تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۲۲۵۶۹۲

۹۴ درصد ساخت و سازهای یاسوج بی‌ضابطه‌اند / افشاگری عجیب «هدایت امیری» در خصوص کارشناسان شهرداری

۳
۰
کبنا ؛
معاون املاک و مسکن راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۴ درصد ساخت و سازها در شهر یاسوج بی‌ضابطه هستند.

به گزارش کبنا نیوز، فرید موسوی با بیان اینکه اشغال بیش از حد مجاز سطح و تراکم غیر قانونی، توجه نکردن به نصب آسانسور و بی توجهی به اصول بیست گانه ساخت و ساز از جمله این تخلفات است، افزود: سازندگان مسکن در شهر یاسوج با انجام ۹۴ درصد تخلف رکورد دار تخلفات ساخت و ساز در کشور اند و استان قزوین نیز  با ۹۰ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این باره با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد ساخت و سازها از طرح تفصیلی شهر عدول کردند، گفت: بیش از هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیدگی مورد رسیدگی قرار گرفتن که برای آنها جریمه تخریب در نظر گرفته شد اما متاسفانه هیچ کدام از آنها تا کنون اعمال نشده است.
کاظمی کمیسیوت ماده ۱۰۰ را عامل بروز تخلفات دانست و افزود: این کمیسیون منبع درآمدی برای شهرداری است و جریمه های آن شهرداری را به فروش تراکم و متخلفان سود جو را به عدول از قانون ترغیب می‌کند.
پایدار عضو شورای شهر در این نشست گفت: رشد قارچ گونه و بی‌ضابطه ساخت و سازها سیمای شهر توریستی یاسوج را بد منظر کرده و اهداف گردشگری شهر را به چالش کشانده است.
امیری عضو دیگر شورای شهر یاسوج هم شهرداری را به تشویق شهروندان به انجام تخلف متهم کرد و گفت: اخذ جریمه به منبع درآمد شهر داری تبدیل شده و شهرداری هم زمینه تخلفف را برای سازندگان فراهم می‌کند.
هدایت امیری با بیان اینکه کارشناسان شهرداری حتی روش‌های دور زدن قانون را نیز به افراد سود جو آموزش می‌دهند، افزود: سازندگان با مشاوره کارشناسان شهرداری ۲ نقشه یکی برای اخذ پروانه و یکی هم برای انجام عملیات بر روی زمین تهیه می کنند.

جاوید شهردار یاسوج نیز با اشاره به اینکه در برخی ساخت و سازهای غیر مجاز رای قلع بنا صادر شده است، گفت: برخی از مالکین در دیوان عدالت اداری طرح دعوی کرده اند که به محض قطعیت یافتن احکام صادره اقدام به تخریب آن ها می کنیم. وی افزود: تا کنون بسیاری از این ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون ضابطه تخریب شده است.
صالح نسب کارشناس مسئول پدافند غیر عامل در این خصوص می‌گوید: در ساخت و سازهای در دست اجرا، ضوابط پدافند غیر عامل رعایت نمی‌شود به همین دلیل در صورت بروز حادثه ایجاد خسارت‌های جانی و مالی دور از انتظار نیست.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسن بر جاوید که شهر رو به این جال روز درآورد فقط میگم متاسفم
Iran, Islamic Republic of
شهردار ما بدرد شهرداری یک روستا میخوره که ده خونه جمعیت داشته باشه باید شهرمون به این روز بیفته ملا هدایت اونوقت که از امثال جاوید حمایت کردید تا شهردار یه مرکز شهر بشه حال و روز شهر باید به این روز بیفنه
Iran, Islamic Republic of
شهردار یاسوج دروغ میگه.یک خانه را هم تخریب نکرد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1