تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۲۲۵۹۵۱

۳۷ روستای استان آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند / بلوکه شدن بخشی از تسهیلات کهگیلویه توسط بانک / زنگ انقلاب در ۲ هزار مدرسه استان

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
۳۷ روستای کهگیلویه و بویراحمد از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۳۷روستای این استان در دهه پرفروغ فجر سال جاری از نعمت آب اشامدینی سالم برخوردار خواهند شد.
فیض الله پاسره، بهره‌مندی این تعداد روستا از نعمت آب شرب سالم را در قالب اجرای ۲۳ طرح آبرسانی ذکر کرد.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح آبرسانی را افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال دانست و گفت: بخش عمده ای از تخصیص این اعتبار از محل اعتبارات ابلاغی صندوق توسعه ملی بوده است.
پاسره با بیان اینکه افتتاح این تعداد طرح روستایی به تناسب و نیاز مناطق و شهرستان های مختلف استان بوده، ادامه داد که از این تعداد ۶ مورد در بویراحمد، سه طرح در کهگیلویه، ۲ مورد چرام، پنج طرح در باشت، پنج مورد گچساران و چهار طرح نیز در شهرستان بهمئی به بهره برداری خواهند رسید.
وی تصریح کرد که ۲ طرح نیز شامل فاضلاب سرفاریاب چرام و آبرسانی از سد کوثر به برخی روستاهای شهرستان بهمئی نیز کلنگ زنی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار پیش بینی شده برای این ۲طرح کلنگ زنی را افزون بر ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
پاسره گفت که ۱۸ مجتمع آبرسانی در این استان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۹۰ درصد در حال اجراست که با بهره برداری آنها ۴۷۲ روستا در قالب ۱۰۷ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که این مجتمع ها اکنون با میانگین پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا بالای ۹۰ درصد در حال اجرا هستند.
وی فاز دوم آبرسانی به پشته زیلایی چرام، قیام- موگرمون- لنده، تاکسیسه و شهنیز بخش مارگون و مجتمع آبرسانی لوداب با ۶۸روستا، مجتمع آبرسانی کاکان بویراحمد، مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی و غربی از طریق سد کوثر، مجتمع آبرسانی باباکلان و بوسنگان باشت را مهمترین مجتمع های در دست اجرای شرکت آبفای روستایی این استان ذکر کرد.
وی شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در این استان را ۷۲ درصد ذکر کرد.
بهره مندی ۸۹۸ زن سرپرست خانوار از بیمه اجتماعی
۸۹۸ زن سرپرست خانوار کهگیلویه و بویراحمدی امسال از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند شدند.
مدیرکل کمیته امداد استان در جلسه بررسی مشکلات زنان بهره مندی ۸۹۸ زن سرپرست خانوار از بیمه اجتماعیسرپرست خانوار با مدیرکل امور بانوان استانداری به وظایف حوزه های حمایت، فرهنگی و اشتغال کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این نهاد در رابطه با این حوزه ها کارهای متنوعی انجام می دهد و موضوع زنان سرپرست خانوار و خدمات ارائه شده به آنان یکی از برنامه های اساسی در کمیته امداد است.
فرید محبی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار دارای مسئولیت سنگین اقتصادی و اجتماعی در خانواده هستند افزود: مسئولیت تأمین معاش زندگی و تربیت فرزندان و اداره امور خود و خانواده مسئولیت بسیار سنگینی است که بر عهده این زنان است.
محبی با یادآوری اینکه ۱۴ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، گفت: از جمله آسیب های اجتماعی در حوزه زنان طلاق است که پنج درصد از زنان تحت حمایت این نهاد را زنان مطلقه تشکیل می دهند.
وی افزود: تلاش این نهاد توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی افراد تحت حمایت است و در حوزه های فرهنگی و اجتماعی کارهای زیادی انجام می دهد.
مدیرکل کمیته امداد استان گفت: اعزام ۳۶۰ مادر و دختر به اردوهای خانوادگی واعزام ۸۰ دانشجوی دختر و ۲۴۵ نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران تحت حمایت به عتبات عالیات از مهمترین اقدامات کمیته امداد در سال جاری در خصوص حمایت از زنان است.
محبی افزود: یک هزار و ۱۰۹ دانشجوی دختر، چهار هزار و ۹۸۲ دانش آموز دختر، چهار هزار و ۶۱۷ یتیم دختر و ۵۲ دختر دانش آموز در خوابگاه های دانش آموزی از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
وی به برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی اشاره کرد و گفت: در زمینه خدمات مشاوره ای یک هزار و ۳۲۰ نفر و در زمینه آموزش های خانواده نیز دو هزار نفر از زنان تحت حمایت در دوره های آموزشی شرکت کرده و آموزش های لازم را فراگرفته اند.
محبی ارائه تسهیلات اشتغال را از دیگر خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار برشمرد و گفت: به منظور توانمندی زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال برای آنها، امسال به ۲۱۳ نفر از آنان، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده و برای ۳۸ نفر از زنان هم از طریق کاریابی شغل ایجاد شده و ۱۵۵ زن سرپرست خانوار در دوره های آموزش اشتغال و فنی و حرفه ای شرکت کرده اند.
وی درخصوص فعالیت های کمیته امداد در سرفصل ازدواج گفت: ۲۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان برای ازدواج یک هزار و ۷۲۷ نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار امسال هزینه شده و یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال نیز در زمینه ازدواج مجدد ۵۳ نفر از زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.
مصدومیت ۱۳۲ نفر به دلیل وقوع برف و کولاک
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه طی ۵ روز گذشته تا کنون به دلیل وقوع برف و کولاک ۱۳۲ نفر مصدوم شده‌اند، گفت: ۶ نفر نیز در اثر سقوط بهمن، جان خود را از دست دادند.
مرتضی سلیمی در ارتباط با آخرین جزئیات وقوع برف و کولاک در کشور طی ۵ روز گذشته اظهار داشت:‌ ۲۴ استان شامل همدان، مرکزی، مازندران، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد،‌ کردستان، لرستان، گلستان، قزوین، قم، فارس، سمنان، زنجان، خوزستان، خراسان شمالی و رضوی، چهارمحال و بختیاری، تهران، اردبیل، البرز، ایلام، اصفهان و آذربایجان شرقی و غربی متأثر از برف و کولاک شده است.
وی با اشاره به امدادرسانی در ۲۲۱ شهر و روستا و محور مواصلاتی گفت:‌ ۱۹۷۰ نفر در این زمینه اسکان اضطراری یافته و بیش از ۲۸ هزار نفر امدادرسانی شده‌اند.
رئیس سازمان امداد و نجات از فوت ۶ نفر به دلیل سقوط بهمن در سردشت و بانه خبر داد و اعلام کرد:‌ همچنین ۱۲ نفر که در ریزش بهمن در سردشت دچار حادثه شده بودند با اقدامات نیروهای امدادی نجات یافتند.
سلیمی اضافه کرد:‌ همچنین در این مدت ۴۹ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته و ۸۳ نفر از خدمات سرپایی بهره‌مند شده‌اند.
به گفته وی، بیش از ۷ هزار خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و تعداد زیادی پتو، بسته غذایی، خرما،‌ کنسروجات، نان و آب معدنی میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.(فارس)
وقف یک باب منزل مسکونی در گچساران
یک باب منزل مسکونی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در گچساران وقف شد.
کارشناس امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: فرزندان وقف یک باب منزل مسکونی در گچسارانمرحومه خانم بدری برازجانی واقف نیک اندیش شش دانگ یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۴۵ متر مربع و ارزش ۷۰۰ میلیون ریال را در این شهرستان وقف کردند.
ابراهیم قاسمی افزود: این وقف با نیت برگزاری محافل قرآنی و کمک به نیازمندان اهدا شده است.
این پنجمین مورد وقف مردم نیکوکار شهرستان گچساران در سال جاری است.
بهره‌برداری از فاز دوم محور پاتاوه به دهدشت در نوروز امسال
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز دوم محور پاتاوه به دهدشت نوروز امسال تا لوداب به بهره‌برداری می‌رسد.
پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به وضعیت راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن در بحث جاده‌سازی و توسعه راه‌ها با کمبودها و کندی‌هایی مواجه است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وضعیت راه‌های ارتباطی استان به نسبت گذشته بهتر شده، گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید گام‌های خوبی در حوزه راه‌سازی در استان برداشته شده است.
این مسؤول در ادامه با تاکید بر اینکه هزینه ساخت راه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان‌ها چندین برابر است، گفت: امیدواریم کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد به مرکز شاهراهی کشور تبدیل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های راه‌سازی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: محور پاتاوه به دهدشت از پروژه‌های ملی استان بوده که در سفر هیأت دولت به استان مصوب شد که تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.
نیک‌اقبالی اذعان کرد: محور پاتاوه به دهدشت از آن دست پروژه‌هایی بوده که روستاهای زیادی را از بن‌بست خارج کرده و با بهره‌برداری از آن راه ارتباطی بسیاری از مناطق با مرکز استان و بعضا برخی استان‌های همجوار و همسایه کمتر می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز دوم محور پاتاوه به دهدشت نوروز امسال تا لوداب به بهره‌برداری می‌رسد.
بلوکه شدن بخشی از تسهیلات توسط بانک خلاف قانون
بلوکه شدن بخشی از تسهیلات اعطایی توسط بانکها خلاف قانون است.
فرماندار کهگیلویه گفت:برداشت کارمزد ۲ ساله تسهیلات در بلوکه شدن مقداری از تسهیلات خلاف قانونسررسید قسط اول از سوی بانک ها غیرقانونی،و با بانک های متخلف برخورد می شود.
پوزش افزود: برخی از بانک‌های شهرستان مقداری از تسهیلات پرداختی به متقاضیان را بلوکه می کنند که بر اساس مصوبه بانک مرکزی این کار خلاف قانون است.
وی گفت: تعدادی از بانک های شهرستان کهگیلویه در ازای پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال به متقاضیان نزدیک به ۲۵ میلیون ریال را مسدود و بلوکه می کنند.
پوزش با بیان اینکه بانک ها با برداشت این مقدار از تسهیلات علاوه بر درآمد زایی، بهره بیشتری از متقاضیان دریافت می کنند افزود:باید بازرسان استانی با راستی آزمایی تسهیلات پرداختی را شفاف کنند و این در حالیست که پرداخت این تسهیلات بیشتر برای اشتغالزایی، ازدواج و مسکن است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش نهاد در این شهرستان پرداخت شد.
فروزنده تعداد اشتغال این مقدار تسهیلات پرداختی را هزار و ۵۳ نفر ذکر کرد و افزود: تعهد پرداختی کمیته امداد در بخش اشتغال برای مدد جویان در ساجاری ۲۹۰ فقره تسهیلات بود که با همکاری بانکهای عامل بخش زیادی از این تعهدات پرداخت شده است.
زنگ گلبانگ انقلاب در ۲ هزار آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنگ گلبانگ انقلاب در ۲ هزار آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود.
به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هادی زارع‌پور اظهار کرد: همزمان با لحظه تاریخی ورود امام به میهن اسلامی زنگ گلبانگ انقلاب در ۲ هزار آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این آئین که در مدارس ۱۳ شهرستان و منطقه استان و مراکز آموزش و پرورش استثنایی نوبت صبح برگزار می‌شود مدیران، معلمان خاطرات انقلاب بازگویی و برنامه‌های فرهنگی و هنری و جشن برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: در یکی از مدارس هر شهرستان و منطقه آئین نمادین زنگ گلبانگ انقلاب با حضور مسؤولان برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آئین نمادین این زنگ در یاسوج در دبیرستان دخترانه شاهد واقع در خیابان باهنر ۴ از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1