تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۲۲۵۳۹۰

شعرخوانی شاعران یاسوجی در رثای آتش‌نشانان شهید (+تصاویر)

۰
کبنا ؛جمعی از شاعران حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با حضور در ایستگاه مرکزی آتش نشانی شهر یاسوج در رثای شهدای آتشنشان شعر خوانی کردند.
در این آیین که پنجشنبه با حضور رئیس حوزه هنری استان، رئیس آتش نشانی شهر یاسوج و جمعی از شعرا و مردم شهر یاسوج برگزار شد، شاعران یاد و خاطره آتشنشانان شهید حادثه ساختمان پلاسکو را گرامی داشتند.
در ابتدای عصر شعر «یک شب آتش...» معاون فرهنگی حوزه هنری استان با تسلیت شهادت آتشنشانان گفت: این حادثه قلب جامعه هنری را به درد آورد.
صادق خاک نژاد افزود: هنرمندان از همان روز حادثه، با اشعار و دل نوشته هایشان، همدردی خود را با حادثه دیدگان بیان کردند.
وی اظهار کرد: آتش نشانان شهید همیشه در قلب هنرمندان زنده اند و یاد آنها همیشه مانا خواهد ماند.
خاک نژاد ابراز امیدواری کرد: راه آتشنشانان که نشان از وجدان کاری و ایثار آنان دارد، الگو و سرمشق قرار گیرد و قدر وارزش مشاغل سخت در حوزه امداد و نجات را قبل از هرگونه اتفاق در فرهنگ خود نهادینه کنیم.
در ادامه این مراسم رئیس حوزه هنری استان نیز با تقدیر از حضور شاعران و هنرمندان در این آیین، این حضور را تجلیل از فضیلتهای انسانی دانست.
شریف اسلامی تصریح کرد: آتشنشانان در حادثه ساختمان پلاسکو بار دیگر فضیلت ایثار، گذشت و از جان گذشتگی را در جامعه احیا کردند.
وی بیان کرد: اگر امروز جامعه ایرانی داغدار این انسانهای بزرگ است به خاطر آن است که آنان هنرمندانه از جان خویش گذشتند تا جان انسانهای دیگری را نجات دهند.
اسلامی با بیان اینکه جامعه ما به این فضیلتها نیازمند است، گفت: ایثار و فداکاری آتش نشانان در حادثه پلاسکو تجلی یافت و این آنها را برای همیشه ماندگار و جاویدان کرد.
وی تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف ما این است که همیشه پس از حادثه و یا نبود کسی قدر و منزلت او را درمی یابیم و این حادثه به ما یاد داد که باید همیشه قدردان کسانی که برای آرامش و امنیت جامعه تلاش می کنند، باشیم.
در ادامه این مراسم چند تن از شاعران استان اشعار خود را در رثای شهدای آتش نشان این حادثه قرائت کردند که باعث برانگیختن احساسات حاضران شد.
در پایان هم هنرمندان و شاعران استان با اهدای گل از زحمات آتش نشانان شهر یاسوج تجلیل کردند.
رئیس آتش نشانی شهر یاسوج هم طی سخنان کوتاهی از حضور مردم و ابراز همدردی آنها با آتش نشان طی روز های اخیر تقدیر و تشکر کرد و برگزاری مراسم عصر شعر «یک شب آتش... » در محل ایستگاه آتشنشانی را اقدامی پسندیده از سوی حوزه هنری دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1