تاریخ انتشار
جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۲۲۵۵۶۵

ضربه‌ مهلک بر پیکره اتحاد طوایف کهگیلویه و بویراحمد در سایه استخدام‌های مسأله‌دار

۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛داریوش بهنیازاده

در طول سال‌جاری اخبار زیادی در خصوص استخدام‌های مسأله‌دار در جراید و سایت‌ها و به‌ طور کلی مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که بیش از هر چیز به اتحاد طوایف در استان لطمه می‌زند.
  در استان کوچکی به نام کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنیم که همه مردم تقریبا در سراسر استان به نوعی به همدیگر متصل می‌شوند و طوایف و ایلات در این استان بدون استثنا وابستگی دارند.

این استان یکی از کوچکترین استان‌های کشور است که مردم به دلیل زندگی عشایری در مناطق سرحدی و گرمسیری قرابت و نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند و همه از احوال یکدیگر باخبرند.

اتفاقی در استان نخواهد افتاد که مردم در مناطق مختلف از آن بی‌خبر باشند چرا که به دلیل بافت عشایری که ذکر کردیم همه رو‌ در‌ روی همدیگر هستند و البته در صورت بروز هر گونه اتفاقی همه از آن مطلع می‌شوند.

در سال‌جاری موضوعی که در استان دهان به دهان چرخید و همه از آن مطلع شدند بحث استخدام‌های مسأله‌دار بود.

کاری به قانونی و غیر‌قانونی بودن آن نداریم و نیک می‌دانیم که در بسیاری از آن‌ها اقدام غیر‌قانونی صورت نگرفته است و دست مدیران برای استفاده از نیروها باز بوده و کسی نمی‌تواند در این زمینه دخالت کند.

اما این یک سر قضیه است چرا‌که اخلاق را نمی‌توان فدای قانون کرد و چون وزارتخانه و شرکت در مرکز دست مدیر را برای به‌کارگیری نیروها در استان باز گذاشته تنها پسر خاله و دختر خاله و پسر عمو و برادرزاده خود را وارد دستگاه کنیم و برای دیگران بهایی قائل نباشیم.

شاید در بعد اول قضیه حق با رسانه‌ها نباشد و اگر مدیران شکایتی در این زمینه داشته باشند محکمه قضایی حق را به آن‌ها بدهد اما در بعد دوم قضیه حق به هیچ‌وجه با مدیران محترم هم‌استانی نیست چرا‌که قانون را اجرا کرده‌اند اما اخلاق را زیر پا گذاشته‌اند.

در روزهای اخیر شنیدیم که برخی از مدیران تا ۱۷ نفر از بستگان خود را جذب یکی از شرکت‌ها کرده‌اند که موافقیم در این زمینه شاید کار غیرقانونی صورت نگرفته است.

اما به شدت با این موضوع مخالفیم که کار غیر‌اخلاقی و با پوشش قانونی صورت گرفته و همین اقدامات موجب می‌شود که مردم در ایلات و طوایف مختلف به یکدیگر بدبین شوند.

این موضوع را به وضوح در سال جاری مشاهده و احساس کرده‌ایم که متاسفانه بخشی از استان نسبت به بخش دیگر بدبین شده و هر چه که جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر برای ایجاد اتحاد هزینه کرده و فرهنگ‌سازی کرده است با کار غیر اخلاقی این دسته از مدیران از بین رفته است.

متأسفانه رسانه‌های استان ما بیشتر به ابعاد قانونی این بکارگیری‌ها توجه کرده‌اند و به کل از ابعاد اخلاقی و اجتماعی آن غافل شده‌اند که می‌طلبد به جای زور زدن در حوزه قانونی به آسیب‌های‌اجتماعی آن بپردازند شاید برخی از مدیران دست از اقدامات غیر‌اخلاقی خود بردارند که این کار آن‌ها اتحاد استان را نشانه رفته است.



نام شما

آدرس ايميل شما

بیکار
Norway
بر پدر ومادر اون مسولی که فامیلش رو استخدام میکنه وبقیه رو نادیده میگیره لعنت لعنت لعنت. من که فامیلم ریس ومدیر نیست که استخدام بشم باید برم بمیرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من یه سوال منطقی دارم. لطف کنید جواب بدید. مگه استان کهگیلویه و بویراحمد دستگاه های نظارتی نداره که یه مدیر بیش از ده نفر رو در طی یک یا دو سال استخدام میکنه؟ یعنی استخدام اینقد راحته ؟ هیچ لیستی برای دستگاه های نطارتی فرستاده نمیشه؟ واقعا عجیبه. یعنی خاک عالم بر سر آمریکا و اسرائیل !!!!!!!!!!!!
پیسنهاد به استاندار
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد می کنم استاندار استخدام در استان رو تعطیل کنه تا هر مدیری فامیلاشو استخدام کنن تا بقیه جونا تکلیفشون با خودشون روشن تر بشه و زودتر زبانشونو تقویت کنن برن اروپا یا امریکا. اینطوری هم یه عده توی استان شاغل میشن، هم اونایی که فامیل مدیرا نیستن میرن خارج و تعداد بیکارای استان کم میشه.
وکو بریم
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار ماوکو بریم و اوطرف ترامپ رنه بسه ایرانیله راه نیه و ای طرفم مدیرل استانی رنه بسنه. صحرای کربلا وابیه.
علی
Iran, Islamic Republic of
کجای کا ری تمام بی قانونیها ازکیسه قانونگذاران استان نمایندگان محترم بیرون امده به شه ستان گچساران توجه بف ما شرکت نفت حتیماشینهای استیجاری خودراازطریق نامه دفتر نماینده جذب کرده چه رسدبه نیرویکار
رستمی
Iran, Islamic Republic of
کار غیره قانونی وغیره اخلاقی هردو هست
یه گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تو استان یاسوجیا به بقیه اجازه نمیدن کار گیر بیارن الان اگه یه گچسارانی بره یاسوج اصلا نمیزارن استخدام شه ولی این ظلم به گچساران روا میدونن و بچه یاسوجو میارن گچ سرکار.....واقعا تاسف آوره
Iran, Islamic Republic of
اگر دنبال مقصرید شخص اول تاجگردون هست دوم زارعی و سوم هاشمی پور که تازه شروع کرده و می خواد خیلی زود به اونا خودشو برسونه.
حالا شما هر روز یه مطلب بزنید اونا هیچ توجهی ندارند و دنبال کار خودشون هستند.
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
بومی سازی طوری مساله دار شده که روستاها همجوار به کارخانه ها ادعای مالکیت دارند طوری که بعضی ها نظر دادند باید هر کس هر وجب خانه خود را محل کار خود قرادهد یعنی کسی که تحصیل کرده شهری دیگر باشد و بخواد در شهر دیگر از استان مشغول شود باید ابراز هویت نکند نمی دانم این چه سیاسیتی است اما نتیجه خوبی در آینده ندارد
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1