تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۲۲۶۳۹۳

سه شنبه بدون کیسه پلاستیکی در یاسوج +تصاویر

۰
کبنا ؛امید سجادیان دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس از پویش محیط زیستی «شهر پاک» برای اولین بار در کشور خبر داد، و گفت: طرح «خرید پاک» استفاده از کیسه های پارچه ای و کیف خرید با شعار محیط زیستی در فروشگاه رفاه یاسوج توزیع شد.
سجادیان با اشاره به اینکه این طرح هر سه شنبه در یک فروشگاه اجرا خواهد شد، افزود: تشکل نهضت سبز زاگرس با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست استان و شرکت سینره، کیسه های پارچه ای را به منظور فرهنگ سازی و تشویق حذف کیسه های پلاستیکی از سبد مصرفی خانواده ها در فروشگاه رفاه توزیع کرد.
وی اظهار داشت: بیش از  ۵۰۰ سال برای تجزیه کیسه های پلاستیکی مدت زمان لازم است، و سالانه ۳۰۰ میلیون تن کیسه پلاستیکی در سطح جهان تولید می شود. با رها شدن این کیسه های پلاستیکی در طبیعت ضرر زیان آوری برای طبیعت خواهد داشت.
دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس با اشاره به محورهای سه شنبه های بدون خودرو، بدون گوشت، بدون کیسه پلاستیکی و خرید پاک در شهر یاسوج اجرا خواهد شد، افزود: تشکل زیست محیطی «نهضت سبز زاگرس» در زمینه آموزش جوامع محلی و دانش‌آموزان، پژوهش‌های محیط‌زیستی، صیانت و کاشت عرصه جنگلی، ایجاد رویشگاه‌های طبیعی گیاهان در حال انقراض، برپایی نمایشگاه‌های محیط زیستی، پیگیری پویش‌های مردمی، بررسی معضلات محیط زیستی و شهری، تهیه پوستر و بنرهای آموزشی برای سازمان‌های دولتی، ایجاد نهالستان بلوط و کاشت بلوط در عرصه و گلدان در مدارس، برگزاری کارگاه‌‎های آموزشی، اجرای برنامه‌های درخت‌کاری و بلوط کاری، فعالیت در فضای مجازی، رسانه و برگزاری جلساتی با مسئولین برای پیگیری معضلات زیست محیطی از جمله فعالیت‌های این تشکل است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محیا
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرکت عالی هست.مشارکت بین سمن ها و نهادها و بخش خصوصی باید بوجود بیاد. امیدوارم با مشارکت همه سازمانها و البته بخش خصوصی ادامه دار باشه.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1