تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۲۲۴۶۳۴

واگذاری دو هزار مسکن به مددجویان استان تا پایان سال ۹۵

۰
کبنا ؛نشست بررسی وضعیت مسکن ایثارگران، معلولان و مددجویان کمیته امداد امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، پژمان نیک اقبالی ظهر امروز در این نشست با بیان اینکه مسکن مهر مددجویان نهادهای حمایتی باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند، اظهار کرد: ۱۱۱ دو معلولی، هزار مددجوی کمیته امداد و دو هزار ایثارگر متقاضی مسکن در حوزه شهری هستند که باید این قشر در اولویت قرار بگیرند.
نیک اقبالی در ادامه تاکید کرد: در شهر یاسوج برای مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشکل زمین داریم اما در سایر شهرها همچنین مشکلی نیست.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: زمینی در سطح شهر یاسوج مشخص شود تا بعد از بررسی های کارشناسی و فنی برای این قشر از جامعه مسکن فراهم شود.
نیک اقبالی بیان کرد: در بحث مسکن روستایی با مشکلی مواجه نیستیم و متقاضیان می تواند از تسهیلات و امتیازهای موجود برای ساخت مسکن بهره ببرند.
وی افزود: باید بنیاد مسکن روستایی موظف است آنهایی که مسکن ندارند زمینی برای آنها جهت ساخت مسکن تأمین شود و خانه های فرسوده نیز بهسازی شوند.
 
در ادامه این نشست فرید محبی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متقاضیان برای هزار واحد مسکونی شهری و پنج هزار و ۴۵۰ واحد روستایی درخواست داده اند، اظهار کرد: برای اجرای این طرح به اعتبارات کافی، زمین و تسهیلات نیاز داریم.
وی ادامه داد: ۳۲۴ واحد مسکن مهر تا الان برای مددجویان این نهاد خریداری کرده ایم که ۹۳ واحد آن تحویل متقاضیان شده و ۲۳۱ واحد هنوز تحویل نگردیده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: دو میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان اعتبار به این واحدها تخصیص داده شد و تکلیف این ۲۳۱ واحد مسکونی مشخص خواهد شد.
محبی بیان کرد: اگر اداره کل راه و شهرسازی مسکن های مهری در اختیار دارد تا شهریور سال آینده فرصت دارد که تحویل کمیته امداد (ره) برای خرید از آنها دهد.
وی اضافه کرد: در شهرهای گچساران و دهدشت به ترتیب ۴۹ و ۱۰۰ واحد مسکن مهر برای خریداری از سوی کمیته امداد ارائه داده اند.
این مسئول با اشاره به تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی، گفت: برای ۴۲۰ واحد مسکونی روستایی تشکیل پرونده جهت بهسازی و مقاوم سازی داده ایم که با کمک بنیاد مسکن روستایی ۱۲۰ واحد به بانک ها معرفی شده اند که تاکنون ۶۵ واحد تسهیلات دریافت کرده اند.
در ادامه موسوی نماینده اداره کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفت: سال ۹۵ در سطح استان هزار و ۱۱۰ مسکن تحویل داده شده که این آمار تا پایان سال ۹۵، دو هزار می رسد. و در شهریور ۹۶ نیز ۹۵۰ واحد نیز تحویل متقاضیان خواهیم داد.
به گفته نیک اقبالی مددجویان نهادهای حمایتی در مسکن های مهر باقیمانده تا پایان سال در اولویت قرار باشند.
موسوی امجد مدیرکل بهزیستی استان در این نشست گفت: در دوره تدبیر و امید هزار و ۹۰۰ واحد مسکن تحویل مددجویان بهزیستی شدند، که از این تعداد هزار و ۳۰۰ واحد در سال ۹۵ به متقاضیان تحویل داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1