تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب : ۲۲۵۶۸۰

نخبه کشی به سبک استان کهگیلویه و بویراحمد

۵۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ 
جواد فروغی‌فر*
پس از برکناری دکتر رضا چمن از ریاست دانشگاه علوم پزشکی مطالبی در ذهن اینجانب بود که آنها را به گذشت زمانی از این مسأله که منجر به فروکش کردن تب و تاب این موضوع و هیجانات ناشی از آن بود واگذار نمودم و اینک فرصت را مناسب برای طرح آنها دانستم:
۱-بدون تردید دکتر چمن یکی از نوابغ و افتخارات علمی استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ علمی و سطح معلومات می باشند و در مدیریت هم به گواه کسانی که ایشان را می شناسند و یا با ایشان کارکرده اند یک مدیر توانمند و دارای چارچوب های لازم برای مدیریت بوده و بسیار قانونمند و ضابطه مند بودند و اجماع رضایتمندی هم از ایشان وجود داشت، ضمن اینکه فرزند استان هم بودند لذا در نگاه اهل فن هیچ توجیه منطقی برای حذف ایشان از صحنۀ مدیریت استان آن هم مدیریت یک مجموعۀ علمی و تخصصی وجود نداشت.
۲-آنچه که در فضای رسانه ای و همچنین فحوای کلام استاندار استان و شخص دکتر چمن پیدا بود برکناری ایشان مسائلی خارج از بحث های مدیریتی و کوتاه نیامدن وی از اصولی قانونی و ضوابط بود که اتفاقاً وی می بایست بابت این اقدام تحسین می شد نه برکنار و این نشان می دهد که چه فضایی بر استان ما حاکم است و به راحتی می توان به یکی از کدهای توسعه نیافتگی و عقب ماندگی استان دست یافت.
۳-دخالت بی ربط نمایندگان استان در عزل و نصب مدیران استان که در تعارض با یکی از اصول مهم قانون اساسی (اصل تفکیک قوا) است که آنها در شروع دورۀ نمایندگی خود سوگند به پاسداری از آنها یاد نموده اند و این تداخل وظایف و اختیارات قوا در استان کهگیلیویه و بویراحمد دومین کد توسعه نیافتگی ماست.

۴-در رقابت غیرقانونی نمایندگان استان در چینش مدیران منتسب به خود یا حوزه انتخابی خود، عدل هاشمی در قضیۀ برکناری دکتر چمن از دیگر همکاران خود نمرۀ مردودی گرفت چرا که نتوانست از عزل شاخص ترین و توانمندترین مدیر کهگیلویه ای جلوگیری نماید و قطعاٌ در برابر تغییر و یا برکناری سایر مدیرانی که از چمن بسیار ضعیف ترند نیز نخواهد توانست مقاومت کند.
به هرحال آنچه در برکناری دکتر چمن مشهود بود، بی تدبیری دولت تدبیر و امید، ضعف اقتدار استاندار و عدم توازن اقتدار نمایندگان و در نهایت برتری رابطه گرایی بر ضابطه مندی بود و نشان داد که ما چه قدر «نخبه کش و سفله پرور»یم.

*حقوقدان
نام شما

آدرس ايميل شما

حبیبی
Iran, Islamic Republic of
واقعا حیف شد که شخصیت بزرگی همچون دکتر چمن با اونهمه علم و کارآیی اجرایی با اون دیانت و عدالت از میان ما رفت.
حالا بروید ببینید چه نتیجه ای می خواستند از این تغییر بگیرند و به چه اهدافی رسیدند؟!
رحیم دوست
Iran, Islamic Republic of
ای داغمان را تازه کردی
دکتر چمن یک مرد بود ، وتاآخر هم حاضر به هیچ معامله نشد
بلادشاپور
Iran, Islamic Republic of
کدام نخبه ماند هرکسی توان علمی و بهره هوشی فوق العاده داشت رفت ، یعنی باعث شدند که برود
Iran, Islamic Republic of
درود
Iran, Islamic Republic of
جناب فروغی فر احسنت بر قلم شیوا و سخن پاک شما
کبنابسیار متن زیبا,جالب و بجایی بود
ارباب رجوع بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
بابا همین بیمارستان امام سجاد و وضعیتش نشان دهنده ضعف مدیریت چمن بود
ضمنا مدیریت خیلی ربطی به سخنوری ندارد
همکار
Iran, Islamic Republic of
چه کسی به انداره دکتر چمن خدمات مفیدی داشت؟ هیچ کس.
ایشون تعداد قابل توجهی آمبولانس ،تخت و هلی کوپتر ..........و همچنین دستگاه ماموگرافی که در استان نبود را برای استان فراهم کرد انتظار معجزه نداشته باشید آن هم برای استان ما که وضع متوسطی داشت چند نفر بی سواد به مقابله با ایشان برخاستند که متاسفانه جایگاه های خوبی هم دارند ولی دکتر چمن کوتاه نیامد دکتر چمن یک مرد واقعی و یک مسئول دلسوز است ای کااااااااااااااش همه قدر ایشان را بدانیم
کسانی که بر علیه ایشان شایعه های دروغ ساخته وخودشان را با این مرد بزرگ مقایسه کرده اند و یا کامنت های ناروا گذاشته اند منتظر چوب خدا باشند .
همکلاسی. س
Iran, Islamic Republic of
به عنوان کسی که سالهای سال دکتر چمن را از دانش آموزی و دانشجویی تا به الان می شناسم شهادت می دهم که دکتر چمن لیاقتش بسیار بالاتر از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان خودمون بود و اگر براساس شایستگی بود دکتر چمن از دکتر حسن هاشمی برای وزارت شایسته تر بود ولی افسوس که زد و بندهای سیاسی مانع رشد چنین فرد نخبه خود ساخته شده و باز تاسف بیشتر اینکه تحمل علمی و قانونی عمل کردنش را هم صاحبان قدرت در استان محروم خودش نداشتند.
درود بر قلم توانای آقای فروغی فر
Iran, Islamic Republic of
سنگِ بد گوهر ، اگر کاسه‌ی زرّین بشکست
قیمتِ سنگ نیفزاید و زر کم نشود
Iran, Islamic Republic of
تا ابد خدمات شما در یادها به یادگار خواهد ماند
دانشجوی پرشکی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خیلی زیبا حقیقت را نوشتند باید زار زار به حال مردم استان گریه کرد که مدیری که قانونمند هست در استان ما جایش نیست تصمیم گیرندگان این موضوع چطور شب راحت می خوابند .
امید
Iran, Islamic Republic of
علت توسعه نیافتن استان ما همین کارهاست افکار عمومی هم متوجه این اقدام نا شایست شدند دکتر چمن تنها مدیر ی که اصولی و قانونی و با عدلت کار می کرد به مذاق بعضی خوش نیامد چون دنبال زدوبند سیاسی بودند و تحمل کار قانونی را نداشتند.
امیر
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی و گل گفتی. به خدا قسم ظلمی که نمایندگان در حق علوم پزشکی کردند شعمر هم در حق امام حسین نکرد. فردای قیامت جوابگو باشند. ان شاءالله..
کارمند
Iran, Islamic Republic of
احسن بر مدیر و مسیول محترم سایت کبنا که حق مطلب را ادا نمود و مطلبی به حق و بجا منتشر نمود دکتر چمن قربانی اجرای عملی عدالت در سلامت شد فقط باید حسرت خورد .
Europe
متن نظر شما ما که جامعه علوم پزشکی هستیم هیچ مدیریتی از دکتر چمن ندیدیم.ایشون فقط زیاد حرف میزدند و کوته نظر بودند
کارشناس بهداشت
Iran, Islamic Republic of
تقدیر و تشکر از نگارنده و سایت کبنا که همیشه حامی نخبگان استان هستند ولی از لحاظ قانونی باید استاندار تصمیم نهایی را بگیرد نماینده ارشد دولت استاندار است اینگونه زدوبندها باعث فرار مغزها از استان می شود.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
اوج بی تدبیری و نا امیدی فقط در استان ماست که قدر مدیر توانمند و قانونمند را ندانستیم
بیطرف
United Kingdom
مخالفین دکتر چمن میگفتند دکتر چمن خودش کارش بیست هست اما معاوناش و مدیراش قوی تیستند خوب تا حالا رئیس جدید چند تا معاون و مدیر عوض کرده.
مگر نه دوست و دشمن می گن معاون پشتیبانی ضعیف هست و رابط یه نماینده خاص پس کو جانشین مستقلش کو.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد نویسنده که عین حقیقت را نوشتند ولی استاد چمن محبوبیتش بیشتر شد وهمین که تسلیم کارهای خلاف قانون نشد در تاریخ مانگار شد و غیرت و اقتدارشان قابل تحسین است.
همکار دانشکده
Iran, Islamic Republic of
همیشه تا بوده حقیقت تلخ بوده
این بارهم استثنایی درکار نبود به معنای واقعی کلمه رفتن دکتر چمن از مجموعه علوم پزشکی باعث شرمساری همگان بخصوص آقایانی شد که فقط منافع خودرادرنظرداشتندنه منافع مردم را
Iran, Islamic Republic of
صدحیف که قدرش را ندانستند
از مخالفین
United Kingdom
در مورد عملکرد همه درخشان بودن کارنامه دکتر چمن را در سراسر استان قبول داشتیم ولی مشکل ما از ضعف برخی معاونانش مخصوصا پشتیبانی بود که فکر می کردیم ریاست جدید همین هفته اول هر هفت تا معاونش را عوض می کنه ولی با تاسف هیچ خبری نیست.
اگر قرار بر همین مدیرا بود که دکتر چمن خودش بهترین مدیر تاریخ این دانشگاه بود هیچ وقت به اندازه این سه سال در بهداشت و درمان و آموزش و پژوهش کار نشد.
ما خواهان تغییر معاونین و مدیران میانی هستیم وگرنه تا یک ماه دیگر و قبل از عید باید یک رئیس جدیدتر معرفی کنیم
اصلاح طلب قدیم
Romania
امان از زیاده خواهی ناحق نماینده ها و ضعف استاندار.
وقتی با چنان استاد دانشگاهی که دوست و دشمن لیاقتش را تحسین می کردند اونجور رفتار کردند همه اعلام نفرت کردند ولی این جو مریض سیاسی استان جایی برای آدم های درستکار نداره. اینجا باید اهل زد و بندهای ناپاک باشی تا در مدیریت ماندگار باشی.
نیما
Iran, Islamic Republic of
در خصوص نماینده کهگیلویه باید گفت ماههاست که نمره قبولی نگرفته و باازدست دادن یکی از بهترین مدیران استان نمره مشروطی و مردودی رااز آن خود کرد
حیف از بزرگواری ، حیف از موحد چه بزرگانی نماینده کهگیلویه بودند اماحالاچه
Iran, Islamic Republic of
جناب نیما داشتم و چه داشتم حساب نیست ، حساب امروز اینست که تاج بر دو نماینده شهرستان دیگر پیروز شد هرچند استان فردی اصیل و مدیری مجرب را همراه خودندارد اما این موضوع نشان داد که در همه امور فقط تاج است که به دونماینده دیگردستور میدهد چه کنند
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
سخنی با خود کبنا نیوز
حالا فهمیدید که سرانجام مدیران با انصاف و قانونمند چی هست!؟
شما که همش دنبال می کنید مشکلات مدیرانی را که بکارگیری سفارشی و فله ای خارج از قانون و ضابطه دارن و شما که با اسم و رسم مدیران سفارش پذیر و پارتی باز را منتشر می کنید. آیا سرنوشت دکتر چمن بری شما و همه مدیران استان آموزنده نیس که پیامش اینه که اگر در این استان کسی بخواد مدیریت کنه باید حتما سفارش پذیر و حلقه به گوش و اهل پارتی بازی باشه وگرنه باید خداحافظی کنه حتی اگر استانه بهشت کرده باشه.
میرزایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حق گویی و حق خواهی آقای فروغی فر
و صد سلام بر کبنانیوز رسانه حق طلب
Romania
درود و سپاس جناب استاد چمن
Iran, Islamic Republic of
صحبت استاندار کاملا درست بود و به نکته کاملا درستی اشاره کرده است ،والبته پیروزمندانه و در اوج سربلندی از مسوولیت کناررفتن برماندن و ناحق کردن و منافع یک عده خاص را فراهم کردن صدشرف ارجحیت دارد
اکبری
Iran, Islamic Republic of
گزارش بسیار زیبا و درستی بود و همه حقایق در آن نوشته شده است خیلی از پزشکان و نخبگان در رشته های دیگر هم به همین شکل از استان ما رفتند امثال دکتر ملک حسینی و دکتر نیک اقبال و دکتر چمن و .....
Iran, Islamic Republic of
احسنت نویسنده به مسیله مهمی اشاره کرده اند
احسنت کبنا با اخبار و تحلیلهای جالب و بروز
دلسوز
با سلام.برادران عزیز لطفا عملکرد دکتر چمن را بازگو کنید تا ما که دچار شک وتردید در مورد عملکرد ایشان هستیم روشن شویم .تازه اگر ایشان در حوزه سلامت عملکرد مناسبی داشته باشند باید نمونه اعلای ان را در بیمارستانهای استان مشاهده کردد که متاسفانه وضعیت این بیمارستانها نامناسب یا شاید وخیم باشد از نارضایتی کادر بیمارستانها وحوزه درمان گرفته تا وضعیت فضای فیزیکی و....پس برادران عزیز لطفا اگر ایشان عملکرد مناسبی داشتند جهت روشن شدن افکار عمومی بیان کنید. با تشکر فراوان
بهروز
Iran, Islamic Republic of
رئیس جدید دانشگاه در حال ///نمایندگان استان است. اولین معامله هم آقای ///همان گل سر سبد آقای تاجگردون بود منصوب کرد. رئیس باید این جور باشد.
زری
Iran, Islamic Republic of
این استان سالهاست که اشخاصی را که سرشان به تنشان می ارزد از این استان فراری میدهند علی الخصوص تاجگردون که نخبه کش
Iran, Islamic Republic of
یکی از مفیدترین کارها ، عزل دکتر چمن بود که خیلی دیر اتفاق افتاد !!!!!
مدیریت دانشگاه مرد عمل می خواهد نه مرد سخنران !!!!
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
وظیفه نمایندگان قانون گذاری است نه عزل نصب کردن به امید روزی که در مملکت ما هر کس و هرچیزی سر جای خودش قرار بگیره
کارشناس فنی
Iran, Islamic Republic of
بیشترین ساخت و ساز در دوره مدیریت دکتر چمن بود
ساخت ۸۰ خانه بهداست
ساخت ۸ پایگاه اورژانس
ساخت دو کلینیک تخصصی پزشکی
یاخت کلینیک تخصصی دندانپزشکی
ساخت کتابخانه و سلف سرویس بزودی افتتاح می شن
راه اندازی مرکز جراحی قلب
و دهها پروژه دیگر که الحق شاهکارهای دکتر چمن بودند.
پزشک خانواده رحیمی
Iran, Islamic Republic of
بیشترین دستاوردهای خوب عملکرد استاد چمن کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و مادران باردار بود با تجربه و مداخلات خود ایشون واقعا هم در بهداشت و هم در درمان کارهای بزرگی شد و در این سالها اگر بخواهیم به حق قضاوت کنیم دکتر چمن از موفقترین روسای علوم پزشکی کشور بود.
فکر نکنم هیچ کس در این مطلب شک داشته باشه که اگر بر اساس کارنامه بود حتما باید دکتر چمن ترفیع می یافت نه عزل اما همه می دونیم که فقط زیر بار حرف زور و ناحساب نرفتن باعث عزلش شد. پس بیاییم و با خودمان روراست باشیم.
حالا حامیان این تغییر بگویند آیا دکتر ایلامی اون معاونین ضعیف و مدیران کارنابلد را تغییر داده؟! منتظریم
حقگو
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن یک مرد واقعی است همین که زیر بار کار خلاف قانون نرفت در تاریخ ماندگار شد بنازم به غیرت و مردانگی او که برای همیشه ماندگار شد .
کاظمی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر چمن عزیز که ما در کهگلویه مظلوم با عدلت خواهیش صاحب ام آر آی و صاحب بخش جراحی مغز و اعصاب شدیم.
به همت دکتر چمن کلینیک تخصصی دهدشت آماده بهره برداری هست
اورژانس بیمارستان دهدشت آماده راه اندازی هست. و خیلی متخصص و تجهیزات پزشکی و آمبولانس که مدیون لطف دکتر چمن هستیم.
البته اطلاع داریم که جناب دکتر برای همه مناطق همینطور دلسوزانه امکانات فراهم کرده. هر کجا هست خدا پشت و پناهش باشد.
دانشجوی آگاه و مطالبه گر
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه هم استانی های عزیزم
جناب آقای دکتر چمن و دکتر سراج واقعا دوتا از شخصیت های برجسته و بومی استانمون بودن که متاسفانه به خاطر سیاست های غلط قومیتی و بی تدبیری نمایندگان بویراحمد توسط عده ای خاص برداشته شدند و آقایان غیره بومی جایگزینشان شدند
جالب اینجاست که همین کبنا چند وقت قبل تیتری بزرگ با این عنوان که انتصاب غیره بومی ها توسط دکتر سراج در دانشگاه پیام نور که متاسفانه حواشی زیادی هم برای ایشان ایجاد کرد
اما اخیرا هیچ گونه واکنشی از این سایت مشاهده نکردیم مشخص است که این سایت در راستای عده ای خاص گام بر می دارد....
مشکل استان ما همینه.... تا زمانی که رسانه و سبکه های به رسالت واقعی خود اقدام نکنند و آگاهی بخشی به توده عموم را در دستور کار قرار ندهند وضع از این بدتر خواهد شد
محمود
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن مدیری کاربلد بود وبس.
محمدپور
Iran, Islamic Republic of
این یادداشت یکی از بهترین و صادقانه ترین یادداشت هایی بوده که تا حالا یک سایت محلی منتشر کرده است.
درود بر کبنا نیوز
همیشه سعی کنید که حامی حق باشید.
پاینده باد دکتر چمن که بهترین تحولات را در سلامت استان بوجود آورد و دعای خیر مردم بدرقه راهش هست.
Iran, Islamic Republic of
اوج توسعه نیافتگی و بفکر رفاه مردم نبودن ، برداشتن زحمت کشانی است که در عین داشتن تخصص و توان برمبنای قانون کار میکنند و باج به کسی نمیدهند
نهم
Iran, Islamic Republic of
خدمات بیادماندنی و ماندگار دکتر چمن همیشه دریادهاخواهدماند، کسانی که کت و شلوارهای مسوولیت دوخته اند و درصف گرفتن پست هستند معلوم است که این تغییرات برایشان مطلوب است
احمدیان
Iran, Islamic Republic of
خب حالا که یکماه گذشته وهنوز معاونتی تغییر نکرده فقط قصد عقب انداختن پیشرفت استان را در سر داشتند
Iran, Islamic Republic of
البته خوب فقط در بحث شاعری
امین
Iran, Islamic Republic of
ضرب المثلی است دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را در دوران چمن وضعیت بیمارستانهای ما خیلی اسفناک شدند هرکسی که گذرش به بیمارستان امام سجاد می افتاد حاضر میشد تو خونه بمیره اما یک ساعت اینجا بستری نشه
شقایق
Iran, Islamic Republic of
استاد عزیز کجایید که اورژانس هوایی در حال افتتاح است این افتتاحیه بدون شماصفا ندارد. چه کارهای بزرگی که انجام دادید و قدر شناسی نبود. پیگیری هایتان بالاخره جواب داد و افتتاح در عیاب شماست. درود بر استاد چمن و مهندس پوران فرد عزیز. خسته نباشید.
اصلاح طلب لنده
Iran, Islamic Republic of
فقط این را بگم متاسفم برای کسی که این حرکت زشت را انجام داده بی شک دکتر چمن گوهر گرانبها ی استان کهگیلویه و بویر احمد بودن و هستن و جواب این برخورد را در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داد و امیدوارم قاتل نخبه های استانمان برای همیشه خود را نبخشد
متخصص قلب
Iran, Islamic Republic of
یکی از کارهای ماندگار دکتر چمن راه اندازی بخش جراحی قلب با امکانات پیشرفته در مرکز استان بود. که بدون شک چنین کار بزرگی فقط از دکتر چمن ساخته بود و بس
کهگلویه
Iran, Islamic Republic of
نماینده ما جناب عدل خان فقط از دوستانش برا شکار و نیازاش و انجام کاراش استفاده میکنه سرش به ..
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با سلام ناشناس شماره ۳۳مدیر باید سخنور باشد تا بتواند عمل کند مدیری که سخنور نیست مثل ادم گنگ هست وادم گنگ نمی تواند کار هم کن
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اخ سی کر خوب که الکی رفتت پون باج وتاجگردون نداند تاجگردون اگر راست می گوید گوهرگانی که ضیعف ترین مدیر خودش هست بردارش
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که در این استان رابطه سالاری بر شایسته سالاری تقدم دارد جای هیچ پیشرفتی نخواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
درود برمدیرمحترم وواقع بین کبنیا نیوز
ای برادر ازقدرت طلبانی که عمر دوروزه دنیا کورشان کرده وحاضرند به خاطر آرای عوام.... بر جنازه انسانها بگذرند انتظاری غیر ازاین نیست
Iran, Islamic Republic of
درود برمدیرمحترم وواقع بین کبنیا نیوز
ای برادر ازقدرت طلبانی که عمر دوروزه دنیا کورشان کرده وحاضرند به خاطر آرای عوام.... بر جنازه انسانها بگذرند انتظاری غیر ازاین نیست....!!!
سخنوری دکترچمن.....! درگوزه همان برون تراود که دراوست...!
دوستدار کبنا
لطفا کامنت پایانی را اصلاح بفرمایید:
حال متکلم از کلامش پیداست
از کوزه همان برون تراود که در اوست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1