تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب : ۲۲۵۵۹۷

تاجگردون؛ الگویی برای حاج زارع و عدل هاشمی

۳۳
۰
کبنا ؛محمدصادق زمانی پور
۲۲۲ روز از مجلس دهم می‌گذرد. مجلسی که نماینده‌اش در خصوص فعالیت و وظایف قانونی‌اش می‌تواند پرتلاش و یا کم‌تحرک بوده و همچنین نسبت به ارائه گزارش کار خود موظف و یا بی‌تفاوت باشد.
میزان فعالیت نماینده را موکلین به‌خوبی می‌بینند و با تغییرات پیرامون خود نسبت به گذشته به وکیل خود رأی اجتماعی (نه سیاسی) مثبت و یا منفی می‌دهند، اما علیرغم رأی مثبت و یا منفی شهروندان به نمایندگان، این سؤال بسیار مهم به نظر می‌رسد که یک نماینده مجلس تا چه حد خود را ملزم به پاسخگویی به مردم می‌داند؟ چه آن‌هایی که به او روی‌داده و چه آن‌هایی که رأی نداده‌اند...
یک نماینده مجلس وظیفه دارد نه پس از چهار سال، بلکه حداقل به‌صورت فصلی و یا ماهانه گزارشی ازآنچه برای حوزه انتخابیه خود و یا در سطح ملی انجام داده است بیان کند، چراکه بسیاری از مردم نه از درون مجلس خبر دارند و نه از افکاری که یک نماینده قرار است برای پیشرفت منطقه خود به کار گیرد.
به عقیده راقم این سطور که خود از شهروندان بویراحمدی می باشد و سالها در دو حوزه دیگر نیز زندگی کرده است، متأسفانه در استان ما یک نماینده مجلس پس از پایان چهار سال دوره نمایندگی و زمانی که خود را می‌خواهد برای انتخابات دوره جدید آماده سازد، دست‌به‌قلم برده و یا برایش دست‌به‌قلم می‌برند و کتابچه و گاهی کتابی قطور می‌نویسند و کارهای کرده و نکرده بسیاری را نوشته و می‌گویند که در چهار سال گذشته این کارها را انجام داده‌ایم و البته کسی نیز در آن برهه زمانی کوتاه نمی‌تواند آن‌همه کار را نقد و تحلیل کند.
معمولاً سطور بالا متوجه نمایندگانی است که از گزارش‌های ماهیانه و یا فصلی عاجزند و آن نیز به علت در چنته نداشتن فعالیت‌هایی مثبت برای دیارشان می‌باشد.
اما لازم است مثال‌هایی عینی و در زمان کنونی بیان شود تا سطور مذکور بیشتر قابل‌لمس باشد.
استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دهم سه نماینده داشته که حدود هفت-هشت ماه از عمر وکالت آنان می‌گذرد. هر سه نماینده نیز دارای طرفدارانی چند آتشه و البته مخالفینی جدی دارند که برای هر مسئله کوچک و بزرگی و از طرق مختلف رو در روی‌هم قرار می‌گیرند؛ اما آنچه مطمئناً طرفداران هر سه نماینده و یا هر طیفی با آن موافق می‌باشد، گزارش کارهایی است که یک نماینده می‌بایست در طی روز یا هفته و یا ماه به موکلان خود ارائه دهد چراکه این حق طبیعی هر موکلی است که بداند نماینده‌اش برای حوزه انتخابیه چه فعالیتی صورت می‌دهد.
اما اگر بخواهیم مثال‌هایی ملموس برای این موضوع بیان کنیم؛ می‌توان به گزارش‌های هفتگی نماینده مردم گچساران و باشت اشاره کرد. تاجگردون چه در طی دوره نهم و چه در این دوره، از طرق مختلف (سایت‌ها، روزنامه، سخنرانی‌های فصلی،‌ فضای مجازی، صداوسیما و...) سعی بر برقراری ارتباط تنگاتنگ با موکلین خود نموده و ارائه گزارش را به یک وظیفه همیشگی برای خود تبدیل کرده است و برخلاف دو نماینده دیگر استان، اگر به علت مشغله بسیار وی به جهت ریاست بر دو کمیسیون مهم بودجه و تلفیق نتواند به حوزه انتخابیه بیاید اما حق خود را از مسئولی که به استان سفر کرده پیشاپیش می ستاند و موکلینش هیچ نگرانی از عدم حضورش احساس نمی کنند.
گزارش‌های وی که گاهی با قلمی خودمان و یا عامیانه و گاهی حتی با گذاشتن یک عکس در اینستاگرامش می‌باشد، باعث یک ارتباط صمیمی و البته مفید گردیده و این موضوع مهم کمک بسیاری به او کرده تا پس از پایان چهار سال، فقط اشاراتی به کارهای کلان صورت گرفته کند و نیازی نباشد تا ریزبه‌ریز توضیح دهد و یا کتابی قطور منتشر نماید.
شاید در طی این چند سال بسیاری بر وی خرده بگیرند که چرا به ریزبه‌ریز کارها، جلسات، سفرها و... اشاره می‌کند اما وی بسیار زیرک‌تر از آن است که با چنین انتقاداتی، دست از گزارش دهی خود بکشد چراکه خوب می‌داند مردم ما گاهی فراموش‌کار می‌شوند و می‌بایست در طول چهار سال با آنان در ارتباط بود و از انباشته شدن گزارش در روز آخر خودداری کرد و نیز می‌داند در برهه انتخابات بسیاری می‌گویند که نماینده هر چه در روز آخر به زبان بیاورد فقط برای رأی و برای دلبری کردن است... پس وی به طرق مختلف و البته با تنوع‌پذیری بالا همچنان در عالم رسانه می‌تازد و از کلیه امکانات موجود به بهترین شکل ممکن بهره می‌برد و در این خصوص هیچ خرده‌ای بر او نمی‌شود گرفت، چراکه همه باید ارتباط یک وکیل با موکلین خود را به فال نیک گرفته و قضاوت در خصوص موضوع گزارش‌شده را به مردم بسپاریم.
و اما در آخر؛ باید از دو نماینده دیگر یعنی آقایان زارعی و هاشمی پرسید چرا شما نیز همچون همکار هم استانی‌تان خود را مقید به گزارش‌های لااقل فصلی نمی‌دانید و به مردمانتان نمی‌گویید که چه می‌کنید و چه کردید و قرار است که چه کنید؟! دوره، دوره رسانه و فضاهای مجازی است و هیچ بهانه‌ای برای عدم ارتباط با مردم و یا نداشتن تریبون نیست و اگر از توان داشتن روزنامه و یا سایت داری برنمی‌آیید، رسانه‌های بسیاری هستند که می‌توانند صدا و تریبون شما برای گزارش‌هایتان باشند و البته همان‌طور که در مقدمه اشاره شد: عدم گزارش دهی شما یا نشان از بی‌تفاوتی به این موضوع دارد و یا نشان از کم‌تحرکی... پس لطفاً خود را ملزم به گزارش دهی کنید، چراکه موکلانتان سرتاپا گوشند که بشنوند و بدانند که در این ۲۲۲ روز چه کردید؟ و مابقی را چه خواهید کرد...
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
زارع که کاری نمیکنه بخواد گزارش بده . کلا زارعی توی مجلس سیاهی لشکره . شما از سیاهی لشکر مجلس انتظار گزارش دارید ؟ بعدشم زارعی تحصیلات آکادمیک و دانش خاصی نداره ک در مباحث مجلس شرکت کنه . حداکثر گزارشی که زارعی میتونه بده گزارش مراسمات فاتحه خوانی است . امیرکبیر و مراسم فاتحه خوانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاج
حقگو
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان اگر دنبال حق و حقیقت هستید باید بدانید و آگاه باشید و دیگران را هم آگاه سازید که هر سه نفر نماینده بیشتر از آنکه به فکر مردم باشند به فکر منافع خودشان هستند و در کسب منفعت شخصی با هم در رقابتند.
مسلم
Iran, Islamic Republic of
جدا که زیبا بود
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون یک نماینده استراتژیست و کلان نگر می باشد زارعی نگرش در حد جابجایی و تخریب مخالفان خود را دارد
زیبا
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون به داد کهگیلویه برس که ما ول معطلیم
دانشجو
Germany
دلیلش این هست که تاجگردون فرد منظمی بوده و از جوانی در حساس ترین سازمان یعنی سازمان برنامه کار می کرده و کاملاً باتجربه هست...
کهگیلویه بزرگ
Germany
زارع و عدل فقط حرف می زنن. تاجگردون کاشکی نماینده دهدشت بودی..
Iran, Islamic Republic of
که ای همه تا ج تاج نکنید حاج عدل مرد میدان وسازندگی است وقدم به قدم عملکرد خودش را برای مردم گزترش می کند
زمانی
Netherlands
واقعاً مطلب به جای بود. فاصله دو نماینده دیگه با تاجگردون زمین تا اسمون هست. در هرچی که بگی تا یه سر و گردن بالاتره
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
زارع حراست استانداری بود.عدل هم پیمانکار بود.چه انتظاری از یه پیمانکار ومسئول حراست استانداری دارید؟
ﻧﻔﺘﻰ ﻫﻮﺍﺩﺍﺭ ﺗﺎﺟﮕﺮﺩﻭﻥ
Iran, Islamic Republic of
درود بر داش غلام.

دکتر تاجگردون متعلق به همه استان است.
Iran, Islamic Republic of
الگو در چه چیزی تمام فامیلهاراپست ومقام دهد وپیمانکاریهارا بردارد
Iran, Islamic Republic of
بله الگو

تمام مدیران کل استان از دوستان همشهری تاج هستند
جدیدا هم رییس دانشگاه فرهنگیان گچسارانی گذاشنند
شهران
Iran, Islamic Republic of
ای هموطن شماره ۹ همان که نوشتی کاملا درسته،کاملا
بله گزترش میکنه
خخخخخخخ
علیدوگانه سوز
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند رییسی نماینده اول بویر احمد در مجلس وهمینطور خدا رحمت کند حاج حسینی استاندار قبلی خداکنه که هرچه مرغ عمرانی هست زودتر از زمین محو بشوند
راهنما
Iran, Islamic Republic of
من هم با گزینه ۹ و ۱۵موافقم
گز ترش میکند یعنی چه راستی ؟ از وظایف جدید نمایندگان است ؟
Europe
متن نظر شماتوراخدابزاریدروی داغ دلمون بنشینیم عدل چچچچ چه
ابرقو
Iran, Islamic Republic of
ای خدا مگه آدم عاقل هم تو استان دیگه مونده
امیر
Iran, Islamic Republic of
حساب کار از دست آقایان زارع و هاشمی در رفته و باید حواسشون به خودشون باشد که آقای تاجگردون بر آنها غضب نکند. به هر حال تا پایان این دوره مجلس باید در مجلس بمانند.یا زهرا به این دو نماینده کمک کن که جلوی تاج کم نیاورند.غیر از خدا کمک کند اینطور هم نمی ماند.
حمید قائدی
Iran, Islamic Republic of
مردم محترم کهگیلویه وبویراحمد الکی نظر ندهید خداوکیله همه نمایندگان ما تلاشکار وفعال ودلسوز مردم هستند زیاد تند نروید .کسی که مخالف اینا هست فردی بیکار وعغده ای هست با تفکری باز نظر دهید.خودتان را با این حرفای الکی گول نزنبد .بروید به خانواده خود برسید.بهتر از این حرفای چرته .
Iran, Islamic Republic of
برکناری دکتر چمن یکی از کارهای بسیار مفیدی بود که دیر انجام شد !!!
درزمان دکتر چمن ، دانشگاه جایگاهی شده بود بود برای کسانی که هیچگونه تجربه مدیریتی نداشتند !!
خدا وکیلی ، معاون پشتیبانی دانشگاه ، باید دکتر قائدی باشد ؟؟؟؟؟؟
گهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
پاچه خواری هم اندازه ای دارد
ایرج
Iran, Islamic Republic of
سلام تاج عزیز به فکر جایگزین رئیس مرکز بهداشت استان باش منتظریم سردارعزیز همکاری کن
حقانی از لیکک
Iran, Islamic Republic of
باید به عدل وقت بدهیدکهگیلویه بزرگ باید نظرش هم بزرگ باشد یا علی
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
شما با این حرفها میخواهیدآن دو نماینده زارعی وهاشمی رابحرف در بیاورید واز واکنششان سوژه بزاریدکه از مردانگی بدور است
پیمان
Iran, Islamic Republic of
چرا نظر من تایید نشد.؟؟
مریم
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر تاجگردون لطفا مدیران ضعیف را عوض کنید
مریم
Iran, Islamic Republic of
لطفا رئیس آموزشکده دختران رو عوض کنید.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
احسن بر زارعی مرد عمل مرد یکه تاز میدانهای سخت
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
من ندیدم کسی به فکر استان با شهرستان باشه کردار هر شخصی مهم است نه مدرک و جایگاهش .وقتی یک نماینده مسئولی برای اداره ای انتخاب میکنه باید شایسته سالاری باشه و نشانه طرز فکر آن نماینده را می رساند حالا شماها بیایید بررسی کنید بعد نظر بدهید .من که عمران آبادی درستی ندیدم .انتساب ها بستگی به رای دارد که جمع آوری شده .همین .
دوگانه سوز
Iran, Islamic Republic of
این همه تعریف وپاچه خواری پس کو مصوبات سفر هییت دولت چرا کسی پیگری نکرد یا اصلا همش دروغ بود لطفا قبل از پاچه خواری جواب بدهید یک پل ویک سد در یاسوجه که ۱۰۰ بار استاندا و مدیرکل راه ورییس جمهور قول ۸۰ روزه دادند اما چی شد خدا لعنت کنه ادمهای مفت خور را که فقط منتظر حقوق سربرج هستند کجا این مسولیین کار کردند کو فعالیتشون بگذارید چند سال دیگه از بی ابی همتون بمیرید اون وقت میفهمید کجا خوردید اونها که پول جمع کردن میروند امریکا شما میمانید وسله وسر
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
عدل تازه وارد صحنه شده بدک هم نبوده انتظار نداشته باشید درمجلس مقام مثل تاج بگیره هدف فعالیت هست زارع درمقابل کل نمایندگان مجلس بجز فاتحه خونی وافتتاه مسجد مدرسه وغیره ک هیچ کدام بدرد رفع بیکاری فعلی استان نمیخوره هیچ کاردیگه ای بلد نیست خدا این ۳ سال باقیمانده رابخیر کنه.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1