تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۲۲۵۰۴۳

بخشایی:‌ تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته‌ام

۲۰
۰
کبنا ؛ 
.bakhshaee

حمید بخشایی از اعضای شورای شهر دوگنبدان است که سابقه حضور در شوراهای سوم و چهارم را در کارنامه خود داشته و آن‌گونه که خود قبلاً به رسانه‌ها اعلام داشته نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب، بلکه مستقل است. وی همچنین معتقد است که نماینده شهر می‌تواند برای انتخابات شوراها لیست منتشر کرده و بیان می‌کند که اگر شهروندان گچسارانی احساس می‌کنند که به بلوغ فکری و رشد و بالندگی و پویایی فکری رسیده‌اند و دارای تفکرات مدرن و دموکراتیک هستند هر قوم و قبیله و جناح و خود نماینده به‌عنوان الگوی یک جناح می‌تواند لیست تهیه کند. بخشایی همچنین نقادی و انتقادات به نماینده قبل از اعلام کردن مطالب به وی را، شکلی غیرمنطقی دانسته و می‌گوید چنین اظهاراتی جنبه شخصی و سلیقه‌ای دارد و این سنگ‌اندازی‌ها جز مانعی برای پیشرفت در گچساران چیز مثبت دیگری در بر نخواهد داشت.

در ادامه گفت‌وگوی کامل خبرنگار توازن با وی را می‌خوانید.

توازن؛  مهم‌ترین مزایا و معایب گچساران برای توسعه شهری را چه می‌دانید؟

محور توسعه شهر و هر سیستمی اول بر اساس عدالت و رکن اصلی توسعه انسان سالم می‌باشد. انسان سالم یعنی مسئولینی که از سلیقه گرایی (قوم‌گرایی، جنس گرایی، نژادگرایی و جناح‌گرایی و...) پرهیز نمایند. با کاربرد روش‌های علمی دیدگاه‌های محاسبه‌ای دیدگاه‌های آینده‌نگری و حس مسئولیت‌پذیری را انسان سالم می‌گویند. علم روانشناسی در حوزه مدیریت و انتخاب مسئولین قطعاً باید ورود پیدا کند ولی شرایط فعلی گچساران به‌نوعی تجلی‌یافته که در گفتمان فعلی شامل: اخبار و دنیای مجازی که برخی با تصور بر اینکه حوزه مدیریت شهری و کسب پست و مقام را در راستای مسائل قومیتی لحاظ می‌کنند. قومیت بااینکه دارای ریشه تاریخی می‌باشد هم دارای سنت‌های ارزشی هم دارای ریشه تاریخی جایگاه خاصی را در هر شهر و دیار خواهد داشت و با تمام اقوام و قومیت‌ها و طبقات و رنگ و نژاد حائز اهمیت بوده اما  در حوزه مسئولیت در راستای تحقق توسعه و پیشرفت یک شهر و سیستم و نظام مقوله‌ای که قبیله و قوم و سایر ارکان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد استفاده از نخبگان فکری، مدیران متخصص می‌باشد. بنابراین برای تحقق توسعه یک نظام و یک شهر اولین رکن توجه به انسان‌های سالم و سرآمد آن فکری و نخبه می‌باشد. و خطری که گچساران را در شرایط فعلی تهدید می‌کند عده‌ای پست و مقامات مدیریت شهری را در قومیت خلاصه کرده‌اند و می‌توان اذعان کرد سهم خواهی قومیتی از سهم خواهی جناحی بسیار خطرناک‌تر است. با توجه به حفظ ارزش‌های هر قوم و قبیله باید این رویکردها به‌صورت صحیح هدایت شود. پس ملاک در هر عصر و زمان استفاده از نخبگانی است که در هر قومیت و جناح و جنسی پیدا می‌شود.

توازن؛  شورای شهر در خصوص حواشی و مسائل خیابان بلادیان به‌طور صریح و قاطعانه ورود پیدا نکرد و یا به‌طورکلی مواضع خود را صریحاً اعلام نکرد. در این رابطه نظرتان چیست؟ آیا با اجرای طرح خیابان بلادیان موافقید؟

گچساران در شرایط فعلی با توجه به تحولات اخیر در حوزه شهرسازی و زیباسازی شهر که به وجود آمده به پشتوانه حمایت شورا فعالیت مضاعف شهردار و پشتیبانی قاطع آقای نماینده عصر یخبندان و پوسته منجمد پیشرفت گچساران شکسته شد و یک نوع دگردیسی و زایش جدید در حوزه تحولات شهر و شهرسازی در این چند سال صورت گرفته است و این حرکت تجلی همگرایی، همسویی و ایجاد یک راهبرد و استراتژیک در جهت توسعه شهر با وحدت همه مسئولین ازجمله حمایت قاطع نماینده است، منتها کف‌پوش خیابان بلادیان اگرچه جلوه‌ای زیبا به شهر خواهد داد و بخشی از اقتصاد و اکونومیک بازاریان در خیابان بلادیان لحاظ گردیده و موردتوجه قرارگرفته باید قبل از کف‌پوش این خیابان پیش‌نیازهای آن ازجمله ایجاد بازارچه‌های محلی در مناطق مختلف شهر لحاظ گردد تا به‌گونه‌ای تمرکززدایی صورت گیرد در غیر این صورت اگر مجتمع‌ها و کلونی‌های تجاری پراکنده در مناطق مختلف شهر احداث نگردد ممکن است با مشکل ترافیک روبرو شویم.

توازن؛   مدتی طرحی مطرح بود که شهردار توسط مردم انتخاب شود، آیا با چنین طرحی موافق هستید؟

انتخابات چه در مورد انتخاب شهردار چه سایر انتخابات اگر توسط مردمی صورت بگیرد که به یک سطح فضیلت مدنی و سیاسی رسیده باشند، انتخاب از طریق مردم مثمرثمرتر خواهد بود ولی اگر در جامعه‌ای که احساسات و غرایض بر تفکرات مردم حاکم باشد قطعاً چه انتخاب شورا و چه انتخابات دیگر بی‌حاصل خواهد بود.

توازن؛  آیا موافقید که شهر با دو شهرداری مدیریت شود؟ یعنی شهر دوگنبدان به دو ناحیه تقسیم و با دو شهرداری مجزا مدیریت شود. نظر شما در این رابطه چیست؟ ‌آیا گچساران چنین ظرفیتی را دارا می‌باشد؟

در مدیریت شهر و توسعه شهر مبنا درآمدهای پایدار شهرداری می‌باشد که در حوزه‌های متفاوتی تعریف می‌شود. درآمد شهرداری از کمک‌های اخذ عوارض و نوسازی، امور مالیاتی و ... تأمین می‌شود اگر این موارد فوق الا شاره پایه و اساس درآمدهای پایدار خوبی برای شهرداری باشد یک شهردار و شهرداری جوابگوی مدیریت شهری خواهد بود و نیاز به دو شهرداری مجزا نیست.

توازن؛  به نظر شما شهر گچساران چگونه می‌تواند به‌عنوان یک الگوی فرهنگی معرفی شود؟

زمانی یک شهر به‌عنوان الگوی فرهنگی می‌تواند عنوان شود که از حداکثر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها چه منابع طبیعی چه منابع انسانی استفاده گردد. الگوی فرهنگی و مفاخر فرهنگی رازمانی می‌توانیم تعریف کنیم که رفتار غالب مردم مسئولین به‌عنوان یک الگو قلمداد شود. مسیر پیشرفت و توسعه قبل از هر چیز نیاز به دگرگونی و تحول در حوزه رفتار و کنش مردم می‌باشد که این تحول پیش‌نیازش تحول در تفکر ذهن و اندیشه انسان‌هاست. بزرگ‌ترین اشتباه در شرایط فعلی برای تحول و دگردیسی در تمام مراحل پیشرفت و توسعه یک شهر چه فرهنگ چه حوزه عمرانی استفاده از یک قشر خاص می‌باشد. تا زمانی که تصمیم‌گیری‌های احساسی، سلایق فردی و ... باشد نمی‌توان گچساران را به‌عنوان الگوی فرهنگی تعریف کرد.

توازن؛   بودجه سال ۹۵ چه میزان بسته‌شده است و چند درصد تحقق‌یافته است؟

۴۰ میلیارد بوده که تاکنون بیش از یک‌سوم آن محقق شده است.

توازن؛   برای دوگنبدان یک شهردار بومی را بیشتر می‌پسندید یا یک شهردار غیربومی؟

شهردار مستقل؛ بومی و غیربومی فرقی ندارد.

توازن؛   دلیل رأی ممتنع شما در بحث ابقای شهردار چه بود؟

دلیل رأی ممتنع من واگذار کردن تصمیم‌گیری به عهده خود شهردار یعنی اینکه آیا شهردار در تصمیم‌گیری خود مبنی بر استعفایش راسخ و پایدار بوده یا هدف چیز دیگری جز این بوده...

توازن؛   آیا ابقای شهردار کمکی به مرتفع شدن مشکلات شهرداری خواهد نمود؟

ابقای شهردار را از آن‌هایی که با ابقای شهردار موافق بوده‌اند و خود آقای شهردار باید سؤال کرد.

توازن؛   دریکی از اظهارنظرهایتان گفته‌اید که اگر آقای تاج‌گردون برای انتخابات شورای آینده لیست منتشر کند هیچ اشکالی ندارد. آیا این موضوع سبب ایجاد اختلافات قومی و طایفه‌ای و همچنین حواشی منفی برای وی در گچساران نخواهد شد؟

اگر شهروندان گچسارانی احساس می‌کنند که به بلوغ فکری و رشد و بالندگی و پویایی فکری رسیده‌اند و دارای تفکرات مدرن و دموکراتیک هستند هر قوم و قبیله و جناح و خود نماینده به‌عنوان الگوی یک جناح می‌تواند لیست تهیه کند.

توازن؛  سهم نماینده را در تعاملات بین شهرداری و شورا تا جه حد می‌دانید؟

هر نماینده‌ای چون توسط اکثریت مردم انتخاب گردیده با هر تفکر و رویکردی بر اساس توانایی‌ها و ویژگی‌های کاریزمایی که دارد باید از آن در راستای بهبود وضعیت شهر حمایت شود اگرچه هیچ انسانی به‌صورت کامل و مطلق در عملکرد خود به‌صورت کامل و مطلق ظاهر نمی‌شود بنابراین قطعاً دارای نقایصی خواهد بود. ولی در رابطه با عملکرد آقای نماینده در حوزه عمران و فعالیت‌های اجتماعی بسیار پرتلاش ظاهرشده‌اند.

توازن؛   نظر شما در رابطه با نقدها و اعتراضات مسئولین نسبت به هم که از تریبون‌ها بیان می‌شود چیست؟

به‌عنوان یک فرد که دو دوره در شورای شهر حضور پیداکرده‌ام این نکته را عرض می‌کنم که با توجه به شرایط فعلی نه‌چندان مناسب مردم که با وضعیت نگران‌کننده نرخ بالای بیکاری در اکثر خانواده‌ها و نرخ تورم و گرانی و ندرت و کمبود منابع و ایجاد سستی و رخوت و کم‌تحرکی اجتماعی و نگرانی مردم همراه است و اگر کسانی یا اشخاصی که احساس نوع‌دوستی و مسئولیت نسبت به‌نظام و مردم را دارند اعم از جناح‌های سیاسی شخصیت‌های متنفذ بجای انتقادها نسبت به مسئولین و نماینده که باعث تشویش افکار عمومی می‌گردد و بهتر است که این انتقادات پیشگیرانه در درهای بسته و حضور طرفین صورت گیرد که بازخورد و ماحصل آن به نفع مردم باشد. نقادی و انتقاد به نماینده قبل از اعلام کردن مطالب به ایشان شکلی غیرمنطقی و جنبه شخصی و سلیقه‌ای دارد و این سنگ‌اندازی‌ها جز مانعی برای پیشرفت در گچساران چیز مثبت دیگری در بر نخواهد داشت. معتقدم یکی از ارکان پیشرفت و ایجاد بهترین‌ها برای شهروندان گچساران حضور جلسات متمادی سران جناح‌های مختلف سیاسی، روشنفکران دلسوز و هم‌اندیشی توأم با نوع اندیشی و پیشنهاد راهکارهایی جدید با پرهیز از سلیقه گرایی و اجتناب از منافع شخصی و علایق اجتماعی می‌باشد.

توازن؛   در دوره آینده و انتخابات شوراها کاندید خواهید شد؟

تصمیم قاطعی در این خصوص نگرفته‌ام اگر نیاز دیدم شرکت خواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جا داره اقای دکترتاجگردون حتما از مهندس بخشایی استفاده کنه.
همه بخونیین لایک کنید
Iran, Islamic Republic of
کاشکی این عصر یخبندان شورا هم مثل تو مرد بودن حرفشونو بزنن!چرا اقای شکوهی به مردم و اقای بلوطی رحم نمیکنیند؟فشار سر ما مردم واستون مهم نیست؟چه منافع داشتین که اول موافق بعد مخالف رفتن شهردار بودین؟مردم اصلا واسه شما ارزش دارن؟اسمی از . نمیارم چون این بنده خدا از اول اول از خودش ا...داشت
اگاه
Iran, Islamic Republic of
شما باید باشید.این شهر به وجود ادمهای باسوادی مثل شما نیاز دارد
vwn
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت بیو که مردم سیت خودکشی ایکنن



تصمیم قاطع .. نگروفته
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ایشان انتظار دارند با توجه به اینکه عضو ستاد انتخاباتی نماینده بوده اند حمایت نماینده را داشته باشند و حتی متقاضی مسولیت شهرداری هم هستند ولی نماینده هم میخواهد برای حفظ آرای ۷۰درصدی خود بیطرف بماند
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
اقای مهندس بخشایی :پرستیژ وکلاس شورای گچسارانید،بدون شما شورای گچساران یعنی هیچچچچچچ
یدالله
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر یکی هست باز بدون چاپلوسی کسی حرفشو تو رو بزنه انسانیت هنوز انگار وجود داره
کبناخون
Iran, Islamic Republic of
سطح دکتر تاجگردون بالاست و هرگز به امثال کاندیداها اهمیت نمیده و خودش رو قاطی مسائل شورا نمیکنه.اگرم لیست بده شما جزئش نیستی.آخ تا قیومت که هاشمی رفسنجانی بمیره و بعد از هاشمی کسی ادعای سیاست کنه.افسووووووس
شهردار
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای بخشایی شورا نیاز به تحصیلا عمران و معماری داره نه لیسانس کشاورزی.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
تو فقط راس کو بیو که اگر نبویی هممون ایمیریم از بدون بیشرفتی
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
...لطفا در مصاحبه های بعدی از کلماتی همچون ژیگانتیسم ریالیسم اگزیستانسیالیسم ایده الیسم رییسیسم شوراییسم کشاورزیسم مخیسم خاصیسم فاشیسم نازیسم هم استفاده بفرمایید.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
انسان
Iran, Islamic Republic of
حالا که معلوم نیست بیای من دیگه خوابم نمیبره از ناراحتی....
فقط تو بودی که بفکر مردم بودب
حیفه که تو نباشی
اگر تو نباشی مردم همه دربدر میشن
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
منوچهر شمسی
Iran, Islamic Republic of
خیلی بد است که امر بر آدم مشتبه بشه
خیلی بده.
شما متاسفانه هیچ خروجی نداشته اید و فقط با الفاض بازی میفرمایید
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بخت تمام مردیلم خوش هم نونه چه گفته
تمام حرفش یونه که تاجگردون مونه حمایت کنه
کاندید
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار بر ارایه لیست از طرف دکترتاجگردون باشد و در این لیست نامی از بنده نباشد قطعا ما هم دلخور میشویم از ایشان.در ضمن بنده پسر خاله ای دارم که ایشان هم قصد کاندیداتوری دارند و همینطور فکر میکنند.با خیلی از افرادی هم که هم صحبت شده ام معتقد به همین نظر هستند.
ستاد
Iran, Islamic Republic of
از تنها دوستانی سیاسی ام هستند بخشایی که واقعا اهل چاپلوسی نیستند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بنازمت اول مرد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بخشایی امپراطور شورا
alireza
Iran, Islamic Republic of
مه هاشمی مرد؟!!!
محمدی
Iran, Islamic Republic of
درودفراوان خدمت برادربخشایی وهمچنین مهندس حسین راستاکاندیدای شورای شهرهای گچساران ویاسوج
سا.لار.لار.
Iran, Islamic Republic of
جناب کبناخون اول برو تمرین املاءکن بعد بیا کامنت بزار!!!!
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1