تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۲۲۴۵۶۹

تعیین تکلیف ۲۶ پرونده زمین‌خواری در لنده / جمع آوری ۱۸ تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گچساران / انتقاد شدید مردم لوداب از عدم پوشش شبکه‌های تلویزیونی

۰
کبنا ؛ 
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
 
هواپیمای حامل بازیکنان واترپلوی نفت و گاز گچساران به تهران بازگشت
مسئول رسانه باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز گچساران گفت: هواپیمای حامل بازیکنان تیم واترپلوی نفت و گاز که از تهران عازم این شهرستان بود پس از ناتوانی در نشستن در فرودگاه دوگنبدان به تهران بازگشت.
امین دهقان اظهار داشت: اعضای تیم واترپلوی نفت و گاز گچساران که پس از انجام رقابت مقابل نفت امیدیه در تهران راهی دوگنبدان مرکز این شهرستان بودند پس از آنکه بدلیل شرایط نامناسب جوی نتوانست در فرودگاه نفت و گاز گچساران فرود آید مجددا به تهران بازگشته تا با پروازی دیگری به یکی از شهرهای همجوار عزیمت کنند.
وی اظهار کرد: حال همه اعضای تیم واترپلوی نفت و گاز گچساران خوب است و تا ساعاتی دیگر به اهواز سفر می کنند.
دیدار تیم های نفت و گاز گچساران و نفت امیدیه از هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر واترپلو باشگاه های کشور روز پنجشنبه ۳۰ دی با تساوی هفت بر هفت در استخر ۹ دی تهران به پایان رسید..
تیم نفت و گاز گچساران هم با کسب هشت امتیاز همچنان در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
دستگیری شکارچی قوچ وحشی در گچساران
رئیس حفاظت محیط زیست گچساران ازدستگیری شکارچی قوچ وحشی در شهرستان گچساران خبر داد.
عبدال دیانتی نسب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک راس قوچ وحشی شکار شده در یک خودرو کشف شد.
رئیس حفاظت محیط زیست گچساران ادامه داد: لاشه این حیوان در یک کندو عسل جاسازی شده بود که باهمکاری پاسگاه روستای آب شیرین این لاشه کشف و ضبط شد.
دیانتی نسب افزود: همچنین از این شکارچی یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی ۲۷۰ و ۱۳ فشنگ از این شکارچی نیز کشف و ضبط شده است.
وی تصریح کرد: این متهم به ۱۰ میلیون تومان پول نقد جریمه و برای طی مراحل قانونی به مراجع قانونی ارجاع داده شده است.
دیانتی نسب خاطرنشان کرد: این متهم مبلغ ۱۰ میلیون تومان را به حساب اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران واریز کرده است.
رئیس حفاظت محیط زیست گچساران یادآور شد،نسل این قوچ وحشی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال انقراض است و تنها در ماهور بی بی حکیمه(ع) گچساران و در منطقه حفاظت شده، زیست دارند.
حضور بخش‌خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه عمان
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: بخش‌خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در عمان شرکت می‌کند.
جبار کیانی‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در مسقط عمان گفت: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان در نمایشگاه کشور عمان شرکت می‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: غرفه محصولات استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲۴ متر مربع برپا شده که در این غرفه تمامی محصولات و ظرفیت‌های استان در قالب سی دی، کتابچه و بخشی از محصولات استان در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: محصولات و ظرفیت‌های استان در بخش‌های گردشگری کشاورزی، آب، صنعت و معدن و صنایع دانش‌بنیان در این نمایشگاه معرفی خواهد شد.
این مسؤول تصریح کرد: این نمایشگاه از فردا دوشنبه سوم بهمن با حضور وزیر صنعت افتتاح و روز جمعه هفته جاری به کار خود پایان می‌دهد.
۱۸ تن مواد غذایی تاریخ گذشته در شهرستان گچساران جمع‌آوری شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: ۱۸تن مواد غذایی تاریخ گذشته در شهرستان گچساران جمع‌آوری شد.
هایده حافظ قرآن در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی که با حضور اعضای شورای سلامت در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف شبکه بهداشت و درمان تامین امنیت سلامت و غذایی جامعه است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: استان ما به لحاظ جمعیتی از استانهای پر جمعیت بوده اما متاسفانه در سامانه سیب که مربوط به بحث سلامت است جزء ۵ استان آخر هستیم.
حافظ قرآن تصریح کرد:همه باید برای توسعه بخش سلامت جامعه با شبکه بهداشت و درمان همکاری داشته تا خدمات رسانی بهتر و مطلوبتری صورت بگیرد.
وی افزود: در سال‌جاری قریب بر ۱۸ تن موادغذایی تاریخ گذشته در سطح شهرستان گچساران جمع آوری شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به شهرک های صنعتی و تولیدی در این شهرستان گفت: کارخانه‌های تولیدی مواد غذایی با تولید مهرهای ساختگی اقدام به پاک کردن تاریخ تولید و انقضا محصولات خود می‌کنند.
وی بیان کرد: این تولیدی‌ها با تمدید اعتبار جدید به مواد لبنی زده و دوباره محصولات خود را وارد بازار کرده و محصولات خود را در جامعه به مردم عرضه می کنند.
حافظ قرآن ابراز کرد: در سال‌جاری تعداد ۷ واحد تولیدی و صنفی در شهرستان گچساران به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: هر ماده غذایی طبق قانون باید علامت استاندارد، تاریخ تولید و انقضا، نام محصول و همچنین آدرس کارخانه بر روی محصول باید درج شده باشد.
وی به سامانه شکایات و تخلفات بهداشتی اشاره کرد و بیان کرد: شهروندانی که تخلفات بهداشتی را مشاهده می کنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۹۰ و یا ۱۹۰ تماس بگیرند و شبکه بهداشت را از تخلفات فروشگاه‌ها آگاه کنند و شبکه بهداشت و درمان در کمتر از ۲۴ ساعت به این تخلفات رسیدگی خواهد کرد.
عدم تمایل بانک صادرات به پرداخت تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی/ نشست‌های کارگروه تسهیل در یاسوج فرمایشی و فرمالیته است
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه بانک صادرات تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد تسهیلات رونق به واحدها پرداخت کند، گفت: بیشتر مصوبات ستاد تسهیل در بانک‌ها اجرایی نمی‌شود و به همین دلیل مدیران بانک‌ها در نشست‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.
بیست‌وششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امروز با دو دستور کار بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات وصول ارزش افزوده بخش پیمانکاران در این شهر برگزار شد.
در این نشست مشکلات چهار واحد تولیدی از جمله فولاد و پنجره‌سازی شهرستان بویراحمد با متولی بانک صادرات بررسی شد که عدم حضور مدیرعامل بانک صادرات استان مورد انتقاد معاون اقتصادی استاندار و سایر اعضای کارگروه ستاد تسهیل قرار گرفت.
جبار کیانی با بیان اینکه بانک صادرات تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد تسهیلات رونق به واحدها پرداخت کند، گفت: بیشتر مصوبات ستاد تسهیل در بانک‌ها اجرایی نمی‌شود به همین دلیل مدیران بانک‌ها در نشست‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خواستار تغییر رویکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی باید رویکرد ستاد تسهیل استان تغییر کند.
در ادامه رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد از نحوه برخورد بانک‌ها با واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: وقتی نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار می‌شود باید خروجی داشته باشد که بخش اعظمی از مشکلات کارگروه و عدم اجرای مصوبات به دلیل عدم توجه استاندارد و معاونین استاندار به این نشست‌ها است.
لهراسب باقری بیان کرد: زمانی که وقت گذاشته می‌شود و این جلسات برگزار می‌شود باید خروجی داشته باشد و وقتی خروجی ندارد و مصوبات آن اجرایی نشود برگزاری این نشست‌ها بی‌فایده است.
وی اضافه کرد: وقتی مدیر بانک در نشست حضور ندارد و کارمند جزء بانک می‌آید چگونه انتظار داریم مصوبات اجرایی شود.
داوود کریمی مدیر امور شعب بانک‌های استان هم با بیان اینکه حرمت جایگاه و سیستم بانکی باید حفظ شود گفت: موانعی برای اجرایی کردن مصوبات این کارگروه پیش‌روی سیستم بانکی استان وجود دارد.
* بانک صادرات اراده‌ای برای پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی ندارد
در ادامه مجید محنایی با اشاره به اینکه از روند حضور مدیرعامل بانک صادرات در نشست‌های کارگروه معترض هستیم، گفت: بانک صادرات اراده‌ای برای پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی ندارد.
معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: شکل حضور مدیرعامل بانک صادرات در نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سوال برانگیز است و نحوه برخورد این بانک با مسائل و مشکلات مناسب نیست.
وی تصریح کرد: بانک‌های مختلفی در استان وجود دارد که گزارشات آنها گرفته می‌شود اما نحوه همکاری این بانک مبهم است.
این مسوول با بیان اینکه نحوه برخورد این بانک با مسایل و مشکلات مورد تایید مدیریت استان نیست، گفت: مشکلات دو واحد تولیدی که بانک صادرات متولی آنها است در نشستی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که به نتیجه نرسیدیم به کارگروه کشوری ارجاع می‌شوند.
معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه با هیچ مدیری تعارف نداریم، گفت: تاکنون ۱۰۰ واحد تولیدی تسهیلات رونق تولید دریافت کردند که به هر یک از این واحدها تسهیلاتی معادل یک میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ممکن است برخی بانک‌های استان سهوا یا عمدا با ستاد تسهیل همکاری نکنند، گفت: در مجموع عملکرد بانک‌های استان مطلوب از جمله بانک کشاورزی، صنعت و‌ معدن و سپه مطلوب است
این مسؤول از اقدام قضایی بانک صادرات انتقاد کرد و افزود: یکسال است که می‌گوییم اقدامات قضایی برای واحدها باید متوقف شود اگر حکم قضایی بانک قبل از این مصوبه باشد که هیچ اما اگر بعد از آن باشد بانک هیچ‌گونه همکاری نکرده است.
محنایی در پاسخ به سخنان رئیس شعب بانکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرار بود با مشارکت بانک‌ها و دستگاه‌های استانی ۵۷ طرح در قالب ۱۰۰ پروژه در استان اجرا شود اما وقتی این طرح اجرا نشده پس جای دفاع از بانک‌ها باقی نمی‌ماند.
معاون اقتصادی استاندار در پایان در خصوص بلوکه شدن حساب‌های پیمانکاران بخش خصوصی گفت: ستاد تجهیز درآمدهای استانی تشکیل و شرایط موجود بررسی شود.
کلنگ‌زنی ساختمان پایگاه جامع سلامت شهری لنده در دهه فجر
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده گفت: در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی ساختمان پایگاه سلامت جامع شهری لنده در دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد.
امرالله خانی در جلسه مجمع خیرین سلامت شهرستان لنده با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی خیرین در سطح شهرستان گفت: در حوزه بهداشت و درمان خدمات قابل توجهی از سوی خیرین انجام شده که باید بیش از پیش توسعه یابد.
وی افزود: با توجه به قدرت نفوذ و پیگیری خیرین می‌توان از ظرفیت و پتانسیل آنها برای جذب اعتبارات و امکانات و تجهیزات پزشکی و بهداشتی استفاده لازم را برد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: ملاقات‌های متعددی با خیرین در سطح کشوری انجام شده و دستگاه‌ها و تجهیزات خوبی خریداری شده است.
خانی یادآور شد: بحث خرید دستگاه سونوگرافی و دیالیز برای شهرستان از جمله اقداماتی بوده که توسط مجمع خیرین شهرستان پیگیری شده و دستگاه سونوگرافی خریداری و در سطح شهرستان به بهره‌برداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: بحث خرید دستگاه دیالیز تا حد قابل توجهی پیش رفته ولی نیازمند یک دستگاه ro بوده که تاکنون این امر محقق نشده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در ادامه به کمبود فضای فیزیکی در درمانگاه اشاره و گفت: با توجه به ضرورت تفکیک کلینیک تخصصی نیازمند یک مکان مناسب هستیم که در این خصوص خیرین شهرستان و زمین‌داران باید به کمک این اداره بشتابند.
خانی افزود: پایگاه جامع سلامت شهری لنده با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر در سطح شهرک‌ها زمین و یا مکان مناسبی فراهم شود آمادگی لازم برای راه‌اندازی پایگاه سلامت جامع شهری را می‌توان راه‌اندازی وجود دارد.
تعیین تکلیف ۲۶ پرونده زمین‌خواری در لنده تا پایان امسال
فرماندار لنده با اشاره به مصمم بودن قوه قضائیه برای برخورد با زمین‌خواری گفت: ۲۶ پرونده زمین‌خواری در لنده تشکیل شده که تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند.
دارا کریمی‌نژاد عصر امروز در جلسه مجمع خیرین سلامت شهرستان لنده گفت: بیش از ۴۴ درصد مردم شهرستان لنده تحت حمایت نهادهای خدماتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و از این خدمات استفاده می‌کنند.
فرماندار لنده تصریح کرد: استفاده از خیرین در حوزه سلامت بیش از سایر حوزه‌ها مورد نیاز بوده و شهرستان ما نیز بیش از سایر شهرستان نیازمند توجه و جذب خیرین می‌باشد.
کریمی‌نژاد در ادامه به لزوم توسعه امکانات و تجهیزات بهداشتی شهرستان اشاره و یادآور شد: با توجه به نوپا بودن شبکه بهداشت و درمان لازم است امکانات و تجهیزات در شأن مردم این شهرستان توسعه یابد.
وی خاطرنشان کرد: احداث مراکز درمانی و بیمارستان و مرکز سلامت از جمله نیازهای این شهرستان بوده که نیاز است همه ادارات و نهادها و مجمع خیرین شهرستان در این راستا تلاش لازم را داشته باشند.
فرماندار لنده با بیان اینکه از هر فرصت و بستری باید برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنیم، ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی شهرستان ما کمبود فضای فیزیکی و مکان مناسب جهت راه‌اندازی برخی امکانات و تجهیزات پزشکی بوده که لازم است در این خصوص اقدام جدی صورت پذیرد.
کریمی‌نژاد در ادامه گفت: کمبود زمین در سطح شهرستان یک معضل بزرگ بوده که خیرین شهرستان در این خصوص با اهداء زمین می‌توانند ما را یاری کنند.
وی در ادامه با اشاره به برخی سودجویی‌ها از زمین‌های منابع ملی در این شهرستان گفت: در راستای مبارزه و مقابله با زمین‌خواری در شهرستان لنده ۲۶ فقره پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده که تا پایان سال تعیین تکلیف خواهند شد.
برخی دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تمایلی به واگذاری پروژه‌ها به بخش‌‌خصوصی ندارند
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تمایلی به واگذاری پروژه‌ها به بخش‌خصوصی ندارند.
پژمان نیک‌اقبالی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه ارشاد، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان دستگاه‌های طرف حساب ما هستند، گفت: برخی از این دستگاه‌ها تمایلی به واگذاری طرح‌های خود به بخش خصوصی ندارند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرار بود پیست اسکی کاکان یاسوج به بخش خصوصی واگذار شود اما در حاضر این طرح از واگذاری خارج شده که ورزش و جوانان قبل از خارج کردن این طرح از لیست پروژه‌های واگذاری به بخش خصوصی باید آن را با مسؤولان استان مطرح می‌کرد.
وی بیان کرد: تنها پیست اسکی قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارد بلکه هتل و گردشگری پیست اسکی باید به بخش خصوصی واگذار شود که برای واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی سود طرح‌ها کاهش یابد‌.
نیک‌اقبالی در خصوص واگذاری پروژه مجتمع فرهنگی و هنری گچساران گفت: پروژه ۹۵ درصدی مجتمع فرهنگی و هنری گچساران نباید برای ۵ درصد مانده تا بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود، این پروژه هم‌اکنون دارای اعتبار است.
این مسؤول بیان کرد: نباید در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی تنها به دنبال پروژه‌های کلان باشیم بلکه باید پروژه‌های خرد در واگذاری به بخش خصوصی دیده شود.
نیک‌اقبالی اضافه کرد: جهاد کشاورزی، امور عشایر و سایر دستگاه‌ها پروژه‌های خوبی دارند که این پروژه‌ها قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند.
 
نبود جایگاه جمع‌آوری زباله در روستاها مشکل اصلی ساکنان این مناطق شده است
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: نبود جایگاه جمع‌آوری زباله در روستاها مشکل اصلی ساکنان این مناطق شده است.
هایده حافظ قرآن در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی که با حضور اعضای شورای سلامت در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بررسی مشکلات زیست محیطی و عدم جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خانگی در دستور کار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گرفته است.
رئیس شبکه بهداشت  درمان گچساران با اشاره به روستاهای این شهرستان ادامه داد: در حوزه دیل ۱۴ روستا دارای سکنه، یک جایگاه زباله و ۶ مرکز بهداشتی وجود دارد.
حافظ قرآن گفت: روستای امام زاده جعفر(ع) دارای ۴ روستا، ۸ دهیاری و روستای بابا کلان دارای ۵ روستا است که جایگاهی برای تخلیه زباله در این منطقه وجود ندارد.
وی به روستاهای حاشیه‌نشین این شهر اشاره کرد و گفت: تعداد۳ روستا در حاشیه این شهر سکونت دارد که دو ماشین کار جمع‌آوری زباله‌های خانگی این روستاهای حاشیه نشین را انجام می‌دهند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به تعداد روستاهای دارای سکنه این شهرستان اذعان کرد: در مجموع شهرستان گچساران دارای ۷۶ روستا است که تعداد ۴۴ روستا دارای سکنه هستند.
حافظ قرآن به ماشین‌های جمع‌آوری زباله در این روستاها اشاره کرد و گفت: از این مجموع روستا ۳۴ جایگاه زباله، ۲۵ ماشین فعال حمل زباله و همچین تعداد ۷ ماشین حمل زباله غیرفعال وجود دارد.
وی ادامه داد: تعداد۱۴ روستا در کناره شهر زباله‌های خود را دفن می‌کنند و تعداد ۷ روستا از ۳ جایگاه مشترک نیز استفاده می‌کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: تعداد ۱۴ ماشین حمل زباله استیجاری و تعداد ۴ روستا از وسیله ماشین حمل زباله مشترک استفاده می‌کنند.
حافظ قرآن به دیگر مشکلات زیست محیطی اشاره و بیان کرد: بررسی مشکلات بهداشتی و زیست محیطی و همچنین دفع غیربهداشتی فضولات انسانی در حاشیه شهر به دلیل نبود جایگاه مشخص موجب مشکلاتی دیگری در این شهرستان شده است.

برخی دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تمایلی به واگذاری پروژه‌ها به بخش‌‌خصوصی ندارند
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تمایلی به واگذاری پروژه‌ها به بخش‌خصوصی ندارند.
پژمان نیک‌اقبالی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه ارشاد، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان دستگاه‌های طرف حساب ما هستند، گفت: برخی از این دستگاه‌ها تمایلی به واگذاری طرح‌های خود به بخش خصوصی ندارند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرار بود پیست اسکی کاکان یاسوج به بخش خصوصی واگذار شود اما در حاضر این طرح از واگذاری خارج شده که ورزش و جوانان قبل از خارج کردن این طرح از لیست پروژه‌های واگذاری به بخش خصوصی باید آن را با مسؤولان استان مطرح می‌کرد.
وی بیان کرد: تنها پیست اسکی قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارد بلکه هتل و گردشگری پیست اسکی باید به بخش خصوصی واگذار شود که برای واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی سود طرح‌ها کاهش یابد‌.
نیک‌اقبالی در خصوص واگذاری پروژه مجتمع فرهنگی و هنری گچساران گفت: پروژه ۹۵ درصدی مجتمع فرهنگی و هنری گچساران نباید برای ۵ درصد مانده تا بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود، این پروژه هم‌اکنون دارای اعتبار است.
این مسؤول بیان کرد: نباید در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی تنها به دنبال پروژه‌های کلان باشیم بلکه باید پروژه‌های خرد در واگذاری به بخش خصوصی دیده شود.
نیک‌اقبالی اضافه کرد: جهاد کشاورزی، امور عشایر و سایر دستگاه‌ها پروژه‌های خوبی دارند که این پروژه‌ها قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند.

اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت دهه فجر در مدارس گچساران
رئیس آموزش و پرورش گچساران از اجرای برنامه‌های متنوع در مدارس این شهرستان به مناسبت دهه فجر خبر داد.
سید ظهیرالدین پورالحسینی در نشست کمیته ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان گچساران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌هایی را نیز در نظر گرفته است.
رئیس آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: روز ۱۲ بهمن که اولین روز دهه فجر انقلاب اسلامی است، آموزش و پرورش در این زمینه با اجرای گلبانگ و نواختن زنگ انقلاب در مدرسه فدک برنامه‌های خود را اجرا خواهد کرد.
وی به دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش این شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌ انشاء نویسی، داستان و خاطره‌نویسی ویژه فرهنگیان هم در دهه فجر انجام می‌شود و آثار برگزیده این فرهنگیان نیز به صورت کتابچه به چاپ می‌رسد.
پورالحسینی تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه عفاف و حجاب، حضور دانش‌آموزان در گلزار شهدا و غبارروبی، اجرای برنامه‌های هوا و فضا در پژوهش‌سرا دانش‌‌آموزی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش گچساران است.
رئیس آموزش و پرورش گچساران اذعان کرد: حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در نماز جمعه و برگزاری ورزش همگانی، برگزاری مسابقات ورزشی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش گچساران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: انس با قرآن با حضور دانش‌آموزان دبیرستان شبانه‌روزی علامه طباطبایی، دیدار فرهنگیان و دانش‌آموختگان با نماینده ولی فقیه استان و همچنین برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانش‌آموزی با موضوع محوریت رهبری و با حضور مسؤولان شهرستانی از دیگر اقدامات این اداره است.
پورالحسینی خاطرنشان کرد: تجلیل از خانواده‌های شهدای دانش‌آموزی، اجرای مراسم صبحگاهی فرهنگیان و مشارکت در راهپیمایی و همچنین اجرای سرود ۱۳۵۷ دانش‌آموزی در روز ۲۲ بهمن ماه از برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان گچساران است.


مشارکت همه دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های دهه فجر در گچساران
رئیس ستاد دهه فجر گچساران از مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد.
نشست ستاد دهه فجر گچساران با حضور فرماندار، رئیس ستاد دهه فجر و روسای ادارات شهرستان گچساران در سالن فرمانداری برگزار شد.
در این نشست یدالله مرادی با تسلیت حادثه دلخراش و تأسف برانگیز آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو با اشاره به برگزاری مراسم دهه فجر در شهرستان گچساران گفت: امسال همانند سال‌های گذشته دهه فجر در گچساران هر چه باشکوه‌تر برگزار می‌شود.
وی افزود: دستورالعمل اجرایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با هدف برنامه‌ریزی ساماندهی مراسم دهه فجر در این شهرستان برگزار می‌شود.
رئیس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر شهرستان گچساران افزود: فراهم‌سازی و زمینه مشارکت و همچنین حضور اقشار مردم در این مراسمات بسیار مهم است.
مرادی با اشاره به برگزاری مراسمات دهه فجر شهرستان گچساران تصریح کرد: ایجاد کمیته‌های مختلف در برگزاری مراسمات دهه فجر و همچنین پیگیری تشکیل کمیته و تلاش در جهت افزایش آن از اقدامات ستاد دهه فجر گچساران است.
وی اذعان کرد: ایجاد ارتباط مطلوب میان کمیته‌ها و ارزیابی نسبت کار کمیته‌ها یکی از کارهای مهم این ستاد است.
رئیس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر در گچساران بیان کرد: در شهرستان گچساران برای برگزاری بهتر این مراسمات ۱۷ کمیته تشکیل می‌شود.
وی گفت: اولین کمیته طرح و برنامه است که در این طرح مسؤولیت‌های اعضای ستاد و ادارات مشخص شده است.
مرادی خاطرنشان کرد: کمیته طرح و برنامه‌ریزی یک کمیته غیر اداری است که از نظرات فرهیختگان و اندیشمندان استفاده می‌شود.
رئیس ستاد برگزاری مراسمات دهه فجر گچساران افزود: کمیته دوم که مسؤول اطلاع‌رسانی مراسمات دهه فجر است بر عهده صدا و سیما شهرستان است.
مرادی بیان کرد: کمیته سوم، کمیته مساجد و تشکل‌های اسلامی و مساجد مستقیم که زیر نظر اداره تبلیغات فعالیت خود را انجام می‎‌دهد.
وی به کمیته چهارم اشاره کرد و گفت: کمیته ایثارگران که زیر نظر اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
مرادی گفت: کمیته پنجم و ششم متشکل از کمیته بانوان  و دانشجویی است که زیر نظر یکی از دانشگاه‌های گچساران فعالیت خود را انجام می‌دهد.
رئیس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر گچساران ابراز کرد: کمیته هفتم فرهنگیان و دانش‌آموزان که در حیطه آموزش و پرورش و کمیته هشتم، کمیته نوجوانان که زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.
مرادی تصریح کرد: کمیته اصناف زیر نظر معدن، صنعت و تجارت و همچنین کمیته نهم، کمیته کارگری که زیر نظر اداره کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را در دهه فجر انجام می‌دهد.
وی اظهار کرد: کمیته بسیجیان و نیرو‌های مسلح است که به دلیل محدودیت نیروی نظامی و به فرماندهی سپاه فعالیت خود را در دهه فجر امسال انجام می‌دهد.
مرادی گفت: کمیته ورزش زیر نظر اداره ورزش و جوانان، کمیته عشایر که هر ساله از دیگر کمیته‌ها فعالیت پررنگ دارد زیر نظر اداره امور عشایر، کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی با مدیریت کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین کمیته فرهنگی و هنری با مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت سازمان‌دهی فعالیت خود را انجام می‌دهد.
رئیس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر گچساران با اشاره به فعالیت هر کدام از کمیته‌های ستاد برگزاری مراسم دهه فجر گفت: هر دستگاهی با تناسب موضوع کار و فعالیت خود را آغاز می‌کند.
رئیس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر به محل این ستاد اشاره کرد و گفت: مکان ستاد دهه فجر دفتر امام جمعه شهرستان گچساران است و به زودی جلسه هماهنگی اعضای ستاد در این مکان برگزار خواهد شد.

انتقاد شدید مردم منطقه دم لوداب از عدم پوشش شبکه‌های تلویزیونی
مردم منطقه دم لوداب از مسؤولان به دلیل عدم پوشش شبکه‌های تلویزیونی به شدت انتقاد کردند.
غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز به همراه برخی از مسؤولان استانی و شهرستانی از منطقه لوداب بازدید کردند.
در این بازدید که ابتدا از راه‌های روستایی آغاز شد مسؤولان در خصوص وضعیت راه‌ها گزارشاتی ارائه کردند و مردم نیز در این بین خواستار رفع بخشی از مشکلات بودند.
در این بازدید برخی از مردم نسبت به وضعیت آنتن‌دهی شبکه‌های تلویزیونی گلایه‌هایی داشتند و انتقادات خود را در حضور نماینده بویراحمد و دنا ارائه کردند.
مردم این منطقه اعتقاد دارند در زمانه‌ای که شبکه‌های ماهواره‌ای اعتقادات مردم را نشانه رفته‌اند باید نسبت به مقابله با این شبکه‌ها از سوی مسؤولان تمهیداتی اندیشیده شود.
در روستاهای ده سوخته و ده هود مردم بیش از سایر مناطق از این وضعیت گلایه داشتند و از نماینده بویراحمد و دنا خواستند تا پیگیر این مشکل باشد.
از دیگر مشکلاتی که مردم روستاهای دم لوداب داشتند وضعیت مساجد این روستاها بود که بسیاری از روستاها یا مسجد نداشتند و یا اگر مسجدی در این روستاها وجود دارد هیچ گونه تجهیزاتی در آن‌ها وجود ندارد.
از دیگر خواسته‌های مردم دم لوداب از نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا رسیدگی به وضعیت روشنایی روستاها بود که امنیت روستاها را تامین می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1