تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۲۲۴۶۵۶

بازدید مسئولان وزارت نفت از تاسیسات شرکت گچساران

۱
۰
کبنا ؛حبیب‌الله بیطرف معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران مناطق نفت خیز جنوب از تاسیسات نفتی گچساران به صورت هوایی و زمینی بازدید کردند.
وی سپس در نشست هم اندیشی مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، شرکت کرد و از نزدیک با روند تولید در دومین تولیدکننده نفت در مناطق نفت خیز جنوب قرار گرفت.
بیطرف با ابراز خوشحالی از حضور در مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان یکی از شرکت‌های مهم وزارت نفت، خاطرنشان کرد: نخستین سفر کاری خود در مسئولیت جدید را شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دادم تا از نزدیک فعالیت ها و عملکرد این شرکت مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: فعالیت‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در همه زمینه‌ها به ویژه کارهای پژوهشی و ساخت بیشتر قطعات داخلی، این شرکت را به یک مدل عملی برای سایر شرکت‌های وزارت نفت تبدیل کرده است.
بیطرف با بیان اینکه، توسعه فناوری، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پروژه‌های ازدیاد برداشت مخازن و بومی‌سازی ۱۰ گروه کالایی صنعت نفت از دیگر مباحثی است که بیش از پیش به طور جدی مورد توجه این معاونت است، تصریح کرد: اعتقادمان بر این است که پژوهش یک عامل پیشرفت و ضروری است و به سمت پژوهش‌های واقعی و کاربردی حرکت کنیم.
در این جلسه هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ضمن خوش آمد به مهندس بیطرف و مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب، گزارشی از فعالیت ها، برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اجرای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران را ارایه داد.
صیدالی ادامه داد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به ویژگی‌های این شرکت اظهار کرد: قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های بارز این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چند راهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گوره را را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.
مدیرعامل نفت گچساران با بیان اینکه ،نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه‌خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک جهت صادرات هدایت می‌شود، گفت: راهبری تمام این مراحل، تعمیر و نگهداری این تأسیسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است.
صیدالی اذعان کرد: این شرکت در حال حاضر مسؤولیت تولید صیانتی از ۱۵ میدان نفتی فعال را با استفاده از ۷۷۵ حلقه چاه بر عهده دارد که پرسنل تلاشگر این شر کت در اوج تحریم ها نیز نگذاشته‌اند جریان نفت لحظه‌ای بایستد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه با اشاره به دو پروژه در دست اقدام نمک زدایی گچساران بیان کرد: با راه‌اندازی دو واحد نمک‌زدایی جدید این شرکت، ظرفیت فرآورش کارخانه‌های نمک‌زدایی در گچساران ۱۶۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند.
صیدالی افزود: این دو پروژه شامل احداث نمک‌زدایی «گچساران ۳» با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه در روز و «بی بی حکیمه ۱» با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز خواهد بود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر این دو پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصدی در مراحل پایانی کار قرار دارند.
مدیرعامل نفت گچساران با بیان اینکه با راه‌اندازی این پروژه‌ها تولید نفت خام‌ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به میزان ۱۵ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌سازی فرآورش نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی با تزریق پساب واحدهای نمک‌زدایی به چاه‌های دفعی را از اهداف اجرای پروژه‌های نمک زدایی عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به اقای صیدالی بگه که دلیل اینکه صالحی ریس حراست داره فامیل خودش رو همش جذب میکنه چیه.مگه نمیبینند.
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1