تاریخ انتشار
جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۲۲۵۴۱۵

دیدار هیئت اتاق یاسوج با سفیر ایران در عمان (+تصاویر)

۶
۰
کبنا ؛هیئت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج که برای شرکت در نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در شهر مسقط پایتخت عمان به سر می برد، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با محمد توتونچی سرپرست سفارت ایران در عمان دیدار کردند.
در این نشست عباس عبدالخانی رایزن بازرگانی و همچنین محمدرضا بخت ور رایزن اقتصادی ایران در عمان نیز حضور داشتند.
بنا بر این گزارش، در ابتدای این نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با برشمردن توانمندی های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های مختلف کشاورزی، گیاهان دارویی، صنعتی و بالاخص گردشگری، بیان کرد: این استان می تواند با استفاده از پتانسیل نمایندگی های دیپلماتیک کشور در نقاط مختلف دنیا در بازار های جدید حضور پیدا کرده و نقش موثری نیز ایفا کند.
جبار کیانی پور اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر فعالان اقتصادی کشورمان، اهمیت و ظرفیت‌های همکاری با عمان را به‌خوبی نشناخته‌اند.
وی ادامه داد: بدرفتاری‌های تجاری برخی کشورهای منطقه که چندماهی است اوج گرفته نیز می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای دارای ثبات تصمیم‌گیری در منطقه به‌ویژه عمان باشد.
کیانی پور بیان کرد: دولت عمان بی‌توجه به تلاطم‌های سیاسی، همواره از تعامل فعالان اقتصادی خصوصی ایران و عمان استقبال کرده است.
رئیس اتاق یاسوج ادامه داد: بدیهی است که عمان در ابتدا می‌تواند پلی باشد میان ایران و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، همچنین با توجه به اینکه عمان رابطه قدیمی و دیرینه با کشورهای آفریقایی و آمریکایی دارد می‌تواند دروازه ورود ایران به آفریقا و آمریکا نیز باشد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد:کشف و ارتباط با بازارهای جدید در منطقه از مهم‌ترین تلاش‌های اتاق بازرگانی است، کشور عمان نمونه‌ای از این بازارهاست که مطالعه و بررسی بازار هدف در کار تجارت و صادرات یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید به آن توجه ویژه شود.
کیانی پور ادامه داد: بنابراین می‌توان موقعیت عمان را برای سرمایه‌گذاران ایرانی که با توسعه فعالیت‌های خود می‌خواهند تعامل مناسبی با جهان داشته باشند و همچنین صنایع و فعالیت‌های مکمل اقتصادی داخلی، ایده‌آل دانست. به ویژه در مناطق ویژه اقتصادی که معافیت‌های مالیاتی نیز وجود دارد. همچنین ارائه تسهیلات بانکی مناسب از سوی عمانی‌ها، بخش عمده‌ای از تامین سرمایه را پوشش می‌دهد که بهره آن نیز بین چهار تا شش درصد است.
رئیس اتاق یاسوج خاطرنشان کرد: انتظار می رود سفارت محترم جمهوری اسلامی ایران در معرفی ظرفیت های استان کهگیلویه و بویر احمد به تجار و سرمایه گذاران عمانی در رویدادهای مختلف اقتصادی، زمینه همکاری دو طرف را مهیا نماید و با معرفی این استان به هیئت های عمانی زمینه حضور آنها را در کهگیلویه و بویراحمد فراهم آورد و در این خصوص اتاق بازرگانی یاسوج نهایت توان و منابع خود را در جهت میزبانی از آنها به کار می بندد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قطعا موقعیت جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند دلیل خوبی برای گسترش روابط اقتصادی بخصوص در  زمینه های کشاورزی، گیاهان دارویی، مواد غذایی و گردشگری با کشور عمان باشد که برای رسیدن به این هدف یاری و همکاری سفارت محترم را می طلبد.
سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان نیز در این نشست اظهار کرد: اولین بار است که از استان کهگیلویه و بویراحمد هیئتی را میزبانی می کند و با توجه به نزدیکی جغرافیایی این استان با کشور عمان این استان می تواند در حوزه های مختلف بالاخص گل رز، دام زنده و محصولات کشاورزی حضوری فعال داشته باشد.
محمد توتونچی اشاره داشت: امیدواریم با توجه به کیفیت محصولات تولید شده در استان کهگیلویه و بویراحمد، تولید کنندگان این کالاها بتوانند با نگاه بلندمدت در بازار عمان حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: سفارت نهایت همکاری را برای صادرات و حضور به بازار عمان فراهم می کند.
رایزن بازرگانی ایران در عمان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: اتاق های بازرگانی شهرستانهای کوچک کشورمان مانند کهگیلویه و بویراحمد بسیار فعال هستند و به صورت مستمر در رویدادهای تجاری و بین المللی اقتصادی حضور دارند که این اتفاق فرصتی بسیار خوب برای تجار استان می باشد.
عباس عبدالخانی ادامه داد : پیشنهاد می دهیم استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به پتانسیل های آن با حضور مستمر و مداوم در عمان فعالیت های اقتصادی خود را با این کشور گسترش دهد.
رایزن بازرگانی ایران در عمان تصریح کرد: ما همه ی شرایط و زمینه ها را برای حضور تجار ایرانی در عمان فراهم خواهیم کرد.
عبدالخانی بیان کرد: در بازرهای گل رز، دام زنده و میوه و تره بار تولیدکنندگان و تجار استان کهگیلویه و بویراحمد می توانند با توجه به نیاز مبرم بازار عمان به این محصولات، حضور پرسود و مداومی در عمان داشته باشند.
در ادامه این نشست نائب رئیس اتاق یاسوج نیز اظهار کرد: با توجه به نوپا بودن اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد در تلاش هستیم در قدم اول بازارشناسی کنیم و این بازارشناسی به سنجش بازارهای برون مرزی بالخصوص نیاز دارد و پس از آن در این بازارها نقش افرینی کنیم.
چنگیز هاشمی به نهادینه کردن تفکر صادراتی در تولیدکنندگان استانی اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در کهگیلویه وبویراحمد خود را جهت حضور در بازارهای جهانی  در زمینه های برندینگ و تولید با کیفیت تقویت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آخه کدوم یکی از این افراد بازرگان صنعتکار یا کشاورزن؟ تااونجایی که میدونیم این افراد یه مشت خنه نشین که خودشونم بیکار بیکارن
باشت
Iran, Islamic Republic of
خدایی اینها میخوان برای استان سرمایه گذار بیارند؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم اینایی که با اقای کیانی رفتن اونجا نمیدونن روابط تجاری چند تا نقطه داره..صرفا جهت خودنمایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس فتاح جاودانه .. که یک مدیر خیلی ضعیفی هست هم ...ن کرد و هم تعاون روستایی را ..
نظری
Iran, Islamic Republic of
درود بر سروران جان و اعضای محترم اتاق بازرگانی خصوصا آقایان مهندس عزیز رحیمی و دکتر چنگیز هاشمی.
ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ
Iran, Islamic Republic of
ﺑﻪ اﻭﻥ ﺁﻗﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺗﻮﻱ ﻋﻜﺲ اﻭﻟﻲ. ﭘﺎﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﺭﻭﻱ اﻭﻥ ﻳﻜﻲ ﭘﺎﺷﻮﻥ اﻧﺪاﺧﺘﻨﺪ ﺑﻔﺮﻣﺎﻳﻴﺪ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﺎﺕ ﺧﻴﻠﻲ ﺭﺳﻤﻲ ﻣﺜﻞ ﻫﻤﭽﻴﻦ ﺟﻠﺴﻪ اﻱ ﻛﻪ ﺑﺎﺣﻀﻮﺭ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺭﺳﻤﻲ ﻛﺸﻮﺭ ﺩﻳﮕﻪ ﻫﺴﺖ اﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ. ﻧﻴﺴﺖ و ﺑﻲ اﺣﺘﺮاﻣﻲ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﺑﻠﻜﻪ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﺎﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻜﺮاﺭ ﻧﺸﻮﺩ ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ ﻗﺒﻞ اﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺟﻠﺴﻪ اﻱ ﺑﺎ اﻳﻨﮕﻮﻧﻪ ﻣﺴﺎﻳﻞ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1