تاریخ انتشار
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۲۲۳۹۳۸

سختی با «بیژن عالی‌پور» مدیر نفت جنوب؛ بجای تنبیه بی‌درنگ توبیخ می‌کردید؟

۱۴
۰
کبنا ؛کارمند شرکت نفت

یکی از مخاطبان کبنا نیوز خود را کارمند شرکت نفت معرفی کرده و متن زیر را برای این پایگاه خبری فرستاده است.

اهمال یا بی تدبیری، عدم انگیزش یا نارضایتی؟ مشکل از کجاست؟ آیا پاک کردن صورت مسئله جواب است یا توجیه فردی؟

این روزهای شرکت ملی نفت و گاز گچساران دیگر با هیچ تعریفی قابل توجیه نیست از اتفاقات و حوادث ناگوار تا تصمیمات و مشکلات انسانی و اجتماعی، مشکل از کجاست ؟ از بی تدبیری و اتخاذ تصمیمات عجولانه یا از بی تجربگی شاید هم در بدبینانه ترین حالت نوعی واکنش جمعی به نامساعد بودن اوضاع!

تجربه و سابقه این تاسیسات و نیروی انسانی این مجموعه مدیریتی هرچند پراز فرازونشیب اما سرشار از افتخار است از همراهی با انقلاب و امام ره در بهمن ۱۳۵۷  تا سختکوشی و لبیک به امام امت در تنگناها؛ از آماج هجمه و تخریب کارکنان خدومش تا عدم تحقق وعده های قانونی و ...

آنچه قدر مسلم و واقعیت امر است تلاش و تعهد کارکنان این مجموعه در راستای تحقق اهداف انقلاب و حکومت حتی با نثار جان خویش است اما چرا در این مجموعه با این توصیف این اتفاقات ناگوار رخ میدهد و چه راهکاری برای آن وجود دارد؟

اما چرا علاج واقعه قبل از آن صورت نمی‌گیرد؟ چرا هرزمان که اتفاقی رخ میدهد انگشت اتهام بسمت همین کارکنان زحمتکش دراز می‌شود؟

جناب آقای مهندس عالی پور مدیریت محترم مناطق نفت خیز جنوب روی سخنم با شما و مدیران محترم  این سیستم است که در روزهای سخت با عدم پشتیبانی از کارکنان خویش گوی سبقت را در تخریب مجموعه تحت مدیریتتان از دیگران ربوده‌اند؛ بهتر نبود بجای تنبیه بلادرنگ دست به توبیخ پس از بررسی دقیق موضوع میزدید یا اینکه تصمیم بر پاک کردن صورت مسئله دارید؟

آقای عالی پور این روزها از هریک از همکارانتان در واحدهای عملیاتی سراغی بگیرید پی به عمق فاجعه ای که رخ داده میبرید فاجعه ای که نمود آن اتفاقات اخیر مناطق نفتخیز جنوب و پالایشگاه ها و پتروشیمی ها میباشد. اتفاقاتی که دربدترین آمار هم نباید اینگونه مستمر شوند اما شدند و علاوه بر داغدار شدن خانواده همکاران و هموطنانمان باعث تحمیل هزینه های گزاف برای سیستم شدند ولی دریغ از یک ریشه یابی دقیق و امان از واکنش‌های منفعلانه!

آقای مهندس عالی پور اگر شمارا خطاب قرار میدهم نه از روی بخل و کینه که از بغض فروخورده بزرگی است که راه فریاد را برلبان اکثریت کارکنان زیرمجموعه تان بسته است از ناعدالتی و نابسامانی در اخذ تصمیمات کلان وزارت خانه تا فاصله بزرگی که بین مدیرانتان و کارکنانشان رو به فزونیست از مشکلات فردی و خانوادگی کارکنان تا بی توجهی به معیشت کلیه نیروهای رسمی و غیر رسمی که همه و همه دست به دست هم داده اند تا تمرکز از کار به معضلات زندگی خصوصی و اجتماعی و از انگیزه به سپری نمودن اوقات کار به فکر درباره حل مشکلات شخصی سوق پیدا کند و دقیقا همین نقطه شروع مشکلات پیش آمده میباشد که با همراه شدن مشکلاتی چون کمبود نیرو، عدم تحقق وعده ها و عدم وجود آینده مطمئن شغلی و ارتقاء برای کارکنان بر این معضل دامن زده است.

امیدوارم که دیگر از این دست اتفاقات در هیچ جای ایران اسلامی رخ ندهد و این خود باعث گردد تا با بررسی دقیق تر موضوع راهکاری بهتر از این سرانجام اتخاذ گردد.


نام شما

آدرس ايميل شما

س پ
Iran, Islamic Republic of
بنده حقیر بعنوان یک شهروند غیر نفتی که سال های فراوانی از عمرم را در نفت وکنار رده های مختلف زحمتکش ترین انسان های با شرافت روی زمین شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گذرانده وبا پوست وگوشت وخون رشادت ها و مشکلات و سختی ها و...این عزیزان را درک کرده ام نظر صاحب مقاله را پسندیده وتایید می کنم و مشکل اساسی را و ریشه اصلی مشکلات نفت را در عدم سپردن کار به کاردان های دانا وتوانا خصوصا در سطح مدیریت کلان مانند مدیر عامل و مدیر مناطق در بعضی سال ها بالاخص در سال های اخیر در گچساران و مناطق نفت خیز می دانم که دم بازنشستگی وچند سال بازنشسته های بی برنامه و طراوت قدرت فکری رابه سیستم تحمیل کردند البته فرسودگی سیستم تحریم باند بازی وسیاسی شدن فله ای و سفارشی مدیر شدن را هم در نظر دارم اما فرصت کوتاه است.
Iran, Islamic Republic of
وقتی به خاطر،حقوق کم نیرو مجبور میشه چند شغله بشه دیگه رمقی براش نمیمونه که بخواد روی کارش تمرکز لازم رو داشته باشه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
سیستم عالی پور و دستیارانش اول می برن بعد می پرسن.
وزیر نفت باید هرچه زودتر بازنشسته های را ببره خونه تا نیروی جوان و با انرژی وارد صحنه مدیریتی نفت شود.
Iran, Islamic Republic of
بنده پیمانکاری هستم اصلا وضعیت خوبی نداریم والا عالیپور کلا نفت گچساران رو بدبخت کرده
Iran, Islamic Republic of
چرا بررسی نمیشه از زمانی که رییس ایمنی گچساران یه فردبی تجربه همچون آقای محسنی شده چه حوادثی اتفاق افتاده؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
نفتي
Iran, Islamic Republic of
بله عزیز من موقعی که نیروی عملیاتی شرکت با سفارش میاد اداره ای میشه آخرش هم این میشه
نفتي مطلع
Iran, Islamic Republic of
مشکل عالی پور نیست
مشکل اصلی جریانی است که در این شهرستان سیاست در نفت که تخصصی است هم دخالت کرده است .
شما بررسی کنید مسوولان شرکت که در زمان نماینده سمت گرفته اند هیچ کدام روی سمت نرفته اند و این شرکت در همه پست ها با سرپرستی اداره می شود
مدير بازنشسته نفت گچساران
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از کبنانیوز شما را به موارد پایین که در زمان نماینده گچساران رقم خورده است جلب می کنم:

ریس ترابری نفت گچساران====== به صورت سرپرستی

رییس روابط عمومینفت گچساران========به صورت سرپرستی

رییس خدمات مهندسی===========به صورت سرپرستی

مدیرخدمات=================به صورت سرپرستی

مدیرمالی=================به صورت سرپرستی

رییس های متعددی در گچساران وجود دارد که به دلیل دخالت جریان سیاسی به صورت سرپرستی مدیریت می شود
نفتي
Iran, Islamic Republic of
ای بابا واقعیت این شرکت همین است
فرزند نفتي
Iran, Islamic Republic of
سوال من این است و اقای عالیپور باید پاسخ دهد

پدر من بیست سال در تاسیسیات کار می کند چگونه اسیت که صرفا فقط یک نفر با سابقه کمتر و فقط بخاطر سفارش همان آقای نماینده باید یک شبه مدیر شود و پدر من درجا بزند
بازاري
Iran, Islamic Republic of
شما عصرها برو تو شهر جولان استفاده از ماشین های شرکتی را به همراه خانواده در بازار مشاهد می کنی
مردمی
Iran, Islamic Republic of
از بی تدبیری مدیران سطوح پایین منطقه است . از ب..و تنها منافع شخصی نگری مدیران شهرستان است که افراد چون .. هر چه دوست دارند می برند و می دوزند. اگر لاقیدی عزیزان نبود قطعا با وحدت و همدلی مشکلات حل می شد و چنین مدیران ناپخته ای خانه نشین می شدند. ..ق از دیگر عناوین بوده و اخبار شخصی و جهت گیری های غیر فنی از عوامل جهت دهنده موضوع. بیان شده است
Iran, Islamic Republic of
کاربجایی کردند که نجومی بگیران را به خاطر کارگران قراردادی تنبه کردند
نسل سوخته
Iran, Islamic Republic of
اگه یه نفر در جمهوری اسلامی ایران، با عدالت و با علم خودش داره به شرکت نفت خدمت میکنه اون کسی نیست جز مهندس موسوی(مدیر عملیات)- اگه میخواین کسی رو از کار برکنار کنید چرا اینجوری آخه...خدا جای حق نشسته...شب درازست و قلندر بیدار
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
1