تاریخ انتشار
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۲۲۳۸۷۷

بررسی عملکرد مدیران دولت یازدهم (ثبت احوال استان)

۳۰
۰
کبنا ؛رضا حسن‌پور
تقریباً چهار ماه دیگر در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری برگزار خواهد شد در ظاهر در این مدت کوتاه تغییر مدیران در این فرصت باقی مانده منطقی نیست. ولی از طرف دیگر اهمیت کار و انجام امورات مدیریتی هیچ محدودیت زمانی و موقعیتی را برای مدیر قائل نیست و هرگاه احساس شود که یک مدیر از انجام وظایف خود عاجز است باید تغییر مطابق مقررات انجام شود. نحوه چینش مدیران در دولت یازدهم و در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله موضوعات پر سر وصدا در طول این سه و چند ماه بوده است.
برخی ها معتقدند در انتخاب مدیران اصل شایسته سالاری رعایت نشده است. برخی‌ها استاندار را به نگاه قومیتی در انتصابات متهم می کنند و گروهی هم معتقدند که بسیاری از این مدیران با دولت تدبیر و امید نیستند البته استاندار در جواب معتقد است که همین مدیران، نیروهای حامی دولت هستند واینکه در طول کار دچار این انفعال شدند بحث دیگری و بعضا نیز شنیده شده است خود از این رویه ناراضی است. عملکرد ضعیف و عدم همراهی این مدیران با دولت و عدم دفاع از دولت در بزنگاه ها و البته بدتر از همه حمایت برخی از این مدیران از نامزدهای اصولگرا در انتخابات قبلی مجلس سبب برخی تحرکات و فشارها از سوی تصمیم گیرندگان و نزدیکان دولت برای عزل این مدیران شده است و خیلی ها عزل رضا چمن را در همین راستا تفسیر میکنند. هر چند اقای استاندار در مراسم تودیع چمن از او به نیکی یاد کرد ولی منتقدین می گویند صحبت های استاندار تعارفات مرسوم در این جلسات بوده است و اگر چه خادمی اوایل حمایت هایی از چمن داشت اما در روزها آخر حاضر به حمایت از چمن نشده بود.
حال عزل رضا چمن از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان امیدواری هایی را در اردوگاه حامیان دولت بوجود آورده است  و نشان داد که لابی و پیگیری این جریان کماکان می تواند تعیین کننده باشد. چمن اگر چه در دوران اصلاحات و در ظاهر خود را یک اصلاح طلب معرفی می‌کرد اما رفتار و نوع عمکلردش هیچ قرابتی با اصلاح طلبی نداشت و سبب دلخوری های فراوانی در بین حامیان دولت شده بود.
مدیران از جنس چمن در این دولت کم نیستند و حتی مدیرانی هستند که از دولت قبل به جا مانده‌اند و امروز با افتخار از دولت قبل دفاع می کنند. نگاهی کوتاه بر وضعیت مدیران در این دولت و در استان نشان میدهد که هنوز مدیر متعلق به دولت قبل در حد مدیرکل و معاون مدیرکل در مسند کار است  و یا مدیرانی در این دولت در حال انجام وظیفه هستند که در انتخابات قبلی مجلس از ستار هدایتخواه یکی از شاخص ترین چهره های جبهه پایداری حمایت کرده اند. مدیرانی که برای دولت تبدیر و امید و شخص استاندار هزینه تراشی کرده اند و البته از لحاظ کار یهم فاقد هر نوع ظرفیتی هستند و سر وصدای جامعه هدفشان را بلند کرده اند ولی گوش شنوایی برای برخورد و ورود به بررسی عملکر دشان دیده نمی شود. شاید صدور حکم تک بعدی برای این نوع از مدیران منطقی نباشد و از زاویه علمی همکاری با مدیری که از لحاظ سیاسی همراه نیست ولی توانمند و متخصص است قابل قبول باشد اما نکته اینجاست که همین مدیران دقیقا سیاسی ترین مدیران هستند و با لابی سیاسی سر کار آمده اند و از لحاظ کاری و اجرایی نیز فاقد ابتدایی ترین توانایی ها هستند.
نوع برخورد با چمن باید به یک الگو تبدیل شود و اینکه مدیران که با ادعا و پرچم سیاسی و حمایت از دولت بر سر کار می ایند باید ابتدایی ترین تعهدات تشکیلاتی را رعایت کنند نه اینکه دچار غرور شوند تا در نهایت حتی یک صاحب برایشان پیدا نشود.
اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به وضعیت سایر مدیران دولت تدبیر و امید بنیدازیم  شرایط اصلا مطلوب نیست. حال علت چیست شاید نتوان استاندار را در این فقره مقصر اصلی دانست  بلکه مقصر خود مدیرانی است که با لابی و در خانه همه رفتن و قسم و سوگند خوردن مبنی بر رعایت تعهدات سیاسی حکم مدیرتی را میگیرند اما بعد از مراسم معارفه زیر همه چیز می‌زنند.
بنا داریم طی مقالات دنباله داری به این مدیران و موضع و نحوه عملکرد آنها بپردازیم و قضاوت را درنهایت به مردم و حامیان دولت واگذار کنیم.
البته این نوع بررسی عملکرد می تواند از دو زاویه صورت گیرد اول از زاویه بررسی کل عملکردی و دوم از زاویه سیاسی و جناحی.
یکی از این مدیران که به ادعای منتقدانش  از لحظه پایان مراسم معارفه اش یک قدم با دولت و نیروهای حامی دولت برنداشته است بی شک علی محمد تقوی مدیرکل ثبت احوال استان است. وی که در دوران اصلاحات  نیزاین مسئولیت را بر عهده داشت با شروع این دولت شروع به لابی و یارگیری برای گرفتن این مسئولیت کرد و بعد از آن که موفق به این کار شد راهی دیگر را رفت. در این مقاله هیچ اصراری بر سیاسی کاری مدیر اداره ای مثل ثبت احوال نیست اما از انجا که این مدیر محترم کاملا سیاسی عمل میکند و با اصولگرایان نشست و بر خاست  دارد این موضوع جای بررسی دارد  که چرا این نوع تعامل با حامیان و نیروهای دولت اتفاق نمی افتد اگر قرار بر مدیریت و دوری از سیاسی کاری است چرا فقط باید نیروهای حامی دولت قربانی شوند. تقوی تا زمانی که بزرگواری نماینده بود کاملا با وی هماهنگ بود و حتی در جایی هم گفته بود که در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در صورتی که آقا در صحنه باشد بخاطر مسائل قومی و خانوادگی از بزرگواری حمایت خواهد کرد. اما بعد از آنکه بزرگواری اعلام کرد در انتخابات شرکت نمی کند و موحد اعلام حضور کرد از آنجا که به ظن اقای تقوی موحد پیروز انتخابات خواهد بود اقدام به حمایت از موحد کرد و با یکی از مدیران سابق ثبت احوال و نزدیکان موحد به دیدار ایشان رفت. ولی موحد پیروز نشد و حاج عدل به مجلس رفت که این بار نیز اقای تقوی  خود را به اقای هاشمی پور نزدیک کرد و البته قبل و بعد از انتخابات مجلس در بویراحمد، ایشان با آقای هدایتخواه ارتباط دارد و حتی مطابق ادعای مخالفینش کماکان دیدارهایی با ایشان دارد. و در این میان تنها کسانی که هرگز مورد مشورت قرار نمی گیرند و جایی در ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد ندارند نیروهای حامی دولت تدبیر و امید هستند.
مدیریت نیازمند کار و جلب رضایت مردم است و اینکه میدری صرفا به زد و بند با مدیران ارشد خود و یا نزدیکی به نیورهای  اصولگرا اقدام کند هیچ کمکی به وی نخواهد کرد.
اگر چه زمان اندکی تا پایان عمر دولت یازدهم مانده است اما به نظر می رسد شاید نیاز باشد عذر مدیران این مدلی که فقط دنبال بقا هستند خواسته شود و یا حداقل تذکری به آنها داده شود.
وجود برخی مدیران فعلی نه تنها هیچ کمکی به دولت نمی کنند که مواضع و نوع رفتارهای این آقایان برای دو.لت و شخص استاندار هزینه تراشی می نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی از لنده
Iran, Islamic Republic of
ای.. هستن
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم جنابعالی خیلی بی اطلاع از اوضاع و احوال منطقه هستی . جناب حسن پور آقای تقوی هم طایفه ای استانداره .فرصت استثنایی است . فرصت به قول آقایون دیر میا و زود می ره . اگر جناب استاندار از فرصت فعلی برای طایفه اش استفاده نکنه کی باید استفاده کنه و بعد شما می تونستی مثل تقوی شجاعت به خرج بدی ۱۸ نفر را در ثبت احوال تحت عناوین مختلف بکار بگیری که ۱۵ نفرش از آشنایان خود باشه . عزیزم هدایت خواه چنین آدم های حرفه ای را نه بکار می گرفت و نه بکار خواهد گرفت .
احمدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اقای حسن پور حتی نمی داند که رییس جدید علوم پزشکی از جریان اصولگراست و در زمان هدایتخواه معاون درمان بوده است.کسی که میخواهد تحلیلی درستی انجام دهد باید اول جریات سیاسی را بشناسد
از گچساران
Iran, Islamic Republic of
تا به حال مدیری در حد و اندازه دکتر چمن هم از نظر سواد وهم اقتدار به استان نیامده است شاید به درستی ایشان را نشناختی و یا از دور می شناسید اصلاح طلب واقعی و پر پا قرص استان که تسلیم زدوبندهای سیاسی نشد و تاریخ از این مرد بزرک به نیکی یاد خواهد کرد
دانشجوی پرشکی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با نظر شخصی که به نام یاسوج کامنت گذداشته موافقم نویسنده از اوضاع و احوال منطقه بی اطلاع است رفتن دکتر چمن از استان یک فاجعه بود که مردم اسیب ان را می بینند و پزشکان بزرگی مثل دکتر ملک حسینی و دکتر نیک اقبال و دکتر چمن سرمایه های استانند که ما قدرشان را ندانستیم و معاون وزیر هم اشا ره داشتند که ما فقط پنج نفر استاد تمام در کشور در رشته تخصصی دکتر چمن داریم و باید زار زار بعد از رفتنش گریه کرد که از خدماتش محروم شدیم
Iran, Islamic Republic of
در جواب یاسوج باید گفت هدایت خواه خیلی بیشتر از این تعداد زد و بند میکرد چندتا از بچه های مسجد امام حسین رفتن سر کار اگه لازمه تا اسم ببرم
اصول گرا
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یه اصول گرا موافق آقای حسن پورم چراکه آقای تقوی برای نیروهای مخالف دولت سنگ تموم گذاشتندوتا این حد انتظار نداشتیم که نیروهای مخالف دولت مورد توجه آقای تقوی قرار بگیرین
داد
Iran, Islamic Republic of
آقای تقوی // بکارگرفتند که همشون ازنیروهای مخالف دولتند وهر روز در اداره ثبت احوال علیه دولت حرف می زنند چرا آقای استاندار با ایشان برخورد نمی کند
خوبیار
Iran, Islamic Republic of
باور ندارم که آقای تقوی ازمدیران دولت باشند چون رفتار وگفتار وکرداروعملش مخالف دولته
دانشجوی
Iran, Islamic Republic of
استاد تمام رشته اپیدمیولوزی در کل کشور پنج نفر نداریم ولی در این گزارش حتی نویسنده از بکار بردن دکتر هم دریغ نموده و ا حتمالا کاری و یا درخواستی داشته و پذیرفته نشده است خیلی از رسانه ها لقب پروفسور را برای استاد چمن که با افتخار به این مرتبه علمی نایل امد تبریک گفتند یادم از شعر زیبای شاعر معاصر افتاد بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان به زشتی برد.
مخابراتی
United States
آقای افتخاری مدیرکل مخابرات از نیروهای. اصولگرا و مخالف صددرصد هرگونه نیروی اصلاح طلب که در تمام مدت دوره روحانی و‌آقای زارع علی رغم‌قول ایشان مبنی بر تعویض مدیرکل مخابرات استان هستند و اکنون نیز چند ماه از بازنشستگی ایشان می گذرد ولی ایشان با. با مقامات کشوری به صورت قراردادی مدیرکل مخابرات مانده اند!! مدیرکل بازنشسته قراردادی مخالف صددرصد دولت و یار وفادار اصولگرایان .!!!! از این..تر هم می شود؟
جوادی
Iran, Islamic Republic of
آ.. ازمدیرانی هست که از ابتدای شروع به کارش تا الان کارش فقط تخریب دولت ونیروهای حامی دولته از استاندار محترم انتظار می رود که هرچه سریعتر اقدام بفرمایند چون واقعا داره. میکنه به دولت واستان ونیروهای دولت
عدالت
Iran, Islamic Republic of
این روزها دروغ گفتن و دروغ نوشتن بر علیه مدیران اصلاح ظلب مثل آب خورن شده، به خدا باید واگذار کرد
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
در ارزیابی عملکرد مدیر شاخص ها و معیارهایی وجود دارد که بر اساس آن باید کارآمدی و شایستگی مدیر را مورد ارزیابی قرار داد. بنظر می رسد در این یاداشت بدون توجه به این موارد فقط از یک زاویه و آن هم بدون سند و مدارک مستند به بررسی عملکرد پرداخته اند. بهسازی عملکرد خدمات الکترونیک و مکانیزه ثبت احوال، پروژه های کارت هوشمند ملی و آرشیو الکترونیکی، اطلاع رسانی های به موقع رسانه ای، تکریم ارباب رجوع و ... از نقاط قوت مدیریت آقای تقوی بوده که هیچکس منکر آن نیست و باید در نقد منصف بود نه بر اساس منافع دوستان خود و از روی غرض ورزی اظهار نظر نمود
راهزاد
Iran, Islamic Republic of
اگه اصلاحطبی وحامی دولت بودن مثل آقای تقوی مدیرکل ثبت احواله بایدفاتحه دولت واصلاحطابان روخوند
علی
Iran, Islamic Republic of
پسر جون برو مدیر کل های این استان رو بررسی کن ببین لجن فامیل بازی و استخدام فله ای از دسته بالاتر آب می خوره!!!
این همه هم سنگ دولتی که برای مردم این استان کوچکترین کاری نکرده رو به سینه نزن!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه استان ما تبدیل به استان نامه نگاری های تخریب گرایانه شده و بدبختی اینجاس که بسیاری از بزرگان این مرز و بوم بخاطر همین نامه نگاری ها له و خرد شده و کسی با فرد نامه نگار هم کاری ندارد
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
من با افتخار عرض کنم که در دولت مهر ورز مدیر بودم و خدا را شاکرم که زمینه عدم حضورم در دولت فعلی در استان فراهم نشد ولی در تعجبم از آقای حسن پور که تقوی را نزدیک به جریان هدایت خواه و موحد میداند البته شناختی نسبت به آقای حسن پور ندارم و همچنین دکتر چمن را اصولگرا می داند بنظرم بحث شخصی با این دو دارید و چون هر دوی اینها (چمن و تقوی ) اصلاحاتی محض هستند از آنها متنفرم ولی .....
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
در تعجبم از برداشت نویسنده شاید خارج از کشور و یا در دنیا دیگر زندگی می کند و اصلا خبر ندارد که دولت دولت اصلاحات نیست . بعد از چهار سال هنوز متو جه نیستید ؟
مطلع
Iran, Islamic Republic of
مگر وزیر کشور اصولگرا نیست چرا از هیچ چیزی خبر ندارید و مطلب می نویسید بیشتر مدیران کشور و وزرا از اصولگرایان هستند و خیلی خوب هم کار می کنند . کجا و کی رئیس جمهور اصلاح طلب بود
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
ما بعنوان بی طرف از اقای تقوی یک مدیر خوب وبا اخلاق وحلال مشکلات یاد وکاری نداریم چه جناحی است فعلا که عالی است
محقق
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس تقوی برای اصلاحات کم هزینه نداد مخصوصا در تحقیقات کشاورزی استان . من خودم شاهد بودم که هر روز به یک بهانه ای اذیتش می کردند تنها جرمش هم اصلاح طلبی بود. اگر ایشان اصلاح طلب نباشه دیگه به هیچ کس نباید اصلاح طلب بگوییم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
مهندس تقوی الحق و انصاف مدیری روشن فکر می باشه و با دیدی باز به مردم خدمت میکنم و در ضمن جا داره از مدیریت دکتر چمن نیز یاد کنیم نمیدانم دلیل اینکه مدیری با این همه توانایی برکنار شد چیست این کار ک به صورت و در عین خدمتگزاری ایشان برکنار بشه جای سوال هست و من یاد دوران افول ریاست جمهوری احمدی نژاد می اندازه واقعا
جوان
Iran, Islamic Republic of
برای این که واقعیت ها درمورد آقای تقوی رو بشه که ایشان اصلاحطلب وموافق دولت هستندویا اصوالگرا ومخالف دولت باید تشریف بیارین ثبت احوال تا معلوم بشه که جناب تقوی چقد در..ی کرده پس انتظار داریم ازدوستان که الکی قضاوت ودلسوزی نکنند
اصلاحاتی
Iran, Islamic Republic of
من اقای حسن پور را نمیشناسم اما از نقد غیر منصفانه ی ایشان چند نکته بارز قابل برداشت است :

۱- به نظر میرسد که نویسنده از جریانی غیر از اصلاحات وارد جریان اصلاحات شده و ادعای ایشان همان داستان حضرت علی (ع) و کودک و شناخت مادر کودک از نامادری اوست که اگر نویسنده کوچکترین اعتقادی به اصلاحات و دولت تدبیر و امید داشت اینقدر با بی انصافی و بدون علم و دانش و شناخت کافی به اقای تقوی تهمت نمیزد

۲- معلوم است نویسنده انقدر از نیرو های اصلاح طلب و جریان اصلاح طلبی به دور و بی خبر بوده که حتی نام کوچک اقای تقوی را به عنوان یک مدیر اصلاحات
اشتباه نوشته است

۳- نویسنده انقدر عجولانه و با حب و بغض قلم فرسایی کرده که , در نگاه اول تنها نکته برداشت شده از نقد ایشان ؛ عدم شناخت اقای تقوی و خانواده وی و سوابق خانوادگی و سیاسی انها - که از بنیان گزاران جریان اصلاحات در منطقه به خصوص دهدشت و چرام بوده اند- را به رخ میکشد

۴- در جریان اصلاحات همیشه نیروهای نفوذی خود را پرچم دار و داعیه اصلاحات قرار میدهند و برای رسیدن به اهداف خود از ابزار هایی مثل : دامن زدن به مسایل طایفه ای و عشیره ای - تخریب چهره های فکری و تخریب مدیران در اذهان عمومی , اقدام میکنند

قلم‌ بیان‌کننده‌ فکر و اندیشه‌ و شخصیت‌ صاحب‌ قلم‌ است‌. قلم‌ زبان‌ دوم‌ انسانهاست‌. قلم‌ بیانگر فکر و فرهنگ‌ و هویت‌ ملتهاست‌ کاش یاد بگیریم از قلممان به بهترین و منصفانه ترین شکل استفاده کنیم
مردانی،،،،
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یک ارباب رجوع از گچساران اقای الهی معاون سازمان را شایشته جایگزینی تقوی میدانم
تقوی
Iran, Islamic Republic of
ما کارمندان تبت احوال گچساران خواهان جایگزینی اقای الهی بجای تقوی هستیم
کارمند ثبت احوال
Iran, Islamic Republic of
ما کارکنان ثبت احوال اقای الهی رو شایسته جانشینی اقای تقوی میدانیم چون ایشان خیلی باتجربه تر از تقوی هستند
مسلم
Iran, Islamic Republic of
درود بر الهی
مطلع
Iran, Islamic Republic of
مرد روزهای سخت الهی.ت.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1