تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۲۲۴۷۹۶

اولین گردهمایی حامیان مدارس شبانه‌روزی / رئیس جمهور ۲۱ میلیارد ریال به حساب مدارس شبانه روزی استان واریز کرد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند که از این تعداد در ۴۶ مدرسه شبانه روزی متوسطه اول و دوم؛ فنی حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند که حدود ۶/۴ درصد جمعیت دانش آموزی استان است.


به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، هادی زارع‌پور در گردهمایی حامیان مدارس شبانه‌روزی که با حضور فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: مدارس شبانه روزی با هدف افزایش پوشش تحصیلی به ویژه در مناطق پراکنده عشایری و روستایی، ارتقای سطح کیفی آموزش،پیشگیری از تبعات اخلاقی و اجتماعی ناشی از مهاجرت دانش آموزان روستایی به شهرها وتأمین نیروی انسانی از بین دانش آموزان بومی ایجاد شد.
زارع‌پور با بیان اینکه در مهر و آبان امسال ۳۱۰ میلیون تومان برای این مدارس هزینه شد، بیان کرد: ۴۶ مدرسه شبانه‌روزی در سه دوره متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و دو مدرسه عشایری استان وجود دارد که حدود ۷ هزار دانش‌آموز در آن‌ها تحصیل می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: باید از ظرفیت موسسات خیریه برای کمک به مدارس و اداره بهتر آنها استفاده شود که در همین راستا بانک تجارت استان ۸۰۰ جلد دفتر متعهد شده که بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت روستایی توزیع می‌شود.وی عنوان کرد: بسیج سازندگی سپاه فتح استان متعهد شده که در قالب طرح هجرت اقدام به تعمیر مدارس شبانه‌روزی کند، همچنین  آموزش مهارت‌ها به دانش‌آموزان توسط بسیج سازندگی سپاه صورت می‌گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: موسسه خیریه ابرار وابسته به اتاق بازرگانی یاسوج متعهد شده که ۳۵۰ دانش‌آموز مستعد در مدارس شبانه‌روزی با معدل بالای ۱۸ را در سال ۹۶ تحت پوشش قرار داده و از آنها حمایت مالی کند.
وی گفت: سرانه مورد نیاز برای هر دانش آموز مدرسه شبانه روزی روزانه هزار و ۲۵۰ تومان است که با توجه به مشکلات ویژه مالی به نحومطلوب محقق نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورداری از فضاهای فیزیکی مناسب در بخش‌های خوابگاه؛ حمام؛ آشپزخانه و سالن غذاخوری و فعالیتهای فوق برنامه از مهمترین مشکلات مدارس شبانه روزی است.

وی گفت: در سال گذشته ۱۴میلیارد ریال به مدارس شبانه روزی کمک شده است.

زارع‌پور گفت: همچنین از اعتبارات دفتر ریاست جمهور۲۱میلیارد ریال در قالب سبد غذایی به حساب مدارس شبانه روزی واریز شد.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات مالی و وضعیت اقتصادی آموزش  پرورش چاره‌ای جز جلب مشارکت خیرین و موسسه‌های خیریه برای حمایت و اداره بهتر مدارس شبانه‌روزی نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید وضعیت مدارس شبانه‌روز‌ی و مشکلات و نیازمندی‌های آن‌ها برای خیرین و نهادهای خیریه تبیین و تشریح شود تا بتوان کمک‌های خیرین را جذب کرد.
زارع‌پور به مهمترین نیازمندی‌های مدارس شبانه‌روزی استان شامل فضای فیزیکی، تجهیزات و امکانات کارگاه‌های، آزمایشگاهی، آموزشی رفاهی بهداشتی و کمک آموزشی اشاره کرد و افزود: طرح خود اتکایی در مدارس شبانه‌روزی برای ارائه آموزش انواع مهارت‌ها از قیبل معرق کاری،قالیبافی، کشت گلخانه‌ای، کامپیوتر، گلیم‌بافی، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، خیاطی و گلدوزی با هدف خودکفایی دانش‌آموزان این مدارس برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیامدهای منفی بی‌توجهی به مدارس شبانه‌روی گفت: کاهش پوشش تحصیلی مناطق روستایی، عشایری و محروم، افزایش مهاجرت به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی و افزایش تعداد کودکان کار از پیامدهای بی‌توجهی به این مدارس است لذا باید این مدارس حمایت و تقویت شوند تا شاهد این معضلات نباشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ایجاد عدالت اجتماعی و توسعه آن در ابعاد مختلف جامعه از اهداف انقلاب اسلامی است و خوشبختانه در بسیاری از نقاط کمتر توسعه یافته استان شاهد تحقق بخشی از این اهداف هستیم.

فتاح محمدی گفت: فراهم شدن زمینه مناسب برای پرورش و آموزش دانش آموزان در این مدارس و ارتقای سطح کیفی آموزش مستلزم مشارکت همگانی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: این نشست با هدف جذب کمک خیرین برای مدارس شبانه روزی وکیفی بخشی فعالیتهای تحصیلی برگزار شد.

ایوب رضایی گفت: به رغم وجود مشکلات ویژه در بسیاری از این مدارس طرح خود اتکایی در زمینه‌های صنایع دستی- آموزش رایانه- پرورش زنبور - کشت گلخانه و خیاطی انجام می‌شود.

 وی گفت: انتظار می‌رود ادارات -نهادها -دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در زمینه های قابل امکان در جهت بهبود فعالیت این مدارس کمک کنند.

در این نشست برخی از ادارات- نهادها و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها متعهد شدند که کمک به این مدارس را در برنامه های خود بررسی و نتیجه را اعلام نمایند.

amozsh-2 amozsh-3 amozsh-4 amozsh-5 amozsh-6 amozsh-1


نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1