تاریخ انتشار
جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۲۲۴۱۶۸

بازدیدهای خادمی در روز بارانی؛ برگشت ۱۵ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید / بهره برداری از جاده یاسوج-سی سخت در هفته دولت

۱
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از چند طرح گردشگری و صنعتی در شهرستان های بویراحمد و دنا بازدید کرد.khadmi-26
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح روز جمعه در حالی که برف و باران در شهرهای یاسوج و سی سخت در حال باریدن است، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از چند واحد صنعتی و پروژه گردشگری در یاسوج و سی سخت بازدید کرد.
بنابر این گزارش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ابتدا از مجتمع هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج بازدید کرد.
این مجتمع نه هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا دارد که سه هزار و ۷۰۰ مترمربع آن متعلق به پارک آبی است.
به گزارش کبنا، این پارک آبی شامل؛ استخر شنا، استخر کودکان، وان نمک، رودخانه آرام و انواع سرسرهای آبی است. هتل این مجتمع ذارای ۷۰ اتاق، ۱۸۰ تخت و سالن کنفرانس است که از محل اعتبارات بانک گردشگری و پرداخت صندوق توسعه ملی در حال احداث است.
عملیات اجرای این طرح تفریحی و گردشگری در سال جاری و همزمان با سفر رئیس جمهور به یاسوج از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد. گفته می شود پارک آبی این طرح تا پایان سال ۹۶ و هتل چهار ستاره آن نیمه دوم سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به همراه معاون عمرانی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج بازدید کردند، در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه  با افتتاح این مجموعه بسیاری از مشکلات گردشگری در استان برطرف می‌شود، اظهار کرد: از آقای باقری برای جذب سرمایه گذار تشکر می کنیم و سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه کشور است.
وی هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج را زمینه‌ساز توسعه گردشگری در جنوب کشور عنوان کرد و افزود: با افتتاح این مجموعه بسیاری از مشکلات گردشگری در استان رفع می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت پارک جنگلی یاسوج، گفت: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در پارک جنگلی یاسوج هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید با اشاره به پیشرفت حدود ۳۵ درصدی پروژه هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج، اظهار داشت: این مجموعه از پروژه‌هایی بود که در سفر رئیس‌جمهور به استان کلنگ‌زنی شد.
محمود باقری مجموع زیربنای این پروژه را ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع عنوان کرد و افزود: هتل ۴ستاره در متراژ ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و پارک آبی در متراژ ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع در حال احداث هستند.
وی عنوان کرد: استخر شنا، استخر کودکان، استخر درمانی، وان نمک، سالن ماساژ، رودخانه آرام و انواع سرسره‌های آبی از جمله مواردی بوده که در پارک آبی پیش‌بینی شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاید بتوان گفت این پارک آبی، نخستین پارک آبی در جنوب کشور است که توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.
باقری با اشاره به اینکه این هتل چهارستاره دارای ۷۲ اتاق و ۲ رستوران و تالار پذیرایی بوده و در هفت طبقه احداث می‌شود، ادامه داد: این پروژه با مشارکت بانک گردشگری و صندوق توسعه ملی احداث می‌شود.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از واحد تولیدی بسته بندی آب معدنی بازدید و بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه های حمل و نقل، بسته بندی و نقدینگی و حمایت در ارتباط با هزینه های انرژی تاکید کرد و گفت: در سال جاری ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق ۱۰۰ واحد تولیدی به آنها اختصاص یافت که ۱۵ واحد تعطیل شده به چرخه تولید برگشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از محور یاسوج-سی سخت نیز بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: پنج کیلومتر این جاده باید زیر سازی و آسفالت شود و ۴/۵ میلیارد تومان اعتبار دارد و تا هفته دولت این پروژه به بهره برداری می رسد.
به گزارش کبنا، در ادامه مسئولان از طرح بومی گردی زابلی که نخستین طرح بومی گردی استان کهگیلویه و بویراحمد است، بازدید کردند.
خادمی گفت: باید مسئولان و متولی امر گردشگری زیرساخت های لازم را برای جذب توریست و گردشگر  را فراهم کنند و بر معرفی ظرفیت ها و توانمندهای استان در حوزه گردشگری همت بگمارند.
وی افزود: ۴۷ واحد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تقاضای راه اندازی طرح بومی گردی سنتی داده اند که از این تعداد ۱۵ طرح مورد تأیید قرار گرفته است که به هر واحد بومی گردی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقای خادمی بسیار لطف کردند که بعد از مدتها رفتند هوا خوری و به خود زحمت دادند و سر راه به این واحدها هم سری زدند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1