تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۲۲۴۱۰۲

انتقاد چند باره «زارعی» از رسانه‌ها / فقط به فکر شغل دولتی نباشید / پروژه راه‌آهن تعطیل نیست

۴
۰
کبنا ؛همایش بررسی موانع مهارت‌آموزی، توسعه و اشتغال با محوریت اقتصاد مقاومتی با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس، مدیران استانی و شهرستانی در شهر سی‌سخت برگزار شد.
zaraa-adal-hashmi-kebna (5)
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش قابل توجه اعتبارات حوزه گردشگری استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های گردشگری استان در نظر گرفته شد.
غلام‌محمد زارعی در این همایش اظهار داشت: برگزاری این همایش‌ها با توجه به اینکه می‌تواند راهگشای بن بست‌های هر منطقه و استان باشد منشا خیر و برکت برای مردم است.
وی افزود: قبل از انقلاب و در ابتدای انقلاب بیشترین جمعیت کشور در روستاها ساکن بودند، اما به علت عدم توجه رژیم گذشته به مسائل روستاها و رفع محرومیت و ایجاد زیرساخت‌ها برای زندگی مردم، بعد از انقلاب شاهد مهاجرت شتابان و بی‌رویه به شهرها بودیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا تصریح کرد: جابه‌جایی جمعیت بیانگر شرایط اقتصادی و معیشتی است که اگر رسیدگی نکنیم دیری نمی‌پاید که جمعیت کنونی روستاها هم ممکن است مهاجرت کرده و معضل حاشیه‌نشینی به سایر معضلات شهرها اضافه می شود.
زارعی توجه ویژه به توسعه پایدار در روستاها و بهبود زندگی و تسهیل در امور زندگی شهرنشینانان را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت عنوان و بیان کرد: ایجاد تعادل و برابری بین زندگی روستایی و شهری منجر به توقف روند مهاجرت می‌شود.
وی به تلاش دولت برای متوقف کردن پدیده مهاجرت و ایجاد مهاجرت معکوس اشاره داشت و عنوان کرد: در سال‌های اخیر روند توسعه و عمران در روستاهای ما شدت بیشتری به خود گرفته است که وضعیت کالبدی روستاها تأیید کننده این موضوع است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز خدا را شاکریم که از کنار هر روستایی که عبور می‌کنیم و به هر بخشی که می‌رویم می‌توانیم تحول را لمس کنیم و این روند عمران و آبادانی در روستاها باید ادامه یابد.
زارعی با تأکید بر اینکه در کنار عمران و آبادانی در روستاها، باید توجه ویژه‌ای به اقتصاد آنها داشته باشیم، بیان کرد: اگر در روستاها زیرساخت‌ها فراهم شده، اما مردم نتوانند معاش خود را تأمین کنند این خدمات نه تنها موثر و مفید نیست بلکه به سبب هزینه‌هایی که به زندگی آنها اضافه می‌شود معضلی بر معضلات آنها می‌افزاید.
وی با بیان اینکه اتکا بر اقتصاد خرد و توسعه کشاورزی و صنایع دستی و تعریف مشاغل جدید در روستاها راهکار پویا کردن اقتصاد آنها است، ابراز کرد: امسال با حمایت رهبری معظم انقلاب، در مجلس مبلغ قابل توجهی از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسید که می‌تواند برای توسعه کشاورزی، صنایع دستی و ایجاد سایر مشاغل در روستا تزریق شده و اگر جهت‌گیری خوبی ایجاد شود می‌تواند سیمای اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم را متحول کند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اشتغال پایدار در روستاها، باید حرفه آموزی کنیم، گفت: دوران امروز دوران آزمون و خطا نیست، پس باید کاری کرد که با حداقل خطا، آزمون را با موفقیت پیش برد از این رو برخورداری همه اقشار از حرفه آموزی و رفتن به سمت حرفه آموزی‌های عملی ضروری است.
شغل را فقط شغل دولتی تعریف نکنیم
زارعی ادامه داد: مشکل دیگری که جامعه ما به آن مبتلا است، این است که شغل را فقط شغل دولتی تعریف کردیم، من خود از مدافعان سینه چاک یافتن شغل برای یک جوان هستم و آنقدر پیگیری کرده‌ام که با چالش‌های آن به طور کامل آشنایی دارم.
وی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های جاری دولت تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد بودجه مصوب دولت صرف حقوق و مزایا شده و کمتر از ۳۰ درصد آن به زیرساخت‌ها اختصاص می‌یابد، بنابراین ایجاد زیرساخت‌ها با این منابع اندک بسیار دشوار است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره داشت و عنوان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی ایده‌ای بسیار بلند و به تعبیری نسخه شفابخش اقتصاد کشور است. بدترین نوع اقتصاد اقتصاد رکودی تورمی است در گذشته چون اقتصاد ما تنها متکی به نفت بوده و منابع خود را شناسایی نکردیم همه سلول‌های زندگی و مسائل ما وابسته به این اقتصاد بود.
زارعی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد پویایی است، گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه اقتصاد درون‌زا بوده و لازمه شکوفایی آن این است که حرفه بیاموزیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر حتی یک ریال تخصیص اعتبارات نفت به هیچ نقطه‌ای از کشور اختصاص نیافته است، گفت: اسناد خزانه برنامه خوبی بود که در دستور کار دولت قرار گرفت که این اسناد مشمول امتیازاتی در بانک خواهد بود که پیمانکاران می‌توانند به خوبی از آنها برخوردار شوند.
زارعی به تدوین بودجه سال ۹۶ توسط دولت اشاره داشت و ادامه داد: متاسفانه منابع برخی کشورهای اسلامی دارد فدای منافع صهیونیست می‌شود، به این صورت که منابع نفت این کشورها حراج می‌شود تا قیمت نفت این ایران پایین بماند، در چنین شرایطی در همه نقاط این استان کار و فعالیت عمرانی وجود دارد، اما برخی رسانه‌ها و فضای مجازی به صورت یک‌جانبه به مسائل نگاه می‌کنند.
احداث تصفیه خانه ضروری آب شهر یاسوج
 زارعی در ادامه از برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای در استان انتقاد کرد و اظهار کرد: شاهد برخی بداخلاقی‌ها  و افراط و تفریط در رسانه‌های استان هستیم که این بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها منجر به توسعه استان نمی‌شود و ما را از مسیر اصلی دور می‌کند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم بداخلاقی‌های برخی رسانه‌های استان، اما اقدامات خوبی صورت گرفته و در سفر رئیس جمهور بسیاری از پروژه‌ها به خصوص در حوزه آب به مناقصه رفته که اختصاص اعتبار برای تصفیه‌‌خانه یاسوج به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال و اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر برای اصلاح و بهسازی برخی شبکه آب، تأمین آب برای شهرهای مادوان و بلهزار از جمله اقدامات در حوزه آب است.

وی به اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه راه و ارتباطات خبر داد و افزود: براساس نامه‌ای که به وزارت راه ارسال شد پروژه‌های باغچه سادات یاسوج-سی‌سخت، پروژه اقلید-یاسوج، پروژه تقاطع غیر هم‌سطح یاسوج-اصفهان و ورودی شهر یاسوج و همچنین احداث پل سوم بشار و اتصال آن به محور یاسوج جزء پروژه‌های اصلی قرار گرفتند و اعتباری به آنها اختصاص داده شد.

زارعی با اشاره به فعال بودن پروژه راه‌آهن یاسوج گفت: براساس آخرین اطلاعات اکیپ این طرح مهم با وجود سردی هوا در حال کار کردن است، ضمن اینکه در بخش گردشگری با توجه به قابلیت دو شهرستان بویراحمد و دنا ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در این بخش تعریف شده که ۱۱ میلیارد آن از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است.

وی به پروژه‌های مصوب در سفر رئیس جمهور به استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: تأمین آب شرب شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن یکی از مشکلات شهرستان بویراحمد بود که با پیگیری‌های انجام شده، احداث تصفیه‌خانه ضروری آب شهر یاسوج با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از رودخانه بشار در سفر هیئت دولت به استان مصوب شد و هم‌اکنون در مرحله به مناقصه گذاشتن است.
زارعی عنوان کرد: اصلاح و بازسازی بخشی از شبکه آب شرب شهر یاسوج از دیگر مصوبات سفر رئیس‌جمهور بود که مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای آن اعتبار قرار داده شد و علاوه بر این، در این سفر برای تأمین آب شرب شهر مادوان و روستاهای اطراف هم ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از تبدیل برخی پروژه‌های شهرستان بویراحمد به پروژه‌های ملی خبر داد و پروژه پل شهید نجفی با عنوان احداث راه اصلی باغچه سادات-سرفاریاب-یاسوج-سی سخت، پروژه یاسوج-اقلید، پروژه جاده یاسوج-بابامیدان-سمیرم و اتصال پروژه پل سوم بشار به محور یاسوج-شیراز به عنوان بزرگراه یاسوج-شیراز-سپیدان را از مهم‌ترین این پروژه‌ها عنوان و تصریح کرد: جا دادن این پروژه‌ها در قالب طرح‌های ملی کار بسیار دشواری بود که خوشبختانه انجام شد.
وی به اعتبارات حوزه گردشگری اشاره داشت و ابراز کرد: جمع اعتباراتی که در طول سال‌های بعد از انقلاب به حوزه گردشگری استان اختصاص یافت به دو میلیارد تومان نمی‌رسید، اما اخیرا بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های گردشگری استان در نظر گرفته شد که بخش خصوصی و مردم باید از این فرصت استفاده کنند.
زارعی با بیان اینکه چشم‌انداز خوبی برای آینده استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود، گفت: با اقدامات انجام شده سال آینده عزم و اراده ما این خواهد بود که در جای جای استان و شهرستانمان ایجاد اشغال در بخش‌های مختلف آغاز ‌شود.
عدم پایداری مشاغل ایجادشده در شهرستان دنا
فرماندار دنا گفت: در سال‌های گذشته چندین برابر جمعیت شهرستان دنا شغل ایجاد شده اما عدم پایداری این اشتغال یک آسیب جدی است.
عباس بهشتی‌رو در این همایش با اشاره به اینکه در مسیر ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال و احیای اقتصاد با محوریت اقتصاد مقاومتی، چالش‌ها و مشکلاتی را پیش رو داریم، گفت: برگزاری این همایش یکی از برنامه‌هایی است که در این خصوص می‌تواند راهگشا باشد و امیدواریم خروجی این همایش نقشه راهی برای شهرستان دنا و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
فرماندار شهرستان دنا در ادامه به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: کمیته اقتصاد مقاومتی در شهرستان دنا با رویکرد تحول در اقتصاد خانواده و خودکفایی تشکیل شده و در این کمیته به این نتیجه رسیدیم که در سه حوزه آسیب‌شناسی اقتصاد خانواده، برداشتن موانع در حوزه اجرایی و سازمان یافته کردن آن تلاش کنیم.
وی با اشاره به عدم پایداری مشاغل ایجاد شده در شهرستان دنا بیان کرد: در سال‌های گذشته چندین برابر جمعیت شهرستان دنا شغل ایجاد شده اما عدم پایداری این اشتغال یک آسیب جدی است و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که آموزش‌هایی را در این شهرستان مدیریت می‌کنیم در حوزه اجرا، انتقال داده‌ها و عملیاتی کردن کار در حد یک کاغذ آچار است.
این مسؤول به ارائه راهکاری‌های برای پایداری اشتغال ایجاد شده در شهرستان اشاره کرد و گفت: نخستین اقدامی که باید در این زمینه صورت گیرد این است که همه سیستم‌های آموزشی در جهت مهارت‌افزایی و کارآفرینی باید با حوزه فنی و حرفه‌ای همکاری کنند و کدگذاری عملیات اشتغال‌زائی براساس یافته‌های سازمان فنی و حرفه‌ای و انتقال این حرفه به عامه مردم است.
بهشتی با بیان اینکه حوزه‌ کشاورزی مهمترین پتانسیل این شهرستان است، گفت: کشاورزی سنتی در روستاها به یک بحران تبدیل شده که رسالت داریم حوزه کشاورزی را به سمت تولید دانش‌بنیان پیش‌ ببریم.
فرماندار دنا با اشاره به ظرفیت گردشگری این شهرستان افزود: گردشگری، حوزه آب و شیلات از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
منوچهر حسن‌زاده مدیر فنی و حرفه‌ای دنا بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۳ هزار نفر در قالب ۱۴۷ هزار نفر ساعت در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بله شغلهای دولتی مدیریتهای استان و معاملات راهسازی و پیمانکاری ها همه اش در دست گچسارانیهاست به بقیه نمیرسد
اسپری گچساران
Iran, Islamic Republic of
این گچسارانیها که میگی یه دو سه تاشو اسم ببر؛استاندار گچسارانیه یا معاوناش؛تو استانداری به این بزرگی کلا ۱۰تا گچساراوی توش نیستن
راستی از هوشنگ صیدالی(یاسوجی)مدیر عامل شرکت نفت چه خبر؟
Iran, Islamic Republic of
..شهری که ..باشد خوب معلومه چه بر سر شهرشون بیاد بیراحمد ..
رحیم
Iran, Islamic Republic of
که هیچ مگو ..
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1