تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۲۳۵۵۴

انتظار معاون رئیس جمهور از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛img_9292معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برنامه‌هایی را آغاز کرده، که این برنامه‌ها در سند برنامه ششم دیده شده است، همچنین امور زنان و خانواده سند حمایت اجتماعی را با همکاری وزارت رفاه و تامین اجتماعی تدوین کرد، که قرار است در کمیسیون اجتماعی مطرح ‌شود. تا پیش از برجام ایران در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی بود که با اجرای برجام سایه این وضعیت از کشور برداشته شد.
مولاوردی افزود: بسته حمایتی زنان شاغل با همکاری سازمان برنامه و بودجه تدوین کردیم، که همه قوا و دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.
وی اظهار داشت: ۱۹ مورد قطعنامه در مورد ایران صادر شده که ۶ مورد را شورای امنیت سازمان ملل  و بقیه را شورای احکام آژانش بین‌المللی انرژی اتمی صادر کرده بود. همچنین لغو واردات پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز، لغو تحریم‎های مربوط به کشتی‌سازی و کشتیرانی، لغو تحریم‌های خرید و فروش و صادرات نفت و لغو فروش هواپیما به ایران از دیگر دستاوردهای برجام بود.
وی گفت: هم‌اکنون شاهد جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در کشور ظرف یک سال اخیر و تک رقمی شدن نرخ تورم هستیم.
معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در خطاب به مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تبیین جایگاه زن در جامعه نیازمند عزم همگانی هستیم، و انتظار داریم از بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد بیشتر استفاده شود. با عدم تعادل در حوزه زنان و خانواده مواجه هستیم، و زنان در حوزه‌های علمیه از عدم دسترسی عادلانه به منابع مواجه هستند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به بد عهدی‌های آمریکا در موضوع برجام هم اشاره کرد و افزود: در این مسیر با بد عهدی‌هایی مواجه هستیم، اما بد عهدی ‌ها از ارزش مذاکرات کم‌ نمی‌کند، و هر کدام باید در جای خود مورد واکاوی قرار گیرد.
مولاوردی ایران را کشوری نقش آفرین درمنطقه دانست، و گفت: برای حل و فصل مشکلات و پایان دادن به تنش‌های منطقه کشورهای همسایه نمی توانند ایران را نادیده بگیرند.
بنا بر این گزارش، موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: برجام یک تعهد بین المللی است، که دستاوردهای ارزشمندی را در سطح ملی برای جامعه به ارمغان داشت.
خادمی افزود: اگر برجام اتفاق نیفتاده بود، اکنون جامعه وضعیت نامناسبی داشت، با این همه اهمیت، گاهی اوقات می‌بینیم که بی مهرهایی به این رویداد بزرگ می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اعتبارات ابلاغی استان اشاره کرد، افزود: ۶۷۰ میلیارد ریال از مجموع ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت به این استان برای سال جاری ابلاغ شده است.
خادمی تصریح کرد: تخصیص این میزان اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای از محل اسناد خزانه اسلامی ابلاغ شده، که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید در زمان اعلام شده، تا پنجم بهمن ماه نسبت به جذب این اعتبارات اقدام کنند. اسناد خزانه فرصت خوبی در راستای پرداخت بدهی‌ها به پیمانکاران و دستگاه‌های خدمات‌رسان است.
استاندار اظهار داشت: برای ارتقای نقش و جایگاه زنان در مدیریت¬¬ها براساس دین اسلام، نظام و دولت اسلامی است. مشکلات و موانع در حوزه امور بانوان وجود دارد، که با حضور مقتدرانه زنان و نشان دادن توانمندی‌ها در همه عرصه‌ها رفع خواهد شد.
وی تصریح کرد: با نگاه و رویکردی  که در مدیریت، آموزش ها و فراهم کردن تسهیلات در حوزه بانوان حاصل شده، زنان هم به خوبی شایستگی و نقش سازنده خود را در ابعاد مختلف جامعه نشان خواهند داد.
بنا بر این گزارش، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از مبلغ۶۷  میلیارد تومان اسناد تعلق گرفته به استان هنوز ۴۰ میلیارد تومان جذب نشده است.
نوروزی افزود: در صورتی که این مبلغ تا فرصت اعلام شده، جذب نشود. برای اجرای طرح‌های عمرانی به مشکل خواهیم خورد و این می طلبد مسئولان در این زمینه تلاش کنند.
وی در ادامه افزود: صدا و سیما، شهرداری باشت، میراث فرهنگی ، اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان بنیاد مسکن و آب و فاضلاب نیز اسناد خود را تکمیل و تحویل دادند.
وی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان ۷۰ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری تخصیص یافت که تا کنون این مبلغ اختصاص نیافته است، در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بانو
Iran, Islamic Republic of
چرا در این جلسه کسی جرات نداشت بگه در دولت تدبیر تدییر و امید در این استان هیچ توجهی به مدیریت بانوان نشده و حتی تنها مدیرکل بانوی زن استان که جز توانمندترین مدیران در این استان بود و از مردها هم فعال تر بود برداشتند مدیران ضعیف را حمایت میکنن کاش نمایندگان استلن به ویژه زارعی می دانست با عدم حمایت از این مدیرکل توانمند چه ظلمی در حق زنان کردند قربانی مدیرکل توانمندی است که مسئولان این استان لایق این گونه مدیران توانمند نیستند و دفاع من از شخص این خانم نیست بلکه در حمایت از مدیران توانمند زن استان هست
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
زقما را بذارید کنار هم قضاوت با خودتون ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1