تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۲۲۵۲۰۷

مبارزه عکاس بویراحمدی با زمین‌خواری را داوران پذیرفت

۰
کبنا ؛ 
مجموعه عکسى از حسن غفارى با عنوان مالکیت «فردى و خصوصى» که به مسئله تصرف طبیعت و نادیده گرفتن منافع عمومى مى‌پردازد، مورد قبول داوران نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر قرار گرفت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، این مجموعه نگاهى هنرى به مسئله زمین‌خوارى، زیاده‌خواهى و تصرف منابع طبیعى در کشور دارد، در استیمنت و شرح نمایشگاهى عکس‌ها آمده است؛ مساله‌ى مالکیت و میل به تصاحب پدیده‌های جهان از دیرباز وجود داشته است. مالکیت فردی سوای اینکه ذاتی یا اکتسابی باشد و یا در هر نقطه از وجود انسان ریشه داشته باشد، هر چند زمینه‌های پیشرفت فردی و ایجاد امنیت بیشتر را برای نوع بشر فراهم کرده است، اما در عین حال تجاوز به منافع عمومی را نیز در مقیاسی وسیع به دنبال داشته است.
امروزه جامعه‌ى انسانی در زندگی جمعی خود به شدت در معرض تهدیدات مختلف قرار دارد و متاسفانه در نبودنِ نهادهای بین المللی کارآمد، که در امر نظارت و اجرا موثر واقع شوند، افراد در سرتاسر زمین برای افزایش توان فردی و ایجاد حریم امن خصوصی برای خود، دائما به منافع عمومی تجاوز می کنند. در این میان طبیعت پیش از هر چیزی مورد هدف قرار گرفته می شود و به عنوان ملک شخصیِ محصور، تکه تکه شده و از گستره ی طبیعی خود و نیز از قلمروی منافع عمومی جدا می شود و از میان می‌رود.
بنا بر این گزارش، این مجموعه هفت عکسى که از نماى هوایى به زمین تهیه شده‌اند یکى از ١٠٠ پروژه انتخابى هیئت داوران از میان مجموع پنج هزار ۵۲۱ اثر مى‌باشد و در گالرى شماره یک موزه هنرهاى معاصر تهران به نمایش درآمده است.
به گزارش کبنا، نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و میزبانی موزه هنرهای معاصر تهران و همچنین فرهنگسرای نیاوران ، ۳ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1