ پروژه یک هزار و ۵۵۰ پروژه افتتاحی و ۲۸۲ پروژه هم کلنگ‌زنی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سایر حوزه ها گفت: طول بزرگراه‌های استان در سال ۹۲، ۵۰ کیومتر بود اما در حال حاضر به ۱۰۹ کیلومتر رسیده و آسفالت راه روستای از ۱۷۵۲ کیلومتر به ۱۹۷۵ کیومتر افرایش یافته است.
خادمی با اشاره به ارتقاء سیستم نوین آبیاری از ۲۱ هزار هکتار به ۲۶ هزار و ۸۲۰ هکتار گفت: جمعیت تحت پوشش آب شهری ۹۹ درصد بوده که این میزان به ۹۹٫۸ درصد رسیده، همچنین جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری از ۹۲ هزار نفر به ۱۴۸ هزار نفر ارتقا یافته است.
استاندار روستاهای بهره‌مند از آب آشامیدنی سالم را  ۵۴ درصد در سال ۹۲ دانست و گفت: این رقم به ۶۰٫۴ درصد رسیده است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی بهره‌مند از نعمت گاز از ۵۲ درصد در سه سال گذشته به ۶۷ درصد رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1