تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : ۲۲۴۱۰۳

آخرین نسل از مدیران سی سختی در حال برکناری

۷
۰
کبنا ؛
مهران کرمی
 sisakht


مدیریت جوانان و نخبگان سی سخت که در برهه ای از زمان زبانزد عام و خاص بود روز به روز در حال عقب گرد و حرکت معکوس است.




 با نگاهی سطحی به جایگاه مدیریتی مدیران و جوانان سی سخت در سطح استان و شهرستان دنا در برهه ای از زمان به راحتی میتوان سیر حذف مدیران توانمند سی سخت را شاهد بود.
در این مختصر مطلب نویسنده نه به دنبال تقویت حس ناسیونالستی معیوب است و نه به دنبال ایجاد و یا تقویت برخی نگرشهای غلط در سطح جامعه که گاه میتواند بنیان یک جامعه را از ریشه و بن بکند. همانگونه که مطرح شد تنها هدف از طرح این مسیله نگاهی گذرا به سیر قهقرایی و حذف جوانان متعهد و توانمند سی سخت در مناسب و پستهای مختلف استانی و شهرستانی است که با تطبیق برخی واقعیات در این رابطه به خوبی میتوانیم شاهد این مدعا باشیم.
نگاه به جایگاه سالهای نه چندان دور جوانان سی سخت در سطوح مختلف استانی و شهرستانی که گاه شاهد مدیریت چندین نفر از جوانان متعهد سی سخت در مناسبی همچون مدیرکل،معاون مدیرکل و یا ریاست و مدیریت در شهرستان دنا بودیم و آنچه امروز شاهد هستیم به خوبی نشان از حرکت رو به عقب روزهای اوج توانمندی مدیران شهر سی سخت حکایت دارد.
انتصاب حدود ۸ نفر از جوانان سی سخت در سطح مدیرکل استانی و حدود ۲۰ مسوولیت معاون مدیرکل یا مدیریت و ریاست در شهرستان دنا در یک برهه هشت ساله دلیلی واضح بر این مدعاست که حجت را تمام می‌کند. توانمندی، تعهد و پاکدستی مدیران و مدیران کل سی‌سخت که در همان زمان هم به خوبی نشان داده شد اصلی‌ترین دلیل بکارگیری و انتصاب در مناسب مهم و بعضا کلیدی استان بوده که طی چند سال اخیر سیر قهقرایی به خود گرفته است.
اما آنچه امروز و بعد از یک دوره هشت ساله طلایی از نماد مدیریت و توانمندی جوانان این مرز و بوم شاهد هستیم حذف و به حاشیه راندن امتحان پس داده هایی هستیم که سربلند بیرون آمدند. هر چند تغییر دولت‌ها و نمایندگان مجلس تاثیر مستقیمی بر این گونه عزل و نصب ها داشته و دارد اما آنچه شاهد هستیم عدم بکارگیری جوانان همسوی سی سخت با جریانات سیاسی حاکم است که در خوشبینانه ترین حالت سهم سی سخت را به یک پنجم پیش از این رسانیده است.
سوالی که این روزها ذهن مردم و نخبگان را به خود مشغول کرده چرایی این سیر رو به عقب است که پاسخ آن بایستی از طرف جریانات و گروههای سیاسی حاکم به افکار عمومی داده شود. تعهد، تخصص، پاکدستی و تلاش برای مدیریت عدالت محور از جمله مشخصه های مهم جوانان و مدیران سی سخت فارغ از هر گونه نگرش سیاسی است که متاسفانه روز به روز شاهد حذف و عدم بکارگیری توانمندی های این جوانان هستیم.
به نظر میرسد یکی از عمده علل این سیر نزولی به عدم تمایل برخی افراد توانمند برای ورود به بازی های سیاسی برمیگردد که متاسفانه بر استان و به تبع شهرستان دنا سایه افکنده و اجازه ورود نخبگان را به عرصه مدیریتی گرفته است، درمان این درد نیازمند نگرشی تخصص محور توسط مسئولان ارشد استانی و شهرستانی است تا از این رهگذر شاهد حضور مدیرانی لایق و متخصص همچون پیش از این در همه جایگاهها باشیم.




نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کلا نسل همه ور افتاد، نسل کل استان ورافتاد ، فقط فعلانماینده گچساران دار حرف اول را میزند بقیه نمایندههاهم تماشاچیان خوبی هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این رفتارهای متعصبانه و ناسیونالیستی رو بذارید کنار لطفا. کلا استان خاله خرزویی شده. استاندار هم ک ماشالله ... حیف دکترای مدیریت استراتژیک .
سی سختی معترض
Iran, Islamic Republic of
ترین های انتصابات کشور متعلق است به مدیر آبفای شهرستان دنا
دانشجوی فوق دیپلم روابط عمومی بی سابقه بی تجربه با رشته نامرتبط قراردادی و بدون ضابطه غیر ساکن در شهرستان شده رئیس آب و فاضلاب شهرستان دنا ولی با یک نکته کوچولو که ایشون برادر زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هستند.
صیادی دهنو
Iran, Islamic Republic of
خودت هم نمی دونی چی نوشتی،
Iran, Islamic Republic of
گزینه ۳ حق دارد معترض باشد اگراین موضوع درست باشد فاجعه است فاجعه مدیریتی دنا درحال شکل گیری است دنامدیرش دانشجوی کاردان عمومی باشد
سی سخت خودش مهدافرادتحصیلکرده است
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
تماینده گچساران تمام مدیرانش رو برداشتن کجا داره حرف.میزنه بس کنید
محمد قلي
Iran, Islamic Republic of
سلام بر دکتر هدایتخواه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1