تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۲۲۳۷۵۰

گلایه فرماندار از مدیرکل گردشگری؛ نسبت به لنده بی‌مهری شده است

۳
۰
کبنا ؛جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان لنده به ریاست دارا کریمی‌نژاد فرماندار این شهرستان برگزار شد
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان لنده در حالی برگزار شد که فرماندار لنده از تأخیر دو مدیر و نیامدن مدیرکل گردشگری استان به لنده انتقاد کرد.
بنا بر این گزارش، در ابتدای جلسه غیبت رئیس جمعیت هلال احمر و فرمانده یروی انتظامی واکنش فرماندار شهرستان لنده را به دنبال داشت و مسئول نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری لنده به عنوان دبیر این جلسه در پاسخ به فرماندار این شهرستان اظهارکرد که تمام دعوت نامه ها به ادارت ارسال شده و بعد از ارسال نیز با آنان تماس گرفته شد.
lendeh-karam-1
پس از تماس بخشدار مرکزی با برخی از اعضای غیبت کننده در جلسه، شهردار و نماینده نیروی انتظامی در جلسه حضور پیدا کردند
خیرالله خیراندایش دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان لنده با ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری شهرستان لنده از جانمایی بیش از چهار چمشه سرویس بهداشتی در منطقه تفریحی گردشگری موگرمون خبرداد.
وی افزود: تنوع آب و هوایی و طبیعت بکر و دیدنی شهرستان لنده باعث شد که گردشگران زیادی از استان های جنوبی و مرکزی ایران سال گذشته این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری خویش انتخاب کنند.
دبیرستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان لنده تصریح کرد: دهیاران می توانند نقش موثری در بهبهود وضعیت کمی و کیفی روستاهای دارای قابلیت گردشگری داشته باشند.
در ادامه نیز حجت الاسلام سید محمود الهی نیا مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی شهرستان لنده یکی از شاخصه های توسعه شهرستان را توجه ویژه به امر گردشگری دانست و گفت: لازم است زیرساخت های اساسی در حوزه گردشگری برای حضور گردشگران در مناطق تفریحی فراهم شود.
وی افزود: اطلاع رسانی و تامین امنیت برای گردشگران از مهمترین شاکله های اساسی برای حضور گردشگران و جذب آنان به منطقه است.
مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: اسکان مسافران نوروزی به همراه ایجاد پست های راهنمای مسافران نوروزی از مهمترین اقداماتی است که می توان با اطلاع رسانی درست در جذب و هدایت گردشگران و مسافران نوروزی موثر بود.
در ادامه نیز سیف الله محمدی نسب رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان لنده با اعلام آمادگی این اداره جهت اسکان مسافران نوروزی اظهارکرد: اداره آموزش وپرورش آمادگی لازم را جهت اسکان مسافران نوروزی در سطح شهرو روستاهای اطراف شهرستان را دارد.
سید محمد باقرافشین رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده نیز در ادامه با انتقاد از نبود سرویس های بهداشتی در منطقه گردشگری موگرمون گفت: علی رغم وجود مناطق بکر گردشگری در شهرستان لنده متاسفانه هنوز سرویس بهداشتی مناسب ندارند.
وی افزود: در ایام نوروز همانند سال های گذشته اکیپ بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان ها فعال خواهند بود و با هرگونه تخلفات صنفی برخورد خواهیم کرد.
در ادامه نیز حمیدرضا اسماعیلی رئیس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان لنده با اعلام آمادگی این اداره جهت بازگشایی جاده های گردشگری و روستایی گفت: اکیپ راهداری شهرستان لنده قبل و بعد از ایام نوروز آماده ارائه خدمات راهداری به روستاها و مناطق گردشگری است.
وی افزود:لکه گیری، ایجاد خاکریز در حاشیه نقاط پرتگاهی و خطرناک و انجام عملیات راهداری از مهمترین اقدامات اداره راه و شهرسازی شهرستان لنده در ایام نوروز است.
ذبیح الله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی آبخیزداری شهرستان لنده نیز با انتقاد از ستاد سفرهای نوروزی به واسطه عدم درج نام این اداره در میان ستاد سفرهای نوروزی اظهارکرد: در حالی که همه گردشگران برای حضور در طبیعت می آیند نامی از متولی طبیعت در ردیف این ستاد جای ندارند.
وی افزود: شهرستان لنده دارای ۵۰هکتارجنگل می باشد که ۸ /۱ دهم سرانه جنگل های استان را به خود اختصاص داده است که نشان دهنده شرایط خیلی خوب جنگی نسبت به سرانه استانی و کشوری است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: دهیاری روستای آبیانه در حوالی کاشان در طول یکسال با حسابی سرانگشتی مبلغی حدودپنج تا شش میلیارد درآمد حاصل از بازدید گردشگران دارد ولی ما با این همه طبیعت زیبا وبکر هنوز نتوانستیم حداقل امکانات اولیه که سرویس بهداشتی است را برای گردشگران و مسافران نوروزی در مناطق گردشگری ایجاد کنیم.
وی تاکیدکرد: متاسفانه همه ساله نقشه ها و تصاویر اماکن گردشگری تمام مناطق استان را در کتابچه ها و سی دی ها منتشر می کنند به جز زیبایی ها و مناطق تفریحی و گردشگری شهرستان لنده را که این هم نشان از بی مهری به حوزه ی گردشگری این شهرستان است.
محمدی اظهارکرد: جلوگیری از کوچ زودهنگام و توزیع کیسه های زباله در ایام نوروز از مهمترین اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده است.
در پایان این جلسه دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده با گلایه از وضعیت موجود حوزه گردشگری این شهرستان گفت: بارها در جلسات استانی گفتیم که در مقابل ورود گردشگران و مسافران نوروزی به دلیل عدم حمایت مسئولان استانی باید بگوییم که شرمنده ایم که کار نشد.
وی افزود: متاسفانه در توزیع اعتبارات و پخش اخبار و رویدادهای مهم این شهرستان نیز مورد بی توجهی مسئولان واقع شده است ولی نباید دلسرد شویم و دست از کار بکشیم.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: مدیرکلی که بعد از سه سال از عمر دولت تدبیرامید در این شهرستان حضور پیدا نکرد چطور انتظار داریم در یکسال باقی مانده برای این شهرستان قدمی بردارد.
وی تاکیدکرد: انتظار داریم بی مهری مسئولان استانی به حوزه گردشگری این شهرستان را اصحاب رسانه با پوشش مناسب رویدادها و معرفی مناطق گردشگری این شهرستان را جبران کنند.
بدون شک گلایه ها و واکنش های مسئولان شهرستان لنده ناشی از بی توجهی تاریخی مسئولان استانی به این شهرستان است که در حوزه گردشگری متاسفانه مورد بی مهری های زیادی واقع شده است ولی این بی مهری ها ذره ای از زیبایی ها و جاذبه های بکر گردشگری این شهرستان چیزی کم نخواهد کرد.
lendeh-karam-2
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درخت سرو باشت جاذب گردشگری اعلام شد
جل الخالق ، میدانید چرا ، چون تاج را داشتن
حالا بشینید تا عدل شاید جاده دهدشت لنده را یادبگیرد
خخخ
Iran, Islamic Republic of
فرماندارخخخخخخخ
پربار
Iran, Islamic Republic of
انشاءاله که حکم فرمانداری ات ت.. واین رف...ابلو هست
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1