تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۲۲۶۰۷۵

انتخابات شورا و معضلی به نام طایفه‌گرایی

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛علیرضا خلیلی

در عصر امروزی که فرهنگ مقوله اول آن است معظلی به نام نگاه قومی و قبیله ای دامن گیر شهر دهدشت شده است. متأسفانه نگاه طایفه‌ای و قومی یکی از مهم ترین و اساسی ترین معیار در انتخابات و بالاخص انتخاب اعضای شورای اسلامی بوده است. تفکرغلط و نابجایی که نه تنها هیچ کمکی به توسعه وعمران شهری نکرده است ، بلکه ضربات جبران ناپذیری وارد کرده است. نگاه طایفه ای و در نتیجه آن انتخاب شهردار طایفه ای بدون هیچ فن و تخصصی و حتی بدون هیچ گونه سابقه و توان مدیریتی اصلی ترین معظل شورا و شهرداری در این شه  بوده است که برای ریشه کن کردن این فرهنگ ناصحیح و غلط تلاش گسترده ای از طرف نخبگان و سیاسیون در جهت از بین بردن فرهنگ انتخاب شورای طایفه ای و رواج شایسته سالاری لازم و ضروری است.

 تازمانی که شهروند منتظر معرفی کاندیدا از طرف طایفه، قوم و ایل و تبار خود است ما نمی توانیم شاهد رشد و شکوفایی شهر خودباشیم چرا که انتخاب فامیلی و طایفه ای در مقابل شایسته سالاری قرارمی گیرد و در نتیجه باعث حضور افرادی ضعیف و ناتوان در شورا و نهایتا درشهرداری می شود، بنابراین مردم باید در انتخاب شورا از نگاه طایفه ای و قومی خارج شده و به کسانی رأی دهند که توانایی اداره شهر در ابعاد مخلتف فرهنگی- اجتماعی، عمرانی و مدیریتی راداشته باشند. هرچند این امیدواری در انتخابات آینده شورا احساس می شود.

یکی از مهمترین مشکلات لاعلاج انتخابات شوراها در شهر دهدشت تعصبات قومی وقبیله ای است. انتخاب حق مردم است اما متاسفانه اکثراً این حق را در جهت نگرش قومی وقبیله قربانی میکنیم . کاندیدایی که از طریق تعصبات گوناگون وارد شورای شهر شود، ناچاراً  باید از منافع قوم و قبیله اش دفاع کند. چون خود را وامدار قوم وقبیله اش می داند . لذا بجای اندیشیدن درباره منافع و مشکلات شهر، بیشتر به فکر تأ مین منافع طایفه خود می باشد.

 مشکلات هر شهر در سه حوزه می باشد: ۱- حوزه مهندسی و عمرانی ۲- حوزه فرهنگی اجتماعی ۳- حوزه بر نامه ریزی و عملیاتی .

یک کاندیدا شورا اول باید توانمندی های خودش را برای کار در یکی از این حوزه ها بسنجد بعد به عنوان نامزد درانتخابات شرکت نماید. حال اگر این کاندیدا، در هیچ کدام از حوزه های نامبرده تخصصی نداشته باشد ،چه لزومی دارد که صرفاً به دلیل تعصبات قومی وقبیله ای وارد صحنه انتخابات شود.؟

باید ملاک و معیار انتخاب اعضا شورای شهر عوض شود، دوستی ،طایفه بازی، پول و هدایای مختلف،دعوت به تک رای دادن باید حذف شوند و مدیریت، تخصص،دانش و کارایی،تعهد و دلسوزی ،صداقت و درستی و خدمت و تلاش جایگزین انها شود.

یکی از مشهودترین ضعف هایی که در ادوار گذشته شورای اسلامی شهر دهدشت به وضوح قابل مشاهده و ملموس بود عدم حضور چهره های نو اندیش و جوان در مجموعه شورا و شهرداری بود.

مردم ما باید توجه داشته باشند در انتخاب های آینده خود در شورای شهر به چهره های نواندیش و جوان که مظلومترین افراد در ساختار شورا در چند دوره گذشته بوده اند عنایت ویژه ای داشته باشند و مطمئناً نتیجه حضور جوانان می تواند تفاوت های قابل ملاحظه ای در فرهنگ و ساختار این شهر ایجاد نماید.


نام شما

آدرس ايميل شما

خخخخ
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز شده جای برا کسانی ک که فقط کپی پیس میکنن
علیفر
Iran, Islamic Republic of
کبنا کمبود خبر داری
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
در این قضیه نخبگان سیاسی و اجتماعی به آرشیو میروند
رسول
Iran, Islamic Republic of
انتخاب بویراحمد قوم خویشی است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1