تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۲۲۶۳۳۹

کلنگ‌زنی ۲۲ طرح عمرانی و اقتصادی دهه فجر در بهمئی / چشم انتظاری ۱۰ساله برای ۵۰ متر آسفالت در لنده / دیدار مسئولان با تنها شهید انقلاب کهگیلویه / ۲۲ روستای کهگیلویه از نعمت گاز بهره مند شدند /

۰
کبنا ؛



خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

کیفیت‌بخشی آموزشی هنرستان‌ها اولویت‌ مهم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

معاون آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کیفیت‌بخشی آموزشی هنرستان‌ها اولویت‌ مهم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد است.
 ایوب رضایی  در بازدید از سرگروه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای هنرستان‌های شهرستان دنا اظهار کرد: این بازدید با هدف بررسی مسائل آموزشی و برنامه‌های کیفیت‌بخشی رشته‌های فنی و حرفه‌ای هنرستان‌ها صورت گرفت.
معاون آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بررسی مسائل آموزشی هنرستان‌های از اولویت‌های آموزش و پرورش است، گفت: سعی خواهیم کرد در همین راستا بازدیدهایی را از سایر مناطق استان داشته باشیم.

وی افزود: توجه به کیفیت و ارتقا سطح آموزش در هنرستان‌های استان از دیگر اهداف مهم است که در این بازدیدها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا در ادامه نیز اظهار کرد: نظارت و ارزیابی از فعالیت‌های آموزشی و بررسی نقاط ضعف و قوت باعث پیشرفت و بهبود کیفی آموزش می‌شود.

سپهدار مجلسی افزود: برای ارتقاء کیفیت آموزشی در شهرستان دنا  ۴ کمیته تخصصی متشکل از نخبگان و همه کسانی که حرفی برای گفتن در حوزه تعلیم و تربیت دارند در این شهرستان تشکیل شد تا مشکلات هنرستان‌های این شهرستان رفع شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت آموزش و پرورش توسعه و تعالی کشور را در عرصه‌های مختلف به دنبال دارد، گفت: تلاش می‌کنیم با رفع مشکلات و نارسایی‌ها آموزش و پرورش را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا در ادامه گفت: ۷هزار دانش‌آموز در شهرستان دنا در مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت می‌کنند که ۹۰۰ فرهنگی کار آموزش آنها را برعهده دارند.

مجلسی افزود: ۴ هنرستان با ۴۲۰ نفر دانش‌آموز در رشته‌های مختلف فنی نیز مشغول علم‌آموزی هستند که ۵۴ هنرآموز کار آموزش آنها را انجام می‌دهند.

وی گفت: مسائل و مشکلات مطرح شده با تعامل و همدلی و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود پیگیری و نتیجه آن به اداره‌کل آموزش و پرورش استان ارسال خواهد شد.





در این جلسه سرگروه عمران آموزش و پرورش استان نیز با بیان گزارشی از فعالیت‌های آموزشی در هنرستان‌های این شهرستان خواستار تعامل و همدلی مدیر هنرستان‌ها جهت رفع مشکلات مربوط به تجهیزات و فضاهای در این شهرستان شد.

سیدولی موسوی ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دنا در جهت توجه به هنرستان‌ها گفت: نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آموزشی از مهم‌ترین مقوله‌های ارتقاء کیفیت آموزشی است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هنرآموزان این شهرستان با عشق، علاقه و انگیزه تدریس می‌کنند و دانش‌آموزان نیز استعداد و توانمندی بسیار بالایی دارند خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی در راستای کیفیت‌بخشی آموزشی و حمایت از دانش‌آموزان مستعد در مسابقات عملی هنرستان‌ها شد.


 ۲۲ طرح عمرانی و اقتصادی در بهمئی دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح می‌شود

فرماندار بهمئی گفت: ۲۲ طرح عمرانی و اقتصادی بااعتبار افزون بر ۱۸۹ میلیارد ریال در این شهرستان در دهه فجر امسال کلنگ زنی و افتتاح می‌شود.

شهرستان بهمئی با ۴۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
بخشی از چاه‌های نفت کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان واقع شده است.
علی اکبر فرهنگی نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۴ طرح بااعتبار ۵۱ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال در بخش‌های عمران روستایی، آب شهری، آموزشی، برق و گاز بهره برداری خواهد شد.
وی تصریح کرد که سه طرح عمرانی شامل بهسازی راه روستایی، مرکز درمانی روستای «کت » و پایگاه درمانی شهر لیکک مرکز بهمئی با صرف افزون بر ۷۹ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهند شد.
روستای یکهزار نفری کت در ۱۵ کیلومتری مرکز بهمئی قرار دارد.
فرهنگی نسب اظهار کرد که طرح سردخانه و فروشگاه زنجیره‌ای بهمئی با صرف ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهره برداری خواهد شد.
وی از کلنگ زنی ۲ طرح پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار، هرکدام با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه و ۲ طرح گلخانه بااعتبار افزون بر ۵۸ میلیارد ریال خبر داد.
فرماندار بهمئی تصریح کرد که طرح‌های افتتاحی و کلنگ زنی این شهرستان در دهه فجر برای ۳۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد کرد.
 ۲۲ روستای بخش مرکزی کهگیلویه از نعمت گاز بهره مند شدند
بخشدار مرکزی کهگیلویه با اشاره به خدمات خوب دولت تدبیرو امید در روستاها گفت: ۲۲ روستای بخش مرکزی این شهرستان در یک سال گذشته از نعمت گاز بهره مند شدند.

سید شرمت الله حسینی پرور اظهار داشت: با همکاری شرکت گاز بیشتر روستای بخش مرکزی گازرسانی شده‌اند.
وی یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیرو امید را خدمات رسانی به مناطق محروم ذکر کرد و گفت: در سه سال گذشته خدمات خوبی به روستاهای بخش مرکزی شهرستان ارائه شده است.
وی بیان کرد: ۱۲ روستای بخش مرکزی با همکاری بنیاد مسکن و دهیاری‌ها از محل قیر رایگان آسفالت شده‌اند.
حسینی پرور با اشاره به زیرسازی تعدادی از روستاها بیان کرد: با تأمین قیر از سوی پیمانکار کار آسفالت آنها نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: در این راستا نیز بیش از ۱۰ هزار متر عملیات جدول گذاری در سطح روستاها انجام شده است.
حسینی پرور تعداد دهیاری‌های بخش مرکزی را ۶۰ دهیاری اعلام کرد و گفت: پنج دهیاری دارای ساختمان هستند.
وی افزود: با همکاری بنیاد مسکن نیز ۹ روستا عملیات بازگشایی و زیرسازی آنها برای اجرای طرح هادی انجام شده است.
بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه ۱۳۵ روستا دارد.
شهرستان کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۳۲ هزار نفر دارای چهار بخش، چهار شهر، ۱۰ دهستان و ۴۳۰ روستا است.



دیدار مسئولان با تنها شهید انقلاب شهرستان کهگیلویه + تصویر


دیدار مسئولان شهرستان کهگیلویه با تنها شهید انقلاب00
به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی جمعی از مسئولان شهرستان کهگیلویه از خانواده روحانی شهید سید علی نورالدینی تنها شهید انقلاب شهر دهدشت دیدار و سرکشی داشتند.


 امام جمعه دهدشت، فرماندار کهگیلویه، رئیس بنیاد شهید و جمعی از مسئولان امشب از خانواده تنها شهید انقلاب شهر دهدشت دیدار و سرکشی داشتند.
امام جمعه دهدشت در این دیدار ضمن ضرورت تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا با بیان اینکه باید قدران زحمات شهدا باشیم، گفت: دیدار با خانواده‌های شهداو ایثارگران برای مسئولان مایه افتخار و موجب تجدید روحیه در جهت انجام وظیفه و خدمت به مردم است.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه همه خانواده شهدا افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، افزود: هر آنچه که ما هم اکنون از آن برخورداریم به برکت خون شهدا و وجود خانواده‌های معظم شهداست.
فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه شهدای انقلاب در سقوط رژیم منحوس پهلوی و به ثمر رسیدن انقلاب نقش مهمی ایفا کردند، گفت: امنیت و اقتدار امروز کشور از برکات ایثار و از خودگذشتگی شهدای گرانقدری است که در پیروزی انقلاب و دفاع از ارزش‌های آن بهترین راه را انتخاب و خود جاودانه شدند.
علی پوزش گفت: شهدا بهترین انتخاب شدگان از سوی خداوند هستند و امیدواریم همه مسئولان ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا که همانا راه اسلام و قرآن است باشیم.
به گزارش تسنیم، روحانی شهید سید علی نورالدینی تنها شهید انقلاب که در تاریخ ۸ دی ماه سال ۱۳۵۷ در شهر بهبهان در مصاف با عوامل رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
این شهید در روستای امازاده نورالدین دم عباس از توابع شهرستان کهگیلویه به خاک شپرده شده است.




 





چشم انتظاری ۱۰ساله مردم منطقه آل طیب برای ۵۰متر آسفالت+تصویر





پیراهن خاکی برخی جاده های روستایی شهرستان لنده آنقدر نخ نما شده است که صدای مردم را برای تنها پنجاه متر آسفالت که بیشتر به قتلگاه تبدیل شده است را درآورده است و مسئولان حوزه راه و شهرسازی همچنان بر طبل کمبود اعتبار می کوبند و مردم نیز ده سال است که گرد وغباری بی تدبیری را تجربه می کنند.



وضعیت برخی از جاده های روستایی بخش مرکزی به دلیل عدم توجه راهداری و حمل و نقل جاده ای به اندازه ای هست که دیگر مجالی برای گفتن بی تدبیری های آنان در چندین بار زیرسازی و راهداری به طور کامل تخریب شده اند و هزینه های کلانی بر بیت المال مسلمین تحمل شد و هرگز رنگ آسفالت را به خود ندیدند، جاده کتج و دوک بیش از سه بار بازگشایی و زیرسازی شدند و به مرحله آسفالت که رسیده به حال خود رها شده و گرد وغبار بی تدبیرآن به چشم و سر مردم می نشیند.

جاده روستای منطقه آل طیب، مسیرلنده به قیام حدفاصل دوراهی کتج تنها پنجاه متر ازجاده به علت مشکل مربوط به پل که از زمان زیرسازی وآسفالت جاده لنده، قیام به بهمئی جانمایی شده بود به فراموشی وآثار این دستگاه پل همانند آثار تاریخی به دل خاک سپرده شد و این نقطه همچنان درفصل زمستان باعث ایجاد باتلاق برای خودروها ودرفصل تابستان باعث ایجاد گردوخاک برای مسافران وخودروها می شود.





 این درحالی است که آثار بتون وآرماتورهای اولیه آن زیر گل ولای چندین ساله تاحدودی پیداست وهررهگذری را صدا میزند که من به علت فراموشی وبی توجهی ازپیوستن به مسیر اصلی خودم محروم ماندم ومنتظر نجات مردم ومسئولین اززیرآوارها هستم .

حال که ما ازنعمت جاده های استاندارد و با بازگشایی مناسب بی بهره هستیم آیا وضعیت کنونی جاده باید اینگونه باشد که درآن مسیر علاوه بر خاکی بودن وپیچ خطرناک امکان تردد دو خودرو به طور  همزمان وجود نداشته باشد.

 کلیه رانندگانی که از این مسیر تردد می کنند نیک می دانند که باید دراین محل توقف کرده تاخودروی مقابل حرکت کرده و مسیر را باز نماید.



جالب اینجا است که مسئولان استانی و شهرستانی بارها از این مسیر عبور کرده و خود به عینه فاصله ۵۰متری و وضعیت نامناسب این جاده را که سراسر دست انداز ودارای چاله های خطرناکی است که به تمام خودروها آسیب جدی وارد کرده است را مشاهده کرده اند.

درمراسمات وبرنامه هایی که به صورت کاروانی برگزار می شود این خطر دوچندان می شود و ممکن است مشکلاتی را بوجود بیاورد ضمن اینکه در همین نقطه شاهد وقوع چندین مورد تصادف بوده ایم.

 لذا انتظار می رود مسئولین ذیربط جهت مرتفع نمودن مشکل این جاده ونقطه یادشده وهمچنین نقاط حادثه خیز جاده که پرشده از تابلو عزیزانی که در این مسیر جان خویش را از دست داده اند و بهترین شاهد برای این مطلب است ازهیچ تلاشی کوتاهی ننمایند وبه زودی نتیجه تلاش وهمکاری مسئولان را با اقدام و عمل شاهد باشیم نه با گفتار و پست سر انداختنی که ده سال است خاک خورده است.




نام شما

آدرس ايميل شما

آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

مردمی که به سختی و یا قرض کردن ماه را به پایان می‌رسانند و به قول معروف صورتشان را با ...
مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» که به بررسی جزئیاتی از عملیات های تروریستی و خونین گروهک تجزیه طلب ...
وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جریان شناخته شده‌ای، خبر استعفای بنده را منتشر ...
1