تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۲۵۹۴۹

دهبانی‌پور: رخدادهای بزرگ فرهنگی در استان برگزار می‌شوند

۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چندین رخداد مهم فرهنگی تا پایان سال در استان خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رضا دهبانی‌پور که در جلسه هماهنگی سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در استان که با حضور «سید موسی خادمی» استاندار برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره بین المللی فیلم فجر یک رخداد و فرصت فرهنگی بزرگ است که از ۱۴ تا ۲۱ بهمن در استان برگزار می شود و این جشنواره می تواند اثرگذاری فرهنگی خوبی در سطح استان داشته باشد.
وی  به ضرورت همراهی و همکاری همه دستگاه ها و رسانه ها بویژه صداو سیما استان در برگزاری برنامه های بزرگ فرهنگی در استان  اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر جشنواره بین اللملی فیلم فجر ما در دهه پایانی بهمن ماه نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج را داریم که بیش از سیصد ناشر کشوری در این نمایشگاه مشارکت دارند.
دهبانی پور یکی دیگر از برنامه های مهم این اداره کل در هفته های آینده را مراسم انتخاب «کتاب سال» عنوان کرد و گفت: نزدیک به صد اثر تا کنون از مولفین استانی دریافت کرده ایم که بعد از داوری های ملی و استانی اختتامیه این مراسم در یاسوج برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد جشنواره ملی زاگرس را یکی دیگر از برنامه های ملی و فرهنگی این اداره کل در اسفند ماه خواند از رسیدن آثار بسیاری  به دبیرخانه این جشنواره در روزهای گذشته خبر داد.
دهبانی پور از دو جشنواره داستان کوتاه «سقلاتون» در گچساران و شعر منطقه ای «ققنوس» در کهیگلویه را نیز به عنوان بخش دیگری از برنامه های فرهنگی و هنری استان تا پایان سال جاری نام برد.
وی به برخی برنامه های فرهنگی اجرا شده در هفته های گذشته در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت:  توجه به مسائل محلی و خرده فرهنگ ها درکنار توجه به موسیقی ،نمایش ،شعر و ... در شهرستان ها در قالب برگزاری برنامه های «فرهنگ و هنر» در سطح استان تا کنون در چندین شهر استان برگزار شده است که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته و بنا داریم در سایر شهرهای استان این برنامه ها را نیز اجرا کنیم .
دهبانی پور یک از راه های درمان آسیب های اجتماعی را وجود و مهیا کردن فضای شاد و مفرح فرهنگی و هنری دانست و بیان داشت: بخشی از هدف ما در برگزاری چنین برنامه هایی مهیا کردن یک محیط شاد و مفرح در حد توان و وسع مان است.
مدیرکل فرهنگ و اشاد اسلامی در پایان گفت: باورم بر این است که انجام کارهای بزرگ صرفا با اتکا به منابع مالی صورت نمی گیرد بلکه این کارها تنها از قبل اراده قوی و همکاری و همراهی دستگاه های مختلف اتفاق می افتد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1