تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۲۲۶۰۷۲

کشته شدن ۲ توله پلنگ در موگرمون لنده / بین مردم و هنر دیوار نکشید / کارخانه مارگون آلودگی ندارد

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

بین مردم و هنر دیوار نکشید/ شادی را به جامعه چرام برمی‌گردانیم!


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام با بیان اینکه نباید بین مردم و هنر دیوار کشید، گفت: تصمیم داریم با برگزاری موسیقی‌های مجاز و برنامه‌های شاد و متنوع، شادی را به جامعه چرام برگردانیم.
عصر امروز آیین افتتاحیه هفته فرهنگ و هنر شهرستان چرام با حضور فرماندار، امام جمعه، بخشدار مرکزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، هنرمندان و مردم در کانون شهید باهنر این شهرستان برگزار شد.
سعید خردمند در این آیین با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم، اظهار کرد: هدف از برگزاری هفته فرهنگ و هنر اعتلا و معرفی فرهنگ و هنر شهرستان چرام به تمام نقاط میهن اسلامی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام، اضافه کرد: با توجه به برگزاری هفته فرهنگ و هنر که مقارن است با دهه پرفروغ فجر، تصمیم داریم با برگزاری موسیقی‌های مجاز و برنامه‌های شاد و متنوع، شادی را به جامعه چرام برگردانیم.

وی با بیان اینکه روح آدمی با شادی، نشاط و هنر زنده است، ابراز کرد: شادی برای انسان از نیازهای حیاتی است، بنابراین سعی شود که این نعمت بزرگ خدادادی را از انسان‌ها سلب نکنیم و به آن نظم دهیم.

خردمند در ادامه، تصریح کرد: هنر گل زندگی است و هنرمند دوستدار واقعی هنر، سعی کنیم بین هنر و مردم دیوار نکشیم چرا که لازمه پویایی هر جامعه طراوت و شادابی است که این شادی میسر نخواهد شد مگر از راه فرهنگ و هنر.

این مسئول با اشاره به این مطلب که چرام مهد تمدن و فرهنگ بوده است، خاطرنشان کرد: احساس می‌شود این شهرستان در بین مناطق، مظلوم واقع شده چرا که از داشتن یک زیرساخت فرهنگی در قالب مجتمع فرهنگی و فرهنگسرا که از نان شب برای شهروندان واجب‌تر بوده، بی‌بهره است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، متذکر شد: ما به نیابت از جامعه فرهنگ و هنر چرام از مسئولان و مدیران این شهرستان تقاضا داریم به این خواسته مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند و در اولویت کارهای شهرستان قرار دهند.

خردمند در بخش بعدی از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته فرهنگ و هنر در چرام پرداخت و با بیان اینکه ۱۲ بهمن همزمان با سالروز تاریخی ورود حضرت امام(ره) شب شعر همراه با شاهنامه‌خوانی برگزار خواهد شد، از اجرای زنده موسیقی مجاز در ۱۷ بهمن و روز اختتامیه با حضور استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان داشت: همچنین در این هفته از دو کتاب (ایل بانو) و (بلالون) که توسط هنرمند چرامی، سیدقربان موسوی نوشته شده، رونمایی خواهیم کرد.


افتتاح هفته فرهنگ و هنر در شهرستان چرام +تصاویر

آیین افتتاحیه هفته فرهنگ و هنر شهرستان چرام با حضور فرماندار، امام جمعه، بخشدار مرکزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، هنرمندان و مردم در کانون شهید باهنر این شهرستان برگزار شد.
 امروز آیین افتتاحیه هفته فرهنگ و هنر شهرستان چرام با حضور فرماندار، امام جمعه، بخشدار مرکزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، هنرمندان و مردم در کانون شهیدباهنر این شهرستان برگزار شد.

در آیین افتتاحی این برنامه که تا روز یکشنبه ادامه دارد، برنامه‌های متنوع و جذابی برگزار شد که تحسین همگان را برانگیخت، از جمله این برنامه‌ها می‌توان به شعرخوانی، شاهنامه‌خوانی و موسیقی سنتی اشاره کرد.

غرفه‌هایی از آثار و دستاوردهای هنری، صنایع دستی، طراحی، توزیع رایگان کتاب، نان و غذاهای محلی و چادرهای عشایری در حاشیه برگزاری مراسم برپا شده بود.








در این هفته رونمایی از آثار نویسندگان چرامی، برگزاری شب شعر توسط شاعران، اجرای تئاتر و موسیقی زنده برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است از دو کتاب (ایل بانو) و ( بلالون) که توسط هنرمند چرامی سیدقربان موسوی نوشته شده است، رونمایی صورت گیرد.

گفتنی است؛ در روز جمعه ۱۵ بهمن، همایش حماسه سرای چرام «مرحوم شیخ علیمراد تنهایی» برگزار خواهد شد.





در پایان این آیین، سیدقربانعلی موسوی به عنوان مشاور فرهنگی و هنری فرماندار چرام منصوب شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با امام جمعه قلعه رئیسی دیدار کرد

ظهر امروز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون کانون مساجد شهرستان کهگیلویه با امام جمعه قلعه رئیسی دیدار کرد.
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون کانون مساجد شهرستان کهگیلویه با امام جمعه قلعه رئیسی دیدار کردند.







حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در این نشست ضمن خیر مقدم و با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: برای این نظام و انقلاب حدود ۳۰۰ هزار شهید دادیم، جوان در راه خدا دادیم و ما مدیون انقلاب و نظام هستیم و ما هر‌چه داریم به برکت انقلاب و نظام است.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه یکی از ادارات بسیار مهم نهاد ارشاد و فرهنگ اسلامی است، تصریح کرد: مردم استان ایل طیبی را به فرهنگی بودن می‌شناسند و شاید یکی از مناطق بسیار مهم استان باشد که دارای جوانان بسیار توانمند از لحاظ فرهنگی است.

وی افزود: باید مسؤولین این نهاد فرهنگی در جلسات فرهنگی منطقه حضور پیدا کنند تا توانمندی این جوان شکوفا و دیده شود و متاسفانه به دلیل امکانات این جوانان گمنام هستند.

صلواتی یادآور شد: متاسفانه نبود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه چاروسا یکی از انتقادات همیشگی اینجانب بود و امیدواریم این نمایندگی راه‌اندازی شود تا جوانانی که در کارهای فرهنگی بسیار با ارزش هستند پیدا شوند و نهادی باشد که در منطقه از آنها حمایت کند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان صحبتی از مقام معظم رهبری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ائمه جمعه و جماعات از کانون فرهنگی مساجد جهت امور استفاده کنند ولی متاسفانه می بینیم بسیاری از این کانون ها کاملا ناپیدا هستند و خروجی خوبی ندارند که امیدواریم نظارت خوبی بر آنها شود تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

ایرج کاظمی جو هم در این نشست با بیان تبریک ایام دهه فجر خاطرنشان کرد: در آستانه سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم همان انقلابی که پایه و اساسش با فرهنگ گذاشته شد و اگر بخواهیم در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی موفق باشیم باید در زمینه فرهنگ خوب گام برداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه آماده راه اندازی نمایندگی در منطقه هستیم ولی با شرایط مهیا شود بیان کرد: یکی از مناطقی که در جهت تجهیز امکانات کانون مساجد کمک شایانی داشته است کانون مساجد چاروسا بود که در آینده بسیار نزدیک نشستی با حضور کانون مساجد برگزار خواهیم کرد و صحبت های لازم را خواهیم داشت.

رصد میزان آلایندگی کارخانه سیمان دشتروم/ جلوگیری از بیابانی شدن اراضی استان در برنامه ششم توسعه
در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد میزان آلایندگی کارخانه‌های استان مورد بررسی قرار گرفت.
سید کرامت فرج‌زاده معاون فرماندار بویراحمد با اشاره به آلودگی کارخانه سیمان در منطقه دشتروم بویراحمد گفت: این کارخانه در منطقه دشتروم سبب ایجاد آلودگی شده و افراد زیادی در حال آسیب دیدن هستند و حتی آلودگی این کارخانه بیماری ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: محیط زیست اقدامات لازم برای جلوگیری از افزایش آلایندگی این کارخانه را انجام دهد.
در ادامه سید اسدالله هاشمی با بیان اینکه صنعت آلودگی دارد و صنعت بدون آلودگی در کشور وجود ندارد، گفت: کارخانه سیمان دشتروم کارخانه چینی و از نسل اول کارخانه‌ها است در حالی که هم‌اکنون نسل پنجم کارخانه‌ها فعال هستند که این کارخانه‌ها شاخص‌های زیست محیطی بالایی دارند.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارشناسان محیط میزان آلودگی کارخانه سیمان مارگون را بررسی می‌کنند و ما به صورت شبانه‌روز آلودگی کارخانه را رصد می‌کنیم که این کارخانه آلودگی زیادی ندارد.
در ادامه علی حیدری‌زاده به نمایندگی از سازمان صنعت و معدن و تجارت بیان کرد: آلودگی کارخانه سیمان دشتروم در حد هشدار نیست و این کارخانه آلایندگی ندارد.
معاون اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان در مرز خوزستان و بوشهر در حال بیابانی شدن است، گفت: در برنامه پنجم ۱۳ درصد از این اراضی برای جلوگیری از بیابانی شدن پیش‌بینی شده بود.
سعید جاوید‌بخت تصریح کرد: ۵ هزار و ۳۶۰ هکتار از این اراضی در برنامه ششم توسعه دیده شده که اعتباری برای جلوگیری از بیابانی شدن اراضی اختصاص داده شود.
در ادامه سید علی وفایی‌مقدم گفت: ۱۴ دستگاه عضو ستاد مدیریت بحران هستند که این دستگاه‌ها در تمامی بحران‌ها برای کمک‌رسانی به مردم و کاهش بحران مدیریت دارند.
مدیرکل ستاد بحران در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین بار کارگروه گرد و غبار در استان تشکیل شده، گفت: با کاهش حدود ۲۰۰ میلی‌متری باران در استان مواجه هستیم و همین امر بستر را برای ریزگردها و پدیده گرد و غبار فراهم کرده است که دستگاه‌های استانی اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
وی با اشاره به اعتبارات توزیع شده در حوزه بحران، گفت: اعتبارات توزیع شده حوزه بحران متفاوت است اما در حال حاضر ۳۵ میلیارد تومان اعتبارات بحران در حوزه بازسازی به دستگاه‌ها پرداخت شده است.
وفایی‌مقدم اعتبارات حوزه مسکن روستایی و بنیاد مسکن را ۶/۵ میلیارد تومان دانست و گفت: مبلغ ۲ تومان به دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی در خصوص بازسازی کانال‌های کشاورزی، قنوات و سرآب‌بندی کانال‌ها اختصاص یافت.
وی در پایان از همکاری رسانه‌های مکتوب و مجازی و صدا و سیمای مرکز استان با ستاد مدیریت بحران قدردانی کرد.

کشته شدن ۲ توله پلنگ در موگرمون لنده
مدیر روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از کشته شدن دو توله پلنگ ایرانی موگرمون شهرستان لنده توسط شکارچیان خبر داد.
به نقل از روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، هادی سینایی از کشته شدن توله پلنگ ایرانی موگرمون شهرستان لنده خبر داد.
مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ر گفت: این ۲ قلاده که کمتر از یک سال سن داشتند هفته گذشته در منطقه موگرمون شهرستان لنده در این استان توسط شکارچیان کشته شده بود که لاشه آنان روز گذشته به حفاظت محیط زیست تحویل شد.
سینایی ادامه داد: علت تاخیر در اطلاع‌رسانی اطمینان نداشتن از کشته شدن این ۲ پلنگ بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه این دو توله پلنگ با اسلحه شکاری کشته شده‌اند، گفت: این حادثه در منطقه موگرمون و حدود ۱۰ کیلومتری شهرستان لنده و ۶۰ کیلومتری منطقه حفاظت شده خاییز شهرستان کهگیلویه رخ داده است.
این مسؤول بیان کرد: که با تلاش نیروی انتظامی و دستور دادستان شهرستان لنده یکی از افراد متهم در این راستا تاکنون دستگیر شده است.
سینایی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سایر افراد و متهمان دیگر این حادثه ادامه دارد، افزود: کشته شدن این ۲ قلاده توله پلنگ ایرانی توسط مردم منطقه گزارش و لاشه آنان تحویل اداره حفاظت محیط زیست شد.

افتتاح ۱۰ باب کانون فرهنگی مساجد به مناسبت دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و راه‌اندازی ۱۰ باب کانون فرهنگی مساجد به مناسبت دهه فجر در استان خبر داد.
حجت‌الاسلام رضا قاسمی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد تاکنون نقش مهمی در تقویت مبانی اعتقادی نوجوانان و جوانان داشته‌اند.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد اعضای این مراکز فرهنگی، افزود: بیش از ۷۰ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی مساجد استان به انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی مشغول هستند.
وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، گفت: اجرای برنامه‌های طرح اوقات فراغت، اجرای طرح تلاوت نور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌ای با موضوعات مختلف، برگزاری جشنواره‌های شعر، سرود، قرآن و سوگواره امام سجاد (ع)، تشکیل خانه‌های نور و تشکیل هسته‌های پژوهشی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این مراکز است.
این مسوول با اشاره به تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد استان، گفت: در حال حاضر حدود ۵۵۵ باب کانون فرهنگی در سراسر استان فعالیت دارند که ۷۰ درصد آنها روستایی و عشایری و مابقی شهری است.
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، ضمن تبریک این ایام، گفت: برنامه‌های متعددی ویژه این ایام در نظر گرفته شده است.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، پخش سخنان ارزشمند امام خمینی (ره)، پخش لحظه‌های تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور، برگزاری نمایشگاه، برگزاری شب شعر و خاطره، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع انقلاب و برگزاری جشن‌های مردمی در مساجد را از جمله برنامه‌های ویژه دهه فجر در مساجد سراسر استان عنوان کرد.
وی، افتتاح ۱۰ باب کانون جدید التاسیس در استان را از دیگر ویژه برنامه‌های مهم و مورد توجه در این ایام بیان کرد و یادآور شد: با افتتاح این تعداد کانون فرهنگی تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد استان به ۵۶۵ باب خواهد رسید.
قاسمی اظهار امیدواری کرد: با افتتاح و راه‌اندازی این مراکز گامی موثرتر در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه و به خصوص این استان برداشته شود.
وی با اشاره به هدف کانون‌های فرهنگی مساجد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و بزرگترین هدف کانون‌های فرهنگی مساجد مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است که امیدواریم با تلاش و توجه بیشتر به این موضوع بتوانیم گامی موثر در راستای تحقق این هدف در جامعه برداریم.

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
فتاح محمدی در مراسم توجیهی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت دهه فجر با گرامیداشت دهه فجر به بعد فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از انقلاب اسلامی تغییر و تحول در افکار و اندیشه جامعه آن زمان بود.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای از بین بردن فرهنگ و ابعاد انقلاب اسلامی گفت: رسانه‌ها عامل قدرت در جوامع هستند و باید از این ظرفیت برای بیان دستاوردهای نظام و ارتقا آگهی مردم استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه امسال بعد فرهنگی و مذهبی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد،  خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی و کلنگ زنی اولویت بعدی برنامه‌های دهه فجر است.
محمدی بیان کرد: سرکشی از مناطق استان در دستور کار مسؤولان استان است و حتی  دورترین نقاط استان مورد سرکشی استاندار و دیگر مسؤولان و مدیران قرار گرفته و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدند.
معاون استاندار به برنامه‌های متنوع دهه فجر اشاره کرد و با بیان اینکه این برنامه ها تا قبل از دهه اول فاطمیه برگزار شود، افزود: دستگاه‌های استانی برنامه‌های مختلفی در این دهه دارند که برگزاری جشن عشایری و روستایی، جشنواره فیلم و نمایشگاه کتاب از جمله این برنامه‌ها است.
وی تصریح کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد فردا عصر در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های دهه فجر، تعداد پروژه های کلنگ‌زنی و دیگر برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

افزایش ۷۷ هکتاری کشت گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اراضی زراعی استان ۱۲۴ هکتار کشت گیاهان دارویی داشتیم که در سال زراعی جاری ۷۷ هکتار در دست کاشت داریم.
جعفر گوهرگانی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های جهاد کشاورزی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در زمینه عمرانی و اقتصادی گام‌های خوبی در سطح استان برداشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد احداث باغات را از جمله پروژه‌های عمرانی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: توسعه باغات شیب‌دار سازگار با کم‌آبی را با تکنیک خاصی در دستور کار قرار دادیم که اجرای آن در منطقه موگر بویراحمد جواب داد و در مناطق مختلف آن را اجرا کردیم.
گوهرگانی اجرای ۵۰۰ هکتار گل‌محمدی در مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد را از پروژه‌های مهم عمرانی اقتصادی عنوان کرد و گفت: تلاش داریم که گل‌محمدی، انگور و بادام را که مقاوم به کم آبی هستند در سطح اراضی شیب‌دار اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: به صورت یکپارچه برنامه‌ای برای باغات آبی در بویراحمد و دنا نداریم و برنامه اراضی شیب‌دار را اجرا خواهیم کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: در سال زراعی گذشته بیش از ۶۶ هزار و ۷۰۰ تن گندم سیلویی و ۱۰ هزار و ۳۴۷ تن گندم دیم خریداری کردیم که رکورد بالایی زدیم‌.
گوهرگانی تصریح کرد: در سال جاری مراکز خدمات و کارشناسان را ملزم کردیم که بذور اصلاح‌شده در اختیار بهره‌برداران قرار دهند و زمان کشت را رعایت کنند و بر نحوه کاشت، داشت و برداشت نظارت لازم صورت گیرد.
وی کشت گیاهان دارویی را از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: گیاهان دارویی در سطح کشور متقاضیان خاص خود را دارد که بانوان کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه بسیار فعال بودند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اراضی زراعی استان ۱۲۴ هکتار کشت گیاهان دارویی را داشتیم که در سال زراعی جاری ۷۷ هکتار در دست کاشت داریم.
گوهرگانی بیان کرد: با اجرای کشت گیاهان دارویی می‌توان خلاء بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد را برطرف کرد.
رویکرد برنامه‌های دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد توجه به امور فرهنگی است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که رویکرد برنامه‌های ایام الله دهه فجر سال جاری در این استان توجه هر چه بیشتر به امور فرهنگی به جای مسائل عمرانی و زیرساختی است.
فتاح محمدی در نشست کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین تمامی ابعاد انقلاب اسلامی به ویژه جنبه معنوی و فرهنگی آن است.
وی افزود که باید نسل جوان بیش از پیش با نحوه شکل گیری انقلاب، نقش قشرهای مختلف مردم از جمله زنان در پیروزی آن و دستاوردهای داخلی و بین المللی نظام آشنا شده و متولیان امر نیز در دهه فجر سال جاری اقدام به آگاهی بخشی آنان کنند.
محمدی بیان کرد: شرایط کنونی جهان اسلام و برخی کشورهای منطقه خاورمیانه رسالت آگاهی بخشی به نسل جوان توسط متولیان امر را مضاعف کرده است.
وی عنوان کرد که تحقق چنین امر مهمی سبب مصونیت هر چه بیشتر نسل جوان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان خواهد شد.
محمدی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که در دنیا خبری از معنویت، دین مداری و اخلاق نبود و با پیروزی انقلاب ایدئولوژی مبتنی بر احکام و فرامین الهی در ایران حاکم شد.
وی گفت که ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی از پیامدهای مهم پیروزی انقلاب برای مردم دیگر کشورهای اسلامی جهان بوده است.
محمدی اظهار داشت: همه قشرهای مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه زنان در برگزاری برنامه‌های دهه فجر سال جاری در این استان مشارکت داشته باشند.
وی افزود که در صورت امکان دهه فجر سال جاری همایشی با عنوان نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب و با سخنرانی یکی از بانوان مطرح کشوری در یاسوج برگزار شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش مهمی در عرصه‌های مختلف از جمله پیروزی و تداوم انقلاب داشته و دارند.
فریبا رحمان پور اظهار داشت: انتظار می‌رود که بانوان کهگیلویه و بویراحمد همچون سال‌های گذشته به طور پرشوری در آیین‌ها و برنامه‌های دهه فجر سال جاری این استان شرکت کنند.
وی افزود که یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های دهه فجر سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد ویژه قشر بانوان شامل حضور زنان شاغل در گلزار شهدای یاسوج برای غبار روبی، عطرافشانی و تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهیدان در روز ۱۲ بهمن است.
رحمان پور بیان کرد: همایش جایگاه زن در قرآن ویژه زنان شاغل، دوره آموزشی توانمندسازی مدیران زن، رقابت‌های ورزشی و فرهنگی، تجلیل از پرستاران زن و همایش پیاده روی از دیگر برنامه‌های شاخص دهه فجر سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد ویژه بانوان است.
وی عنوان کرد که دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد پس از ایام الله دهه فجر سال جاری اقدام به ارائه گزارش فعالیت‌های خود به منظور ارزیابی عملکرد و انتخاب کمیته‌های فعال زنان و خانواده ستاد دهه فجر استان کنند.
رحمان پور ابراز داشت: اعضای کمیته‌های برتر زنان و خانواده ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد به عنوان تجلیل به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
وی گفت که سه دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد شامل ورزش و جوانان، بهزیستی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ویژه زنان این استان از جمله طلاق و خودکشی همکاری و تعامل بیشتری با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان داشته باشند.
کمیته‌های ۲۱ گانه ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد شامل ارتباطات و اطلاع رسانی، اصناف و بازاریان، هیات های مذهبی و تشکل‌های دینی، ایثارگران، دانشجویی، روستایی و عشایری، زنان و خانواده، طرح و برنامه، فرهنگیان و دانش آموزی، فرهنگی و هنری، فضاسازی و خدمات شهری، قرآن، کارگری و کارفرمایی، کودک و نوجوان، مراسم، امنیتی، مساجد، نهادها و سازمان‌ها، بسیج و نیروهای مسلح، ورزش و جوانان و همیاری و تشکل‌های مردمی است.
 مباحث کلان ترافیکی کهگیلویه و بویراحمد مورد غفلت است
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که بررسی مباحث کلان ترافیکی استان در نشست‌های شورای ترافیک مورد غفلت قرار گرفته و انتظار می‌رود که توجه بیشتری به اینگونه مسائل شود.
پژمان نیک اقبالی در نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: شورای ترافیک اهمیت خاصی داشته و جزء مهمترین شوراهای استان است و باید روند برگزاری آن نیز تغییر اساسی کند.
وی با اشاره به لزوم ساماندهی ورودی و کمربندی برخی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد افزود که مطالب و دستور کارهای نشست شورای ترافیک استان برای اثرگذاری بیشتر و تصمیم گیری بهتر در مورد آنها باید تا حد امکان با اسلاید نمایش داده شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مصوبات نشست‌های شورای ترافیک شهرستان‌های هشت‌گانه این استان باید پس از تصویب شورای ترافیک استان اجرا شود.
نیک اقبالی عنوان کرد که سال گذشته ۴۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال جرائم راهنمایی و رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد وصول شد.
وی ابراز داشت: ۷۰ درصد این میزان معادل ۳۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال سهم شهرداری‌ها و ۳۰ درصد دیگر معادل ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز سهم دهیاری‌های استان بوده که به طور کامل بین آنها توزیع شده است.
وی ابراز داشت: اجرای طرح‌های ترافیکی مهم شامل پایش تصویری، اصلاح هندسی میادین و نصب دوربین‌های کنترل تخلفات باید از محل جرائم راهنمایی و رانندگی برای شهرداری‌های ۱۷ گانه کهگیلویه و بویراحمد تعریف و اعلام شود.

رژه موتوری گچسارانی‌ها از فرودگاه به سمت گلزار شهدا
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران گفت: صبح فردا همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور، حرکت نمادین رژه موتوری و خودرویی گچسارانی‌ها از فرودگاه به سمت گلزار شهدا برگزار می‌شود.
یدالله مرادی  به شعار محوری دهه مبارک فجر امسال اشاره کرد و افزود: شعار امسال، سال گفتمان انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی است که ما باید در این زمینه گام‌های موثری را برداریم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران تصریح کرد: تکیه بر تعالیم مکتب اسلام و اهل بیت(ع) و همچنین قرآن کریم، وعده الهی مبنی بر پیروزی مستضعفان و طاغوت‌های زمان را محقق ساخت و با دین‌مداری، مقاومت و استکبارستیزی، برای همه آزادی خواهان و مستضعفین عالم الگو شد.
مرادی با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر برنامه‌های متنوعی با همکاری و هماهنگی ادارات در سطح شهرستان گچساران برگزار می‌شود، بیان کرد: مهم‌ترین برنامه در روز دوازدهم با نواختن زنگ انقلاب راس ساعت ۹:۳۰ صبح و استقبال نمادین از ورود امام(ره) به کشور با حرکت خودروها و رژه موتورسوران و دوچرخه‌سواران از فرودگاه گچساران به سمت گلزار شهدا صورت می‌گیرد.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مسئولین محیط زیست لطفا پی گیری کنید یک قلاده پلنگ در حوزه دلی خمسیر کشته شد شکارچیان منطقه هم انگشت شمارند چرا پی گیری نکردید چرا رابط در این منطقه ندارید چرا از مردم استفاده نمی کنید چرا رابطین قدیمی حذف شده اند اینها که حقوقی نداشتند چرا این منطقه حفا ظت نشده وروزانه د تیراندازی در کوههای منطقه دلی حمسی پراشکفت وتیراحمد صورت می گیرد اما خبری از محیط زیست نیست
Iran, Islamic Republic of
که مردم دان از گشنگی میمرند بعد ایگی تیله پلنگ مرده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1