تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۲۲۳۷۳۹

اوضاع نابسامان اماکن ورزشی و دلزدگی جوانان (+تصاویر)

۰
کبنا ؛






شور و شوق جوانان لنده ای به ورزش ریشه ای دیرینه دارد و کسب مقام های مختلف ورزشی نشان از سعی و تلاش آنان در استفاده بهینه از حداقل امکانات ورزشی موجود در شهرستان لنده است که فضای ناکافی و مستهلک بودن اماکن باعث رکود و دلزدگی جوانان این دیار شده است.



امروزه ورزش را پیوند دهنده همه ملت ها به یکدیگر می دانند چرا که در جام جهانی فوتبال و یا المپیک میلیارد های انسان هم برای تماشای زنده مسابقات مختلف ورزشی حضوراً و هم از طریق گیرنده های تلویزیونی و ماهواره ها از تمام ملل مختلف گرد هم جمع می شوند تا یک مسابقه فوتبال را ببینند که نشان از اهداف اصلی ورزش است.



در این وجود امکانات و تجهیزات بروز ورزشی می تواند نقطه اصلی برای بارور کردن استعدادهای ناشکفته جوانان و نوجوانانی باشد که سرشار از انرژی هستند و با کمترین تجهیزات ویا امکانات ورزشی می توانند استعدادخود را به معرض نمایش بگذارند.

عدم توجه به ورزش در روستاها از سوی مسئولان یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که متاسفانه در حال انجام است چرا که جوانان روستایی به همان اندازه که جوانان شهری از امکانات ورزشی بهره می برند آنان نیز سهم دارند و باید در توزیع امکانات و تجهیزات ورزشی سهیم باشند.



روستاهایی در این شهرستان وجود دارد که به جهت دارا بودن پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا در زمینه های ورزشی به دلیل عدم فراهم سازی زیر ساخت ها با مشکلاتی مواجه هستند که نیازمند عزم راسخ مسئولان می باشند.

خیلی از جوانان این شهرستان از وضعیت موجود و عدم توجه مسئولان شهرستانی و استانی به حوزه ورزش این شهرستان گلایه مند هستند و خواستار رسیدگی به وضعیت موجود هستند.

 زمین چمن مصنوعی اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده همزمان با بیش از ۳۰زمین چمن مصنوعی در شهرستان گچساران آغاز شد ولی در کمتر از چند ماه همه زمین های مصنوعی گچساران به سرانجام رسید و با حضور مسئولان استانی وشهرستانی به بهره برداری رسیدند ولی زمین چمن مصنوعی لنده با ۷۰درصد پیشرفت کاری بیش از یکسال است که تعطیل است ومطالبات پیمانکار نیز پرداخت نشده است.

سالن های ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده نیازمند تعمیرات اساسی به لحاظ سیستم روشنایی، گرمایشی و سرمایشی، محوطه سازی وآسفالت گرم هستند که به دلیل کمبود اعتبارات در این سال ها مظلوم تر از گذشته به حال خود رها شده اند.



سالیان درازی است که هیئت های مختلف ورزشی فوتسال، هندبال، بسکتبال، کشتی، هنرهای رزمی و از این قبیل از نبود فضای ورزشی در این شهرستان به شدت رنج می برند بطوری که به نوعی دلزدگی برای ورزشکاران این شهرستان مبدل شده است.



امکانات و تجهیزات ورزشی باتوجه به عشق و علاقه نوجوانان و جوانان به ورزش در شهرستان لنده به هیچ وجه ممکن جواب گوی نیاز آنان نیست و لازم است مسئولان شهرستانی و استانی برای شکفته شدن استعدادهای جوانان این شهرستان آستین همت را با بالازده و ورزش این شهرستان را حمایت کنند.



جمشید آبسواران رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده ضمن تائید بر کمبود اعتبارات اظهارکرد: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات در تمام حوزه ها به خصوص در حوزه جوانان نتوانستیم آن گونه که شایسته ورزش است کار کنیم.

وی افزود: متاسفانه در این سالها کمترین اعتبارات متعلق به حوزه ورزش و جوانان بوده است که بیشترین سهم را به لحاظ بهره مندی نوجوانان و جوانان دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی، کمبود اماکن ورزشی باتوجه به جمعیت روز افزون جوانان، کمبود اعتبارات عمرانی، کمبود تجهیزات ورزشی و سایر امکانات از مهمترین مشکلاتی است که اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده با آن روبرو است.

 

وی تاکید کرد: توسعه و ساماندهی اماکن ورزشی نیازمند ۵۰میلیارد ریال می باشد تا بتوانیم امکانات و تجهیزاتی در خور شان جوانان این دیار فراهم کنیم.

آبسواران اظهار کرد: یکی از مهمترین نیاز های جوانان باتوجه به گرمای هوا این شهرستان در فصل تابستان بحث تکمیل چمن مصنوعی در مجموعه این اداره است که با پیگیری های صورت گرفته بیش از۷۰درصد از عملیات اجرایی آن انجام شده که ادامه آن به دلیل کمبود اعتبارات فعلاً تعطیل می باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده در ادامه در خصوص تعطیلی تنها استخر شنای لنده گفت: استخر شنای لنده پس از ۳۴ماه تعطیلی با وجود همه مشکلات و چالش های موجود برای تامین رفاه و آسایش جوانان این شهر راه اندازی شد که در کنار آن طیف های مختلف سنی اعم از خواهران و برادران در حال استفاده از آن می باشند.

وی از مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا در صورت امکان بحث احداث مجموعه ورزشی در دو بخش مرکزی و موگرمون و زمین ورزشی شماره ۲شهرلنده با اعتبارات استانی و ملی حمایت کنند.

آبسواران اظهار کرد: در سال ۹۴و ۹۵ برنامه های فرهنگی ورزشی در سطح شهرستان لنده به دلیل کمبود اعتبارات برگزارنشده است که انتظار داریم مسئولان به ورزش نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: هیچ گونه اعتبارات عمرانی و ورزشی در سال جاری برای اداره ورزش وجوانان شهرستان لنده تخصیص نیافت و حتی پول احاره برگشتی اماکن ورزشی شهرستان را که شش ماه را پرداخت نکردند.

varzsh-1 varzsh-2 varzsh-3 varzsh-4 varzsh-5 varzsh-6 varzsh-7 varzsh-8 varzsh-9

-------------------------------------------

گزارش و عکس: سیداسماعیل میری

-------------------------------------------




نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1