تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۲۲۴۰۷۱

پاسخ «خادمی» به منتقدان برجام / اظهارات «حاج زارع» در گچساران چه بود؟

۲
۰
کبنا ؛همایش یک روزه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر و مدیر شورای آموزش و پرورش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
پاسخ «خادمی» به منتقدان برجام 
به گزارش کبنا نیوز، در این نشست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش یک روزه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر و مدیر امور شورای آموزش و پرورش و همچنین با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن نفت برگزار شد، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش کشور توجه خاصی به به آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جلسات برگزاری شده برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش کمک بسزایی کرده است.
وی با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: زمان زیادی از غم ارتحال این مرد بزرگ و فقیدی بزرگ و مبارز نگذشته است.
خادمی افزود: آیت‌الله هاشمی با آبرو، مال و جان خود چه در دوران قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب از نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده است.
خادمی بیان کرد: ایشان شخصیت والایی داشتند به طوری که به انقلابیون کمکی‌ کردند و در جایی که لازم بود از آبرویش حمایت می‌کرد و در جایی که لازم بود به جلو می‌آمد و از نظام و ملت دفاع می‌کرد.
خادمی با اشاره به یک ساله شدن برجام ابراز کرد: یکی از مهمترین فعالیت دولت تدبیر و امید و یکی از وعده‌هایی که این دولت به مردم داده است بحث برجام است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رئیس جمهور دولت تدبیر و امید موضوع تحریم و تحریم‌های ظالمانه‌ای را که به ناحق بر ملت ایران وارد شده بود را حل کرد.
وی اذعان کرد: بخش عمده از فعالیت و انرژی دولت و مسؤولان دولت تدبیر و امید برای برطرف کردن تحریم‌های ظالمانه صرف شده است.
خادمی بیان کرد: برخی‌ها برجام را با نیازهای آرمانی جامعه بررسی می‌کنند.
مدارس دولتی در پرداخت قبوض آب و برق هم مشکل دارند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس دولتی در پرداخت قبوض آب و برق خود هم مشکل دارند.
سید موسی با اشاره به اهمیت اهمیت شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: نظام آموزش و پرورش استان در چند سال اخیر فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه آموزش انجام داده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر امید توانسته صاحب مقام‌های برتر در کشور شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه سند تحول بنیادین در کشور اظهار کرد: سند تحول به معنای اصلاح و بهتر شدن نظام آموزشی است.
خادمی افزود: اما کلمه بنیادین وقتی به کار می‌رود یعنی اینکه در نظام آموزشی باید انقلابی صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌توانند جوابگوی نیازها و پیشرفت در آموزش فرزندان ما باشد.
خادمی با اشاره به اینکه مدارس دولتی به تنهایی نمی توانند نیازهای آموزش دانش اموزان را مهیا کنند عنوان کرد: در حال حاضر مدارس دولتی در پرداخت عوارض و مالیات و همچنین قبوض آب و برق نیز مشکل دارند.
وی گفت: سند تحول بنیادین باید به فکر راه حلی باشد که تفاوت در مدارس دولتی و غیرانتفاعی را به درجه یکسان برساند.
خادمی خاطرنشان کرد: ما نباید همه بار را بر عهده دولت بگذاریم زیرا هر چه دولت بزرگتر باشد توان و نظارت آن هم کم می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در تمام دنیا تلاش می‌کنند که نظام آموزش و پرورش را توسعه دهند و با توسعه یافتن نظام آموزش و پرورش کشور آنها نیز پیشرفت و توسعه می‌کند.
وی تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌توانند جوابگوی نیازها و پیشرفت در آموزش فرزندان ما باشد.
خادمی گفت: سند تحول بنیادین باید به فکر راه حلی باشد که این دو تفاوت در مدارس دولتی و غیرانتفاعی را به درجه یکسان برساند.
۱-۲
درآمد آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: درآمد آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است.
هادی زارع پور در این نشست، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قانون به تصویب رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش باید بتواند از ظرفیت‌های موجود در این قانون به نحو احسن استفاده کند تا بسیاری از موانع به وجود آمده از بین برود.
زارع‌پور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف قانون شورای آموزش و پرورش تحقق و نظارت مردم بر آموزش و پرورش است که این قانون شرایطی را برای اولیا و مردم فراهم کرده است.
وی به قانون شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این قانون موجب شده که فعالیت اجرایی کار آموزش و پرورش آسان شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان به یکی از فعالیت‌های آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: تبیین شورای محلی در آموزش و پرورش یکی از فعالیت این نظام است.
زارع‌پور به قانون‌های تصویب شده در نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات و تنگناهای موجود در آموزش و پرورش به وسیله تشکیل جلسات منظم مرتفع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: قانون آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای استان و مناطق ۱۳گانه آن به وجود آورده که آموزش و پرورش از آن نیز بهره می‌برند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان به درآمد سال گذشته این اداره اشاره و بیان کرد: کل در آمد اختصاصی این اداره با مشارکت شورا مبلغی بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال از درآمد حاصله شوراهای آموزش و پرورش در استان بوده که نسبت به دولت قبل دو ونیم برابر افزایش یافته است.
زارع‌پور تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش از قانون تشکل انجمن اولیا و مربیان در مدارس توانسته خوب استفاده کند و با این تعامل بسیاری از مشکلات حل شده است.
وی به مدارس غیر دولتی اشاره و اظهار کرد: در سال جاری تعداد ۱۷ هزار و ۳۱۰ نفر دانش آموز در مدارس غیر دولتی این استان مشغول به تحصیل هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به مراکز پیش دبستانی این استان گفت: بیش از ۱۴۹ هزار دانش آموز استان در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که قریب بر ۱۲ درصد جمعیت دانش‌آموزی در مراکز غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.
زارع‌پور به مشارکت‌های خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید سه جشنواره که دو جشنواره در تهران و یکی در استان برگزار شد که بیش از ۴۵ میلیارد تومان از تعهدات خیرین در ساخت و ساز مدارس و تعمیر و تکمیل برآورده شده است.
وی به قانون مدارس هیت امنایی اشاره و تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید تعداد مدارس هیت امنایی از ۳۴ مدرسه به ۵۰ مدرسه رسیده است.
زارع‌پور به درآمد حاصله این مدارس اشاره و ابراز کرد: در آمد حاصله از این مدارس مبلغی بالغ بر ۸۱۷ میلیون تومان بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال ۹۴ جلساتی که در مناطق و استان تشکیل شد که بالغ بر ۱۵۲ جلسه و ۹۹۵ مصوبه را به همراه داشته که ۹۰ درصد این مصوبه‌ها عملی و اجرایی شده است.
وی به جلسات سالجاری اشاره و بیان کرد: در سالجاری تا کنون ۱۰۷ جلسه که ۶۶۸ مصوبه را به همراه داشته و ۷۸ درصد این مصوبات به اجرا رسیده است.
زارع‌پور متذکر شد: ارزیابی عملکرد آموزش وپرورش شهرستان‌ها که در این زمینه بیشترین معیار و ملاک را شهرستان گچساران با رتبه اول و به ترتیب شهرستان بویراحمد رتبه دوم و همچنین شهرستان باشت رتبه سوم را در بین مناطق ۱۳ گانه آموزش و پرورش استان کسب کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد: تحریم‌ها یک ظلم بر مردم ایران بود و راه‌هایی را بر ایران بسته بودند.
۲۵
آموزش و پرورش یک دستگاه فراجناحی است
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه فراجناحی بوده و تکلیف آن عدالت‌محوری است.
مرضیه گُرد در این نشست که با حضور مسولان استانی و شهرستانی در سالن آزادی نفت گچساران برگزار شد، اظهار کرد: امروزه تمام کشورهای جهان با به راه انداختن اتاق فکر و استفاده از اتاق‌های خرد جمعی استفاده می‌برند.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور با اشاره به توصیه حضرت امیرالمومنین(ع) گفت:حضرت امیرالمومنین (ع) بیش از ۱۴ قرن پیش مسلمانان را به یک توصیه کوتاه در مورد شورا سفارش کرده است.
۲۳
گُرد ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای مسؤولان و مردمانی خوبی هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوسال اخیر پیشرفت خوبی در زمینه تعلیم و آموزش داشته و توانسته در کشور صاحب مقام‌های برتری شود.
گُرد اذعان کرد: ما باید به دستاوردهای این کشور بیندیشیم و بیشتر در زمینه آموزش بتوانیم فعالیت کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مردم این استان بسیار خوب هستند و ما بیشتر می‌توانیم کار انجام بدهیم و در خدمت مردم باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ما نیاید از عملکرد خود راضی باشیم هرچند که خوب کار انجام داده‌ایم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد یک ظرفیت خوب برای این استان است و مسؤولان با همکاری و هماهنگی می‌توانند از این ظرفیت خوب استفاده کنند.
گُرد خاطرنشان کرد:فرمانداران و ائمه جماعت می‌توانند در پیشبرد اهداف جوانان در جامعه کار کنند.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروزه یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین است که باید برای این سند قدم برداشت.
گُرد به دستگاه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دستگاه آموزش و پرورش یک دستگاه فراجناحی است و تکلیف آموزش و پرورش عدالت محوری است.
معاون وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: این استان بنا به زندگی کوچ‌نشینی و عشایری و همچنین مهاجرت‌هایی که در آن صورت می‌گیرد باید از نظر آموزشی مورد توجه قرار بگیرد.
گُرد افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به یک برنامه ویژه در حوزه آموزش و پرورش دارد.
وی به معلمان و مربیان اشاره کردو گفت: معلمی که در کلاس درس حضور پیدا می‌کند باید به نوع تغذیه و پوشش دانش‌آموز توجه کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروزه به واسطه شبکه‌های مجازی با قیمت‌های بسیار پایین دست هر دانش‌آموزی یک گوشی موبایل وجود دارد که این دانش‌آموزان را دچار آسیب کرده است.
گُرد اظهار کرد: دستگاه آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه برای نشاط و اوقات فراغت دانش‌آموزان سالم باید برنامه‌ریزی کند.
وی به توافق نامه بین وزارت کشور و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طبق توافق ‌نامه بین وزارت کشور که داشتیم مهمترین بخش که با شورای تامین هم‌تراز بود شورای آموزش و پرورش است.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آنچه که امروزه دغدغه کار مسؤولان قرار گرفته است تعلیم و تربیت و همچنین پرورش فرزندان برای آینده است.
گُرد ابراز کرد: ما باید از مشارکت‌های خیرین مدرسه ساز به نحو احسن استفاده کنیم.
وی اذعان کرد: برخی اوقات مشکلاتی به وجود می‌آید که خیرین مدرسه ساز برای ساختن مدرسه یا اماکن آموزشی به زمین نیاز دارند که مسؤولان در این زمینه باید همکاری داشته باشند.
گُرد خاطرنشان کرد: مسؤولان راه را برای مشارکت‌ها و خیرین مدرسه ساز باز کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در گذشته دو درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کردند که ذر حال حاضر این جمعیت قریب بر ۱۲ درصد رسیده است.
برنامه ششم گامی بلند برای آموزش و پرورش است
۲۴
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم گامی بلند برای آموزش و پرورش است.
غلام‌محمد زارعی اظهار کرد: بزرگترین دستگاه ما در دولت، دستگاه آموزش و پرورش است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس ادامه داد: نه تنها در نظام اسلامی تعلیم و تربیت از جایگاه رفیعی برخوردار است بلکه در تمام دنیا موضوع آموزش و پرورش رکن اساسی هر جامعه است.
زارعی افزود: ما در نظام آموزش و پرورش باید به سمتی حرکت کنیم که نبوغ، ابتکار، نوآوری و حرکت جدی را در پیش داشته باشد.
وی به تشکیل جلسات اشاره کرد و گفت: تشکیل جلسات یک ضرورت است اما نباید منحصر به این باشد که تجلیل و تشکر صورت بگیرد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ما هر ساله برای نظام آموزش و پرورش باید نسخه‌ جدیدی را آماده کنیم.
زارعی گفت: در کنار مسئله آموزش و پرورش مسئله مشارکت‌های خیرین مسئله مهم دیگری است که دولت در این زمینه نیز موفق عمل کرده است.
وی به وضع معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: وضع معیشتی جامعه در حد متوسط است اما در توسعه و بالندگی و استقلال کشور در حد بالایی رسیده است.
زارعی به مدارس دولتی و غیر دولتی اشاره و ابراز کرد: فاصله معیشتی مردم موجب شده که شکافی در نظام آموزشی به وجود بیاید.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس تبیین کرد: اگر این فاصله و شکاف زیاد شود تبدیل به یک چاله خواهد شد و نقش مردم در مشارکت برای کشور ضعیف خواهد شد.
وی به جلسات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از فعالترین و بهترین نشست های استان، جلسات آموزش و پرورش است.
زارعی افزود: آموزش و پرورش از کمبود مالی در مضیقه است اما در برنامه ششم گام‌های بلندی در زدودن جامعه فرهنگی برداشته می‌شود.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس به رابطه معلمان با دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: هر روز رابطه معلمان با دانش‌اموزان پررنگ‌تر و قوی‌تر و همچنین جلوه مهربانی را نیز شاهد هستیم.
وی به رابطه نمایندگان سه حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه رشد استان هماهنگی و همکاری بین سه نماینده وجود دارد که گاها اختلاف نظر و سلیقه بین مسؤولان به وجود می‌آید که رسانه‌ها به بداخلاقی به این موضوع نپردازند.
۲۲ ۲۱ ۲۰ ۱۶ ۱۴ ۷ ۶
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چه بی روح ... روح برجام بر این جلسه حاکم است
Iran, Islamic Republic of
اغا جمش کن دیگه برجام برجام ..ول کن دیگه بسه
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1