تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۲۲۳۷۷۱

نارضایتی محیط زیست از شهرداری و شورای شهر یاسوج

۵
۰
کبنا ؛img_9462نشست تشکل زیست محیط نهضت سبز زاگرس با نمایندگان سازمان‌های دولتی در سالن محیط زیست استان برگزار شد.
سید اسداله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه در شهر ما مسائل زیست محیطی جدی گرفته نمی‌شود، گفت: از ۲۰ تشکل زیست محیطی ثبت شده در استان تنها تشکل نهضت سبز زاگرس فعالیت می‌کند. یک حرکت خود جوش مردمی توسط این تشکل شروع شده است، که باید این حرکت جدی گرفته شود.
هاشمی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد کمتر از یک درصد خاک کشور را شامل می‌شود ولی تنوع زیست محیطی در این استان قرار دارد، افزود: ۱۳۰۴ گونه‌ جانوران مهره‌دار، ۱۲۰۱ گونه گیاهی در مناطق حفاظت شده و ۲هزار گونه گیاهی در سطح استان، ۲۵۵ هزار هکتار در ذخیره‌گاه زیست دنا وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد گونه گیاهی کشور در استان، و این پتانسیل خوبی برای استان است، افزود: باید به عنوان متولیان اصلی به عنوان تشکل‌های زیست محیطی باید این محیط را در راستای توسعه پایدار مدیریت کنیم، تا به عنوان امانتی برای نسل آینده باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه یکی از ۵ بانک ژن گیاهان و جانوری کشور در استان ما فعال است، گفت: به دنبال انعقادنامه با مراکز علمی تا معضلات گونه‌های گیاهی و جانوری برطرف شود.
وی افزود: باید فرهنگ سازی شود، که دولت به تنهایی نمی‌تواند از این گونه‌های با ارزش زیست محیطی حفاظت کند. مردم باید در کنار دولت و سازمان‌های دولتی همکاری کنند. دوچرخه سواری در شهرستان‌ها باید فرهنگ‌سازی شود.
این مسئول بیان داشت: و شهر صنعتی نیستیم ولی با آماده کردن زیرساخت‌ها برای توسعه صنعت گردشگری و بوم گردی ظرفیت خوبی دارد. با برنامه‌ریزی درست توسط مردم و مسئولین اشتغال‌زایی خوبی صورت گیرد.
هاشمی با انتقاد از شورای شهر یاسوج، تصریح کرد: شورای شهر باید توجه بیشتری به جاذبه‌های این شهر داشته باشند. شهری مثل یاسوج که پایتخت طبیعت ایران، در موضوع حمل و نقل ضعیف است. ترافیک شهر به مدیریت و تدبیر شورای شهر یاسوج بر می‌گردد.
وی در ادامه با انتقادی از شهرداری یاسوج  در خصوص جمع‌آوری پسماندها، گفت: شهرداری یاسوج در جمع‌آوری پسماندها نقش کم‌رنگی ایفا کرده، و با رهاکردن زباله‌ها در یک محل مشخص و عدم اصولی دفن این زباله‌ها موجب گردیده، که اداره محیط زیست از شهرداری یاسوج در این رابطه نزد دستگاه قضایی شکایت کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه به بی توجهی برخی از سازمان‌ها افزود: همچنین اداره محیط زیست از بیمارستان امام سجاد یاسوج، بازیافت مواد پلاستیکی بدون مجوز زیست محیطی در سرآبتاوه یاسوج، کشتارگاه دام و زندان شهر یاسوج به جهت تعطیلی تسویه‌خانه فاضلاب شکایت کرده است، که با دستور دستگاه قضایی پلمپ خواهند شد.
img_9457
نام شما

آدرس ايميل شما

امید
Iran, Islamic Republic of
باسلام
درحال حاظر چه چقدر از دردات با ارائه این نظریه تسکین پیدا کرد مهندس ......
به فکر نان باش که خربزه آب است
قابضی
Iran, Islamic Republic of
سلام
کاملا درسته.نهضت سبز زاگرس با زحمات بی شائبه آقایان جواد نارکی و سیامک نارکی و همکاری دیگر اعضاء در مواقع حساس و شرایط سخت بدون هیچ چشم داشتی و حتی هیچ حمایتی در همه حال پی گیر مسائل مربوط به محیط زیست هستند....
حداقل جهت فرهنگ سازی لازم بود دولت از این افراد تقدیر می کرد که....
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز مسئول نهضت سبز زاگرس آقای غریب سجادیان هستن.
تفکیک پذیر
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای.. خسته نباشید
خواهش می کنم پیام مرا به مهندس زینل زاده برسانید طبیعت در حال نابود شدن است حداقل کاری کنید که خانواده ها زباله ها را تفکیک کنند این همه کتاب درسی مجله بطری ... بخدا حیف است من به شخصه هر چقد کاغذو کتاب جمع میکنم حتی زنگ هم میزنم کسی برای جمع آوری نمی اید التماس میکنم یه کاری کنید بروشور به خانمهای خانه دار بدهند حداقل سر هر کوچه سطل بزرگی برای زباله خشک بگذارند اصلا تا حال دقت کرده اید در شهر سطل زباله هم نیست . با کارخانه بازیافت کاغذ هماهنک کنند سطل یا کیسه مخصوص بدهند تا زباله ها تفکیک شود این برای تشویق مردم خوب است حداقل پلاستیک و قوطی را نمکی ها میبرند ولی کاغذ را جمع اوری نمیکنند التماس میکنم پیام را به شهردار برسانید جواب را به اسم تفکیک پذیر بدهید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست الان ازپلاسکو ..است بااین جلسات . وحرفهای ..مشکل حل نمیشه.چارچوب .
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1