تاریخ انتشار
جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۲۲۵۵۲۰

مظلومیت رفسنجانی از «شهید بهشتی» بیشتر بود / قدر آتش‌نشانان را بیشتر بدانیم/ بیکاری اصلی ترین مشکل جوانان بهمئی / قوه قضائیه را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی کمک کنیم

۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /
عامل استحکام نظام اسلامی ولایت فقیه است
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: عامل استحکام نظام اسلامی ولایت فقیه است.
حجت‌الاسلام اسماعیل در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به ادامه بحث اصول نبوت که اصول اصل جهانی بودن و جاودانه بودن آیین اسلام است اشاره و بیان کرد: آیات فراوانی بر جهانی بودن و جاودانگی اسلام دلالت دارند.
صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راه‌وار سعادت تقوا دانست.
وی به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اشاره و آنها را تبین کرد.
امام جمعه قلعه رئیسی به حادثه ساختمان پلاسکو اشاره و بیان کرد: حادثه جانسوز و غم‌بار پلاسکو در اوج تلخی بود اما از جهاتی پیام‌ها و هشدارها دارد اولین اقدام لازم ضرورت تجلیل شایسته از خانواده فداکار آتش‌نشانان در کشور، ضرورت ایمن‌سازی بناها و ساختمان‌ها، تفکیک بین مراکز تولیدی و مراکز عرضه کالا به‌ویژه لباس و پوشاک، ضرورت هوشیاری آحاد مردم و مدیران و مسؤولان امر در برابر القائات و شایعات بیگانگان و ضرورت پیشگیری از حوادث مشابه و باید تلاش شود از این حوادث جلوگیری شود.
صلواتی به روز ۱۲ بهمن بازگشت حضرت امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب ما ثمره زحمات و تلاش مجاهدت‌ها همه اولیاء انبیاء و همه شهیدان راه حق است یکی از ثمرات زحمات ۲۳ ساله رسول است و برای این نظام و انقلاب حدود ۳۰۰ هزار شهید دادیم و جوان در راه خدا دادیم و ما مدیون انقلاب و نظام هستیم و ما هر‌چه داریم به برکت انقلاب و نظام است.
وی به عوامل که باعث پیشرفت انقلاب اشاره و تصریح کرد: حفظ تعهد به اسلام، نقش در استمرار نظام روحانیت، حضور در صحنه مردم و ساده‌زیستی دولت‌مردان و مسؤولان از مهمترین عوامل پیشرفت نظام بود.
امام جمعه قلعه رئیسی اضافه کرد: آن‌چه امروز این نظام اسلامی مستحکم نمود و عامل استحکام نظام است ولایت فقیه است امروز دشمن به دنبال نظام بدون ولایت فقیه است.
انتقاد از رکود ۹ ماهه پروژه مصلای لنده
امام جمعه لنده از رکود ۹ ماهه پروژه مصلای این شهرستان انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز لنده، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: آنچه امروز باعث مشکلات فردی و اجتماعی در جوامع اسلامی و غیر اسلامی شده کمرنگ شدن تقوا و دوری از احکام الهی است.
وی افزود: اگر تقوا را رعایت کنیم دعای قنوت نمازمان برای ما مستجاب خواهد شد و عنایت حضرت حق نصیب ما خواهد شد.
امام جمعه شهرستان لنده در ادامه به ارائه خدمت به مردم اشاره و تصریح کرد: مسؤولان باید در کنار مردم بوده و مشکلات جامعه را شناسایی و در جهت مرتفع ساختن آن گام بردارند.
محمودی‌اصل در ادامه به حادثه ساختمان پلاسکو اشاره و یادآور شد: حرکت جهادگونه آتش‍نشانان در ماجرای پلاسکو نمونه عینی در کنار مردم بودن و خدمت به مردم بوده که از جان برای خود در میدان آتش برای ارائه خدمت مایه گذاشتند.
وی خاطرنشان کرد: این حادثه باید درس عبرتی برای مردم و مسؤولان برای تجهیز و تهیه امکانات مقابله با حوادث باشد.
امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به جایگاه والای آتشنشان در جامعه اشاره و ادامه داد: نقش و جایگاه این مردان مخلص در جامعه ما مجهول مانده و باید بستر معرفی و ارج نهادن به این شغل پر خطر در جامعه فراهم شود.
محمودی‌اصل حادثه پلاسکو را آزمونی برای کمک به هم‌نوع خواند و گفت: حضور و همراهی مردم در این حادثه نشان از فداکاری و ایثاری بوده که در نهاد این ملت نهادینه است.
وی در ادامه به دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و افزود: انقلاب اسلامی انقلاب نور و معجزه جاوید اسلام در قرن حاضر بود که شرق و غرب را متحیر ساخت و قدرت پوشالی و ظاهری آنها را زیر سؤال برد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده به برکات نظام و انقلاب اسلامی اشاره و یادآور شد: برخی افراد که قدرت تحلیل مسائل را ندارند در فضای مجازی مطالبی را مزرح می‌کنند که باعث رویگردانی مردم و به خصوص جوانان از انقلاب خواهد شد.
محمودی‌اصل افزود: قدرت ایمان مردم در سرنگونی حکومت و رژیم شاهنشاهی و استقرار و استقلال نظام اسلامی بالاترین و شاید گویاترین برکت نظام و انقلاب اسلامی بوده است.
وی افزود: برخی انقلاب‌ها بعد از مدتی به حاشیه می‌روند ولی بعد از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب وفاداری و همراهی ملت ایران با نظام و انقلاب کاملاً مشهود بوده و هر جا نیاز به حمایت و همراهی بود پای کار بودند.
امام جمعه لنده با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته گفت: آروزی امام خمینی(ره) صدور انقلاب به جامعه جهانی بوده که امروز ما شاهد این مهم هستیم.
محمودی‌اصل در ادامه به تبعیت برخی کشورهای اسلامی از جمله بحرین از انقلاب اسلامی اشاره و افزود: تلاش مردم بحرین برای رهایی از سلطه آل خلیفه نمونه بارز درس گرفتن کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی بوده که در آینده نزدیک شاهد سرنگونی آل خلیفه خواهیم بود.
وی به ۱۲ بهمن و سالروز ورود حضرت امام به کشور اشاره کرد و گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب برای مردم لازم و ضروری است و از هر فرصتی برای این مهم باید استفاده کرد.
محمودی‌اصل به حضور جوانان در نهضت امام خمینی(ره) اشاره و یادآور شد: برای تداوم نظام و انقلاب لازم است ظرفیت و پتانسیل جوانان مورد توجه قرار گیرد و از آنها در جایگاه‌های لازم بهره ببریم.
وی در ادامه سخنان اخیر وزیر امور خارجه که نباید هر روز برجام را مطرح کنیم را یادآور شد: ۳ سال وقت و هزینه ملت برای این موضوع هزینه شد و وعده‌هایی یه این ملت داده شد که نیاز است به صورت شفاف گشایش‌ها و دستاوردهای آن برای مردم گفته شود.
امام جمعه لنده در ادامه به موضوع احداث مصلی نماز جمعه لنده اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این مصلی از سال ۹۱ آغاز شد ولی در دو سال اخیر هیچگونه اعتباری برای تکمیل و بهره‌برداری از آن اختصاص نیافته است.
وی به راکد شدن پروژه  مصلی نماز جمعه لنده در ۹ ماه اخیر اشاره و افزود: تا کنون بیش از یک میلیارد تومان برای احداث این مصلی هزینه شده و در خوشبینانه‌ترین حالت و در صورت اختصاص اعتبار این پروژه به صورت یک ساختمان تحویل دفتر و ستاد خواهد شد.
محمودی‌اصل ادامه داد: مفروش کردن و سیستم صوتی و ... از جمله مشکلاتی است که می‌طلبد مردم و مسؤولان ما را در اجرای آن یاری کنند .

مسئولان از دادن آمارهای به ظاهر مثبت اما به واقع توخالی به ملت پرهیز کنند
امام جمعه کبگیان گفت: مسئولان باید از دادن آمارهای رنگین به ظاهر مثبت اما به واقع پوچ و توخالی به ملت پرهیز کرده و مراقب دید ملت باشند.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کبگیان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه، دنیا را شبیه به مار خوش خط و خالی دانست و گفت: با این تفاوت که نیش زهرآگین دنیا قدرتمندتر از مار است.
وی اظهار کرد: اگر در حلال و حرام خود دچار تردید شویم در دهان اژدهای دنیا ناکام از ره توشه به دیار باقی خواهیم رفت.
امام جمعه کبگیان گفت: انقلاب در جهان زیاد به وجود آمد اما اسلامی و مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران را از این حیث متمایزتر از سایر انقلاب‌ها کرده است.
وی با بیان اینکه حفظ، تعهد نسبت به اسلام، حضور مقام معظم رهبری در رأس نظام و همچنین حضور همیشه مردم در صحنه با حس استکبارستیزی از ویژگی‌های ممتاز تثبیت انقلاب اسلامی است، گفت: برچیدن این ویژگی‌ها از اهداف دشمنان قسم خورده نظام است که با اتحاد ملت و در سایه رهنمون‌های ولایت‌فقیه، دشمنان را هراسان و ناامید می‌کند.
امام جمعه کبگیان افزود: مسؤولان باید از دادن آمارهای رنگین به ظاهر مثبت اما به واقع پوچ و توخالی به ملت پرهیز کرده و مراقب دید ملت باشند.
خطیب جمعه کبگیان با تسلیت به مناسبت حادثه غمبار پلاسکو عنوان کرد: با تجلیل شایسته و درخور شأن از بازماندگان این سرخ‌قامتان سوخته تن، با ورود جدی در نوسازی ساختمان‌ها، با مدیریت مسؤولان در سایه مشارکت ملت نگذاریم حوادثی مانند پلاسکو به وجود آید.
وحدانی‌فر از همکاری مردم شهر و روستا در بازگشایی معابر عمومی تشکر کرد و گفت: اهدای زمین در وقف مساجد و حسینیه و امام‌زاده‌ها و بازگشایی معابر توسط مردم از برگشت خوردن اعتبارات تخصیص داده شده جلوگیری و همچنین به توسعه و رشد این بخش کمک شایانی می‌کند.
تحقیر آمریکا مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران بود
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه ولایت فقیه عامل اساسی در استمرار انقلاب است، افزود: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب، تحقیر آمریکا بوده است.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی با اشاره به سالروز ورود امام خمینی(ره) به وطن و فرا رسیدن دهه فجر اظهار داشت: امام آمد و جاء الحق و زهق الباطل را تحقق بخشید.
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای مهمی داشت افزود: سقوط حکومت شاهنشاهی از جمله این دستاوردها بود.
تقوی تصریح کرد: انقلاب، نظام جمهوری اسلامی را بر مبنای ولایت فقیه استوار کرد و آن چیزی که توانست انقلاب را پیروز کند همین ولایت فقیه و وحدت مردم بود.
وی با بیان اینکه ولایت فقیه عامل اساسی در استمرار انقلاب است، افزود: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب، تحقیر آمریکا است؛ انقلاب دهه مستشار آمریکایی را از کشور خارج کرد و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط مردم نیز تحقیر استکبار است.
تقوی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله هم آمریکا تحقیر شد،گفت: در بحث نظامی ایران اسلامی امروز به جایی رسیده که یکی از هشت کشور بزرگ دنیا نام گرفته است.
امام جمعه موقت دهدشت هم چنین با اشاره به خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: خدمات ۶۰ ساله ایشان قابل تقدیر است.
وی از مرحوم رفسنجانی به سیاستمداری نام برد که تشنه اسلام برای جامعه بود و گفت: در سال ۸۸ نیز از همین تریبون عرض کردم که توهین به ایشان توهین به مقام عظمای ولایت و مرجعیت شیعه است.
تقوی افزود: ایشان شخصیتی بود که از ۶۰ سال گذشته نهضت خود را به عنوان یکی از پیش قراولان مبارزه با استکبار آغاز و نوشتن کتاب امیر کبیر و سرنوشت فلسطین این مسیر را مشخص کرد.
وی با بیان اینکه مظلومیت آیت‌الله رفسنجانی از شهید بهشتی بیشتر بود افزود: چون ایشان از سال ۶۵ مورد تهاجم دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفت.
تقوی افزود: در فضای مجازی صحبت‌هایی می‌شود که اجحاف به روح بزرگ این انسان مقتدر است.
هیچ قدرتی نمی‌تواند از پیشرفت ایران ممانعت کند
امام جمعه گچساران گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند از پیشرفت ایران ممانعت کند.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه گچساران با توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: کفار و مشرکان احکام شرعی را به تمسخر می‌گیرند.
وی با اشاره به علامت‌های مختلف انسان‌های منافق گفت: انسانهای منافق انسان‌های دروغ‌گویی هستند و تلاش می‌کنند به اهدافشان برسند به گونه‌ای که او را نشانسند.
امام جمعه گچساران ادامه داد: منافقین انسان‌های خیانت کاری هستند که هر جایی خیانت می‌کنند.
حجازی با بیان اینکه چنین انسان‌هایی اهل زشتی هستند، تصریح کرد: این انسان‌ها همیشه با توجه به موقعیت‌ها سخن می‌گویند.
وی بیان کرد: منافقین انسان‌هایی هستند که چشمانشان کور است و سعی آن‌ها بر این است که مردم واقعیت را نبینند و سعی برآن دارد که لاپوشانی کنند.
امام جمعه گچساران اذعان کرد: چنین انسان‌هایی چون می‌خواهند مردم او را نشناسند سعی می‌کنند از جایگاه‌های عالمان دینی سوء استفاده کنند و با تاییدیه گرفتن از بزرگان دین سوء استفاده می‌کنند.
حجت‌الاسلام حجازی ابراز کرد: این انسان‌ها معصیت‌ها را سبک می‌شمرد و تلاش می‌کنند به علمای دین ضربه بزنند و به دنبال این هستد که مردم به سمت دین سوق داده نشوند.
وی تبیین کرد: این انسان‌ها گناه را کوچک جلوه می‌دهند و اگر مجلس لهو لعب هم باشد، می‌گوید چیز خاصی اتفاق نیفتاده است.
حجازی ادامه داد: این انسان‌ها دنیا را مقدم بر آخرت می‌دانند و برای آخرت ارزش قائل نیستند و به دنبال آن هستند لهو لعب در جامعه گسترش پیدا کند.
امام جمعه گچساران افزود: منافقین به دنبال پرورش انسان‌هایی هستند که راه آنها را ادامه و گسترش دهند تا به اهدافشان برسند و به این انسان‌ها رشد می‌دهند.
حجت‌الاسلام حجازی در خطبه‌ دوم نماز جمعه گچساران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مردم قم اظهار کرد: بهترین زمان انجام فریضه اول وقت است.
حجازی ادامه داد: مومن باید بسیار تیزبین و هوشیار باشد و به موقع تصمیم بگیرد.
حجازی با اشاره به ۱۱ بهمن ماه سالروز انتشار حکم تنباکو تصریح کرد: روز ۱۱ بهمن ماه حکم تنباکو اعلام شد که هیچکس در کشور ایران نباید به دنبال کشت تنباکو برود چرا که کشور انگلیس به دنبال استعمار بود.
وی اذعان کرد: جنایت‌های انگلیس و فتنه انگیزی آنها هنوز ادامه دارد و با کشورهای خلیج فارس جلسه می‌گذارند که ایران قدرتمند شده است و برای شما خطرناک است.
امام جمعه گچساران افزود: اخیرا نخست وزیر انگلیس که خودشان هزاران مشکلات دارند، می‌گوید ایران خطر آفرین می‌شود و باید جلوی ایران را گرفت به اینها می‌گوییم ایران چنان قدرتمند است که هیچ کس جلودار ایران نیست.
حجازی اظهار کرد: روز ۱۲ بهمن بازگشت پیروزمندانه امام خمینی به ایران اسلامی و آغاز دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی است.
وی با تبریک این دهه به آحاد جامعه و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان گفت: تلاش کنیم در این دهه روشنگری صورت بگیرد که در زمان طاغوت این چنین نبود و نظام جمهوری اسلامی در این سالها چه تحولاتی در کشور و حتی در دنیا انجام داده است.
امام جمعه گچساران ابراز کرد: باید تبیین شود تا نسل جوان ما تفاوت رژیم طاغوت و نظام جمهوری اسلامی را بدانند.
وی با تسلیت شهادت آتش نشانان خاطرنشان کرد: این اوج عزت بود که انسان‌هایی خود را در آتش قرار دهند تا دیگر انسان‌ها را نجات دهند.
حجازی افزود: آتش نشانان درس بزرگی به همه دادند و مجاهدانه ایثار کردند.
همه باید به قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی کمک کنند
امام جمعه سوق گفت: همه باید به قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی کمک کنند.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سوق با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت یکی از گناهانی است که موجب ضایع شدن عبادات و تقوای انسان می‌شود.
امام جمعه سوق به عوامل فشار قبر اشاره و تاکید کرد: تعلقات و وابستگی به دنیا آلودگی و رذائل اخلاقی و رفتاری باعث فشار قبر و گرفتاری عالم قبر می‌گردند.
وی در خطبه دوم عامل بسیاری از گناهان را بی‌تقوایی دانست و از مردم خواست تا با رعایت تقوا گناه را از خود دور کنند.
کیانی اصل در ادامه به آغاز دهه فجر و روز ۱۲بهمن اشاره و عنوان کرد: دهه فجر عیدی است که یک تاریخ سر تا پا ظلم و طغیان را قطع کرد و دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران و سرآغاز طلوع اسلام و مظهر شکوه ملت ایران است.
امام جمعه سوق بیان کرد: دهه فجر دهه تجدید قوای انقلابی و تجدید میثاق ملت با انقلاب است و باید این دهه را جشن گرفت و گرامی بداریم.
وی با بیان اینکه امروز رمز پیشبرد و ادامه انقلاب هم حفظ تعهد به اسلام است افزود: حضور رهبری دینی، حضور مردم در صحنه، ساده زیستی مسؤولان و وحدت کلمه مهمترین پیشرفت امروزی کشور است.
کیانی اصل به حادثه ساختمان پلاسکو هم اشاره و خاطرنشان کرد: حادثه پلاسکو هر چند در اوج تلخی بود اما پیامد، هشدارها و درس های را برای همه به ویژه مدیران و مسؤولان به همراه داشته که باید مورد توجه قرار بگیرد ضرورت اول تجلیل از خانواده فداکار آتش‌نشانان، ایمن سازی بناها، پیشگیری از چنین حوادثی و حفظ روحیه بسیجی و همدلی میان مردم و مسؤولان است.
امام جمعه سوق یادآور شد: هر چند مبارزه با مفاسد اقتصادی از وظایف قوه قضائیه است ولی باید بدانیم کمک به این قوه وظیفه همگان است و همه قوا باید کمک کنند البته قوه قضائیه مبارزه با مفاسد اقتصادی را شروع کرده که جای تقدیر دارد.
نقش برخی اعراب در بحران سوریه منافقانه است
امام جمعه موقت یاسوج گفت: نقش برخی اعراب در بحران سوریه منافقانه است.
ظهر امروز نماز باصلابت جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر برگزار شد.
امام جمعه موقت یاسوج در خطبه اول با بیان اینکه سرزنش کردن مومن، سبک شمردن مومن و تحقیر مؤمن و اهانت به این چنین فردی و آزار دادن مومن از گناهان کبیره است.
وی اضافه کرد: خداوند در آیات زیادی از قرآن جایگاه مومنین را تحکیم کرده است و هر کس به ولایت و مولا بودن خداوند اعتقاد دارد، هیچ‌گاه مومنین را دچار و سبک نمی‌شمارد.
حسینی‌صدر با بیان اینکه خداوند مؤمنین را در زمره خود و پیامبران می‌داند، تأکید کرد: عزت مؤمن مانند عزت خدا و پیامبر اسلام است.
این خطیب جمعه با بیان اینکه خداوند ارزشمندترین موجودات را مؤمنین می‌داند، بیان کرد: خداوند به خوبی در قرآن از فرشتگان خواسته که در مقابل مؤمنین فروتنی کنند.
حسینی‌صدر به فرمایش خداوند نسبت به پیامبران در خصوص مومنین اشاره کرد و متذکر شد: برترین معامله این است که خداوند با مؤمنین وارد معامله می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند.
امام جمعه موقت یاسوج تبیین کرد: خداوند برای مؤمنین و حریم آن‌ها چارچوب‌های قائل شده و دیگران حق ندارند از این حریم‌ها خارج شوند.
وی به روایتی تکان‌دهنده در خصوص استهزای مومنین اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که در قیامت اهل استهزا می‌آیند و از آن‌ها سؤال می‌شود که چرا مؤمنین را مسخره کردید و مأمور در را باز می‌کند و به استهزا‌کنندگان می‌گوید که وارد شوید آن گاه به سرعت این درب بسته می‌شود و چند مرحله این کار انجام می‌شود و این قدر تحقیر و سبک می‌شوند تا بفهمند که چرا مؤمن را در این دنیا مسخره کرده‌اند.
حسینی‌صدر در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب و ورود تاریخی امام به کشور اشاره و عنوان کرد: این دهه مانند دهه عاشورا برای همیشه ماندگار است.
وی با تسلیت شهادت آتش‌نشانان در حادثه غمبار پلاسکو، گفت: آن‌ها دلاورانه به کمک هموطنان شتافتند و شهادت بالاترین دستمزدی بود که دریافت کردند.
امام جمعه موقت یاسوج در ادامه با اشاره به برخی دیگر از رویدادهای اخیر، اظهار کرد: امام و رهبری همواره معتقد بوده‌اند که مشکل غرب به فقدان معنویت برمی‌گردد.
حسینی‌صدر در ادامه به کمک به عتبات عالیات اشاره و مطرح کرد: استان‌های مختلف برای ساخت عتبات، گوشه‌ای از کار را بر عهده گرفته‌اند، اما تنها استانی که در این کار هیچ سهمی ندارد، استان کهگیلویه و بویراحمد است، در حالی که استانی تمام شیعه هستند.
وی به بازگشایی ستاد عتبات عالیات در استان اشاره کرد و افزود: از صدا و سیما و رسانه‌ها می‌خواهیم که نسبت به فرهنگ‌سازی این موضوع کمک کنند.
امام جمعه موقت یاسوج به درس‌های گرفته شده در حادثه پلاسکو اشاره و بیان کرد: باید مردم و مسؤولان از این پس قدر آتش‌نشانی بدانند و باید این قشر خدوم بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
وی در ادامه با بیان اینکه ایثارگری تنها مربوط به دفاع مقدس نیست، افزود: به عیان دیدیم که کار آتش‌نشانان مانند رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.
این خطیب جمعه یاسوج با بیان اینکه برای ایمن‌سازی نباید از هزینه کردن فرار کنیم، تصریح کرد: اخطارها باید مورد توجه قرار گیرد و مردم نیز به این هشدارهای کارشناسان بیش از پیش توجه کنند و همچنین نباید اجازه دهیم که دشمنان از این حوادث بهره‌برداری سیاسی کنند.
وی در ادامه به اجلاسیه سه‌جانبه در آستانه قزاقستان اشاره کرد و گفت: کشوری که به صورت صادقانه در موضوع سوریه وارد شد و اجازه نداد که به مردم مسلمان این کشور ظلم شود.
حسینی‌صدر در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه همه به این نتیجه رسیده‌اند که بدون حضور جمهوری اسلامی در مورد سوریه هیچ تصمیمی نمی‌توان گرفت، افزود: حرف جمهوری اسلامی همواره این است که باید با پدیده زشت تروریسم مخالفت کرد.
وی به نقش منافقانه برخی کشورهای عربی در موضوع سوریه اشاره و تشریح کرد: نقش منافقانه آنها کاملاً در برابر نقش صادقانه جمهوری اسلامی است، چراکه به دنبال تجزیه سوریه و همکاری با رژیم صهیونیستی هستند.
امام جمعه موقت یاسوج به خواسته‌های جمهوری اسلامی در خصوص سوریه اشاره کرد و افزود: همان چیزی که در خصوص فلسطین از اول انقلاب خواست جمهوری اسلامی بوده، امروز در مورد سوریه هم صدق می‌کند.
وی به تظاهرات علیه ترامپ در آمریکا اشاره کرد و با اشاره به چرایی موضع‌گیری علیه ترامپ در جهان، اظهار کرد: یکی از دلایل به اظهارنظرهای ترامپ برمی‌گردد که برای مثال مخالف افزایش حداقلی کارگران است و اعتقاد دارد باید کمتر از ثروتمندان مالیات گرفته شود.
حسینی‌صدر به شکل‌گیری کابینه ترامپ اشاره کرد و افزود: ترامپ این گونه که معلوم است کابینه خود را از سرمایه‌داران برگزیده است و همه یک حادثه را پیش‌بینی می‌کنند.
وی به برخی اقدامات دیگر ترامپ اشاره کرد و گفت: در دولت ترامپ جهان دچار تنش امنیتی خواهد شد.
همه باید به قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی کمک کنند
امام جمعه سوق گفت: همه باید به قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی کمک کنند.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سوق با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت یکی از گناهانی است که موجب ضایع شدن عبادات و تقوای انسان می‌شود.
امام جمعه سوق به عوامل فشار قبر اشاره و تاکید کرد: تعلقات و وابستگی به دنیا آلودگی و رذائل اخلاقی و رفتاری باعث فشار قبر و گرفتاری عالم قبر می‌گردند.
وی در خطبه دوم عامل بسیاری از گناهان را بی‌تقوایی دانست و از مردم خواست تا با رعایت تقوا گناه را از خود دور کنند.
کیانی اصل در ادامه به آغاز دهه فجر و روز ۱۲بهمن اشاره و عنوان کرد: دهه فجر عیدی است که یک تاریخ سر تا پا ظلم و طغیان را قطع کرد و دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران و سرآغاز طلوع اسلام و مظهر شکوه ملت ایران است.
امام جمعه سوق بیان کرد: دهه فجر دهه تجدید قوای انقلابی و تجدید میثاق ملت با انقلاب است و باید این دهه را جشن گرفت و گرامی بداریم.
وی با بیان اینکه امروز رمز پیشبرد و ادامه انقلاب هم حفظ تعهد به اسلام است افزود: حضور رهبری دینی، حضور مردم در صحنه، ساده زیستی مسؤولان و وحدت کلمه مهمترین پیشرفت امروزی کشور است.
کیانی اصل به حادثه ساختمان پلاسکو هم اشاره و خاطرنشان کرد: حادثه پلاسکو هر چند در اوج تلخی بود اما پیامد، هشدارها و درس های را برای همه به ویژه مدیران و مسؤولان به همراه داشته که باید مورد توجه قرار بگیرد ضرورت اول تجلیل از خانواده فداکار آتش‌نشانان، ایمن سازی بناها، پیشگیری از چنین حوادثی و حفظ روحیه بسیجی و همدلی میان مردم و مسؤولان است.
امام جمعه سوق یادآور شد: هر چند مبارزه با مفاسد اقتصادی از وظایف قوه قضائیه است ولی باید بدانیم کمک به این قوه وظیفه همگان است و همه قوا باید کمک کنند البته قوه قضائیه مبارزه با مفاسد اقتصادی را شروع کرده که جای تقدیر دارد.
 
بیکاری اصلی ترین مشکل جوانان بهمئی
اصلی ترین مشکل جوانان معضل بیکاری است.
امام جمعه شهر لیکک امروز در خطبه های نماز جمعه ی این شهر بیکاری و اصلی ترین مشکل جوانانبیکاری را بزرگترین مشکلات کنونی جامعه عنوان کرد و گفت: این روزها جوانان از بیکاری می نالند زیرا که بیکاری منجر به ایجاد بسیاری از ناهنجاری ها و انحطاط آنها می شود.
حجت الاسلام افروغی با تقدیر از تلاش دولتمردان در برجام افزود: ابتدا باید به تمامی تلاشهای دولتمردان به خصوص رئیس جمهور در روند برجام دست مریزاد گفت اما ارتباط برجام با معیشت مردم ارتباطی عکس است و با توجه به شناخت آمریکا از اقتدار ایران در دوران مختلف، بحث تاثیر برجام در منع حمله به ایران بی اساس است.
وی با اشاره به وجود عوامل مختلف در منع حمله آمریکا به ایران، افزود: آمریکا در صورتی که بداند می تواند در حمله به ایران موفق باشد، مطمئن باشید یک لحظه هم درنگ نمی کند.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در بخش دیگر از خطبه های امروز به پیام کوتاه مقام معظم رهبری به انجمن دانشجویان اسلامی در لاهه اشاره کرد و گفت:این پیام حاوی نکات بسیار مهمی بود و رهبر انقلاب با اشاره به لزوم استفاده بهینه از دو عنصر جوانی و دانشجوی به عنوان دو عنایت الهی، خواستار استفاده از این فرصت ها در راستای اقتدار حکومت اسلامی شد.
امام جمعه شهرلیکک در بخش پایانی خطبه های امروز با گرامیداشت دهه فجر، گفت:دهه فجر بهترین فرصت برای بازخوانی و یادآوری مجدد حوادث انقلاب به خصوص برای نسل های جدید است.
وی به عوامل مهم ایجاد انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: عوامل مهمی مانندجمهوریت،اسلامیت و وجود رهبری دینی همانطور که موجب شکل گیری نظام ما شد، به همان میزان برای دوام نظام ما لازم و ضروی است.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به وجود بعضی از کاستی ها در جامعه گفت: هر چند مشکلاتی در این چند سال برای نظام ما پیش آمد اما نظام ما مانند یک موجود زنده و پویا این ویروسها و مسمومیت را از خود دفع می کند و وفاداران به نظام همچمان اجازه نمی دهند خللی در روند رو به رشد انقلاب وارد شود.
عنایت خدا،رهبری مقتدر و مردم عوامل پیروزی انقلاب
عنایت به خدا،رهبری مقتدرانه و مردم سه عامل اساسی پیروزی انقلاب اسلامی بودند.
امام جمعه موقت باشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با عنایت به خدا،رهبری مقتدرانه و مردم سه عامل اساسی پیروزی انقلاببیان اینکه سه عامل باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد گفت: عنایت خدای متعال،رهبری مقتدرانه و حکمیانه امام راحل و مردم فهیم سه عامل شکل گیری انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام بلادی با اشاره به اینکه رهبری مقتدرانه انقلاب اسلامی با هوش و ذکاوت توانست نظام شاهنشاهی را در هم بکوبد افزود: ایشان فقیهی عادل، آگاه و شخصیتی با منش بود که سیاست در مشت او بود.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همه چیز رابرای رضای خدا و مردم می خواست  گفت: ایشان فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود زیرا در آن زمان ظلم، تاریکی و خفقان همه جا رافراگرفته بود، کسی جرات نمی کرد برنامه دینی اجراکند و نماز بخواند.
بلادی افزود: صدای انقلاب ایران تا اقصی نقاط دنیا پیچید چرا که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم آفریقا هم جشن گرفتند.
وی وجود مردم فهیم و ولایت مدار را نعمتی برای ایران اسلامی دانست و گفت: مردم به امام عشق می ورزیدند و امام هم توانست به خوبی جواب عشق و ایثارگری های آنها برای انقلاب اسلامی را بدهد.
حجه الاسلام بلادی با بیان اینکه سه شنبه ۱۲ بهمن روز بازگشت حضرت امام خمینی (ره)به کشور ایران اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: این دهه را به روح پر فتوح امام، یادگاران امام ، ارواح طیبه شهیدان انقلاب وجنگ ،ارواح همه آنهایی که انقلابی بودند و از دنیارفتند، به مقام معظم رهبری به همه مردم عزیز وفهیم انقلاب اسلامی ایران  تبریک می گویم.
خطیب جمعه باشت درپایان خطاب به مسئولان ومردم گفت: در روزهای اخیر شاهد جانفشانی آتش نشانان در حادثه پلاسکو بودیم و آنها نشان دادند در هرلباسی و منصبی می شود ایثارگری و جانفشانی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1