تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۲۲۵۳۵۲

انتقاد «زارعی» از موازی کاری‌های فرهنگی

۱
۰
کبنا ؛ 
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تاکید بر اینکه انقلاب و نظام ما یک انقلاب فرهنگی است، گفت: پیوست فرهنگی نیاز ضروری برای رسیدن به دستاوردهای مطلوب در همه زمینه هاست .
به گزارش کبنا، غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در دستگاه های اداری دنبال شود، برگزاری چنین نشست هایی به منظور تبادل نظر و گفتگو در راستای شفاف سازی مسائل است.
 
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با برنامه های مختلف، انتظارات و مراجعین بالای مردمی مواجه هستند، اظهار داشت: به همین دلیل هرچند تلاش کنند که مسائل و فعالیت ها اولویت بندی شود، ولی اولویت بندی مقدور نیست.
زارعی در ادامه، به شیوا و رساترین جمله ای که در حوزه فرهنگ شنیده اشاره و یادآور شد: رساترین جمله در حوزه فرهنگ را رهبر معظم انقلاب بیان و فرمودند: «فرهنگ مثل هوا و اکسیژنی است که ما در حال استنشاق آن هستیم».
رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: اگر این هوا سالم باشد جسم ما سالم بوده و اگر آلوده باشد، بیماری به جسم وارد خواهد شد و این پیکر را از حرکت یاز می دارد.
وی ضمن تاکید بر اینکه انقلاب و نظام ما یک انقلاب فرهنگی است و در دین ما فرهنگ زیربنا بوده و دیگر مسائل روبناست، ادامه داد: به همین دلیل اعتقاد داریم و بزرگان نظام تاکید دارند هر کاری برای به نتیجه رسیدن دستاوردهای مطلوب مردم و در راستای طرح و اهداف نظام، باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
زارعی، ضمن اذعان به اینکه حتی کارهای عادی ما در جامعه که تعریف شده و به نظر ناچیز می آیند باید پیوست فرهنگی داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر کارها در حد و اندازه پیوست فرهنگی داشته باشند، قطعا مطلوب خواهد بود؛ ولی اگر این پیوست را نداشته باشند، نمی توان گفت مطلق خوب نیست؛ ولی عموما با دستاوردها و اهداف مورد نظر فاصله دارند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: وقتی همه بر این باوریم که فرهنگ مثل اکسیژن است و فعالیت ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند، باید به سمت تعبیه ساز و کارهایی که بتواند حوزه فرهنگ را تقویت و این ماموریت سنگین را به سرانجام برساند باشیم.
وی ضمن انتقاد نسبت به موازی کاری در فعالیت های فرهنگی، گفت: باید نسبت به فرصت، زمان و هزینه ها حساس بود و دستاوردهای مطلوب را مدنظر قرار داد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در زمینه اوقات فراغت، حجاب و عفاف و دیگر فعالیت ها موازی کاری مشهود بوده و این موضوع به کارکرد فرهنگی لطمه وارد می کند.
زارعی، با اشاره به اینکه معتقدیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متناسب با مسئولیت، ماموریت و جواب دهی به سوالات نمایندگان باید اختیارات، فعالیت ها و امکانات ان تجمیع شود، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق پیش بیاید بخشی از دغدغه ها در این راستا حل و فصل می شود.
وی مشکلات معیشتی کارکنان را مشابه در سراسر کشور دانست و گفت: باید متخصصین، مسئولان و کارشناسان در این زمینه آسیب شناسی لازم را داشته باشند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یکی از دستگاه های نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: ما در کنار دغدغه ها در قبال نظام، انقلاب و شهدا مسئولیت داریم.
زارعی، ضمن تاکید بر اینکه این مسئولیت ناشی از تفکر و وظیفه انقلابی ماست، بیان داشت: باید مسئولیت خود را قدر بدانیم و در حوزه وظایف خود با روحیه و تفکر انقلابی به فعالیت ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه سه جنگ را پشت سر گذاشتیم، خاطرنشان کرد: یکی از جنگ ها، جنگ تحمیلی بود که همه کشورها در یک صف و نظام جمهوری اسلامی در صف دیگر قرار داشت و تجربه های موفق ما هم ناشی از دوران دفاع مقدس است.
این نماینده مجلس، اضهار داشت: جنگ دوم ما در جبهه جنگ نرم بود و دشمنان با همه ابزارهای خود به فکر ضربه زدن به نظام اسلامی ایران و ارزش های آن بودند که به لطف خداوند در این زمینه موفق نخواهند شد.
زارعی، سومین جنگ را جنگ اقتصادی عنوان و تصریح کرد: دشمنان در این زمینه با تحریم های مختلف در صدد به زانو درآوردن نظام، انقلاب و مردم بودند که به فضل الهی و با ایستادگی مردم تاکنون توفیقی در این زمینه نداشتند.
وی به مجتمع فرهنگی و تالار یاسوج به عنوان بزرگ ترین تالار جنوب کشور با ۲۳ هزار متر مربع زیربنا اشاره کرد و گفت: این مجتمع در کشور کم نظیر بوده و همه بر این باوریم که این مجموعه باید به یک مجتمع پایلوت پایه ای در جنوب کشور تبدیل شود.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، گفت:  در مقطعی که به عنوان نماینده حضور داشتم از ۲۰۰ میلیارد ریال که پیمانکار فعالیت انجام داد، حدود ۸۰ میلیارد ریال به پیمانکار پرداخت شد، ولی در سال های گذشته و تا پایان سال ۹۵ افزون بر ۳۴۰ میلیارد ریال یا پرداخت شده یا در مرحله پرداخت قرار دارد و در بودجه سال آینده ردیف خوبی برای این تالار پیش بینی شده که با پیگیری های وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بخشی از دغدغه ها به حداقل می رسد.
زارعی در این نشست قول همکاری و صحبت با مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رفع یا به حداقل رساندن مشکلات و موضوعات مطرح شده از طرف کارکنان این اداره کل را داد.
شایان ذکر است، کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست پایین بوده حقوق و دستمزد کارکنان نسبت به سایر دستگاه ها، بحث استخدام و تبدیل وضعیت، معیشت، توجه به فضاهای فرهنگی، نبود بودجه قرآنی و پایین بودن بودجه اداره کل را از جمله مشکلات فردی و اداری بیان کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ح ع
Iran, Islamic Republic of
مگه آقای زارعی باوری هم به کار فرهنگی دارند ؟!!!
ایشان که عضویت در کمسیون فرهنگی را نشانه بی کاری و بی تخصصی می دانستند !!!
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1